Υποβλήθηκε από τους μελετητές και εγκρίθηκε καταρχήν από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ το νέο μάστερ πλαν του Λιμένα Ελευσίνας, το οποίο εναρμονίζεται πλήρως με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Δήμου Ελευσίνας και αλλάζει ριζικά την εικόνα του παράκτιου μετώπου της περιοχής.
Την Τρίτη 27 Ιουνίου 2023, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης συμμετείχε στην Ημερίδα του 15ου ετήσιου Διεθνούς Συνεδρίου ΣΗΕ ( DESMEE Congress), το οποίο οργανώθηκε από τον καθηγητή του Τµήµατος Ηλεκτρολογίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύµατος Κρήτης κ. Θαλή Παπάζογλου και από το Διευθυντικό Συμβούλιο του DEMSEE, στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, με θέματα που σχετίζονται με την απελευθέρωση αγοράς ηλεκτρισμού στην Νοτιοανατολική Ευρώπη ( (DEMSEE).
Οι ομιλητές τόνισαν ότι οι αγορές ηλεκτρισμού λειτουργούν ήδη μέσα στην περίοδο της ονομαζόμενης ενεργειακής μετάβασης δίνοντας έμφαση ότι την περίοδο που διανύουμε πρέπει να υπάρξει προσαρμογή τέτοια, ώστε να γίνει η μετάβαση από τα καύσιμα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και να μηδενισθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050.
Στην τρέχουσα περίοδο παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου μεταβλητότητα στις αγορές πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου (ΦΑ), εξ αιτίας, εκτός των άλλων και του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και των οικονομικών μέτρων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία, που προκαλούν μια εξαιρετική αστάθεια στις αγορές ηλεκτρισμού και την επακόλουθη δυσλειτουργία των.
Στην προσπάθεια της ανθρωπότητας λοιπόν να αποτρέψει την κλιματική αλλαγή ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποδειχθεί ένα καίριο εργαλείο, για πολλούς και διάφορους λόγους.
Σε αυτό το σημείο ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ., Μηνάς Παπαδάκης, ως πρώτος ομιλητής του πάνελ, αναφέρθηκε ότι ο ΟΛΗ λαμβάνοντας υπόψη το ταραχώδες οικονομικό, ενεργειακό και γεωπολιτικό τοπίο, ενσωματώνει καινοτόμα προγράμματα, αναπτύσσει δράσεις, λαμβάνει πρωτοβουλίες που οδηγούν τον μετασχηματισμό του λιμένος Ηρακλείου σε ένα έξυπνο αυτοποιημένο πράσινο λιμάνι και σε ένα σημαντικό ενεργειακό κόμβο.
Παρουσίασε τα έργα με πρώτο την ολοκλήρωση των μελετών οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση 5 θέσεων ελλιμενισμού, συνολικής ισχύος 16MW το δε συνολικό κόστος κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ. ευρώ ενώ η συνολική κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται σε 22.5 GWHr ετησίως.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στην χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Project Hupiness εκπονείται από τον ΟΛΗ σχετική μελέτη για την εγκατάσταση κυματογεννητριών πάνω στην θωράκιση του προσήνεμου μόλου. Σημαντική υπήρξε η επισήμανση για την εξέταση δυνατότητας παραγωγής, αποθήκευσης και τροφοδοσίας υδρογόνου σε πλοία καθώς επίσης και η δημιουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα, με το λιμάνι του Ηρακλείου να καθίσταται και λόγω της γεωγραφικής του θέσης, σημαντικός ενεργειακός κόμβος της ΝΑ Μεσογείου. Επίσης έγινε αναφορά στην αντικατάσταση των λαμπτήρων στους πυλώνες φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες LED που θα επιφέρει 45% μείωση ενέργειας, όπως επίσης και στην πρόταση συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την παροχή Συμβούλου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίες στα θέματα της πράσινης μετάβασης.
Εν κατακλείδι τόνισε Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ότι στην τρέχουσα περίοδο, γίνονται προσπάθειες για καθαρές μεταφορές, τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα. Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) εξετάζει συνεπώς τις δυνατότητες καθαρών θαλάσσιων μεταφορών με βάση το λιμάνι του Ηρακλείου. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει οφέλη για τους κατοίκους του Ηρακλείου με την απαλλαγή της πόλης από τους ρύπους που εκπέμπονται από τα πλοία. Η ηλεκτρική ενέργεια, το πράσινο υδρογόνο, και η αμμωνία μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς την κατεύθυνση αυτή.
Τα συμπεράσματα της ημερίδας συνοψίστηκαν από τον καθηγητή κ. Θαλή Παπάζογλου στο γεγονός ότι για να υπάρξει επιτυχής διαχείριση της τρέχουσας κατάστασης, πρέπει να αναληφθεί μια προσεκτική και λεπτομερής εξέταση όλων των πιθανών σεναρίων για την εξέλιξη των ηλεκτρικών αγορών. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να υπάρξει στη μελέτη των απαραίτητων αλλαγών στα προσεχή 15 χρόνια. Θα πρέπει να αναλυθούν όλα τα σχετικά τεχνικά θέματα, όπως:
– Διασυνδέσεις (Υψηλής Τάσης Συνεχούς ή Εναλλασσόμενου Ρεύματος), Υποθαλάσσια δίκτυα συνεχούς ρεύματος, Παράκτια αιολική παραγωγή, Φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, Έξυπνοι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και Έξυπνα Δίκτυα Φόρτισης (ΕΔΦ) σε συνδυασμό με εφαρμογές έξυπνων τηλεφώνων, Εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και διάθεσης πράσινου υδρογόνου, Καινοτομίες τεχνολογίας μπαταριών.
Θα πρέπει, επίσης, να προσεχθούν όλα τα σχετικά ρυθμιστικά θέματα, όπως λ.χ. νομοθετήματα, οδηγίες κ.λπ.
Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση και περιβαλλοντική αναβάθμιση του λιμένα Ηγουμενίτσας πρωτοστατεί στις εξελίξεις των μεταφορών ως προς τη βιώσιμη κινητικότητα και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και ανακοινώνει ότι το έργο «ALFION – INFRA: Implementation of energy upgrading infrastructure in Igoumenitsa port», συνολικού προϋπολογισμού 8.925.000,00 €, επιλέχθηκε ως έργο προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA).
Το έργο ALFION - INFRA αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση του λιμένα Ηγουμενίτσας και στην ανάπτυξη και υλοποίηση έργων υποδομής για την ηλεκτρική διασύνδεση λιμένα-πλοίου και υπάγεται στον γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό της ΟΛΗΓ Α.Ε. για την μετατροπή του λιμένα Ηγουμενίτσας σε λιμένα μηδενικών εκπομπών ρύπων καθώς και σε ενεργειακό, μεταφορικό και κοινωνικό κόμβο.
Το ALFION – INFRA, αναμένεται να εκκινήσει το Νοέμβριο 2023, είναι το πρώτο έργο υλοποίησης ηλεκτρικής διασύνδεσης λιμένα-πλοίου στην Ελλάδα και αναμένεται να χρηματοδοτηθεί κατά 85% από τον Χρηματοδοτικό Μηχανισμό “Συνδέοντας την Ευρώπη” (CEF).
Οι επιμέρους δράσεις του έργου αφορούν στην βελτιστοποίηση της λειτουργίας του λιμένα Ηγουμενίτσας και στην ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση του και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:
• Έργα υποδομής τριών (3) θέσεων ηλεκτρικής διασύνδεσης λιμένα-πλοίου κατά την παραμονή του πλοίου στο λιμάνι
• Ανάπτυξη συστήματος ενεργειακής διαχείρισης
• Επιπρόσθετες μελέτες ηλεκτρικής διασύνδεσης λιμένα-πλοίου για την εξυπηρέτηση των ελλιμενιζόμενων κρουαζιερόπλοιων
• Επιπρόσθετες μελέτες ενεργειακής αναβάθμισης μέσω αξιοποίησης ΑΠΕ
Συντονιστής του έργου είναι ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, με συμμετέχοντες το Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.), και την ομάδα PROTEUS που αποτελείται από τις εταιρείες PROTASIS, HYDRUS, GATES και το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών του ΕΜΠ.
