O.Λ.Η. Α.Ε:. ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ Ο ΟΛΗ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ TOURISM AWARDS 2024 KAI ΣΤΟ MISSION OCEAN ΣΤΟ 9Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ OUR OCEAN ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

O.Λ.Η. Α.Ε:. ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ Ο ΟΛΗ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ TOURISM AWARDS 2024 KAI ΣΤΟ MISSION OCEAN ΣΤΟ 9Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ OUR OCEAN ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Σε μία λαμπρή βραδιά, σε κεντρικό ξενοδοχείο, παρουσία του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Χάρη Θεοχάρη, απονεμήθηκαν την Δευτέρα 15/4/2024 τα Βραβεία Tourism Awards 2024, με τη συμμετοχή πολλών προσωπικοτήτων, επιχειρηματιών του κλάδου του Τουρισμού και στελεχών μεγάλων επιχειρήσεων. Τα βραβεία - θεσμός...

ΟΛΠ Α.Ε.: Συμμετοχή στην 1η Έκθεση “Logistics & Transports Thessaloniki Expo”

ΟΛΠ Α.Ε.: Συμμετοχή στην 1η Έκθεση “Logistics & Transports Thessaloniki Expo”

18 Απριλίου 2024. Η ΟΛΠ Α.Ε. συμμετείχε ως εκθέτης στην 1η Έκθεση «Logistics & Transports Expo» που διεξήχθη τις προηγούμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη με συμμετοχή εκπροσώπων του κλάδου των οδικών, σιδηροδρομικών και λιμενικών μεταφορών και των logistics, του πολιτικού, του επιχειρηματικού κόσμου...

ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα

ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα

Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για...

Ο.Λ.Β. Α.Ε:. Με επιτυχία η άσκηση ευρείας κλίμακας «ΤΑΛΩΣ 2024» στον Λιμένα Βόλου

Ο.Λ.Β. Α.Ε:. Με επιτυχία η άσκηση ευρείας κλίμακας «ΤΑΛΩΣ 2024» στον Λιμένα Βόλου

Αποδεικνύοντας ότι ο λιμένας Βόλου, είναι επιχειρησιακά έτοιμος όχι μόνο στις ασκήσεις επί χάρτου αλλά και σε πραγματικά σενάρια, ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Τρίτη 16 Απριλίου 2024, η άσκηση ευρείας κλίμακας με την κωδική ονομασία «ΤΑΛΩΣ 2024» στην ευρύτερη περιοχή του Εμπορικού Λιμένα-Λιμενικής Εγ...

Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μετέβη στις Βρυξέλλες για την Ημερίδα-Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Renaissance Brussels Hotel, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος «Electriport” να φτάνει στο τέλος του, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ως επικεφαλής εταίρος του έργου καθώς και οι υπόλοιποι εταίροι Wartsila HELLAS, Premium Consulting, Business Development & Consulting, BMG Marine – Ηλεκτρομηχανολόγοι Μηχανικοί, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ), AΝΕΛΙΞΙΣ Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε, MSI HELLAS Εταιρεία Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, παρουσίασαν το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρωτοποριακό πρόγραμμα το οποίο αφορά την μελέτη εγκαταστάσεων για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία όσο διάστημα παραμένουν στο λιμάνι, περιορίζοντας έτσι σημαντικά την εκπομπή ρύπων.

Η ανάπτυξη του έργου Electriport έγινε με γνώμονα την πρόταση της Commission “Fuel EU Maritime” όπου αναφέρεται η απαίτηση ηλεκτροδότησης επιβατικών πλοίων καθώς και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα Ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι το 2030.

Την Ημερίδα άνοιξε με τον χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης όπου καλωσόρισε την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους εκπροσώπους των εταίρων του προγράμματος και όλους του παρευρισκόμενους. Στην συνέχεια το λόγο έλαβε η κ. Isabelle Ryckbost, Γενική Γραμματέας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων, ο κ. Δημήτρης Ιατρίδης εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και η κ. Marie-Caroline Laurent Γενική Διευθύντρια της CLIA.

Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στην παρουσίαση-ομιλία του με θέμα «Εισαγωγή στο «Electriport”-Μια συνολική προσέγγιση», αναφέρθηκε στη συμβολή των λιμένων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τόνισε ότι οι στρατηγικές για το «έξυπνο» λιμάνι του μέλλοντος παίρνουν μορφή στο Λιμάνι του Ηράκλειου. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλάζει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος. Η εφαρμογή και η εγκατάσταση του cold ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πορεία αυτή αυξάνει την ανταγωνιστικότητα του λιμένος Ηρακλείου, προσελκύοντας επενδυτικά κεφάλαια, η δε μεταπώληση της ηλεκτρικής ενέργειας θα έχει όχι μόνον οικονομικό όφελος για τον Οργανισμό αλλά και για τα υπό τροφοδότηση πλοία.

Παρά τα όποια προβλήματα και δυσκολίες το timing της υλοποίησης του εν λόγω έργου κρίνεται εξαιρετικό, λόγω της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που καθιστά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων Cold Ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου βιώσιμη και τεχνικά εφικτή

Στις θεσμικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (ΟPS) αναφέρθηκε ο Ακ. Θαλάσσιων Μεταφορών κ. Αβρανάς Αντώνιος, στις δε τεχνικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και στην διασύνδεση λιμένος-πλοίου αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της Wartsila-Elecriport partner κ. Μωραϊτάκης Γιάννης, ενώ ο καθ. ΕΛΜΕΠΑ κ. Καραπιδάκης τόνισε την σπουδαιότητα των επενδύσεων και των υποδομών στην εφαρμογή του χερσαίου εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια. Από την Premium Consulting (εταίρος του έργου), η Δρ. Μαρίνα Μανιάτη και ο Δρ. Μανώλης Νικολαΐδης παρουσίασαν την οικονομοτεχνική προσέγγιση του έργου και κατέδειξαν τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται η βιωσιμότητα του έργου τόσο για το λιμάνι, όσο και για τους χρήστες της νέας υπηρεσίας (πλοιοκτήτες). Στην οικονομοτεχνική προσέγγιση αναλύθηκε ο νέος ρόλος του λιμανιού ως παρόχου ενέργειας και εξετάστηκαν οι επιπτώσεις σε τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων, κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία και επιβατηγά / οχηματαγωγά για τα οποία παρουσιάστηκε αναλυτικά το κόστος της επένδυσης και το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει για τους πλοιοκτήτες με βάση τις τρέχουσες τιμές ενέργειας.

Την αξιολόγηση ασφάλειας των συστημάτων εγκαταστάσεων του έργου Electriport ανέπτυξε ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου του τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ν. Νικητάκος, αναφερόμενος ότι η εγκατάσταση της ηλεκτροδότησης πλοίων με ρεύμα από την ξηρά θα επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στο θέμα ασφάλειας (security) του λιμένος του Ηρακλείου. Τόνισε ότι όσον αφορά την φυσικά ασφάλεια θα πρέπει να γίνει τροποποίηση του υπάρχοντος σχεδίου ασφάλειας (ISPS) προβλέποντας επιπρόσθετα μέτρα στα σημεία που πρόκειται να εγκατασταθούν οι διατάξεις ηλεκτροδότησης. Τα μέτρα θα αφορούν και θα διαφοροποιούνται και στις 3 καταστάσεις ασφάλειας. Αρκετά σημαντικό, λόγω των σημαντικών τεχνολογικών εξελίξεων, είναι η εκπόνηση μελέτης για την κυβερνοασφάλεια τόσον όσον αφορά τα συστήματα ΙΤ (Information Technology -πληροφοριακά συστήματα) όσον και τα συστήματα ΟΤ (Operation Technology – PLCs, SCADA etc.). Απαιτείται κατάλληλη εκπόνηση μελέτης εντοπισμού και διαχείρισης κινδύνων ασφάλειας που προέρχονται από τα παραπάνω συστήματα.

Στην Ημερίδα, την οποία συντόνιζε ο έγκριτος Δημοσιογράφος Μηνάς Τσαμόπουλος, δημιουργήθηκε μία διαδραστική πλατφόρμα διαλόγου και ανταλλαγής τεχνογνωσίας όπου εξετάστηκαν διεξοδικά οι τεχνικοί περιορισμοί, η αποτελεσματικότητα της εγκατάστασης στο λιμάνι του Ηρακλείου καθώς και η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Επεξεργάστηκαν διαστάσεις όπως η οικονομική πτυχή, το συνολικό κοινωνικοοικονομικό όφελος για την πόλη του Ηρακλείου, το οποίο προκύπτει από την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, δίνοντας έμφαση στην περιβαλλοντική προσαρμογή που συντελείται στην πόλη – λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. και γενικότερα τα τελικά αποτελέσματα αντικατόπτρισαν όσον το δυνατόν περισσότερες απόψεις και πτυχές σχετικά με το Cold Ironing.

Η Ημερίδα έκλεισε με την παράθεση γεύματος στον Έλληνα πρέσβη στις Βρυξέλλες και στους Έλληνες Ναυτιλιακούς Ακόλουθους καθώς και στα στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την παρουσία και εκπροσώπηση της ελληνικής κυβέρνησης του Ηρακλειώτη Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη και του Εκτελεστικού Διευθυντή της ΕΛΙΜΕ κ. Ιατρίδη.

Τέλος πριν την αναχώρησή τους από τις Βρυξέλλες, η Διοίκηση του ΟΛΗ επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), όπου ο Διευθύνων Σύμβουλός κ. Μηνάς Παπαδάκης είχε συνάντηση με την Γενική Διευθύντρια της CLIA κ. Marie-Caroline Laurent, κατά την οποία συζήτησαν την δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που επιφέρει αυτή και την ευχαρίστησε για την πολύ καλή συνεργασία προσφέροντάς ως ένδειξη ευγνωμοσύνης αναμνηστικό λεύκωμα του Λιμένος Ηρακλείου.

 

Το λιμάνι της Πάτρας συμβάλλει στην ανθρωπιστική βοήθεια που συντονίζεται πανελλαδικά από τον Υφυπουργό Εξωτερικών Ανδρέα Κατσανιώτη. Ενώνεται με την αλυσίδα αλληλεγγύης και το κύμα συμπαράστασης της Ελλάδας.

Σήμερα το πρωί από τον Νότιο Λιμένα, αποστάλθηκαν στην Τουρκία τέσσερα κοντέινερ με είδη που συγκεντρώθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, την ΚΕΔΕ, τους Δήμους της Πελ/σου, της Κεφαλονιάς, της Κοζάνης, της δράσης «Όλοι μαζί μπορούμε» καθώς και άλλων φορέων.

Πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2023 η εκδήλωση  της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Οργανισμού, παρουσία των αρχών και των φορέων, ενώ εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ήταν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.

Χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ.Νεκτάριος Φαρμάκης και  οι βουλευτές Άγγελος Τσιγκρής, Ιάσονας Φωτήλας και Χριστίνα Αλεξοπούλου. Την βασιλόπιτα ευλόγησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος.

 

Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε τη σχετική δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Ο.ΛΠΑ. Α.Ε. όπου επισυνάπτονται και στιγμιότυπα (φωτογραφίες)

https://www.patrasport.gr/?section=2175&language=el_GR&itemid1541=2766&detail1541=1

Τα συνολικά στοιχεία αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα το 2022, δημοσιοποίησε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%.

Το λιμάνι του Ηρακλείου, με την συνεχόμενη δυναμική που αναπτύσσει και γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες προκρατήσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων που θα ξεπεράσουν κατά 10% τις αφίξεις του 2022, ενώ περισσότεροι αναμένονται να είναι και οι επιβάτες καθώς όσο το κύμα της πανδημίας εξασθενεί, τα πλοία θα ταξιδεύουν με μεγαλύτερες πληρότητες, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης.

Το 2022 έτος σταθμός και ορόσημο με συνολικές αφίξεις να κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, κατέστησαν το Λιμάνι του Ηρακλείου στις πρώτες θέσεις κατάταξης, 6ο σε σειρά, σε αφίξεις κρουαζιεροπλοίων.

Ειδικότερα το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν το λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 227 με αριθμό αφίξεων επιβατών 304.257, ενώ το 2021 οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων ήταν 118 με 119.930 επιβάτες, δηλαδή η αύξηση στις αφίξεις και στους επιβάτες το 2022 σε σχέση με το 2021 ήταν 154% .

Σε αντίστοιχο συσχετισμό του 2022 με το έτος αναφοράς (προ πανδημίας εποχή) 2019, στην οποία είχε σημειωθεί ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων 204 και αριθμός αφίξεων επιβατών 307.043, υπήρξε το 2022 αύξηση 8% σε επίπεδο προσεγγίσεων σε σχέση με το 2019.

Όσον αφορά τις εθνικότητες των επιβατών το 2022, το μεγαλύτερο ποσοστό ήσαν Γερμανοί 80.000, Αμερικάνοι 51.000, Ιταλοί 44.000, Άγγλοι 29.000, Ισπανοί 13.000, Γάλλοι 11.000 και Έλληνες 9.000.

Αυτή η τεράστια αύξηση του ποσοστού στην επίσκεψη κρουαζιερόπλοιων δεν είναι τυχαία, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης. Το Ηράκλειο ως προορισμός προσφέρει στους επισκέπτες κρουαζιέρας μοναδικές και αξέχαστες πολιτιστικές, ιστορικές, αρχαιολογικές, ιστορικές και γαστρονομικές εμπειρίες. Ο ΟΛΗ έδωσε και δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό. Επομένως τα μηνύματα για το 2023 είναι ενθαρρυντικά, καθώς κορυφαίες εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τον προορισμό Ηράκλειο στα δρομολόγιά τους και οι προκρατήσεις για το 2023 παρουσιάζουν αύξηση και οδηγούν το κλάδο της κρουαζιέρας πέραν των επιπέδων του 2019.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης τόνισε ότι η κρουαζιέρα, ο κλάδος που χτυπήθηκε σκληρά από την πανδημία, φαίνεται ότι έχει ανακάμψει για τα καλά και με βάση τα σημερινά στοιχεία οι προοπτικές είναι εξαιρετικές και ευοίωνες. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο απολογισμός των συνολικών εσόδων από την κρουαζιέρα, χαρακτηρίζεται έως σήμερα θετικός, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της τοπικής, περιφερειακής και εθνικής οικονομίας, με το Λιμάνι του Ηρακλείου να προχωρά συνεχώς σε αναπτυξιακά έργα κυρίως σε έργα αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την πράσινη μετάβαση του λιμένος.

13 Φεβρουαρίου 2023. Η ΟΛΠ Α.Ε. βραβεύτηκε, σε ειδική εκδήλωση με θέμα «Προορισμός 365 μέρες Ελλάδα», που οργάνωσε το Υπουργείο Τουρισμού, για τη μεγάλη συνεισφορά του λιμένα Πειραιά στον τουρισμό της χώρας μέσα από τις υψηλές επιδόσεις του στον τομέα της κρουαζιέρας.

Μετά το πέρας της πανδημίας, η οποία έπληξε σημαντικά τον κλάδο το προηγούμενο διάστημα, επισημαίνεται η δυναμική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, το 2022 πραγματοποιήθηκαν 677 αφίξεις, έναντι 379 το 2021 και 622 το 2019, αύξηση της τάξεως του 79% και 9% αντίστοιχα. Όσον αφορά στο 2023, υπάρχουν ήδη κρατήσεις για τουλάχιστον 829 κρουαζιερόπλοια, αύξηση 22% σε σχέση με το 2022, ενώ ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που ξεκίνησαν ή/και τελείωσαν το ταξίδι τους στο λιμάνι του Πειραιά-homeport- ήταν 441 το 2022, έναντι 220 το 2021 και 331 το 2019, αξιοσημείωτη αύξηση 100% στην πρώτη περίπτωση και 33% στη δεύτερη. Τέλος, οι κρατήσεις για το 2023 αναφορικά με homeport κρουαζιερόπλοια είναι ήδη 629 μια αύξηση της τάξεως του 43% σε σχέση με το 2022.

Το βραβείο παρέλαβε ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, ο οποίος απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ευχαρίστησε για τη διάκριση και στη συνέχεια ανέφερε ότι η συστηματική εργασία που γίνεται στο λιμάνι Πειραιά προφανώς φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τονίζοντας πως όλα τα επιτεύγματα ενισχύουν ουσιαστικά την οικονομία της χώρας, αλλά και ιδιαίτερα την τοπική κοινωνία και τους παραλιμένιους δήμους. Τέλος, ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. δεσμεύτηκε η συστηματική και στοχευμένη δουλειά να συνεχιστεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο στον λιμένα, επιδιώκοντας ο Πειραιάς να συμβάλλει διαχρονικά στην περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλία, τον τουρισμό, αλλά και το διεθνές εμπόριο.

Με το κρουαζιερόπλοιο Viking Sky της εταιρείας Viking, εγκαινιάστηκε η σεζόν κρουαζιέρας στο λιμάνι Θεσσαλονίκης και την φετινή χρονιά. Οι επιβάτες του πρώτου κρουαζιερόπλοιου που έφτασε στην πόλη για το 2023, έτυχαν θερμής υποδοχής από εκπροσώπους του Δήμου Θεσσαλονίκης και της ΟΛΘ Α.Ε., ενώ είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μουσική Ελλήνων συνθετών από την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης κατά την αποβίβαση τους και να λάβουν χρήσιμο πληροφοριακό υλικό για τον προορισμό από εκπρόσωπους του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Η δυναμική ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να συνεχιστεί, με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες 67 αφίξεις, από 13 διαφορετικές εταιρείες και 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τον προορισμό στα δρομολόγιά τους. Συγκριτικά με το 2022, προς το παρόν 5 επιπλέον εταιρείες κρουαζιέρας έχουν βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των προορισμών τους με τα κρουαζιερόπλοια Vasco de Gama, Gemini, World Navigator, Renaissance, Seven Seas Voyager και Norwegian Dawn.

Παράλληλα, η ΟΛΘ Α.Ε. σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης υλοποιεί μελέτη Εκτίμησης του Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος της Κρουαζιέρας για την πόλη και την ευρύτερη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, το κορυφαίο συνέδριο κρουαζιέρας και yachting της Ελλάδας "Posidonia Sea Tourism Forum" (PSTF) πρόκειται να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 25-26 Απριλίου 2023, με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών του κλάδου, αναδεικνύοντας τη Θεσσαλονίκη ως παγκόσμια πρωτεύουσα Κρουαζιέρας για 2 ημέρες.

«Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη «άνοιξε» μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες και είμαστε υπερήφανοι που το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί ζωτικό μέρος αυτής. Σε συνεργασία με τοπικούς, εθνικούς και διεθνής φορείς υλοποιούμε στοχευμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες για την ανάδειξη του προορισμού με σκοπό την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ενίσχυση τόσο της τοπικής κοινότητας, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο», επεσήμανε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.

 

Την Τρίτη 7 και Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από την διοργανώτρια εταιρεία IGGS Group, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, το Hellenic Maritime Forum, με την συμμετοχή εκπροσώπων του χώρου της Nαυτιλίας.

Σημαντική υπήρξε η συμμετοχή του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗ κ. Μηνά Παπαδάκη να συμμετέχει στο 4ο πάνελ Εισηγήσεων που αφορούσε την ανάλυση των τάσεων της ναυτιλίας για τα επόμενα έτη.

Παράλληλα o Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης παρουσίασε μία άκρως ενδιαφέρουσα ομιλία, με θέμα «Ευκαιρίες, Ρίσκα και Κίνδυνοι στη διαδικασία Παροχής Ηλεκτρικής Ενέργειας στα αγκυροβολημένα πλοία -Η περίπτωση του Λιμένος Ηρακλείου».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης, αφού αρχικά ευχαρίστησε τους διοργανωτές και όλους τους παρευρισκόμενους εκπροσώπους σημαντικών ναυτιλιακών οργανισμών, στη συνέχεια επεσήμανε τις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν από την οικονομική κρίση του 2008, από την κρίση του covid καθώς και τους πρόσφατους προβληματισμούς που προέκυψαν από τον πόλεμο της Ουκρανίας. Το σοβαρότερο όμως θέμα, τόνισε, το οποίο αποτελεί σύγχρονη απειλή για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη μας και που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οι σημερινές γενιές αποτελεί το πρόβλημα από τις αλυσιδωτές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κόσμο, οι οποίες απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους από την Διεθνή Ναυτιλιακή Βιομηχανία.

Ηχηρή υπήρξε η επισήμανση ότι 51 δις τόνοι υπολογίζονται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από 5 μεγάλες κατηγορίες ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, τον κατασκευαστικό τομέα, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, τον γεωργικό τομέα, τον τομέα της θέρμανσης και ψύξης και με τον θαλάσσιο τομέα μεταφορών να ρυπαίνει σε έναν μεγάλο βαθμό, υπεύθυνος για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Επομένως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και η υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών καυσίμων αποτελεί τη βασική προτεραιότητα. Δεν έχει διαφανεί ακόμα ποιά λύση θα κυριαρχήσει στο μέλλον. Το LNG ξεχωρίζει ως η λύση που στο κοντινό μέλλον θα περιορίσει σημαντικά αλλά δεν θα εξαλείφει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, η αμμωνία ενώ μειώνει δραστικά τις εκπομπές CO2 διαφαίνεται ότι έχει υψηλή τοξικότητα με ήδη λιμάνια να την έχουν αποκλείσει (π.χ. valenthia), το δε υδρογόνο ενώ φαίνεται να είναι ως η βασικότερη μακροπρόθεσμη λύση στο τομέα μεταφορών, εξακολουθεί να είναι ακριβό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, θέτοντας τον προβληματισμό πως μπορούν τα λιμάνια να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης εκτός από την επιλογή των πράσινων καυσίμων, παρουσίασε την περίπτωση του Λιμένος Ηρακλείου, ενός πολυλειτουργικού λιμένος, με πλήρη ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων του, στον εμπορικό τομέα, στον επιβατικό, στον ιστιοπλοϊκό και της κρουαζιέρας. Παράλληλα όμως ανέφερε, το Λιμάνι του Ηρακλείου συνεχώς αναπτύσσει και υλοποιεί καινοτόμες δράσεις, όπως τη διαδικασία παροχής παράκτιας ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ενώ οι μηχανές είναι κλειστές. Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το πρώτο ελληνικό λιμάνι που θα εφαρμόσει πλήρως ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροδότησης για κάθε τύπο πλοίου που το προσεγγίζει κατά μήκος του. Προχωρά στην εφαρμογή του προγράμματος Electriport για το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων. Τόνισε την σημασία του COLD IRONING με τη προϋπόθεση ότι πρέπει να διαμορφωθεί το κατάλληλο ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο καθώς επίσης και να ξεπεραστούν διάφορα τεχνικά προβλήματα συμβατότητας. Το μεγάλο ύψος επένδυσης και το υψηλό κόστος μετατροπής των πλοίων και ιδιαίτερα των πλοίων μεγάλης ηλικίας αποτελούν πρόσθετους περιοριστικούς παράγοντες.

