
ΟΛΠ (511)
Με αφορμή άρθρα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αναφέρονται σε δήθεν ελλείψεις αδειοδοτήσεων κατά την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε., η Διοίκηση της Εταιρείας εφαρμόζοντας πιστά τους νόμους της Ελλάδας και της Ε.Ε καθώς και τις προβλεπόμενες διατάξεις για τις εισηγμένες εταιρείες ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Το έργο της Νότιας Επέκτασης του Επιβατικού Λιμένα είναι μία υποχρεωτική επένδυση ύψους 103 εκατ. ευρώ και μάλιστα η μεγαλύτερη που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου (ν.4404/2016). Το έργο έχει λάβει όλες τις άδειες και εγκρίσεις από το σύνολο των αρμοδίων προς τούτο υπηρεσιών και φορέων της Ελληνικής Πολιτείας, συμπεριλαμβανομένης της Περιφέρειας Αττικής, από την οποία συγχρηματοδοτείται η σημαντική αυτή δημόσια υποδομή αλλά και από τους αρμόδιους φορείς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πιο συγκεκριμένα, το έργο είναι πλήρως περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο με βάση τις αποφάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που εκδόθηκαν κατά τα έτη 2013 και 2018. Στις 25/2/2020 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης των εργασιών παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη ως εκπροσώπου του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, οι οποίοι χαιρέτισαν την έναρξη του έργου και υπογράμμισαν τη σημασία του για την τοπική και εθνική οικονομία. Ακολούθησε η ενημέρωση των Αρχών (Λιμεναρχείο, Υδρογραφική Υπηρεσία, Υπηρεσία Φάρων) για τη λήψη των απαραίτητων αδειών που αφορούσαν στην απόρριψη των βυθοκορημάτων με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση. Σημειώνεται ότι για την έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έγιναν εργαστηριακοί έλεγχοι από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε δείγματα ιζημάτων που ελήφθησαν από την περιοχή του έργου και αφού αξιολογήθηκαν χαρακτηρίστηκαν ως αδρανή και μη επικίνδυνα υλικά. Σε εφαρμογή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου εκδόθηκε από τη Λιμενική Αρχή η απόφαση έγκρισης απόρριψης και τα ιζήματα αυτά ως προϊόντα των υποθαλάσσιων εκσκαφών απορρίπτονται σε συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή που έχει καθοριστεί από το ΓΕΝ.
Οι εργασίες συνεχίζονται ομαλά με στόχο πριν το πέρας της θερινής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί τμήμα του έργου ικανό για την ασφάλειά του έναντι της χειμερινής περιόδου. Το έργο έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης σε 32 μήνες.
Με τα ανωτέρω στοιχεία, οι Έλληνες πολίτες και το επενδυτικό κοινό μπορούν να σχηματίσουν ξεκάθαρη εικόνα για τη νομιμότητα και την πορεία του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε.
Σχετικά με πληροφορίες που διακινούνται με θέμα τη λειτουργία χώρων υγιεινής στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος η ΟΛΠ Α.Ε. θα ήθελε να διευκρινίσει ότι πέρα των υφιστάμενων υποδομών έχει ήδη προχωρήσει στην εγκατάσταση δύο πρόσθετων χημικών τουαλετών για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων στη ΝΕΖ, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο έξαρσης της επιδημίας και επίσης έχει προγραμματίσει την κατασκευή μεγαλύτερων χώρων υγιεινής. Τα συγκεκριμένα έργα υλοποιούνται χωρίς να αποτελούν νομική υποχρέωση της ΟΛΠ Α.Ε. με μόνο στόχο τη συνδρομή στη λειτουργία των επιχειρήσεων στη Ναυπηγοεπισκευή.
Επιπρόσθετα στο πλαίσιο του έργου που προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης «Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης – Φάση Β’» σε συνέχεια της Φάσης Α’ του αντίστοιχου έργου, περιλαμβάνονται εκτεταμένες επισκευές και αναβαθμίσεις των υποδομών καθώς και κατασκευές νέων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων συμπεριλαμβανομένων δικτύων ηλεκτρολογικών για τη ρευματοδότηση των πλοίων και των εργαλείων των επισκευαστών, δικτύου υδροδότησης πλοίων, δικτύου πυρασφάλειας, και δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης χώρων υγιεινής και λοιπών κτιριακών εγκαταστάσεων. Περαιτέρω, προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση δύο νέων προκατασκευασμένων οικίσκων για χρήση αυτών ως χώρων υγιεινής με τις απαραίτητες διαμορφώσεις για ντους και πλύσιμο οφθαλμών.