Στο Συλλεκτικό Λεύκωμα «Προσωπικότητες της Ελληνικής Ναυτιλίας 2023» της ναυτιλιακής εφημερίδας Maritime Economies, για την μακρά εμπειρία και το έργο του στην Οργάνωση και Ανάπτυξη Λιμένων συμπεριλαμβάνεται ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο οποίος βραβεύτηκε σε τιμητική τελετή, που πραγματοποιήθηκε από τις εκδόσεις Liberty Press στην Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων – ΛΑΕΔ, την Κυριακή 18 Ιουνίου 2023.
Ως εξειδικευμένος Μηχανικός στην Διοίκηση και Ανάπτυξη Θαλασσίων Λιμένων, ο κ. Καμαρινάκης έχει διατελέσει
• Διευθυντής Λιμένων και Λιμενικών Έργων, Διευθυντής Λιμενικής Πολιτικής και Κλαδάρχης στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
• Μέλος Εκτελεστικής Επιτροπής (Executive Committee) και Εθνικός Εκπρόσωπος όλων των Ελληνικών Λιμένων στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Λιμένων European Sea Ports Organisation (E.S.P.O.) με έδρα τις Βρυξέλλες.
• Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) ΑΕ, όπου έθεσε τα θεμέλια για τον αναπτυξιακό μετασχηματισμό του Λιμένα Ηγουμενίτσας σε ουσιαστική δυτική πύλη των Βαλκανίων, μέσω της σύνδεσής του με την Εγνατία Οδό σε συνδυασμό με τη θαλάσσια λεωφόρο Αδριατικής – Ιονίου, καθώς και της σύνδεσής του με τον Λιμένα Βάρνας στην Βουλγαρία, δημιουργώντας έναν δια-τροπικό διάδρομο Ανατολής-Δύσης των Βαλκανίων.
• Εκτελεστικός Διευθυντής Εθνικού Κέντρου Ανάπτυξης Λιμένων
Σήμερα ο κ. Καμαρινάκης, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ– Υποναύαρχος ΛΣ (εα)- είναι:
• Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ.
• Αντιπρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.).
• Εκπρόσωπος Ελληνικών Λιμένων στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Λιμένων - European Sea Ports Organisation (E.S.P.O.)
• Γενικός Γραμματέας Δ.Σ. του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.)
Στην συνέντευξη του στο Λεύκωμα «Προσωπικότητες της Ελληνικής Ναυτιλίας 2023» ο κ. Καμαρινάκης αναφέρεται στο εξωστρεφές έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για την ανάπτυξη της δυναμικής του Λιμένα Ελευσίνας προς όφελος της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής, επισημαίνοντας τα εξής:
- Αξιοποίηση του κομβικού ρόλου του Λιμένα Ελευσίνας στις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές λόγω της γεωγραφικής του θέσης (εγγύτητα με το Θριάσιο πεδίο και τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα), ώστε με τις κατάλληλες παρεμβάσεις και υποδομές να αναδειχθεί η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής σε σημαντικό κέντρο διαμετακόμισης για την αγορά της ΝΑ Ευρώπης, με τεράστια οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία.
- Εκπόνηση του νέου μάστερ πλαν του Λιμένα Ελευσίνας, το οποίο προσεγγίζει για πρώτη φορά ολιστικά, όχι αποσπασματικά, ολόκληρη την περιοχή δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Εκτός του κεντρικού εμπορικού Λιμένα στην δικαιοδοσία του Οργανισμού εντάσσεται και μία ακτογραμμή μήκους περίπου 50 χλμ, που εκτείνεται από τον Σκαραμαγκά μέχρι και την Πάχη Μεγάρων, σε 4 Δήμους (Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μεγάρων), όπου συνυπάρχουν οι μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας, τσιμεντοβιομηχανίες, χαλυβουργίες, Ναυπηγεία, διυλιστήρια κ.α.
- Τουριστική αξιοποίηση περιοχών, όπως ο Ασπρόπυργος, η Νέα Πέραμος και η Πάχη Μεγάρων, όπου μελετάται η κατασκευή δικτύου πλωτών προβλητών, προς εξυπηρέτηση της αυξημένης ζήτησης ελλιμενισμού σκαφών.
- Προώθηση της καινοτόμου θαλάσσιας ακτοπλοϊκής-τουριστικής-πολιτιστικής γραμμής, “Θαλάσσια Ιερά Οδός”, η οποία θα συνδέει τον Πειραιά με την Ελευσίνα με πλοιάρια και δρώμενα κατά τον πλου, αναδεικνύοντας την ιστορική κληρονομιά ολόκληρης της περιοχής και εντάσσοντας την παραμελημένη μέχρι σήμερα τουριστικά Δυτική Αττική στον τουριστικό χάρτη της χώρας.
- Συμβολή του εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας στον Πολιτισμό. Σε χώρους του Ο.Λ.Ε. ΑΕ φιλοξενήθηκε με επιτυχία η επίσημη τελετή έναρξης για την ανακήρυξη της πόλης ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2023, δεδομένου ότι ο Οργανισμός υλοποίησε έγκαιρα, με πρόγραμμα και συνέπεια, τεχνικά έργα και λοιπές χωροταξικές παρεμβάσεις, που διακρίθηκαν εικαστικά και εξωράισαν την εικόνα του παράκτιου μετώπου, προς όφελος της ίδιας της πόλης και των πολιτών.
- Σημαντικό έργο στον τομέα της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τα τελευταία 3 χρόνια απομακρύνθηκαν συνολικά 18 επικίνδυνα πλοία και ναυάγια.
- “Πράσινος” μετασχηματισμός του Λιμένα Ελευσίνας με την ένταξη του στο διεθνές δίκτυο GREEN AWARD και ως μέλος της HELMEPA.
-Ανάπτυξη συνεργασιών Ο.Λ.Ε. ΑΕ με εκπαιδευτικά ιδρύματα ώστε να αποτελέσει ο Λιμένας Ελευσίνας έναν χώρο που συνδυάζει την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα ως κέντρο ανάπτυξης για ολόκληρη την Δυτική Αττική.
- Εξωστρέφεια και εκσυγχρονισμός των λιμενικών υπηρεσιών για την βέλτιστη εξυπηρέτηση της αγοράς και την προσέλκυση νέων φορτίων μέσω εξειδικευμένου μάρκετινγκ.
Επίσης, ο κ. Καμαρινάκης τονίζει την σημασία και τον ρόλο των λιμένων της χώρας στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας.
Σημαντικά ωφέλιμος χώρος του κρηπιδώματος στον κεντρικό εμπορικό Λιμένα Ελευσίνας απελευθερώθηκε για τις ανάγκες φορτοεκφορτώσεων, μετά την οριστική απομάκρυνση επικίνδυνου-επιβλαβούς φορτηγού πλοίου.
Πρόκειται για το Φ/Γ “BARIS” (σημαίας Τόγκο, ΙΜΟ 8716019), το οποίο ήταν ελλιμενισμένο τα τελευταία 9 χρόνια στην ανατολική πλευρά της προβλήτας του εμπορικού λιμένα Ελευσίνας, καταλαμβάνοντας ωφέλιμο χώρο της λιμενικής υποδομής που προορίζεται για την εξυπηρέτηση φορτίων.
Το Φ/Γ “BARIS” είχε οδηγηθεί στην Ελευσίνα στις 18 Δεκεμβρίου 2014 μετά την κατάσχεση του από τις λιμενικές αρχές Ιεράπετρας Κρήτης και χαρακτηρίστηκε στην συνέχεια ως επικίνδυνο – επιβλαβές τον Ιούλιο του 2020.
Το πλοίο αποδεσμεύτηκε μετά την ολοκλήρωση των δικαστικών διαδικασιών και η πλοιοκτήτρια εταιρεία προχώρησε στην απομάκρυνση του από την θαλάσσια ζώνη αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ. Το Φ/Γ “BARIS” οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο στην Τουρκία για σκραπ.
Από την πλευρά του Ο.Λ.Ε. ΑΕ συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία διαδικασίες για την απομάκρυνση και των υπόλοιπων επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από την περιοχή δικαιοδοσίας του στον κόλπο της Ελευσίνας, με στόχο την διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Από το 2020 μέχρι σήμερα έχουν απομακρυνθεί συνολικά 18 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, εκπροσωπώντας τον ΟΛΗ, συμμετείχε σε πάνελ ομιλητών στην επιχειρηματική εκδήλωση που διοργάνωσε η EEL (Ελληνική Εταιρεία Logistics), την Τρίτη 6 Ιουνίου, με θέμα: «Απανθρακοποίηση στις συνδυασμένες μεταφορές» με την αιγίδα και τιμητική υποστήριξη 15 σημαντικών θεσμικών και επιχειρηματικών φορέων.
Η Εκδήλωση αναπτύχθηκε σε 4 θεματικές ενότητες που αφορούσαν την Απανθρακοποίηση στις χερσαίες μεταφορές, την ενότητα για μία Νέα εποχή προς τα Πράσινα Λιμάνια, την Απανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές και την Εκπαίδευση των νέων στη βιώσιμη ανάπτυξη των μεταφορών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ομιλητής στο πάνελ της ενότητας «Μία Νέα εποχή προς τα Πράσινα Λιμάνια», αναφέρθηκε στον ρόλο των λιμένων στη νέα εποχή προς την κατεύθυνση της οικονομίας της απανθρακοποίησης.
Ιδιαίτερη υπήρξε η επισήμανση ότι όλοι οι λιμένες πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους ο οποίος διαμορφώνεται όχι μόνον από τις αλλαγές τις κλιματικής κρίσης αλλά και του νέου γεωπολιτικού περιβάλλοντος που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και που άλλαξαν το ενεργειακό τοπίο στην Ευρώπη, με την Ρωσία να καθίσταται απειλή στα θέματα της ενεργείας η δε Ευρώπη να προσπαθεί να βρεί νέους τρόπους ώστε να απεξαρτηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο και ρωσικό πετρέλαιο.
Η ενεργειακή κρίση καθώς και ο πληθωρισμός και η κρίση στην αγορά εργασίας είναι σημαντικοί παράγοντες, που επιδρούν άμεσα στις λιμενικές δραστηριότητες. Μέσα σε αυτό το ταραχώδες τοπίο οι Ευρωπαϊκοί λιμένες καλούνται να υλοποιήσουν τον πράσινο μετασχηματισμό τους και να μετατραπούν σε ενεργειακούς κόμβους με έμφαση στην κυκλική οικονομία, τη διαχείριση της ροής πληροφοριών και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, ανέφερε ότι τα λιμάνια θα πρέπει να μπορούν να παράγουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές να παρέχουν ηλεκτροδότηση όπου αυτό απαιτείται, να παρέχουν ενέργεια και να τροφοδοτούν τα πλοία με όλα τα εναλλακτικά καύσιμα. Προς αυτό το σκοπό απαιτούνται όμως τεράστιες επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ και εύλογα διεγείρονται ερωτήματα που αφορούν την εύρεση των επενδυτικών κεφαλαίων, τα θέματα ασφάλειας που σχετίζονται με διάφορα εναλλακτικά καύσιμα αλλά και την ασφάλεια των τοπικών κοινωνιών όπου οι λιμένες βρίσκονται κοντά στον αστικό ιστό.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης ανέφερε ότι ο ΟΛΗ λαμβάνοντας υπόψη το ταραχώδες οικονομικό, ενεργειακό και γεωπολιτικό τοπίο, ενσωματώνει καινοτόμα προγράμματα, αναπτύσσει δράσεις, λαμβάνει πρωτοβουλίες που οδηγούν τον μετασχηματισμό του λιμένος Ηρακλείου σε ένα έξυπνο αυτοποιημένο πράσινο λιμάνι και σε ένα σημαντικό ενεργειακό κόμβο.
Παρουσίασε τα έργα με πρώτο την ολοκλήρωση των μελετών οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση 5 θέσεων ελλιμενισμού, συνολικής ισχύος 16MW το δε συνολικό κόστος κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ. ευρώ ενώ η συνολική κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται σε 22.5 GWHr ετησίως. Αναφέρθηκε στη συνέχεια στην χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Project Hupiness εκπονείται από τον ΟΛΗ σχετική μελέτη για την εγκατάσταση κυματογεννητριών πάνω στην θωράκιση του προσήνεμου μόλου. Σημαντική υπήρξε η επισήμανση για την εξέταση δυνατότητας παραγωγής, αποθήκευσης και τροφοδοσίας υδρογόνου σε πλοία καθώς επίσης και η δημιουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα, με το λιμάνι του Ηρακλείου να καθίσταται και λόγω της γεωγραφικής του θέσης, σημαντικός ενεργειακός κόμβος της ΝΑ Μεσογείου.
Επίσης έγινε αναφορά στην αντικατάσταση των λαμπτήρων στους πυλώνες φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες LED που θα επιφέρει 45% μείωση ενέργειας, όπως επίσης και στην πρόταση συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την παροχή Συμβούλου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίες στα θέματα της πράσινης μετάβασης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τέλος στην ψηφιοποίηση των συστημάτων, ώστε να παρέχει καινοτόμες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με απλοποιημένες διαδικασίες δημιουργώντας επιπλέον υπεραξία.
Τα γενικά συμπεράσματα από τα αποτελέσματα της εκδήλωσης κατέδειξαν ότι υπήρξε έντονο το ενδιαφέρον και στις 4 ενότητες της εκδήλωσης με την κοινή διαπίστωση όλων των ομιλητών να εστιάζεται στο «κτίσιμο» μίας βιώσιμης κουλτούρας για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στις συνδυασμένες μεταφορές η οποία απευθύνεται στη νέα γενιά, στους συνεχιστές όλων των προσπαθειών που λαμβάνουν χώρα τόσο σε επίπεδο Ναυτιλίας και λιμένων, όσο και στο επίπεδο των χερσαίων μεταφορών.
Τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου επισκέφτηκε το Σάββατο 10 Ιουνίου 2023, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, συνοδευόμενος από την Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, κ. Νιόβη Ρίγκου και τον κ. Chris Uregian, μέλος του Cabinet. Ο κ. Σχοινάς, είχε συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτη Αναγνώστου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
8 Ιουνίου 2023. Συνάντηση με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο είχε αντιπροσωπεία στελεχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHPPING στην οποία συμμετείχαν ο κ. Σάββας Σανοδίζης, Διευθυντής Γραμματείας Διοικητικού Συμβουλίου, Δημοσίων και Επενδυτικών Σχέσεων, η κα Ζωή Αθανάσογλου, Διευθύντρια Ελεύθερης Ζώνης και λοιπών Τελωνειακών Διαδικασιών και ο κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος, Αναπληρωτής Διευθυντής Γραμματείας Διοικητικού Συμβουλίου, Δημοσίων και Επενδυτικών Σχέσεων.
Αρωγός και με υποστηρικτικό ρόλο στο ανθρωπιστικό και κοινωνικό έργο του Φιλανθρωπικού Οργανισμού «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στέκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς / ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHPPING με την εξασφάλιση και παραχώρηση χώρου εναποθήκευσης ανθρωπιστικής βοήθειας με προορισμό την κάλυψη αναγκών από φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος σε αναγνώριση της προσφοράς και κοινωνικής στήριξης στο έργο της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» παρέδωσε τιμητική πλακέτα για τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang.
Ο κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος παρέδωσε από την πλευρά τους στον Αρχιεπίσκοπο και στον Γενικό Διευθυντή της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» κ. Κωνσταντίνο Δήμτσα αναμνηστικά λευκώματα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παραβρέθηκαν ο Γενικός Διευθυντής της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» κ. Κωνσταντίνος Δήμτσας και ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Οργανισμού κ. Ιωάννης Πεταλάς όπου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης της ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο εντάσσεται σε μία ευρύτερη στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητας και περιλαμβάνει μια σειρά από σπουδαίες πρωτοβουλίες και δράσεις με στόχο την ενίσχυση και την ευρύτερη υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, των όμορων του λιμένος δήμων και των εργαζομένων της.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η συστηματική συνεργασία της ΟΛΠ Α.Ε. με την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς για τη στήριξη του φιλανθρωπικού έργου της Μητρόπολης μέσω της ενίσχυσης των συσσιτίων αγάπης καθώς και η προσφορά δώρων σε παιδιά των οικογενειών της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Επίσης, η ΟΛΠ Α.Ε. υποστηρίζει τα τοπικά Κοινωνικά Παντοπωλεία και συνδράμει σε μηναία βάση για την αγορά απαραίτητων προϊόντων και τροφίμων για τη λειτουργία τους.
Η αντιπροσωπία της ΟΛΠ Α.Ε. επεσήμανε στον Μακαριώτατο την αμέριστη συμπαράστασή της στο έργο της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ», τονίζοντας τη σημαντικότητα της συστράτευσης όλων των δυνάμεων κοινωνικής προσφοράς. Τέλος συνεχάρη τη Διοίκηση της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» για τα στελέχη και τους ανθρώπους της, οι οποίοι εμπνευσμένοι και αφοσιωμένοι, επιτελούν το καθήκον τους, στην ενίσχυση της κοινωνικής προστασία και συνοχής.
More...
Θεσσαλονίκη, 4 Ιουνίου 2023
Σήμερα, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης υποδέχτηκε για πρώτη φορά ταυτόχρονα δύο κρουαζιερόπλοια, σε δύο διαφορετικούς επιβατικούς σταθμούς, καθώς ξεκίνησε η λειτουργία του 2ου Επιβατικού Σταθμού σε ανακαινισμένο κτίριο στον Προβλήτα 2.
Συγκεκριμένα, το κρουαζιερόπλοιο “Europa 2”, της εταιρείας Hapag Lloyd Cruises, κατέπλευσε στο κρηπίδωμα 9, αξιοποιώντας τον νέο Επιβατικό Σταθμό και το κρουαζιερόπλοιο “Celestyal Crystal” της εταιρείας Celestyal Cruises κατέπλευσε στα κρηπιδώματα 4-8, αξιοποιώντας τον Επιβατικό Σταθμό «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», όπως συμβαίνει κάθε Κυριακή.
Η έναρξη λειτουργίας του 2ου Επιβατικού Σταθμού, ο οποίος διακοσμήθηκε με φωτογραφίες και ιδιαίτερα εικαστικά για τον προορισμό από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σηματοδοτήθηκε από μια ξεχωριστή υποδοχή, που διοργανώθηκε από την ΟΛΘ Α.Ε. και τους συνεργαζόμενους φορείς της Θεσσαλονίκης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμο Θεσσαλονίκης και Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης) και συνδυάστηκε με ένα θερμό καλωσόρισμα, γεμάτο μουσική και παραδοσιακούς χορούς.
Επιπλέον, εκπρόσωποι του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης ήταν, όπως σε κάθε άφιξη, παρόντες και στους δύο επιβατικούς σταθμούς του λιμένα, για να υποδεχθούν τους επιβάτες και το πλήρωμα των κρουαζιερόπλοιων και να τους προσφέρουν χρήσιμο πληροφοριακό υλικό για τον προορισμό.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, τόνισε: «Στην ΟΛΘ Α.Ε. επενδύουμε διαρκώς στην ανάπτυξη των υποδομών του Λιμένα Θεσσαλονίκης με σκοπό την αναβάθμιση των υπηρεσιών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των χρηστών του. Ο 2ος Επιβατικός Σταθμός αποτελεί μια επιπλέον, στρατηγικής σημασίας, επένδυση στις υποδομές του Λιμένα, που αναβαθμίζει τη θέση μας στο διεθνές λιμενικό στερέωμα και δημιουργεί νέες αναπτυξιακές προοπτικές για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας καθιερώνει ένα επιπλέον κανάλι εισερχόμενου τουρισμού και δημιουργεί ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία. Δέσμευση μας είναι να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, αποτελώντας ζωτικό μέρος των πρωτοβουλιών συμβάλλοντας στην τουριστική ανάπτυξη του προορισμού».
Συνάντηση με τον Αιγύπτιο πρέσβη στην Ελλάδα, Όμαρ Άμερ Γιούσεφ, πραγματοποίησε την Πέμπτη 1η Ιουνίου 2023, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτης Αναγνώστου στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, την 5η Ιουνίου και της Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών την 8η Ιουνίου, οι οποίες έχουν καθιερωθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.), το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, διοργανώνουν το Σάββατο 10/06/2023 και ώρα 10:30 π.μ., εθελοντικό παράκτιο και υποβρύχιο καθαρισμό του βυθού Ενετικού Λιμένα Ηρακλείου, με τη συνδρομή πληθώρας ιδιωτών δυτών, συλλόγων, φορέων και επιτηδευματιών της πόλης και του λιμένα.
Ο Ενετικός λιμένας Ηρακλείου αποτελεί σημείο αναφοράς της πόλης και ο εθελοντικός καθαρισμός του βυθού του, εντάσσεται στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας Νησιωτικής Πολιτικής για την ευαισθητοποίηση των πολιτών περί της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, δίνοντας έμφαση στην ανεκτίμητη αξία του εθελοντισμού και το καθοριστικό ρόλο του στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος.
H προστασία του περιβάλλοντος και ιδιαίτερα των θαλασσών και των ακτών απαιτεί κοινή δράση πολιτείας-κοινωνίας, ενώ η διεθνής εμπειρία και πρακτική έχουν αποδείξει ότι η ρύπανση της θάλασσας και των ακτών μπορεί να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό με την ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού που να βασίζεται στις αρχές της αειφορίας και με τη συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια όλων των κρατικών και ιδιωτικών φορέων.
Στις 10 Μαίου 2023 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 4ο ετήσιο Smart Μaritime Network Conference, του οποίου η θεματολογία αναπτύχθηκε στο τομέα της ψηφιακής οικονομίας στην ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η αποτελεσματική συλλογή, μέτρηση και ανάλυση δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για αυτήν τη διασύνδεση και η χρήση αυτών των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη μετασχηματισμό για τις εταιρείες. Η λήψη αποφάσεων με γνώμονα τα δεδομένα επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν καλύτερες επιλογές, να ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και να βελτιώνουν την ασφάλεια. Στην ίδια κατεύθυνση, τα λιμάνια εξελίσσονται ώστε να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στα ελλιμενιζόμενα πλοία.
Ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Σεϊμένης, Ειδικός Σύμβουλος, συμμετείχε σε πανελ με θέμα sustainability (αειφόρος ανάπτυξη), efficiency (αποδοτικότητα) και decarbonisation (απανθρακοποίηση). Στην ομιλία του τόνισε ότι ο ΟΛΗ επικεντρώνεται στη μετατροπή του σε ένα έξυπνο αυτοποιημένο λιμάνι μέσω έξυπνων τεχνολογιών για την ψηφοποίηση των συστημάτων, ώστε να παρέχει καινοτόμες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με απλοποιημένες διαδικασίες δημιουργώντας επιπλέον υπεραξία.
Αναφέρθηκε στα έργα που ήδη σχεδιάζονται ή βρίσκονται σε εξέλιξη όπως είναι η αντικατάσταση των λαμπτήρων στους πυλώνες φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες LED που θα επιφέρει 45% μείωση ενέργειας. Αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Electriport που αφορά το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης για κάθε τύπο πλοίου που θα βρίσκεται ελλιμενισμένο. στο λιμάνι του Ηρακλείου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην μελέτη εγκατάστασης αποθηκών LNG.
Παράλληλα αναφέρθηκε στην εφαρμογή του συστήματος της χρήσης και της μετατροπής της κυματικής ενέργειας σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία υλοποιείται μέσα από το έργο Hupiness, καθώς επίσης ανέπτυξε και την πρόταση ανάπτυξης ενός μοντέλου digital twins που προσφέρει την ευκαιρία να αποδώσει τόσο την εικόνα του λιμανιού και της βασικής υποδομής καθώς και να παρέχει δεδομένα-πληροφορίες σχετικά με τις εγκαταστάσεις και τις λειτουργίες του.
Τέλος αναφέρθηκε στην πρόταση συνεργασίας με την Ευρωπαίκή Τράπεζα Επενδύσεων για την παροχή Συμβούλου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίες στα θέματα της πράσινης μετάβασης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Από όλα τα παραπάνω Ο ΟΛΗ αποδεικνύει ότι η πράσινη μετάβαση καθώς και όλα τα ζητήματα βιωσιμότητας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων που έχει θέσει με στόχο το τρίπτυχο αειφόρος ανάπτυξη, αποδοτικότητα και απανθρακοποίηση.