ΟΛΛ

ΟΛΛ (24)

 Την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 συνεδρίασε υπό την προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. (Ο.Λ.Λ.Α.Ε.), το 4ο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένος.

Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου έγινε ενημέρωση των μελών για όλα τα θέματα και τις εξελίξεις που επηρεάζουν τους χρήστες και έγινε μία ανασκόπηση της λειτουργίας του λιμένος Λαυρίου για την καλοκαιρινή περίοδο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι του 2021 το Λιμάνι άρχισε να λειτουργεί και ως home port για την κρουαζιέρα.

Όλοι οι παρευρισκόμενοι φορείς εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη λειτουργία του λιμένος. Αξιοσημείωτο είναι, όπως αναφέρθηκε, ότι σε πρόσφατη αναφορά του ΣΕΕΝ και της Ένωσης Πλοιάρχων, όπου καταγράφονται οι ελλείψεις και τα προβλήματα για τα λιμάνια της χώρας, δεν υπάρχει καμία παρατήρηση για το λιμάνι του Λαυρίου.

Παρά το γεγονός ότι το λιμάνι του Λαυρίου έχει πλέον μια έντονη δραστηριότητα σε όλους τους τομείς (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, τουριστικά σκάφη, εμπορικά πλοία κ.λπ.), όλοι συμφώνησαν ότι στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας και αλληλοκατανόησης, επιλύθηκαν ταχύτατα όλα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, κυρίως λόγω της έντονης δραστηριότητας στο λιμάνι.

Τονίστηκε η ανάγκη έγκαιρης προετοιμασίας του λιμένος για την προσαρμογή στις απαιτήσεις της συνθήκης SHENGEN, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Απριλίου 2022.

Οι παριστάμενοι, επίσης, αναγνώρισαν ότι η πλήρης εφαρμογή του Κώδικα ISPS, η οποία άρχισε να εφαρμόζεται συστηματικά από 1/1/2021 λειτουργεί χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στους χρήστες, παρά τις επιφυλάξεις που είχαν εκφραστεί στο προηγούμενο (3ο) Συμβούλιο Χρηστών.

Ολοκληρώνοντας τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο κ. Γιώργος Βακόνδιος, ως Πρόεδρος ευχαρίστησε ιδιαίτερα το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου για την άψογη συνεργασία μεταξύ όλων των Φορέων.

 

Lavrio_Logo

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα του ΟΛΛ ΑΕ ανήλθαν στο ποσό των 1.912.858 €, αυξημένα κατά 18% σε σχέση με τον τρέχοντα προϋπολογισμό και κατά 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020.

Αντιθέτως, τα έξοδα συγκρατήθηκαν οριακά κάτω των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα το ισοζύγιο του πρώτου εξαμήνου να υπερβαίνει κατά 75,7 % τον στόχο του προϋπολογισμού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ κατά την ίδια περίοδο στερήθηκε σημαντικών εσόδων, κυρίως λόγω απώλειας μισθωμάτων από παραχωρήσεις λόγω της πιστής εφαρμογής των κυβερνητικών μέτρων, για την προστασία επαγγελματικών κλάδων από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19.

Παράλληλα, μέσω της είσπραξης οφειλών παρελθουσών χρήσεων, ο ΟΛΛ ΑΕ συνέχισε να βελτιώνει τη ρευστότητά του, με αποτέλεσμα να έχει την ευχέρεια να εξοφλεί άμεσα το σύνολο των υποχρεώσεών του, συμβάλλοντας στο μέτρο που του αναλογεί στη διευκόλυνση της ρευστότητας των προμηθευτών του.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι:

1. Ήδη με βάση τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΛ ΑΕ και CELESTYAL CRUISES ξεκίνησε η δραστηριότητα της κρουαζιέρας με τη χρήση του Λιμένος Λαυρίου ως home port. Η συνεργασία αυτή αναμένεται συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Για το 2021, λόγω της καθυστέρησης στο άνοιγμα της αγοράς, έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 60 αφίξεις - αναχωρήσεις κρουαζιέρας. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βρίσκεται σε επαφή και με άλλες εταιρίες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων, μικρού και μεσαίου μεγέθους, για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις στον Επιβατικό Σταθμό του Λιμένος, ο οποίος αποτελεί ένα πρότυπο terminal home porting, εφαρμόζοντας το σύνολο των απαιτούμενων μέτρων, τα οποία προβλέπονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει εξασφαλίσει την αδειοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier πλησίον του Επιβατικού Σταθμού, ώστε εάν χρειαστεί, να χρησιμοποιηθεί ως προβλήτα κρουαζιέρας.

