Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ως διαμετακομιστικός κόμβος διακίνησης και εμπορίας αγροτικών προϊόντων, προχωρά στη δημιουργία των απαιτούμενων εγκαταστάσεων για τον έλεγχο των διακινούμενων αγροτικών προϊόντων.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας η Προϊσταμένη της Δ/νσης Προστασίας Φυτικής Παραγωγής, ΥΠΑΑΤ, κα Αννούλα Μαυρίδου, ο Προϊστάμενος Τμήματος Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, κος Αραμπατζής Χρήστος και ο Προϊστάμενος του Περιφερειακού Κέντρου Προστασίας Φυτών, Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Ιωαννίνων, του ΥΠΑΑΤ, κος Ρούκος Χρήστος, ενημερώθηκαν από τη Διοίκηση της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. ότι έχει προχωρήσει η παραχώρηση του χώρου για την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών. Όπως τονίστηκε, ο ποιοτικός έλεγχος νωπών και μεταποιημένων προϊόντων φυτικής προέλευσης, ο φυτοϋγειονομικός έλεγχος εισαγομένων και εξαγομένων γεωργικών προϊόντων και λοιπών ελέγχων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ενωσιακού δικαίου, αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και είναι σημαντικός για την περιοχή της Ηπείρου.

 

Με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ), κ. Σπύρο Ζερβόπουλο και τον πρόεδρο του ΟΛΚΕ, κ. Γιώργο Χονδρογιάννη, συναντήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, κ. Παναγιώτης Τσώνης.

Τα διοικητικά στελέχη των Οργανισμών αντάλλαξαν απόψεις σε ζητήματα συνεργασίας των δύο Λιμένων, στο πλαίσιο της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, με στόχο στην αξιοποίηση και ανάδειξη του πολλαπλού ρόλου κρίσιμων εμπορικών λιμένων της χώρας και κυρίως του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στον περαιτέρω ψηφιακό εκσυγχρονισμό κρίσιμων λειτουργιών των Λιμένων Πάτρας και Κέρκυρας , ώστε να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών προς τους χρήστες και να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας.

Τα δύο μεγάλα Λιμάνια αποτελούν θαλάσσιοι κόμβοι με ύψιστη στρατηγική σημασία για την εφαρμογή πολιτικών που υπηρετούν τόσο τον τουρισμό όσο και το διεθνές εμπόριο.

Στη συνάντηση παρέστη και ο περιφερειακός διοικητής Ιονίων Νήσων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Νίκος Ρουμελιώτης.

Με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών κ. Παναγιώτη Τσώνη συναντήθηκε την Δευτέρα 9 Αυγούστου ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.Λ.ΗΓ. ΑΕ κ. Αθανάσιος Πορφύρης.

Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας είχε σκοπό κυρίως την μεταφορά εμπειρίας για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται προβλήματα στους Οργανισμούς Λιμένων και υπήρξε εκτενής ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την ολιστική ανάπτυξη που εκτός από έργα και υποδομές προάγουν την ασφάλεια, προσφέρουν στο περιβάλλον και στηρίζουν την ευρύτερη περιοχή.

Ο κ. Τσώνης ευχαρίστησε τον κ. Πορφύρη και τόνισε ότι θεωρεί επιβεβλημένη τη συνεργασία ανάμεσα στις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, προκειμένου να εκπληρώσουν τους κοινωνικούς και οικονομικούς στόχους τους.

Στα ετήσια “Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης ΕΒΓΕ 2021" διακρίθηκε το εικαστικό έργο, που κοσμεί τις εξωτερικές όψεις δύο ανακαινισμένων κτηρίων του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, τα οποία αποτελούν σήμερα σημεία αναφοράς στο παραλιακό μέτωπο της πόλης.

Ειδικότερα, έπαινος “ΕΒΓΕ 2021” στην κατηγορία Γραφικά Χώρου/Σήμανση απονεμήθηκε στο δημιουργικό της εταιρείας Pi-o Creative Lab για τις σύγχρονες τοιχογραφίες, με αναφορές στην ιστορία και τα αρχαία σύμβολα της Ελευσίνας σε συνδυασμό με τη θάλασσα, που πραγματοποίησε στο κτήριο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ που βρίσκεται στην είσοδο της προβλήτας της πρώην Αμερικανικής Βάσης και στον ιστορικό πέτρινο οικίσκο (πρώην περίπτερο Αντώνη Φονιά) το οποίο έχει πλέον παραχωρηθεί στον Δήμο Ελευσίνας.

Στόχος του εικαστικού έργου ήταν η ανάδειξη των δύο κτηρίων σε τοπόσημα του παραλιακού μετώπου της πόλης, προσδίδοντας συγκεκριμένη και ενιαία εικαστική ταυτότητα, στην οποία να συμπυκνώνονται η μακραίωνη κληρονομιά του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας και η ιστορία του τόπου.

Κυρίαρχο στοιχείο της εικαστικής αφήγησης είναι η θάλασσα, που σαν νήμα ενοποιεί την τοιχογραφική σύνθεση. Με τρόπο ρυθμικό περιτρέχει τη βάση των κτηρίων, παραπέμποντας σε πεντάγραμμο από το οποίο ξεπροβάλλουν τα παρακάτω σύμβολα:
• ανθοί της θάλασσας σαν σύγχρονα ανθέμια του βυθού,
• το δελφίνι ως σύμβολο πλεύσης και ναυτικής δύναμης από την αρχαιότητα,
• το χελιδόνι ως σύμβολο έλευσης της Άνοιξης (αναφορά στον μύθο της Περσεφόνης και την εναλλαγή των εποχών του έτους) αλλά και ως σύμβολο της ναυτικής εμπειρίας και της ασφαλούς επιστροφής στο λιμάνι,
• το στάχυ ως ιερό σύμβολο της θεάς Δήμητρας,
• ο ήλιος-πυξίδα, που δίνει τον προσανατολισμό,
• η άγκυρα σαν ψάρι με την άτρακτο-ουρά να απολήγει σε κάλυκα με ανθέμιο, συμβολίζοντας το αγκυροβόλι για κάθε πλοίο στο λιμάνι της Ελευσίνας.

Η εικονογράφηση ολοκληρώνεται με τα σύννεφα σαν pixel –δομικά στοιχεία της ψηφιακής μας εποχής– με παράλληλη αναφορά στην παραδοσιακή κεντητική τέχνη.

Η επιγραφή «εύρυθμος πλους» στην είσοδο του κτηρίου, στην προβλήτα της πρώην Αμερικανικής Βάσης, προέκυψε από τους φανούς πλεύσης στη θάλασσα, που δίνουν τον ρυθμό στην πορεία του πλοίου. Η φράση έχει υιοθετηθεί πλέον από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Παράλληλα, το εικαστικό έργο αναδεικνύει τα ιδιαίτερα δομικά στοιχεία του κάθε κτηρίου. Στον πέτρινο οικίσκο δίνεται η προοπτική καμπίνας τράτας με την τοποθέτηση ανεμοδείκτη και φανού ναυσιπλοΐας στην οροφή του, ενώ στο κτήριο της προβλήτας της πρώην Αμερικανικής βάσης δίνεται η προοπτική κήτους πλοίου.

Σημειώνεται ότι οι εργασίες ανακαίνισης των δύο κτηρίων εντάσσονται στην υλοποίηση στοχευμένων τεχνικών έργων που πραγματοποίησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ σε συγκεκριμένα σημεία της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος, αρμοδιότητάς του, κατόπιν σχετικής απόφασης του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Απόστολου Καμαρινάκη.

Κατέπλευσε σήμερα το πρωί στο λιμάνι του Ηρακλείου το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο Word Naviagtor με σημαία Πορτογαλική.

Πρόκειται για ένα καινούργιο boutique κρουαζιερόπλοιο με 89 VIP επιβάτες, Αμερικανικής εθνικότητας, που ουσιαστικά ξεκινά την «εναρκτήρια αυλαία» της κρουαζιέρας του και προσεγγίζει για πρώτη φορά το λιμάνι του Ηρακλείου.

Φυσικά, η αίσθηση της άνεσης, της υψηλής αισθητικής και της πολυτέλειας, συγκεντρωμένες σε ένα χώρο, κυριαρχούν σε ολόκληρο το «πλωτό ξενοδοχείο», αποτελώντας τον ιδανικό συνδυασμό για μια αξέχαστη εναλλακτική κρουαζιέρα.

Η επιλογή της πρώτης του σημερινής προσέγγισης στο λιμάνι του Ηρακλείου και της δεύτερης τον Σεπτέμβριο του 2021, κρίθηκε ως ένας ασφαλής αλλά και υψηλός δημοφιλής προορισμός, με ιδιαίτερα τουριστικό ενδιαφέρον για τους 89 VIP επισκέπτες, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά ότι το λιμάνι του Ηρακλείου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες θύρες τουριστικού προορισμού και καθιερώνεται πλέον ως κλασικός, ασφαλής χώρος κρουαζιέρας στον Ανατολική Μεσόγειο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στο πλαίσιο της εθιμοτυπικής επίσκεψης, μετέβη στο Word Navigator όπου είχε συνάντηση με τον καπετάνιο του κρουαζιερόπλοιου και μετά την ανταλλαγή των αναμνηστικών δώρων- πλακετών, αναφέρθηκε ότι «το λιμάνι του Ηρακλείου δημιουργεί συνεχώς εκείνες τις προοπτικές και τις τάσεις ώστε να κρατήσει και να εδραιωθεί στις αγορές της κρουαζιέρας ως ένας από τους δημοφιλής προορισμούς κρουαζιέρας» και ευχήθηκε για το νέο υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο να έχει τη δική του σημαντική πορεία στον χώρο που παγκόσμιου τουρισμού.

Με αφορμή παράπονα και διαμαρτυρίες επιβατών, κατά την αναμονή τους στο χώρο του επιβατικού λιμένα κατά τη διάρκεια ελέγχου από τις λιμενικές Αρχές, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, αναφέρει ότι:

Ο στρατηγικός ρόλος του Λιμένα Θεσσαλονίκης ως λιμάνι - πύλη για τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη, καθώς και τα έργα ανάπτυξης του λιμένα, βρέθηκαν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο της συζήτησης κατά τη διάρκεια της συνάντησης της διπλωματικής αντιπροσωπείας της Επιτροπής Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας στην Αθήνα (ASEAN Committee in Athens, ACAT) με μέλη της Εκτελεστικής Διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 27 Ιουλίου 2021 στο Κτίριο Διοίκησης της Εταιρείας.

Lavrio_Logo

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα του ΟΛΛ ΑΕ ανήλθαν στο ποσό των 1.912.858 €, αυξημένα κατά 18% σε σχέση με τον τρέχοντα προϋπολογισμό και κατά 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020.

Αντιθέτως, τα έξοδα συγκρατήθηκαν οριακά κάτω των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα το ισοζύγιο του πρώτου εξαμήνου να υπερβαίνει κατά 75,7 % τον στόχο του προϋπολογισμού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ κατά την ίδια περίοδο στερήθηκε σημαντικών εσόδων, κυρίως λόγω απώλειας μισθωμάτων από παραχωρήσεις λόγω της πιστής εφαρμογής των κυβερνητικών μέτρων, για την προστασία επαγγελματικών κλάδων από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19.

Παράλληλα, μέσω της είσπραξης οφειλών παρελθουσών χρήσεων, ο ΟΛΛ ΑΕ συνέχισε να βελτιώνει τη ρευστότητά του, με αποτέλεσμα να έχει την ευχέρεια να εξοφλεί άμεσα το σύνολο των υποχρεώσεών του, συμβάλλοντας στο μέτρο που του αναλογεί στη διευκόλυνση της ρευστότητας των προμηθευτών του.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι:

1. Ήδη με βάση τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΛ ΑΕ και CELESTYAL CRUISES ξεκίνησε η δραστηριότητα της κρουαζιέρας με τη χρήση του Λιμένος Λαυρίου ως home port. Η συνεργασία αυτή αναμένεται συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Για το 2021, λόγω της καθυστέρησης στο άνοιγμα της αγοράς, έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 60 αφίξεις - αναχωρήσεις κρουαζιέρας. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βρίσκεται σε επαφή και με άλλες εταιρίες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων, μικρού και μεσαίου μεγέθους, για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις στον Επιβατικό Σταθμό του Λιμένος, ο οποίος αποτελεί ένα πρότυπο terminal home porting, εφαρμόζοντας το σύνολο των απαιτούμενων μέτρων, τα οποία προβλέπονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει εξασφαλίσει την αδειοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier πλησίον του Επιβατικού Σταθμού, ώστε εάν χρειαστεί, να χρησιμοποιηθεί ως προβλήτα κρουαζιέρας.

2. Από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόστηκε πλήρως ο Κώδικας ISPS και στον Εμπορικό Τομέα του Λιμένος Λαυρίου, διασφαλίζοντας πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, προστατεύοντας τους δραστηριοποιούμενους κλάδους στο αγκυροβόλιο ποντοπόρου ναυτιλίας και εξασφαλίζοντας πλήρως τις απαραίτητες συνθήκες safety και security στον Εμπορικό Λιμένα.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε μέσω διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού η ανάθεση διαχείρισης της Τελωνειακής Αποθήκης του ΟΛΛ ΑΕ, στην οποία εξυπηρετείται η γραμμή Λαυρίου, Κύπρου και Ισραήλ.
Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ είναι σε επαφή και με άλλες εταιρίες και ευελπιστεί ότι έως τον Αύγουστο του 2021 θα ξεκινήσει τουλάχιστον άλλη μία διεθνής γραμμή από τον Λιμένα Λαυρίου.

3. Ο ΟΛΛ ΑΕ έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή πλωτών προβλητών στον Τουριστικό Τομέα του Λιμένος και εκκρεμεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.
Στην πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας, κου Πλακιωτάκη και της Υφυπουργού Τουρισμού, κας Ζαχαράκη, ο κ. Υπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση του ΥΝΑΝΠ για άμεση σύγκληση της ΕΣΑΛ, στην ημερήσια διάταξη της οποίας θα υπάρχει το έργο των πλωτών προβλητών.
Το έργο αυτό, εκτός του ότι θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα και την ασφάλεια του Τουριστικού Τομέα του ΟΛΛ ΑΕ, θα αποτελέσει πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή προσθέτοντας τουλάχιστον 30.000.000 € τζίρο ετησίως στην τοπική οικονομία και δημιουργώντας δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Προφανώς το έργο αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα και για τον ΟΛΛ ΑΕ, διπλασιάζοντας τα έσοδα του Τουριστικού Τομέα.

4. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει ολοκληρώσει την απαραίτητη προεργασία για την αδειοδότηση της ανακατασκευής της γλίστρας σκαφών αναψυχής στον Όρμο Θορικού. Αναμένεται η έγκριση τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου κατασκευής και φιλοξενίας σκαφών αναψυχής.
Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε ήδη η επισκευή της υπάρχουσας γλίστρας εντός του Λιμένος Λαυρίου, παρέχοντας μια εναλλακτική λύση στους επαγγελματίες της περιοχής και στους λάτρεις του ναυταθλητισμού και ναυτικού τουρισμού.

5. Εντός του Ιουλίου αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικής αναβάθμισης του Λιμένος με την εγκατάσταση νέου συστήματος φωτισμού με τη μέθοδο Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης και την κατασκευή φωτοβολταϊκού στη σκεπή του Επιβατικού Σταθμού.

6. Εντός του α΄ εξαμήνου ο ΟΛΛ ΑΕ πέτυχε την πολεοδομική τακτοποίηση του κτιρίου των Αλιέων και του στεγάστρου στον Αλιευτικό Τομέα και προχωράει στην εκπόνηση μελέτης ανακατασκευής του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος «ΤΟ ΚΟΡΑΛΛΙ».

7. Ήδη ο Λιμένας Λαυρίου συνδέθηκε με τη μέση τάση της ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που καθιστά εφικτή τη λειτουργία του Επιβατικού Σταθμού.

8. Σε περιβαλλοντική δράση η οποία οργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ σε 8 λιμένες και αφορούσε τον καθαρισμό του βυθού με εθελοντικές δράσεις, το λιμάνι Λαυρίου απεδείχθη πρωταθλητής αποσύροντας από τον βυθό περίπου 5 τόνους απορρίμματα, δηλαδή 150 % περισσότερα από το δεύτερο σε συλλογή απορριμμάτων λιμάνι.

9. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά, εισηγήθηκε τροποποίηση των τιμολογίων εναπόθεσης ανεμογεννητριών, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. και ήδη η απαραίτητη ΚΥΑ έχει υπογραφεί από τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη και έχει προωθηθεί για συνυπογραφή στο Υπουργείο Οικονομικών.
Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΛ ΑΕ θα είναι πολύ λιγότερο εκτεθειμένος σε αιφνιδιαστικές και ενδεχομένως αλόγιστες ανταγωνιστικές πιέσεις εκ μέρους άλλων φορέων και ιδιωτών.

10. Για πρώτη φορά ο ΟΛΛ ΑΕ προχώρησε στη δημοπράτηση για την παραχώρηση της παραλίας Καλοπήγαδο (Βρωμοπούσι), προσθέτοντας μία επιπλέον πηγή εσόδου για την επόμενη τριετία.

11. Ο ΟΛΛ ΑΕ, μετά την πιστοποίησή του με ISO 27001, πιστοποιήθηκε και με το ISO 22301.

12. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με τους νομικούς της συμβούλους προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και ευελπιστεί ότι εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα εισπράξει σημαντικά ποσά από τον πλειστηριασμό των πλοίων ΕΥΡΙΠΟΣ, ΑΜΝΕSIA και AL BAHER.
Παράλληλα, βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενες τράπεζες και παράγοντες της αγοράς για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για δαπάνες που έγιναν για το κατασχεμένο από το Ελληνικό Δημόσιο Φ/Γ MEKONG SPIRIT.

Δεδομένων των συνθηκών, η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βάσιμα πιστεύει ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα είναι τουλάχιστον εξίσου αποδοτικό με το πρώτο δεδομένου ότι:

Α) Αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση σε επιβάτες και οχήματα στον Τομέα Ακτοπλοΐας λόγω καλοκαιρινής περιόδου.

Β) Οι αφιξοαναχωρήσεις των κρουαζιεροπλοίων ουσιαστικά αφορούν στο σύνολό τους το δεύτερο εξάμηνο.

Γ) Η ταχεία ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας θα επηρεάσει θετικά την προσπάθεια αναζήτησης φορτίων στον Εμπορικό Τομέα.

Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ οφείλει να υπογραμμίσει την άψογη συνεργασία και στήριξη από την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου.

Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει για την τεράστια συμβολή στους στόχους του ΟΛΛ ΑΕ, τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Δ.Σ. και κυρίως τους εργαζόμενους, οι οποίοι στις δύσκολες συνθήκες λόγω πανδημίας, αλλά και υποστελέχωσης του Οργανισμού, υπερέβαλαν εαυτούς.

Η πρώτη συνάντηση εργασίας για την διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων σχετικά με την σύνδεση του Λιμένα Ελευσίνας με το τρένο στο πλαίσιο της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) ΑΕ κ. Απόστολου Καμαρινάκη και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) ΑΕ κ. Σπύρου Πατέρα καθώς και του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ κ. Αθανάσιου Κοτταρά, στα γραφεία του ΟΛΕ ΑΕ, στην Ελευσίνα, την Παρασκευή, 23 Ιουλίου.

Κατά την συνάντηση εργασίας, ο κ. Καμαρινάκης αναφέρθηκε στην σημασία της σύνδεσης των λιμενικών υποδομών της Ελευσίνας με το σιδηρόδρομο για την ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών και επεσήμανε τα στρατηγικά πλεονεκτήματα του Λιμένα, ως φυσικό επίνειο του Θριάσιου Πεδίου, για την προώθηση των logistics και την δυνατότητα εξυπηρέτησης της αγοράς στην μεταφορά χύδην φορτίων, την γειτνίαση του με το κεντρικό οδικό δίκτυο και τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου που μελλοντικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για εμπορικούς σκοπούς, καθώς και την λειτουργία πολλών βιομηχανικών μονάδων κατά μήκος της εκτεταμένης Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, αρμοδιότητας ΟΛΕ ΑΕ.

Ο κ. Πατέρας αναφέρθηκε στους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς που προωθεί ο ΟΣΕ για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή της Δυτικής Αττικής καθώς και στη σημασία που έχει για το σιδηρόδρομο και τις εμπορευματικές μεταφορές η διασύνδεσή του με τα μεγάλα λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας.

Στην συνάντηση εργασίας, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, συμμετείχαν επίσης ο Διευθυντής ΟΣΕ αρμόδιος για έργα ανάπτυξης κ. Κωνσταντίνος Μουρουδέλης, ο υπεύθυνος Λιμενικών Υποδομών Ελευσίνας κ. Κωνσταντίνος Χρήστου και στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΟΛΕ ΑΕ.

 

Ενημέρωση για το πολύπλευρο έργο και τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ είχαν κατά την επίσκεψη τους στα γραφεία του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, στην Ελευσίνα, ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ κ. Γεώργιος Στεργίου, ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Δυτικής Αττικής κ. Γεώργιος Κώτσηρας και ο Γραμματέας της Βουλής των Ελλήνων και Βουλευτής Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λιάκος, στο πλαίσιο της περιοδείας που πραγματοποίησαν την Πέμπτη, 22 Ιουλίου, στην περιοχή της Δυτικής Αττικής, με πρώτο “σταθμό” τον Λιμένα Ελευσίνας, όπου τους υποδέχτηκαν ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ.κ. Γεώργιος Κουμπέτσος και Απόστολος Καμαρινάκης αντίστοιχα, καθώς και στελέχη του Οργανισμού.
Κατά την συνάντηση εργασίας, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, ο κ. Καμαρινάκης ανέπτυξε τις δράσεις που υλοποιεί ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ και μεταξύ άλλων αφορούν:
• Σχεδιασμό της νέας θαλάσσιας σύνδεσης Πειραιά-Ελευσίνας, “Θαλάσσια Ιερά Οδός”, που θα ενώνει 7 Δήμους με πολιτιστικά δρώμενα σε ένα πλωτό ταξίδι μέσω πλοιαρίων αναψυχής σε ιστορικά νερά. Τα εγκαίνια της νέας γραμμής δρομολογούνται για τις αρχές 2023 σε συνδυασμό με την έναρξη της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας- Eleusis 2023 και με συμμετοχή της τριήρους “ΟΛΥΠΙΑΣ” με πλήρωμα 170 εθελοντές κωπηλάτες.
• Απομάκρυνση όλων των ναυαγίων και των επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων που παραμένουν επί δεκαετίες στον κόλπο της Ελευσίνας ώστε να σταματήσει η περιοχή να θεωρείται “νεκροταφείο πλοίων” και προσπάθειες εξεύρεσης λύσεων για τις ανάγκες αποσυναρμολόγησης, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και με την συναίνεση όλων των κοινωνικών φορέων της περιοχής.
• Το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπέγραψαν Ο.Λ.Ε. ΑΕ και Ελευσίνα 2023 -Πολιτιστική Πρωτεύουσα, που προβλέπει παραχώρηση χώρων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Ελευσίνας (ΧΖΛ) για την τέλεση των εορταστικών εκδηλώσεων.
• Παραχώρηση μεγάλων εκτάσεων του παραλιακού μετώπου της ΧΖΛ στους Δήμους Ελευσίνας, Μεγαρέων και Ασπροπύργου για κοινόχρηστο και κοινωφελή σκοπό, με στόχο την αξιοποίηση τους προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
• Εκπόνηση του master plan του Λιμένα Ελευσίνας σε ολιστικό επίπεδο.
• Προώθηση της εξυπηρέτησης των χύδην φορτίων από τις εγκαταστάσεις του Ο.Λ.Ε. ΑΕ θεωρώντας ότι ο Λιμένας Ελευσίνας λειτουργεί συμπληρωματικά -και όχι ανταγωνιστικά- με τον Λιμένα Πειραιά και έχει την δυνατότητα εξυπηρέτησης της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.
• Ανάδειξη του ρόλου του Λιμένα της Ελευσίνας, ως φυσικού επίνειου του Θριάσιου Πεδίου, με την σύνδεση του με το σιδηροδρομικό δίκτυο για την προώθηση των logistics και την ενίσχυση του δικτύου των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
• Σύμφωνο Συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, που προβλέπει την δυνατότητα πρακτικής μετεκπαίδευσης των σπουδαστών στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ελευσίνας.
• Σύστημα Εκσυγχρονισμού της λειτουργίας των Λιμενίσκων δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ με κατάρτιση νέων κανονισμών για την απρόσκοπτη και ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας αλιευτικών σκαφών και σκαφών αναψυχής.
• Ανάπτυξη του Λιμένα Ελευσίνας σε ενεργειακό κόμβο, όπως προβλέπει το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ Ο.Λ.Ε. ΑΕ και ΔΕΣΦΑ ΑΕ για θέματα ανάπτυξης, επέκτασης και προώθησης της διαθεσιμότητας του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ / Liquefied Natural Gas [LNG]) ως περιβαλλοντικά φιλικού καυσίμου.
• Εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με αναβάθμιση των συστημάτων μηχανογράφησης – μηχανοργάνωσης και στελέχωσης τμημάτων με προσωπικό.
• Διερεύνηση συνεργασίας με ΕΛ.ΠΕ σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
• Συμμετοχή σε προγράμματα ηλεκτροδότησης με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και cold ironing.
• Πρωτοβουλίες για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος με μόνιμο ελλιμενισμό του αντιρρυπαντικού σκάφους “ΑΚΤΑΙΑ” στην Ελευσίνα ώστε να αντιμετωπίζεται ταχύτερα και άμεσα πιθανό περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και πρόβλεψη για την χρήση στο άμεσο μέλλον εναερίων μέσων τύπου drones σε συνεργασία με άλλες βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
• Υλοποίηση σειράς τεχνικών έργων (επισκευή κτηρίων, αλλαγή ηλεκτροφωτισμού, “έξυπνα ”ηλιακά παγκάκια) που αναβαθμίζουν αισθητικά και ενεργειακά την εικόνα στο παραλιακό μέτωπο της Ελευσίνας, της Ν. Περάμου και Πάχης Μεγάρων.
• Σειρά πολιτιστικών δράσεων σε ανακαινισμένες κτιριακές υποδομές του Ο.Λ.Ε. ΑΕ που φέρνουν κοντά την τοπική κοινωνία με τον Λιμένα (Έκθεση Ιστορικής Φωτογραφίας με θέμα ο “Λιμενεργάτης στην Ελευσίνα, θετική ανταπόκριση στο ενδιαφέρον σκηνοθετών διεθνούς κύρους για να χρησιμοποιήσουν χώρους της ΧΖΛ Ελευσίνας σε γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών).
• Προώθηση δημιουργίας καταδυτικών κέντρων προς τουριστική αξιοποίηση των ναυαγίων που δεν μπορούν να ανελκυστούν.
• Οργάνωση των καραβοστασίων για τα παροπλισμένα πλοία με τον καθορισμό νέων όρων και προδιαγραφών υποδοχής και φιλοξενίας πλοίων και πρόταση για κίνητρα απόδοσης ανταποδοτικών τελών στις τοπικές κοινωνίες.
• Προωθητικές ενέργειες για την προσέλκυση νέων φορτιών οικοδομικών υλικών, λόγω της έναρξης του εμβληματικού έργου στο Ελληνικό και την αναμενόμενη ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας. Συνεργασία με όλες τις βιομηχανικές μονάδες της περιοχής.
Ο κ. Στεργίου εξήρε το έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για την ανάδειξη του αναπτυξιακού ρόλου του Λιμένα Ελευσίνας και συνεχάρη την Διοίκηση και προσωπικά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο για το όραμα και τις καινοτόμες πρωτοβουλίες του, οι οποίες “αποτελούν κοσμογονία σε επίπεδο Ο.Λ.Ε. ΑΕ” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι οι δράσεις του Οργανισμού δεν περιορίζονται στα στενά πλαίσια της εμπορικής λειτουργίας του Λιμένα Ελευσίνας, αλλά διευρύνονται και σε τομείς Πολιτισμού, Τουρισμού, Προστασίας Περιβάλλοντος, Τεχνολογίας και Ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής με ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προς όφελος της οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών.
Ο κ. Κώτσηρας εστιάζοντας στα έργα και στις δράσεις που προγραμματίζει ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ, δήλωσε: «Τα έργα και δράσεις που σχεδιάζει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, τα οποία προσδοκά και υποδέχεται η τοπική κοινωνία, θα βοηθήσουν στην κοινή μας προσπάθεια ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. Στηρίζω ενεργά και έμπρακτα κάθε τέτοια προσπάθεια που είναι επ’ ωφελεία της κοινωνίας».
Αναφερόμενος στον ρόλο του Λιμένα Ελευσίνας ο κ. Λιάκος δήλωσε “ είναι σπουδαίο να στρέφονται επιτέλους τα βλέμματα στην Δυτική Αττική. Οι δυνατότητες της είναι απερίγραπτες, το στήριζα και θα το στηρίζω μέχρι να δικαιωθούν οι προσδοκίες όλων μας. Το λιμάνι της Ελευσίνας μπορεί και πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναπτυξιακή τροχιά της περιοχής μας”.
Στην συνάντηση εργασίας συμμετείχαν ακόμη ο Οργανωτικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης ΝΔ κ. Σπύρος Σταθούλης, ο Επικεφαλής για θέματα Α΄ βαθμού Αυτοδιοίκησης ΝΔ κ. Ευστάθιος Ρεστέμης και ο Πρόεδρος της ΔΕΕΠ Δυτικής Αττικής της ΝΔ κ. Γιάννης Λινάρδος καθώς και τοπικά στελέχη του κόμματος.
--------------------------------------------
Λεζάντα φωτογραφίας: Διακρίνονται (από αριστερά προς δεξιά) οι κ.κ. Γεώργιος Κώτσηρας Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Δυτικής Αττικής, Γεώργιος Κουμπέτσος Πρόεδρος Ο.Λ.Ε. ΑΕ, Γεώργιος Στεργίου Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, Απόστολος Καμαρινάκης Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ, Ευάγγελος Λιάκος Γραμματέας της Βουλής των Ελλήνων και Βουλευτής Δυτικής Αττικής.

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί την βασικότερη απειλή για την ανθρωπότητα τα επόμενα χρόνια .

Ο κλάδος της ναυτιλίας ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Η απάντηση των λιμένων στο θέμα της κλιματικής αλλαγής ονομάζεται «Cold Ironing» , δηλαδή ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων.

Ο ΟΛΗ έντονα ευαισθητοποιημένος σε θέματα περιβάλλοντος και ιδιαίτερα στο θέμα της κλιματικής αλλαγής πρωτοπορεί και φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο λιμάνι της Ελλάδας που θα διαθέτει υποδομή ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης κάθε τύπου πλοίων.

Ο Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου Κρήτης συμμετέχει ως Επικεφαλής Εταίρος στο έργο που υποβλήθηκε επιτυχώς τον Ιανουάριο του 2021 στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF , Connecting Europe Facility 2020), με την ονομασία “Port Electrification- Alternative Maritime Power- “ELECTRIPORT”.

Το Έργο περιλαμβάνει την εκπόνηση πλήρους σειράς μελετών ωρίμανσης και ανάπτυξης ολοκληρωμένου συστήματος «Cold Ironing» στο Λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης, με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Οι φορείς του έργου φιλοδοξούν να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες τεχνικές , χρηματοοικονομικές και περιβαλλοντικές διαδικασίες , έτσι ώστε το Λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης να καταστεί το πρώτο Λιμάνι στην Ελλάδα που θα εφαρμόσει μεθοδικά και ολοκληρωμένα την τεχνολογία «Cold Ironing»

Το έργο ELECTRIPORT ενσωματώνει την Εθνική και Ευρωπαϊκή Πολιτική και Στρατηγική στον Τομέα των Μεταφορών, την ανάγκη ενίσχυσης των λιμενικών υποδομών με περιβαλλοντικά έργα, την προσαρμογή των λιμενικών εγκαταστάσεων στις απαιτήσεις μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα και φυσικά φιλοδοξεί να συμβάλλει στην ολοκληρωμένη προστασία του περιβάλλοντος σε Λιμένες.

Το έργο ELECTRIPORT θα δημιουργήσει πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου και ανταλλαγής τεχνογνωσίας σε παγκόσμιο επίπεδο , προκειμένου φορείς Λιμενικών Υπηρεσιών, Φορείς Τεχνογνωσίας, Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν και να σχεδιάσουν από κοινού αντίστοιχες δράσεις με πολλαπλασιαστικό όφελος.

21 Ιουλίου 2021. Κατέφθασε στον Λιμένα του Πειραιά η νέα Γερανογέφυρα Φορτοεκφόρτωσης Πλοίων Super Post Panamax, η οποία δύναται να εξυπηρετεί mega container πλοία 20.000 TEU και προορίζεται να εγκατασταθεί στον Προβλήτα Ι.

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς