Άρθρα-Ομιλίες

  • Ελληνικοί ECOPORT Λιμένες.      (του Γιώργου Καστελάνου)

    Συνοπτικά σημεία της εισήγησης του κ. Γιώργου Καστελάνου στις εργασίες της Επιτροπής για τα οικολογικά λιμάνια (ECOPORTS) της ESPO

    Σήμερα 6 ελληνικά λιμάνια εθνικής σημασίας από τα 12 πλέον σημαντικά που είναι Μέλη της ΕΛΙΜΕ, δηλαδή ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα, η Κέρκυρα, ο Βόλος και η Καβάλα, έχουν πιστοποιηθεί αφού ακολούθησαν με επιτυχία τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης PERS που προτείνεται από την ESPO, .................Download

  • Εργασίες της Επιτροπής για τα ECOPORTS της ESPO      (της Isabelle Ryckbost)

    Συνοπτικά σημεία της ομιλίας της ISABELLE RYCKBOST - SECRETARY GENERAL ESPO

    Είναι ξεκάθαρο ότι οι ευρωπαϊκοί λιμένες δεν περιμένουν για κανονισμούς περιβαλλοντικούς και τα λοιπά, αλλά είναι πρωτοπόρος και είναι το ιδεώδες δίκτυο η ESPO για την προώθηση τέτοιου είδους ζητημάτων που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος .......Download

  • Ασφάλεια στα Ευρωπαϊκά Λιμάνια.      (του Γιώργου Καστελλάνου)

    Πολιτική ασφαλείας Ελληνικών Λιμένων

    Η πολιτική ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών καθορίζεται από το διεθνές νομοθετικό πλαίσιο (Κανονισμός (ΕΚ) 725/2004, Κώδικας ISPS) και την Ελληνική νομοθεσία και συγκεκριμένα από το Ν. 3622/2007 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του πρόσφατου Ν.4150/2013...Download

  • Περιβαλλοντικές Πολιτικές στα Ελληνικά Λιμάνια.      (του Γιώργου Καστελλάνου)

    Ομιλία του Εκτελλεστικού Διευθυντή της Ε.ΛΙΜ.Ε. ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΟΥ σε ομιλία σε Ημερίδα στις 21/11/2013

    Η φιλοσοφία ίδρυσης ενός δικτύου φιλοπεριβαλλοντικών λιμανιών άρχισε να δημιουργείται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από το 1994, όταν τα μεγαλύτερα Ευρωπαϊκά λιμάνια αποφάσισαν να έχουν μία κοινή στρατηγική για την διαχείριση των αυξανόμενων περιβαλλοντικών προβλημάτων σε αυτά....Download

  • Ελληνικά Λιμάνια - Ελκυστικοί Προορισμοί Κρουαζιέρας.      (του Γιώργου Καστελλάνου)

    2ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ "ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2013"

    Η περιοχή της Μεσογείου, αποτελεί αυτή την στιγμή τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό κρουαζιέρας στον κόσμο με αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια. Η επέκταση της βιομηχανίας της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Πρώτον, η ανάπτυξη της κρουαζιέρας υποστηρίζεται από την ποικιλομορφία της περιοχής της Μεσογείου σε ενδιαφέροντες προορισμούς και την πυκνότητα του δικτύου λιμένων το οποίο επιτρέπει την ανάπτυξη καινοτόμων διαδρόμων κρουαζιέρας σε σχετικά μικρό χώρο και χρόνο. Δεύτερον, στην περιοχή της Μεσογείου υπήρξαν σοβαρές βελτιώσεις σε θέματα λιμενικών υποδομών και ασφάλειας. Τρίτον, η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας αναζητεί μεγαλύτερη χρονική διάρκεια σε αυτή την δραστηριότητα, μια δυνατότητα που προσφέρεται στην περιοχή της Μεσογείου λόγω κλιματολογικών συνθηκών......Download

  • Αναμόρφωση του Ελληνικού Λιμενικού συστήματος.      (του Γιώργου Καστελλάνου)

    Ο Λιμενικός τομέας έχει αλλάξει ριζικά τις τελευταίες τρείς δεκαετίες λόγω της άμεσης επίδρασης των αλλαγών που σημειώνονται στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο και οδήγησαν αναγκαία στην αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης των λιμανιών.......Download
  • Ομιλία 1ου Συνεδρίου Κρουαζιέρας, Κέρκυρα 29 Σεπτεμβρίου 2012.      (του Γιώργου Καστελλάνου)

    Αναμφίβολα ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια από τις δυναμικότερες και επιλεκτικότερες μορφές σύγχρονου τουρισμού και η σημασία του για τις τουριστικές οικονομίες των χωρών, που έχουν τόσο τις φυσικές προϋποθέσεις όσο και τις οικονομικές δυνατότητες να τον αναπτύξουν και να τον υποστηρίξουν, είναι κυριολεκτικά μεγάλη.......Download
  • Ports: Engines for Growth and Employment.      (του καθηγητή κ. Ηρακλή Χαραλαμπίδη)

    Παρέμβαση του καθηγητή του Πανεπιστημίου ERASMUS του Rotterdam κ. Ηρακλή Χαραλαμπίδη στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες 25 -26/09/2012 με θέμα: “European Ports Policy Review”

    Up to the beginning of the 1960s, general cargo was transported, in various forms of packaging (pallets, boxes, barrels, crates), by relatively small vessels, known as general cargo ships. These were twin-deckers and multi-deckers, i.e. ships with holds (cargo compartments) in a shelf-like arrangement where goods were stowed in small pre-packaged consignments (parcels) according to destination........Download

  • Αναμόρφωση του Ελληνικού Λιμενικού συστήματος - WORLD SHIPPING CONGRESS.      (του Γιώργου Καστελλάνου)

    Ο Λιμενικός τομέας έχει αλλάξει ριζικά τις τελευταίες τρείς δεκαετίες λόγω της άμεσης επίδρασης των αλλαγών που σημειώνονται στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των λιμανιών έχει αναδειχθεί ως το πλέον κρίσιμο στοιχείο της ανάπτυξης της Λιμενικής βιομηχανίας. Τα περισσότερα λιμάνια σε παγκόσμιο επίπεδο ανταγωνίζονται σήμερα μεταξύ τους, προσπαθώντας να προσφέρουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα, χαμηλότερα κόστη εργασιών φορτίου και την ένταξη των υπηρεσιών τους στο παγκόσμιο δίκτυο κατανομής της εμπορευματικής κίνησης........Download

  • Στρατηγικές Ανάπτυξης των Ελληνικών Λιμένων.      (του Θάνου Πάλλη)

    Παρά τις εμφανείς αδυναμίες της και την γρήγορη εξάντληση της δυναμικής της, η μεταρρύθμιση που ξεκίνησε το 1999 είχε ορθά ως στόχο τη λιμενική αποκέντρωση και την προοδευτική ενίσχυση της δράσης και των λήψης αποφάσεων από τους ίδιους τους λιμενικούς οργανισμούς........Download
  • 1
  • 2
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Γιώργος Καστελλάνος

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς

Ακολουθήστε μας