2. Από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόστηκε πλήρως ο Κώδικας ISPS και στον Εμπορικό Τομέα του Λιμένος Λαυρίου, διασφαλίζοντας πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, προστατεύοντας τους δραστηριοποιούμενους κλάδους στο αγκυροβόλιο ποντοπόρου ναυτιλίας και εξασφαλίζοντας πλήρως τις απαραίτητες συνθήκες safety και security στον Εμπορικό Λιμένα.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε μέσω διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού η ανάθεση διαχείρισης της Τελωνειακής Αποθήκης του ΟΛΛ ΑΕ, στην οποία εξυπηρετείται η γραμμή Λαυρίου, Κύπρου και Ισραήλ.
Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ είναι σε επαφή και με άλλες εταιρίες και ευελπιστεί ότι έως τον Αύγουστο του 2021 θα ξεκινήσει τουλάχιστον άλλη μία διεθνής γραμμή από τον Λιμένα Λαυρίου.

3. Ο ΟΛΛ ΑΕ έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή πλωτών προβλητών στον Τουριστικό Τομέα του Λιμένος και εκκρεμεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.
Στην πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας, κου Πλακιωτάκη και της Υφυπουργού Τουρισμού, κας Ζαχαράκη, ο κ. Υπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση του ΥΝΑΝΠ για άμεση σύγκληση της ΕΣΑΛ, στην ημερήσια διάταξη της οποίας θα υπάρχει το έργο των πλωτών προβλητών.
Το έργο αυτό, εκτός του ότι θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα και την ασφάλεια του Τουριστικού Τομέα του ΟΛΛ ΑΕ, θα αποτελέσει πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή προσθέτοντας τουλάχιστον 30.000.000 € τζίρο ετησίως στην τοπική οικονομία και δημιουργώντας δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Προφανώς το έργο αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα και για τον ΟΛΛ ΑΕ, διπλασιάζοντας τα έσοδα του Τουριστικού Τομέα.

4. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει ολοκληρώσει την απαραίτητη προεργασία για την αδειοδότηση της ανακατασκευής της γλίστρας σκαφών αναψυχής στον Όρμο Θορικού. Αναμένεται η έγκριση τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου κατασκευής και φιλοξενίας σκαφών αναψυχής.
Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε ήδη η επισκευή της υπάρχουσας γλίστρας εντός του Λιμένος Λαυρίου, παρέχοντας μια εναλλακτική λύση στους επαγγελματίες της περιοχής και στους λάτρεις του ναυταθλητισμού και ναυτικού τουρισμού.

5. Εντός του Ιουλίου αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικής αναβάθμισης του Λιμένος με την εγκατάσταση νέου συστήματος φωτισμού με τη μέθοδο Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης και την κατασκευή φωτοβολταϊκού στη σκεπή του Επιβατικού Σταθμού.

6. Εντός του α΄ εξαμήνου ο ΟΛΛ ΑΕ πέτυχε την πολεοδομική τακτοποίηση του κτιρίου των Αλιέων και του στεγάστρου στον Αλιευτικό Τομέα και προχωράει στην εκπόνηση μελέτης ανακατασκευής του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος «ΤΟ ΚΟΡΑΛΛΙ».

7. Ήδη ο Λιμένας Λαυρίου συνδέθηκε με τη μέση τάση της ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που καθιστά εφικτή τη λειτουργία του Επιβατικού Σταθμού.

8. Σε περιβαλλοντική δράση η οποία οργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ σε 8 λιμένες και αφορούσε τον καθαρισμό του βυθού με εθελοντικές δράσεις, το λιμάνι Λαυρίου απεδείχθη πρωταθλητής αποσύροντας από τον βυθό περίπου 5 τόνους απορρίμματα, δηλαδή 150 % περισσότερα από το δεύτερο σε συλλογή απορριμμάτων λιμάνι.

9. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά, εισηγήθηκε τροποποίηση των τιμολογίων εναπόθεσης ανεμογεννητριών, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. και ήδη η απαραίτητη ΚΥΑ έχει υπογραφεί από τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη και έχει προωθηθεί για συνυπογραφή στο Υπουργείο Οικονομικών.
Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΛ ΑΕ θα είναι πολύ λιγότερο εκτεθειμένος σε αιφνιδιαστικές και ενδεχομένως αλόγιστες ανταγωνιστικές πιέσεις εκ μέρους άλλων φορέων και ιδιωτών.

10. Για πρώτη φορά ο ΟΛΛ ΑΕ προχώρησε στη δημοπράτηση για την παραχώρηση της παραλίας Καλοπήγαδο (Βρωμοπούσι), προσθέτοντας μία επιπλέον πηγή εσόδου για την επόμενη τριετία.

11. Ο ΟΛΛ ΑΕ, μετά την πιστοποίησή του με ISO 27001, πιστοποιήθηκε και με το ISO 22301.

12. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με τους νομικούς της συμβούλους προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και ευελπιστεί ότι εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα εισπράξει σημαντικά ποσά από τον πλειστηριασμό των πλοίων ΕΥΡΙΠΟΣ, ΑΜΝΕSIA και AL BAHER.
Παράλληλα, βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενες τράπεζες και παράγοντες της αγοράς για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για δαπάνες που έγιναν για το κατασχεμένο από το Ελληνικό Δημόσιο Φ/Γ MEKONG SPIRIT.

Δεδομένων των συνθηκών, η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βάσιμα πιστεύει ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα είναι τουλάχιστον εξίσου αποδοτικό με το πρώτο δεδομένου ότι:

Α) Αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση σε επιβάτες και οχήματα στον Τομέα Ακτοπλοΐας λόγω καλοκαιρινής περιόδου.

Β) Οι αφιξοαναχωρήσεις των κρουαζιεροπλοίων ουσιαστικά αφορούν στο σύνολό τους το δεύτερο εξάμηνο.

Γ) Η ταχεία ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας θα επηρεάσει θετικά την προσπάθεια αναζήτησης φορτίων στον Εμπορικό Τομέα.

Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ οφείλει να υπογραμμίσει την άψογη συνεργασία και στήριξη από την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου.

Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει για την τεράστια συμβολή στους στόχους του ΟΛΛ ΑΕ, τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Δ.Σ. και κυρίως τους εργαζόμενους, οι οποίοι στις δύσκολες συνθήκες λόγω πανδημίας, αλλά και υποστελέχωσης του Οργανισμού, υπερέβαλαν εαυτούς.

Παρά τα προβλήματα που οφείλονται στην πανδημία λόγω του Κορωνοϊού COVID-19, ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ Α.Ε., υπό τη νέα του διοίκηση, πέτυχε ρεκόρ κερδών για το 1ο εξάμηνο του 2020.

Γεγονός η πρώτη θαλάσσια διασύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας (Λαύριο) με την Τουρκία (Cesme).

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. ανακοίνωσε ότι μετά από επίπονες προσπάθειες γίνεται πραγματικότητα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Τουρκίας μέσω της γραμμής Τσεσμέ - Λαύριο - Τσεσμέ.

Πλοιοκτήτρια εταιρία είναι η «AEGEAN SEAWAYS» (www.aegeanseaways.com) με εκπρόσωπο για την Ελλάδα την «STEFMAR LTD» (www.stefmar.gr).

Με έναρξη την 1/7/2019, θα εκτελείται ένα δρομολόγιο ανά δύο ημέρες ως εξής:

    ΛΙΜΕΝΑΣ

 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ

       ΑΦΙΞΗ

    ΤΣΕΣΜΕ

       22:00

       06:00

    ΛΑΥΡΙΟ

       22:00

       06:00

Η τελετή έναρξης της γραμμής θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 1/7/2019 και ώρα 17:00 στο Λιμάνι Λαυρίου.

 

 

 

Την Τρίτη 31 Ιουλίου, 2018 αναχώρησε ρυμουλκούμενο το Ε/Γ-Ο/Γ Ταξιάρχης από το Λιμάνι του Λαυρίου με προορισμό Ιδιωτική λιμενική εγκατάσταση στην περιοχή του Δήμου Σαλαμίνας.

Με τα πρώτα προσωρινά στοιχεία οικονομικού αποτελέσματος του ΟΛΛ ΑΕ για το 2017 στη διάθεση της Διοίκησης, φαίνεται πως ο Οργανισμός συνεχίζει σταθερά τη θετική πορεία των τελευταίων ετών.

Την Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία Άσκηση Ασφαλείας που οργάνωσαν από κοινού η Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου ΑΕ, η ΔΕΗ-ΑΗΣ Κερατέας-Λαυρίου και η DOW Ελλάς ΑΕ για τις Λιμενικές Εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους, με ένα ιδιαίτερα απαιτητικό σενάριο.

Μετά την εταιρεία Celestyal Cruises με τα πλοία «Celestyal Crystal» και «Celestyal Nefeli» και το Ιστιοφόρο Κρουαζιερόπλοιο «Running on Waves» που χρησιμοποιούν από το 2015 τον Λιμένα του Λαυρίου ως λιμένα εκκίνησης και τερματισμού κρουαζιέρας (home porting), το Σάββατο 28 Μαΐου 2016 κατέπλευσε για πρώτη φορά και το Κρουαζιερόπλοιο «Seabourn Odyssey» της εταιρείας Holland America Line για την αποεπιβίβαση επιβατών (home porting).

Lavrio_Logo

Λαύριο 21-10-2013

Με την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, μέσω της «καινοτομίας» που εισάγει στη φετινή προκήρυξη του Υπουργείου, δίνεται για πρώτη φορά φέτος η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρίες να επιλέξουν ως αφετήριο λιμένα το Λαύριο.

Page 2 of 2
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς