Σήμερα 6 ελληνικά λιμάνια εθνικής σημασίας από τα 12 πλέον σημαντικά που είναι Μέλη της ΕΛΙΜΕ, δηλαδή ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα, η Κέρκυρα, ο Βόλος και η Καβάλα, έχουν πιστοποιηθεί αφού ακολούθησαν με επιτυχία τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης PERS που προτείνεται από την ESPO, .................
Είναι ξεκάθαρο ότι οι ευρωπαϊκοί λιμένες δεν περιμένουν για κανονισμούς περιβαλλοντικούς και τα λοιπά, αλλά είναι πρωτοπόρος και είναι το ιδεώδες δίκτυο η ESPO για την προώθηση τέτοιου είδους ζητημάτων που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος .......
Η πολιτική ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών καθορίζεται από το διεθνές νομοθετικό πλαίσιο (Κανονισμός (ΕΚ) 725/2004, Κώδικας ISPS) και την Ελληνική νομοθεσία και συγκεκριμένα από το Ν. 3622/2007 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του πρόσφατου Ν.4150/2013...
Η φιλοσοφία ίδρυσης ενός δικτύου φιλοπεριβαλλοντικών λιμανιών άρχισε να δημιουργείται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από το 1994, όταν τα μεγαλύτερα Ευρωπαϊκά λιμάνια αποφάσισαν να έχουν μία κοινή στρατηγική για την διαχείριση των αυξανόμενων περιβαλλοντικών προβλημάτων σε αυτά....
Η περιοχή της Μεσογείου, αποτελεί αυτή την στιγμή τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό κρουαζιέρας στον κόσμο με αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια. Η επέκταση της βιομηχανίας της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Πρώτον, η ανάπτυξη της κρουαζιέρας υποστηρίζεται από την ποικιλομορφία της περιοχής της Μεσογείου σε ενδιαφέροντες προορισμούς και την πυκνότητα του δικτύου λιμένων το οποίο επιτρέπει την ανάπτυξη καινοτόμων διαδρόμων κρουαζιέρας σε σχετικά μικρό χώρο και χρόνο. Δεύτερον, στην περιοχή της Μεσογείου υπήρξαν σοβαρές βελτιώσεις σε θέματα λιμενικών υποδομών και ασφάλειας. Τρίτον, η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας αναζητεί μεγαλύτερη χρονική διάρκεια σε αυτή την δραστηριότητα, μια δυνατότητα που προσφέρεται στην περιοχή της Μεσογείου λόγω κλιματολογικών συνθηκών......
Up to the beginning of the 1960s, general cargo was transported, in various forms of packaging (pallets, boxes, barrels, crates), by relatively small vessels, known as general cargo ships. These were twin-deckers and multi-deckers, i.e. ships with holds (cargo compartments) in a shelf-like arrangement where goods were stowed in small pre-packaged consignments (parcels) according to destination........
Γιώργος Καστελλάνος