Τέλος στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ανέφερε ότι το Electriport είναι μόνο ο ένας πυλώνας της στρατηγικής του ΟΛΗ για την πράσινη μετάβαση. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά το έργο Hupiness στο οποίο μελετάται η χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο Λιμάνι του Ηρακλείου. H ηλεκτρική ενέργεια που θα παραχθεί από την μετατροπή της κυματικής ενέργειας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών ενέργειας του λιμανιού που θα προέλθουν από την εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτροδότησης πλοίων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος έκλεισε την ομιλία του με το θετικό μήνυμα ότι η κλιματική κρίση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία για νέες θέσεις εργασίας, νέες μεθόδους παραγωγής και έναν νέο τρόπο ζωής.

Η διεθνής αναγνώριση της προσπάθειας που γίνεται για τον πράσινο μετασχηματισμό του Λιμένος Ηρακλείου, επέφερε ακόμα μία διάκριση με την βράβευσή του στο Hellenic Maritime Forum. Το βραβείο παρέλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛH κ. Μηνάς

Παπαδάκης ευχαριστώντας την διοργανώτρια εταιρεία του Forum, IGGS Group.

Ολοκληρώθηκε ο επανακαθορισμός αιγιαλού-παραλίας στα καταφύγια Συβότων, Πλαταριάς και Σαγιάδας ο οποίος αποτελεί προϋπόθεση για την απόδοση στην τοπική κοινωνία εκτάσεων στα λιμάνια που δεν εξυπηρετούν λιμενικές λειτουργίες.

Η έκδοση των ΦΕΚ για τον επανακαθορισμό της χάραξης αιγιαλού και παραλίας έρχεται ως αποτέλεσμα της προτεραιότητας που απέδωσε από την αρχή της θητείας της η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στην εξυγίανση των παραπάνω λιμένων. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική τους αδειοδότηση και λειτουργία και νομιμοποιήθηκαν οι μη αδειοδοτημένες επί χρόνια προσχώσεις, ύστερα από απόφαση της Γενικής Γραμματείας Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Σημειώνεται ότι τμήματα των λιμένων Συβότων, Πλαταριάς και Σαγιάδας στα οποία δεν αναπτύσσονται λιμενικές δραστηριότητες θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία, λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα.

Οι ίδιες διαδικασίες είναι σε εξέλιξη και ολοκληρώνονται σύντομα για τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα Ηγουμενίτσας. Ήδη, στις αρχές Φεβρουαρίου, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το Αστικό Βόρειο Τμήμα (περιοχή από κτίριο Πάνθεον έως και γήπεδα τένις) και προχωρούν οι διαδικασίες νομιμοποίησης αυτού του τμήματος καθώς και της πολυσυζητημένης έκτασης Δρεπάνου – Μακρυγυαλιού.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Αθανάσιος Πορφύρης δήλωσε σχετικά: «Συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας για την εξυγίανση και απόδοση των τμημάτων στην ΧΖΛ Ηγουμενίτσας, στο πλαίσιο των αναγκών του Λιμένα αλλά και της τοπικής κοινωνίας. Ευχαριστούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την αγαστή συνεργασία τους και ευελπιστώ ότι σύντομα θα έχουμε και άλλες θετικές εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυν

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς