Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης των υπαλλήλων του και με γνώμονα πάντοτε την ανάπτυξη του αισθήματος ευθύνης, εν όψει μάλιστα και της νέας τουριστικής περιόδου, προχώρησε στην διοργάνωση Σεμιναρίου Εκπαίδευσης Βασικών Πρώτων Βοηθειών από το ΕΚΑΒ
Το σεμινάριο ήταν διάρκειας 6 ωρών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Απριλίου 2022, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στις εγκαταστάσεις του ΟΛΗ. Η σπουδαιότητα της γνώσης των Πρώτων Βοηθειών μέσα από την θεωρητική εκπαίδευση αλλά και την πρακτική εξάσκηση, είναι προφανής στην αναγκαιότητα παροχής Πρώτων Βοηθειών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αλλά και στην καθημερινότητα, εκεί όπου η έγκαιρη και σωστή παρέμβαση κάποιου που γνωρίζει Πρώτες Βοήθειες μπορεί να αποτρέψει μια αναπηρία ή να σώσει μια ζωή.
Το Σεμινάριο Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών παρείχε στους εκπαιδευόμενους υπαλλήλους του ΟΛΗ την χορήγηση πιστοποίησης από το ΕΚΑΒ οι οποίοι όχι μόνον παρακολούθησαν αλλά και εκπαιδεύτηκαν στις καταστάσεις της Καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης, της παροχής Πρώτων Βοηθειών, της Τραυματολογίας, στις Επείγουσες μη τραυματικές καταστάσεις, στην εκπαίδευση και χρησιμοποίηση απινιδωτών.
Σημαντική ήταν η παρουσία του Διευθυντή του ΕΚΑΒ κ. Νίκου Γιαννακουδάκη ο οποίος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που επιτελούν οι υπηρεσίες του Ε.Κ.Α.Β σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες, όπου οι διασώστες ξεπερνούν πολλές φορές τους εαυτούς τους προκειμένου να βρίσκονται δίπλα στον πολίτη, όποτε υπάρχει ανάγκη. Στη συνέχεια ο κ. Γιαννακουδάκης προχώρησε στο εκπαιδευτικό μέρος με γενική και ειδική θεματολογία στο τομέα των Πρώτων Βοηθειών και στη συνέχεια οι Διασώστες κ. Κλάδος Αντώνης και Μαγκουφάκης Γεώργιος, προχώρησαν στο πρακτικό μέρος εκπαιδεύοντας τους υπηρεσιακούς υπαλλήλους του ΟΛΗ που μπορεί να έχουν εμπλοκή στην αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς τόνισε, ότι το Σεμινάριο αποτελεί μοναδική ευκαιρία λήψης βασικών γνώσεων Πρώτων Βοηθειών στην παροχή βοήθειας και αποτελεί βασικό ανθρωπιστικό καθήκον.
Η Ειδική Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Ελένη Τσαντηράκη, αφού ευχαρίστησε τον Διευθυντή του ΕΚΑΒ κ. Γιαννακουδάκη και τους Διασώστες, για το σημαντικό έργο που προσφέρουν στην διάσωση, επεσήμανε την αξία της πρόληψης και ιδιαίτερα τη σημερινή εποχή όπου έχουν αυξηθεί οι λόγοι πρόκλησης ατυχημάτων απειλητικών για την ανθρώπινη ζωή και η ανάγκη γνώσης παροχής Πρώτων Βοηθειών είναι μεγαλύτερη παρά ποτέ.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος για τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα και στο πλαίσιο της αποστολής της και της προσφοράς της στην Ελληνική κοινωνία κατέθεσε το ποσό των 500 ευρώ στο Χαμόγελο του Παιδιού και το ποσό των 500 ευρώ στην Κιβωτό του Κόσμου.
Ο Πρόεδρος κ. Άγγελος Καρακώστας τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ο Εκτελεστικός Διευθυντής κ. Δημήτρης Ιατρίδης και οι εργαζόμενοι της Ένωσης εύχονται Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση
Δευτέρα 18 Απριλίου 2022. Σε ειδική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου Capt. Weng Lin και του Δήμαρχου Περάματος κ. Ιωάννη Λαγουδάκη, η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοίνωσε την προσφορά 5 οχημάτων-1 όχημα cargo, 1 όχημα ανατρεπόμενο, 1 όχημα μεταφοράς προσωπικού και 2 οχήματα cargo τύπου Fiorino- στον Δήμο Περάματος, καλύπτοντας το σύνολο της δαπάνης τους.
Η ΟΛΠ Α.Ε. στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την εταιρική κοινωνική ευθύνη συστηματικά υποστηρίζει με στοχευμένες ενέργειες και δράσεις την τοπική κοινωνία και τους όμορους του Λιμένος Δήμους. Στην προκειμένη περίπτωση με τη χορηγία αυτή, ο ΟΛΠ και ο Πρόεδρός της κ. Yu Zenggang αποδεχόμενοι το αίτημα του Δημάρχου Περάματος, συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών του Δήμου Περάματος με απώτερο στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Capt. Weng Lin εξέφρασε την ικανοποίησή του, τονίζοντας πως η Εταιρεία υλοποιεί σταθερά τη στρατηγική της στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης στηρίζοντας ουσιαστικά και εμπράκτως την τοπική κοινωνία και τους όμορους δήμους.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ πραγματοποίησαν 35 φοιτητές της Σχολής Ναυτιλίας (Faculty of Shipping and Maritime Studies) του Metropolitan College από τα Campus Πειραιά και Αμαρουσίου, συνοδευόμενοι από τον υπεύθυνο του Προγράμματος Ναυτιλιακών Σπουδών στη Σχολή Ναυτιλίας του Αμαρουσίου Δρ. Τρύφωνα Κοροντζή.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εξέτασης πραγματικών συνθηκών και επιχειρησιακής λειτουργίας του εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας.
Οι φοιτητές ξεναγήθηκαν από στελέχη του Οργανισμού στις λιμενικές εγκαταστάσεις και στους χώρους φορτοεκφορτώσεων, όπου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σε θέματα ναυτιλιακού και λιμενικού ενδιαφέροντος όπως :
• Βασικές Απαιτήσεις Ασφαλείας (Security) Πλοίων, Λιμενικών Εγκαταστάσεων και εφαρμογή του κώδικα ISPS ( International Ship and Port Facility Security Code ).
• Δηλωτικά έγγραφα και πληροφορίες πριν την άφιξη εμπορικού πλοίου.
• Διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης φορτηγών πλοίων.
• Διοίκηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων και λιμένων (επιχειρηματικότητα, νομικό πλαίσιο, ναυλώσεις, διεθνές εμπόριο, διοίκηση, εφοδιαστική αλυσίδα κ.λπ.).
Τους φοιτητές υποδέχτηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην σημασία και τον ρόλο των εμπορικών λιμένων στις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές διεθνώς.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με κύκλο συζήτησης κατά τον οποίο αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ απάντησαν σε ερωτήσεις των φοιτητών.
Τέλος, έγινε ενημέρωση για την ιστορία της πόλης της Ελευσίνας, η οποία έχει ανακηρυχθεί ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023.
Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση του εποικοδομητικού διαλόγου με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και την τελική συμφωνία για την τριετούς διάρκειας (2022-2024) Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας του υπαλληλικού προσωπικού εργαζομένων της εταιρείας.
Ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Απόστολος Ντάλλας, τόνισε: «Η συλλογική διαπραγμάτευση και οι συλλογικές συμβάσεις αποτελούν αιχμή του δόρατος στις διεκδικήσεις της ΓΣΕΕ και των εργαζομένων και σήμερα στην ΟΛΘ Α.Ε. συμφωνήσαμε εργαζόμενοι και Διοίκηση στη νέα τριετή ΣΣΕ. Οι μισθολογικοί και θεσμικοί όροι της ΣΣΕ αφενός ενισχύουν τη διασφάλιση των εργαζομένων και τις θέσεις εργασίας και αφετέρου απομειώνουν την επιβάρυνση του εργασιακού εισοδήματος από τις πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια, ενισχύοντας την εργασιακή ασφάλεια και ειρήνη».
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Η τελική συμφωνία για την τριετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αναδεικνύει τη δέσμευση των δύο μερών στην κοινή μας πορεία για την επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων της ΟΛΘ Α.Ε. Κύριο μέλημα όλων μας είναι η προάσπιση ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από αγαστή συνεργασία και εποικοδομητικό διάλογο με στόχο τη διατήρηση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης».
14 Απριλίου 2022. Πραγματοποιήθηκε μέσω teleconference η ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης έτους 2021 παρουσία της CFO κας Li Jin με τη συμμετοχή 24 αναλυτών και εκπροσώπων χρηματιστηριακών εταιρειών.
Η Εταιρεία παρά τις σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας παρουσίασε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, σημειώνοντας την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της. Οι συνεχείς επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Λιμένος Πειραιώς και η συντονισμένη επιχειρηματική λειτουργία οδήγησαν σε νέες υψηλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. Συγκεκριμένα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση οχημάτων και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη παρουσίασαν αξιοσημείωτες αυξήσεις, ταυτόχρονα με τη σημαντική ανάκαμψη του τομέα της κρουαζιέρας.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €154,2 εκατ., τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €49,2 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους σε €36,8 εκατ. Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €0,63 αυξημένο κατά 57,5% σε σχέση με το 2020 (€0,40).
Η Διοίκηση της Εταιρείας συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό τη συστηματική και στοχευμένη δραστηριοποίηση στον Λιμένα με στόχο ο Πειραιάς να βρίσκεται διαχρονικά ανάμεσα στα καλύτερα και αποτελεσματικότερα λιμάνια στον κόσμο και συγχρόνως να μεγαλώνει η αξία της Εταιρείας προς όφελος των μετόχων της.
*Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.olp.gr
11 Απριλίου 2022. Με ισχυρή παρουσία συμμετείχε η ΟΛΠ Α.Ε. στο φετινό Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, την εμβληματική διοργάνωση που συγκεντρώνει κάθε χρόνο κορυφαίους ηγέτες από διάφορους τομείς της πολιτικής, της οικονομίας και της κοινωνίας.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang συμμετείχε στο πάνελ «Οικονομική Συνεργασία μεταξύ Κίνας και Περιφέρειας» συζητώντας με τον Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα και εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης και οικονομίας. Ο κ. Yu Zenggang τόνισε τις εμφανείς επιτυχίες της ΟΛΠ Α.Ε., οι οποίες είναι αποτέλεσμα της εποικοδομητικής συνεργασίας της ελληνικής και κινεζικής πλευράς και της άριστης αλληλεπίδρασης των δύο πολιτισμών. Συγκεκριμένα, το εντυπωσιακό άλμα στη διεθνή κατάταξη του Λιμένος Πειραιώς τα τελευταία χρόνια, οι πολλές διακρίσεις και βραβεύσεις του για τα ζητήματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας, καθώς και τα θεαματικά ετήσια αποτελέσματα της Εταιρείας, τα οποία ξεπερνούν κάθε προηγούμενη επίδοση, αποτελούν τις καλύτερες αποδείξεις ύπαρξης ορθού στρατηγικού σχεδιασμού και επιτυχούς υλοποίησής του. Ο κ. Yu Zenggang κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα επιτεύγματα του Λιμένος Πειραιώς έχουν ευρύτερη συλλογική σημασία, δεδομένων των μεγάλων αποδόσεων για την ελληνική οικονομία, αλλά κυρίως για την ευημερία των τοπικών κοινωνιών.
Από την πλευρά του, ο Captain Weng Lin, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, κατά τη διάρκεια της συζήτησης «Ενισχύοντας την Αποτελεσματικότητα και Βιωσιμότητα των Υποδομών», δήλωσε ότι για την επιτυχή υλοποίηση αποτελεσματικών και βιώσιμων έργων υποδομής, όπως στην περίπτωση του Λιμένος Πειραιώς, απαιτείται ένας συνδυασμός κρίσιμων παραγόντων. Αυτοί περιλαμβάνουν τις υψηλές επενδύσεις που υποστηρίζονται από τεχνογνωσία, σε συνδυασμό με μια συλλογική προσέγγιση που φέρνει κοντά όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη σε ένα πλαίσιο «win-win». Μέσω της παγκόσμιας τεχνογνωσίας της COSCO SHIPPING και των υπευθύνων του Λιμένος Πειραιώς, οι επενδύσεις αξιοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή προς τη σωστή κατεύθυνση, οδηγώντας στην επέκταση και αναβάθμιση όλων των κρίσιμων λιμενικών υποδομών και δραστηριοτήτων, με εξαιρετικά αμοιβαία επωφελή αποτελέσματα και ενεργή συμβολή στην οικονομική ανάκαμψη και κοινωνική συνοχή με γνώμονα τα συμφέροντα του ελληνικού κράτους και του ελληνικού λαού.
Ευρεία σύσκεψη με τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μ. Κουτρουλάκη, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 6 Απριλίου στα Γραφεία της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, για θέματα των Λιμένων του Νότου και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.
Θερμή υπήρξε η υποδοχή από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Μηνά Παπαδάκη και από τους παρευρισκόμενους όπου καλωσόρισαν τον Ηρακλειώτη Γενικό Γραμματέα.
Στη Σύσκεψη παρευρέθηκαν ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Σενετάκης, ο Πρόεδρος της ΝΟΔΕ κ. Καρκανάκης, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Ηρακλείου κ. Ευθύμιος Δουβής, o Δήμαρχος Μαλεβυζίου κ. Μποκέας, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου του Δήμου Μαλεβυζίου κ. Γενναράκης, το μέλος του ΔΣ ΟΛΗ κ. Νιθαυριανάκης καθώς και Προϊστάμενοι του ΟΛΗ.
Ο Γενικός Γραμματέας κ. Κουτουλάκης, ευχαρίστησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗ κ. Μηνά Παπαδάκη και τόνισε την άψογη συνεργασία που υπάρχει με το Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέροντας ότι είναι υποδειγματική η σχέση με την Διοίκηση του ΟΛΗ και η οποία προκύπτει μέσα από τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη. Η ύπαρξη αυτών των δύο στοιχείων σε συνδυασμό με την προσπάθεια και την σκληρή δουλειά έχει αποτέλεσμα την εμβάθυνση της συνεργασίας. Παράλληλα ευχαρίστησε την Διοίκηση του ΟΛΗ για την συμβολή στις ανάγκες του Κεντρικού Λιμενικού Σώματος η οποία εκτιμάται βαθύτατα.
Η συζήτηση κυμάνθηκε σε θέματα αρμοδιοτήτων Νησιωτικής Πολιτικής, με σημαντική την αναφορά από τον Γενικό Γραμματέα μιας άκρως αναπτυξιακής ατζέντας, με την έγκριση μελετών όπως η υλοποίηση του αρχιτεκτονικού φωτισμού του Ενετικού Φρουρίου του Κούλε όπου έχουν ληφθεί όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις από το Υπουργείο Τουρισμού ενώ έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Από τον Γενικό Γραμματέα κ. Κουτουλάκη τονίστηκε ιδιαίτερα η επισήμανση της εξωστρέφειας του ΟΛΗ όσον αφορά την συμμετοχή του σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα που βοηθούν στην αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών του.
Στη συνέχεια η συζήτηση επεκτάθηκε στα θέματα αξιοποίησης των Λιμένων του Νότου, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν (προσάμμωση, αγκυροβόλιο, προσήνεμος μόλος κλπ.) και στα θέματα των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων στα οποία αναφέρθηκαν τόσο ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μαλεβυζίου κ. Γενναράκης όσο και ο Δήμαρχος Μαλεβυζίου κ. Μποκέας, οι οποίοι εστίασαν στην αποτύπωση της υπάρχουσας εικόνας της χερσαίας ζώνης η οποία είναι άκρως επιβαρυμένη με τις μεγάλες εγκαταστάσεις αλλά παράλληλα αποτελεί μεγάλης κομβικής σημασίας για την αξιοποίηση του Λιμανιού.
Ο Γενικός Γραμματέας κ. Κουτουλάκης προέβη στην εισήγηση για την αναθεώρηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων με την πρόταση όχι των συνενώσεων αλλά με αυτοτέλεια επάρκειας διαχείρισης. Όπως ανέφερε «δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στα Λιμάνια του Νότου και με την συνεργασία ΟΛΗ και Λιμενικών Ταμείων μπορούμε να θέσουμε σημαντικές βάσεις. Θα δούμε ανέφερε όλες τις αρχιτεκτονικές μελέτες που έχουν υποβληθεί και που αφορούν την βελτίωση και συντήρηση λιμενικών υποδομών και κατόπιν θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή τους. Διευρύνουμε την επιλεξιμότητα για να βοηθήσουμε και να φανούμε χρήσιμοι » .
Με την αναγνώριση ότι τα Λιμάνια του Νότου αποτελούν εργαλείο τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης τόνισε την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνεται στα Λιμάνια του Νότου, με την προώθηση ενεργειών και χάραξης μοντέλου λιμενικής πολιτικής προς όφελος γενικά του τόπου μας.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις από τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκη και από τους συμμετέχοντες αφού είχε προηγηθεί η ανταλλαγή ευχαριστιών και αναμνηστικών δώρων από τον Διευθύνοντα Σύ6μβουλο του ΟΛΗ κ. Μηνά Παπαδάκη.
More...
H έναρξη της σεζόν της Kρουαζιέρας στo Ηράκλειο ανακοινώθηκε επισήμως από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια για την νέα τουριστική περίοδο του 2022.
Ο Τύμβος των Σαλαμινομάχων στη βόρεια ακτή της Κυνόσουρας, μπροστά στο θαλάσσιο χώρο όπου έγινε η ιστορική Ναυμαχία της Σαλαμίνας, πρόκειται να αναδειχθεί με ειδικό καλλιτεχνικό φωτισμό ώστε να αποτελέσει ένα από τα κορυφαία αξιοθέατα κατά τον πλου στη«Θαλάσσια Ιερά Οδό».
Τα παραπάνω συμφωνήθηκαν στη συνάντηση εργασίας που είχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) Α.Ε. και νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας «Θαλάσσια Ιερά Οδός», κ. Απόστολος Καμαρινάκης και ο Δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Γεώργιος Παναγόπουλος.
Αντικείμενο της συνάντησης, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα στο Δημαρχείο Σαλαμίνας, ήταν η ανάπτυξη της καινοτόμου δράσης «Θαλάσσια Ιερά Οδός» και η συνεργασία του Δήμου Σαλαμίνας στο εγχείρημα.
Αναφερόμενος στη συμβολή του Τύμβου των Σαλαμινομάχων, ο κ. Παναγόπουλος πρότεινε τον καλλιτεχνικό/αρχιτεκτονικό φωτισμό του μνημείου, που σηματοδοτεί την περιοχή όπου έλαβε χώρα η ναυμαχία της Σαλαμίνας, μεταξύ του νησιού της Σαλαμίνας και των ακτών της Αττικής. Ο κατάλληλος φωτισμός θα προβάλλει στους ταξιδιώτες της «Θαλάσσιας Ιεράς Οδού» το «στίγμα» του σημείου της ιστορικής ναυμαχίας, κατά τη διέλευσή τους από το Στενό.
Ο Τύμβος των Σαλαμινομάχων είναι ένας κυκλικός λιθοσωρός, ύψους περίπου 20 μέτρων, κατασκευασμένος από πωρόλιθο και λατύπη. Στον ίδιο χώρο δεσπόζει χάλκινο άγαλμα των Σαλαμινομάχων, έργο του γλύπτη Αχιλλέα Βασιλείου.
Επίσης, συζητήθηκε και η προοπτική κατασκευής πλωτής εξέδρας, μελλοντικά, ώστε να δίνεται η ευκαιρία στους ταξιδιώτες να αποβιβαστούν και να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο Κυνόσουρας.
Ο κ. Καμαρινάκης αναφέρθηκε στη «Θαλάσσια Ιερά Οδό» επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια πολιτιστική/τουριστική θαλάσσια διαδρομή, που θα συνδέει τον Πειραιά με την Ελευσίνα με πλοιάρια ανοικτού τύπου και θα εμπλουτίζεται με πολιτιστικά δρώμενα. Η γραμμή θα διασχίζει τα ιστορικά νερά στο Στενό της Σαλαμίνας και θα περνά από 7 Δήμους (Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Σαλαμίνας, Περάματος, Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου και Ελευσίνας).
Η δράση αναπτύσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. Α.Ε. με την Ελευσίνα 2023 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα σε θέματα Πολιτισμού, εν όψει της ανακήρυξης της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023.
«Στόχος μας είναι η Θαλάσσια Ιερά Οδός να συνεχίσει τη λειτουργία της και μετά το 2023 και να αποτελέσει “κορμό” για την ανάπτυξη της πολιτιστικής προβολής και τουριστικής προώθησης
της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής, γι’ αυτό και η συνεργασία των Δήμων θεωρείται σημαντική» τόνισε ο κ. Καμαρινάκης.
Αναφορικά με τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, ο Δήμαρχος Σαλαμίνας χαρακτήρισε κρίσιμης σημασίας τη συμβολή των υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς και της Περιφέρειας Αττικής στην υποστήριξη της δράσης.
Με τη συνάντηση στο Δήμο Σαλαμίνας ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος των ενημερωτικών επαφών, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τους Δήμους για την ανάπτυξη της «Θαλάσσιας Ιεράς Οδού»
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για τον λιμένα Βόλου και την ανάπτυξη των υποδομών του λιμένος, η διαμόρφωση του Γ' προβλήτα, μπαίνει σε φάση υλοποίησης, καθώς την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 υπεγράφη η σύμβαση εκπόνησης μελέτης, μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτη Αναγνώστου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της αναδόχου εταιρείας “ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.-Δ.Τ. ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ δτ ΓΕΩΤΕΡ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΕ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛ.ΤΕ.ΜΕ. ΕΠΕ κ. Αντώνη Μπουτάτη.
Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε με 350.000 ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην εκπόνηση μελέτης λιμενικού έργου επέκτασης κρηπιδώματος Προβλήτα Νο-3, μελέτης επιστρώσεων-επιχώσεων χερσαίας ζώνης (Κατηγορία 11), μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στατικές μελέτες δαπέδων και ακτομηχανική διερεύνηση.
Η επέκταση του προβλήτα Νο3 προβλέπεται να υλοποιηθεί σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο. Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος του κρηπιδώματος που απομένει για την ολοκλήρωση της ανατολικής πλευράς και της κεφαλής του προβλήτα ανέρχεται σε 450 m, με ωφέλιμο βάθος εξυπηρέτησης τα -13 m.
Η συνολική έκταση του προβλήτα, όταν θα ολοκληρωθεί το έργο, θα ανέρχεται σε περίπου 200 στρέμματα, ενώ έχουν διαμορφωθεί υπαίθριοι αποθηκευτικοί χώροι 45.000 τ.μ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (MasterPlan) Λιμένα Βόλου (ΦΕΚ 419 Τ.Α.Α.Π.Θ./26-11-2013), ο προβλήτας Νο 3 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διακίνηση σκραπ, εμπορευματοκιβωτίων, ελεύθερη ζώνη, car terminal.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΒ Κωνσταντίνος Τζήμος, έκανε λόγο για ένα σημαντικό έργο, αναβάθμισης των υποδομών του λιμένος Βόλου που θα ενισχύσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμένος.
Ο Διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου, επεσήμανε ότι με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται όλο το λιμάνι από πλευράς προβλητών και πλέον ο ΟΛΒ θα «τρέξει» για να αναζητήσει χρηματοδότηση. Όπως δήλωσε «εκτός από τη μεταφορά του σκραπ, που επιβάλλεται από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και θα πραγματοποιηθεί στο υπάρχον τμήμα της προβλήτας, μπορούν να αναπτυχθούν κι άλλες δραστηριότητες. Σε συνδυασμό με τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης από τον επιβατικό σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού, τα οποία έχει διεκδικήσει ο ΟΛΒ κι έχει δεσμευτεί ο ΟΣΕ να προχωρήσει, θα ωφεληθεί και θα αυξηθεί σημαντικά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η τρίτη προβλήτα, είναι ιδανικός χώρος για τη δημιουργία car terminal, εκφόρτωση αυτοκινήτων από πλοία (αυτοκινητάδικα), που θα έρχονται από Ασία ή Ευρώπη και θα προορίζονται είτε για Ελλάδα και Βαλκανικές χώρες ή για μεταφόρτωση με προορισμό τον Εύξεινο Πόντο. Πρόκειται για μια προσοδοφόρα δραστηριότητα με σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Μπουτάτης Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας, δεσμεύτηκε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες, έτσι ώστε να παραδοθούν οι μελέτες σε έξι με επτά μήνες, έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο, ενσωματώνοντας, ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στη λιμενική τεχνολογία.
Το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2022, ανακοινώνεται ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8 εκατ.
Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») δημοσιεύθηκαν με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 71,7 εκατ. το 2020 σε € 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση € 5,2 εκατ. (7,2%), με € 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και € 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα € 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν δεκαεπτά (17) αφίξεις, έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.
Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.
Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.
Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,50.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».