Σε κάθε περίπτωση η Ναυπηγοεπισκευή αποτελεί τομέα προτεραιότητας για τη Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. κάτι που αποδεικνύεται και από τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί. Η συνολική αναβάθμιση των υποδομών έχει συμβάλλει εξάλλου και στην αύξηση του ναυπηγοεπισκευαστικού έργου στην περιοχή. Το γεγονός αυτό δείχνει την αύξηση της εμπιστοσύνης των πελατών για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη της ΟΛΠ Α.Ε. και συνεπάγεται οφέλη για τις τοπικές επιχειρήσεις που προσφέρουν τις ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες.
Απάντηση στην ΟΜΥΛΕ και στα Σωματεία του ΟΛΠ σχετικά με την συμφωνία παροχής υπηρεσιών διαχείρισης για τη λειτουργία του Προβλήτα I μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε.
Η ΟΛΠ ΑΕ ανταποκρινόμενη στο επείγον αίτημα της Διοίκησης του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Πειραιά «ΜΕΤΑΞΑ» αναζήτησε στην αγορά και διέθεσε 4.000 χειρουργικές μάσκες για τις άμεσες λειτουργικές ανάγκες του νοσοκομείου.
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Capt. Weng Lin παραδίδοντας το υγειονομικό υλικό, ανέφερε ότι η και η πράξη αυτή, σε συνέχεια των προηγούμενων δωρεών, αποτελεί μία μικρή συνδρομή στο τεράστιο έργο του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού της χώρας και ότι η ΟΛΠ Α.Ε. θα συνεχίσει να προσφέρει στην τοπική κοινωνία, ώστε να συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της επιδημίας.
Ο Διοικητής του Νοσοκομείου «ΜΕΤΑΞΑ» κ. Χαράλαμπος Τουμπέκης ευχαρίστησε τη διοίκηση του ΟΛΠ για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα για συμμετοχή στην κοινή προσπάθεια περιορισμού και ελέγχου της πανδημίας στο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά, το οποίο μέχρι σήμερα έχει λάβει αυστηρά προληπτικά μέτρα προστασίας τόσο των ασθενών όσο και του προσωπικού του.
Στην παραλαβή της δωρεάς παραβρέθηκαν επίσης ο Αναπληρωτής Διοικητής του Νοσοκομείου «ΜΕΤΑΞΑ» κ. Σαράντος Ευσταθόπουλος και ο Αναπληρωτής Προίστάμενος Δημοσίων Σχέσεων, Εξυπηρέτησης Μετόχων & Εταιρικών Ανακοινώσεων της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος.
Και οι δυο πλευρές συζήτησαν με θετικό πνεύμα το ενδεχόμενο σύσφιξης των σχέσεων μεταξύ ΟΛΠ και Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Πειραιά «ΜΕΤΑΞΑ», με κοινούς στόχους την προστασία της δημόσιας υγείας, την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και τους συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται.
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας και σε συνεννόηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, εξέτασε με θετικό πνεύμα το αίτημα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και αποφάσισε την παράταση της διάρκειας των χαρακτηρισμένων προσωρινών επισκευαστικών θέσεων και των μειωμένων χρεώσεων που αυτές συνεπάγονται για τα πλοία της ακτοπλοΐας στο επιβατικό λιμένα Πειραιά, μέχρι τις 30 Απριλίου 2020.
Η συγκεκριμένη κίνηση λαμβάνοντας υπόψη τις γενικότερες οικονομικές συνθήκες στοχεύει στην άμβλυνση των οικονομικών συνεπειών της επιδημίας και στη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων μερών της ΟΛΠ Α.Ε.
Η ΟΛΠ ΑΕ προχώρησε σε μία ακόμη δωρεά υγειονομικού υλικού, αυτή τη φορά προς το «ΤΖΑΝΕΙΟ» Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά προκειμένου να υποστηριχτεί η λειτουργία νέων κλινών στη νέα πτέρυγα ΜΕΘ για ασθενείς με COVID-19.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς αναγνωρίζοντας τη μεγάλη προσφορά του Λιμενικού Σώματος και τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρει στην Ελλάδα, ιδιαίτερα κατά τη δύσκολη αυτή περίοδο προχώρησε στη δωρεά εξοπλισμού (στολές ειδικής προστασίας, γάντια μίας χρήσης και προστατευτικά γυαλιά) για την κάλυψη των μέτρων ειδικής προστασίας σε στελέχη του Λιμενικού Σώματος, της Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang: “η κίνηση αυτή αποτελεί αναγνώριση της προσφοράς του Λιμενικού Σώματος και του σπουδαίου έργου που επιτελεί για την ασφάλεια των θαλασσίων συγκοινωνιών και των λιμένων της Ελλάδας”.
Κατά την παραλαβή του υλικού ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της ΟΛΠ Α.Ε. για την προσφορά υγειονομικού υλικού και τη συμβολή της COSCO SHIPPING για την κάλυψη των αναγκών του Λιμενικού Σώματος.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα στον λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά η τελετή έναρξης των εργασιών για το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα». Πρόκειται για ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020.
Η νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά θα δημιουργήσει 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280μ. με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 32 μήνες. Το συγκεκριμένο έργο θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην αύξηση της δυναμικότητας του λιμένος Πειραιώς ώστε να υποδέχεται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και συνεπακόλουθα στην αύξηση του homeporting (εκκίνηση / τερματισμός ταξιδιών κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά), που συνεπάγεται και περισσότερα έσοδα για την τοπική οικονομία.
Την έναρξη του μεγάλου αυτού έργου χαιρέτησε στην εκδήλωση ως εκπρόσωπος του κ. Πρωθυπουργού ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης. Επίσης στη μεγάλη αναπτυξιακή συμβολή του έργου αναφέρθηκε και ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, ενώ τη σημασία του για την τοπική οικονομία επεσήμανε ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης. Επίσης την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, η Πρέσβειρα της Κίνας Mrs. Zhang Qiyue, o Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.
Ιδιαίτερα θετικά εκφράστηκαν για τη συγκεκριμένη επένδυση και εκπρόσωποι των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας (Carnival, Royal Caribbean) αλλά και πλήθος άλλων εκπροσώπων από την τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς της ναυτιλίας, επιμελητήρια και διάφορες ενώσεις που έδειξαν με την καθολική τους συμμετοχή ότι το συγκεκριμένο έργο υπερβαίνει τα όρια του λιμένος και αναμένεται να έχει θετικό αποτύπωμα στην τοπική και εθνική οικονομία.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang δήλωσε: «Η COSCO SHIPPING έχει ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε όλες τις δραστηριότητες και η επέκταση του επιβατικού λιμένα θα ενισχύσει την κρουαζιέρα όχι μόνο στον Πειραιά αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα».
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα 2019 (η ετήσια οικονομική έκθεση θα είναι διαθέσιμη αύριο 21 Φεβρουαρίου 2020), σύμφωνα με τα οποία:
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 149,2 εκατ. έναντι € 132,9 εκατ. της χρήσης 2018, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού € 16,3 εκατ. η ποσοστό 12,3 %. H μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην σημαντική αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ κατά 17,1% ή κατά € 9,6 εκατ. Επιπλέον αύξηση εσόδων σημειώθηκε στους τομείς ναυπηγοεπισκευής και κρουαζιέρας κατά 25,3% και 18,3% ή ποσού € 2,4 εκατ. και € 1,9 εκατ. αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε € 47,6 εκατ. έναντι € 42,3 εκατ. της χρήσης 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 12.5% και το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 27 % σε € 35,4 εκατ. έναντι € 27,9 εκατ. της χρήσης 2018.
Επίσης η ΟΛΠ Α.Ε. θα καταβάλλει € 5,4 εκατ. ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2019 έναντι 4,8 εκατ. το 2018.
Σημαντική αύξηση 32% σημείωσαν και τα διαθέσιμα που ανήλθαν σε € 106,7 εκατ. έναντι € 80,9 εκατ. το 2018.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 0,5388 από € 0,4240 το 2018 (αύξηση 27 %).
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang δήλωσε:
‘’Το 2019 ήταν μια ακόμη επιτυχημένη χρονιά που αποδίδεται τόσο στο προσωπικό όσο και στη Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. Το 2020, ύστερα από τις σχετικές εγκρίσεις, μπορούμε να επιταχύνουμε την εξέλιξη υλοποίησης του Master Plan. Θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να συνεισφέρουμε περισσότερο στους εμπλεκόμενους φορείς, στις τοπικές κοινωνίες και συγχρόνως να αυξήσουμε τις αποδόσεις για τους μετόχους της εταιρείας”.
More...
Η παρουσίαση του Ευρωπαϊκού έργου SAURON (Scalable multidimensionAl sitUation awaReness sOlution for protectiNg European ports) (https://www.sauronproject.eu/) πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά (PPA) την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020 στον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας ΙΙΙ «ALKIMOS».
Το έργο SAURON ασχολείται με το θέμα Προστασίας Κρίσιμων Υποδομών (CIP-01-2016-2017): Πρόληψη, ανίχνευση, αντιμετώπιση και μετριασμός του συνδυασμού των απειλών (φυσικών και κυβερνοχώρου) στις κρίσιμες υποδομές της Ευρώπης με εστίαση στην προστασία των Υποδομών Μεταφορών τόσο των λιμένων της ΕΕ όσο και των μέσων μεταφοράς. Το SAURON προτείνει να διασφαλιστεί ένα επαρκές επίπεδο προστασίας και ανθεκτικότητας έναντι των φυσικών απειλών, ή απειλών κυβερνοχώρου, ή και συνδυασμένων απειλών για τους λιμένες της ΕΕ και να περιοριστούν, στο μέτρο του δυνατού, οι επιζήμιες επιπτώσεις για την κοινωνία και τους πολίτες μιας ενδεχόμενης επίθεσης. Το όραμα του SAURON είναι να παρέχει μια πλατφόρμα πολυδιάστατης "Κατανόησης της Κατάστασης", προκειμένου να βοηθήσει τους χρήστες του Λιμένα να προβλέψουν και να αντεπεξέλθουν σε ενδεχόμενες απειλές κυβερνοχώρου, φυσικές ή συνδυασμένες απειλές για τις εμπορευματικές και ναυτιλιακές τους δραστηριότητες για την ασφάλεια των εργαζομένων, των επισκεπτών, των επιβατών και των πολιτών της περιοχής.
Όπως ανέφερε ο κος Ιωάννης Παπαγιαννόπουλος, υπεύθυνος του έργου SAURON, ΥΑΛΕ του ΟΛΠ, η νέα τάση αντιμετώπισης της τρομοκρατίας είναι η εισαγωγή έξυπνων συστημάτων υβριδικής τεχνολογίας όπου ο συνδυασμός της φυσικής ασφάλειας και της κυβερνοασφάλειας θα έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη πρόβλεψη και αποτροπή μιας τρομοκρατικής επίθεσης στον χώρο του Λιμένα.
Η σωστή έγκυρη και έγκαιρη μετάδοση της πληροφορίας μέσω των ανωτέρω συστημάτων εκτός της διάσωσης των ανθρώπων επιτρέπει την συνέχιση της λειτουργίας των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Η λειτουργία της πλατφόρμας SAURON δοκιμάστηκε στο πλαίσιο ενός σεναρίου τρομοκρατικής επίθεσης σε ένα κρουαζιερόπλοιο που είναι ελλιμενισμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang είχε συνάντηση συνεργασίας με τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργο Πατούλη, με θέμα την επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς». Πρόκειται για έργο αρχικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020. Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης ο κ. Θάνος Λιάγκος, Μέλος Δ.Σ. ΟΛΠ.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα και οι δύο πλευρές επαναεπιβεβαίωσαν τη βούλησή τους να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου που δημιουργεί νέες προοπτικές σε ένα σημαντικό πυλώνα της Ελληνικής Οικονομίας όπως είναι η κρουαζιέρα.
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς σύμφωνα με την οικονομική προσφορά 103 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO SHIPPING για τον ΟΛΠ. Το έργο έχει και κοινοτική χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020. Η επέκταση χωροθετείται δίπλα στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις κρουαζιέρας όπου δημιουργούνται ενιαίες μεγάλης κλίμακας υποδομές για να αντιμετωπίσουν και να καλύψουν το σύνολο των αυξανόμενων αναγκών και να συντελέσουν στην τουριστική ανάπτυξη και στην ανάδειξη της Ελλάδας ως τουριστικού πόλου και για την κρουαζιέρα.
Τεχνικά στοιχεία
Ο νέος κρηπιδότοιχος έχει μήκος περίπου 1.510,00m και μεταβλητό βάθος από -19,00 έως -29,50m. Προβλέπεται η δημιουργία (2) θέσεων απολύτως ασφαλούς ελλιμενισμού με μήκος 390,00m και 350,00m αντίστοιχα. Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2020 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang δήλωσε:
“Προχωράμε στην υλοποίηση μίας σημαντικής επένδυσης όχι μόνο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για την τοπική και εθνική οικονομία. Το μεγάλο έργο της Νότιας Επέκτασης, θα ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση του Πειραιά ως μεγάλο λιμάνι homeport της Μεσογείου”.
Η επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων «νέας γενιάς», μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων και δυναμικότητας 2.500 επιβατών, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με εκπροσώπους του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Πρόκειται για έργο ύψους 120 εκατ. ευρώ το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Θάνος Λιάγκος, Μέλος Δ.Σ. ΟΛΠ εκπροσωπώντας τη Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., ο Χ. Γερακαράκης Διευθυντής Έργων ΟΛΠ Α.Ε., ο Προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής Δ. Δρόσης και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας.
Με βάση τις σχετικές εκτιμήσεις, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το Φεβρουάριο του 2020 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.
Με αφορμή τη συνάντηση, ο Περιφερειάρχης Αττικής επισήμανε ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε έργα που εξασφαλίζουν την αναπτυξιακή επανεκκίνηση στην Αττική και δημιουργούν νέες προοπτικές σε σημαντικούς πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας όπως είναι η κρουαζιέρα.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, αφορά στην επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά προς τα νότια, ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280μ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή επέκτασης συνολικού εμβαδού 150.000 τμ καθώς και των απαιτούμενων δικτύων απορροής υδάτων, οπτικών ινών και παροχής ρεύματος και νερού.