ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Δ.Λ.Τ. Αιγιαλείας
- Φιλιππάτος Δημήτρης, Πρόεδρος, με αναπληρώτρια την Τσουκαλά Μαρία
- Μαρινόπουλος Παναγιώτης, Αντιπρόεδρος, με αναπληρωτή τον Σπηλιωτόπουλο Χρήστο
- Τριανταφυλλόπουλος Γρηγόριος, δημοτικός σύμβουλος
- Φιλιππόπουλος Βασίλειος, δημοτικός σύμβουλος
- Κορίζης Κων/νος, Λιμενάρχης Αιγίου με το νόμιμο αναπληρωτή του
- Μουτούσης Δημήτρης, με αναπληρωτή το Σταματόπουλο Γεώργιο
- Κοσσαρά Αγγελική, με αναπληρώτρια την Μουντζουρούλια Μαρία
- Αντωνάτου Σοφία, με αναπληρώτρια την Καρβέλα Άννα
- Δούσκα Ειρήνη, με αναπληρώτρια την Καρβέλα Άννα
- Σωτηρόπουλος Κων/νος, με αναπληρωτή τον Νταβατζή Ευάγγελο.
- Επαμεινωνδοπούλου Νικολίτσα, με αναπληρώτρια τη Νομικού-Σπανού Αικατερίνη
Το λιμάνι ήταν και είναι από τα ζωτικά σημεία της πόλης. Τον χρυσό αιώνα της σταφίδας Βοστίτσα και των αθρόων εξαγωγών της, το λιμάνι Αιγίου ήταν το σημείο που ο κόπος και το προϊόν της αγροτικής παραγωγής γινόταν ακριβό εμπόρευμα για τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης.
Τα Πριμαρόλια, τα πρώτα καράβια με το πολύτιμο φορτίο της πρώτης και καλύτερης σοδειάς μαύρης σταφίδας Βοστίτσα, έφευγαν από το λιμάνι του Αιγίου, της Πάτρας και άλλων πόλεων της ΒΔ Πελ/σου για τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης του 19ου αιώνα, μέσα σε χαρές και γιορτές στην παραλία. Λονδίνο, Λίβερπουλ, Μασσαλία, Τεργέστη, Άμστερνταμ, Οδησσός, λιμάνια έτοιμα να διαχύσουν το πολύτιμο προϊόν στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Η εξαιρετική ποιότητα της σταφίδας έφερε πλούτο στην περιοχή, τέτοιον που να μιλούμε για τον «πολιτισμό της σταφίδας» του 19ου αιώνα, την ανύψωση του βιοτικού επιπέδου και τη διαβίωση σε συνθήκες ευμάρειας. Η σταφίδα της Αιγιάλειας και της Πελοποννήσου κράτησε για χρόνια τα ηνία των εξαγωγών της χώρας με ποσοστά άνω του 50%.
Υπηρεσίες Λιμανιού:
- Φορτία: Εκφόρτωση,Χειρισμός,Αποθήκευση
- Πλοία: Αγκυροβολία, ελλιμενισμός, υδροδότηση, διαχείριση αποβλήτων
- Επίσης το λιμάνι εξυπηρετείται από: Τελωνείο,Λιμεναρχείο,Ασφάλεια Λιμένος
Εξοπλισμός:
- Δύο αποθήκες-ψυκτικοί θάλαμοι με συνολικό εμβαδό 1157 τ.μ.
- Τρία ανυψωτικά περονοφόρα οχήματα 32,25 & 4 τόνων
- Γεφυροπλάστιγγα μικτού τύπου ηλεκτρονικής ζυγαριάς
- Δίκτυο υδροδότησης πλοίων
- Ηλεκτρογεννήτρια
- Κάμερες Κλειστού Κυκλώματος (CCTV)
- Αποθήκη Ασυνόδευτων
- Εξοπλισμος αντιμετωπισης της θαλασσιας ρυπανσης συμφωνα με τον ΙΜΟ (ΔΙΕΘΝΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ)
Διαχείρηση αποβλήτων.
Η εφαρμογή της διεθνούς συμβάσεως για την αποφυγή ρυπάνσεως της θαλάσσης από πλοία, το 1973, όπως τροποποιήθηκε με το σχετικό προς αυτή πρωτόκολλο του 1978 (Marpol 73/78) ρυθμίζει τους τύπους αποβλήτων που μπορούν να απορρίπτονται στο θαλάσσιο περιβάλλον από πλοία και επιβάλλει στα συμβαλλόμενα κράτη την υποχρέωση να εξασφαλίζουν την ύπαρξη επαρκών εγκαταστάσεων παραλαβής στους λιμένες.`Ολα τα κράτη μέλη έχουν κυρώσει τη σύμβαση Marpol 73/78.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιλαμβανόμενη το μέγεθος του προβλήματος και των κινδύνων για το κοινοτικό θαλάσσιο περιβάλλον, προχώρησε ακόμη περισσότερο νομοθετικά θεσπίζοντας την Οδηγία 2000/59/ΕΚ, η οποία καθιστά υποχρεωτική σε όλους τους ευρωπαϊκούς λιμένες την ύπαρξη εγκαταστάσεων παραλαβής αποβλήτων πλοίων, εισάγοντας, μεταξύ άλλων, και κριτήρια τιμολόγησης των υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης των αποβλήτων. Η Ελλάδα εναρμονίστηκε πλήρως με την ανωτέρω Οδηγία, βάσει της ΚΥΑ 3418/07/2002.
TΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ, σε πλήρη συμμόρφωση με το ανωτέρω νομοθετικό πλαίσιο και με αίσθημα περιβαλλοντικής ευθύνης και ευαισθητοποίησης, (α) συνέταξε το «Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων Πλοίων» και (β) ανέδειξε ανάδοχο για την παροχή ευκολιών υποδοχής αποβλήτων πλοίων στον λιμένα του Αιγίου.
ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ
Με την ολοκλήρωση των εργασιών για την κατασκευή του νέου λιμανιού Αιγίου… μια νέα εποχή ξεκινά για την παραλία της πόλης.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου ήταν η ολοκλήρωση των λιμενικών έργων και η κατασκευή βασικών έργων επιδομής του νέου λιμένα Αιγίου, προϋπολογισμού 8,6 εκατ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων (ΕΣΠΑ), εκτελέστηκε από την εταιρεία «Ηλιοχώρα Α.Ε.» και η σύμβαση του έργου υπογράφτηκε από τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα στις 15 Σεπτεμβρίου του 2011. Το δε πρωτόκολλο παραλαβής του έργου υπεγράφη στις 7 Αυγούστου 2013, πέντε μήνες πριν την προβλεπόμενη παράδοσή του.
Το κρηπίδωμα θα έχει 2 μέρη, ένα 47 μέτρων με τη κατασκευή μιας ράμπας για οχηματαγωγά και ένα μήκους 209 μέτρων που θα πλαγιοδετεί ένα εμπορικό πλοίο, ενώ θα κατασκευαστεί μια ακόμα ράμπα. Ο χερσαίος χώρος έχει συνολικά έκταση 35 στρεμμάτων προσφέροντας άνεση στις λειτουργίες της εγκατάστασης.
Το Νέο Λιμάνι Αιγίου με την ολοκλήρωσή του, κατόπιν την ενδεχόμενη σύνδεση του με τη Ν.Ε.Ο. που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας αλλά και με πιθανές προσθήκες που θα γίνουν σε υποδομές, θα αποτελέσει εφαλτήριο τουριστικής, επιβατικής και εμπορικής ανάπτυξης που σε συνδυασμό με το παλαιό λιμένα θα προσφέρει στους ενδιαφερόμενους σύγχρονες υπηρεσίες.
Ώρες λειτουργίας: | 24 ώρες,365 ημέρες το χρόνο |
Εφαρμογή κώδικα ISPS: | ΝΑΙ |
Διαχείριση απορ/των: | ΝΑΙ |
Διαχείριση υγρών απορ/των: | ΝΑΙ |
Μήκος προβλήτας: | 493,4μ. |
Αριθμός προβλητών: | 2 |
Αγκυροβόλιο: | NAI |
Βάθος: | 8μ-11μ. |
Υπηρεσίες: | Πλοηγική υπηρεσία (απο Πάτρα), Ρυμουλκά |
Παροχή φρέσκου νερού: | ΝΑΙ |
Επιβατικοί Σταθμοί: | - |
Πλησιέστερο διεθνές αεροδρόμιο: | 200χλμ |
Σταθμός Ταξί: | 300μ |
Σταθμός λεωφορείων: | 100μ |
Απόσταση από κέντρο της πόλης: | 1000μ |
Λοιπές υπηρεσίες: | Γρ. πληροφοριών, ψυκτικοί θάλαμοι, ανυψωτικά παρονοφόρα, αποθήκη ασυνόδευτων |
https://www.elime.gr/index.php/aigio#sigProId9bdfffb836