Σε μία όμορφη ατμόσφαιρα οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, έκοψαν τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023, την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους.

Την πίτα ευλόγησε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Μπατάκας.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου, αναφέρθηκε στα χρόνια του κορονοϊού και πως κατάφερε να ανταποκριθεί ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου σε αυτές τις πρωτόγνωρες για όλους συνθήκες.

Όπως δήλωσε «Σε συνεργασία με όλους τους εργαζόμενους, καταφέραμε να ανταποκριθούμε θετικά και λειτουργούσαμε κανονικά. Υποδεχόμαστε μία καινούργια χρονιά, όπου το κυρίαρχο θέμα είναι η ιδιωτικοποίηση».

Ο κ. Αναγνώστου αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό του γερασμένου εξοπλισμού που έχει προχωρήσει η Διοίκηση και χειρίζονται οι εργαζόμενοι, καθώς και στην ψηφιοποίηση των εργασιών, βελτιώνοντας έτσι τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Όπως πρόσθεσε «Εμείς όλοι από την πλευρά μας, ενωμένοι, ανεξαρτήτως με την ιδιωτικοποίηση, προχωρούμε κανονικά στους σχεδιασμούς μας και τον προγραμματισμό μας για να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο το λιμάνι μας. Χαίρομαι πραγματικά, που όλοι οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, νιώθουν το λιμάνι δεύτερο σπίτι τους και δίνουμε όλοι, Διοίκηση κι εργαζόμενοι τον καλύτερό μας εαυτό για τον σκοπό αυτό».

Υπεγράφη τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023, μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και του Συλλόγου Εργαζομένων η νέα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

 Την σύμβαση υπέγραψε εκ μέρους του ΟΛΒ ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Σωκράτης Αναγνώστου και εκ μέρους των εργαζομένων ο Πρόεδρος Δημήτρης Μανώλης και ο Γενικός Γραμματέας Ηλίας Ταμπάκης.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας που υπεγράφη αφορά στις μη μισθολογικές παροχές, που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.

Μετά την αρχική έγκριση που δόθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας επί του σχεδίου της σύμβασης, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, ενέκρινε το σχέδιο και εξουσιοδότησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο για την υπογραφή, ενώ ύστερα κι από την υπογραφή της σύμβασης, η συλλογική σύμβαση εργασίας θα αποσταλεί στο Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να δοθεί η τελική έγκριση.

Την ΟΛΘ Α.Ε. επισκέφθηκε σήμερα o Γενικός Πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Πολυκάρπου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ενημερώθηκε από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. & Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνο Λιάγκο, για τις πρόσφατες εξελίξεις στον Λιμένα και την πορεία υλοποίησης του Επενδυτικού Πλάνου της Εταιρείας. Παράλληλα, o κος. Πολυκάρπου ξεναγήθηκε μέσω της εντυπωσιακής τρισδιάστατης διαδραστικής μακέτας στο Λιμάνι και στην μελλοντική διαμόρφωσή του Προβλήτα 6 που αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και έχει ισχυρό και ευρύ κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα.

Στη συνέχεια, ο κος. Λιάγκος αναφέρθηκε στην άμεση πρόσβαση του Λιμένα Θεσσαλονίκης στις βαλκανικές αγορές με τις απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σόφια (Βουλγαρία) και τη Νις (Σερβία), επισημαίνοντας ότι η ΟΛΘ Α.Ε. φιλοδοξεί να είναι ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Επιπλέον, δεδομένου ότι ήδη η Ελλάδα συνδέεται με την Κύπρο και μέσω του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τακτικά εμπορικά δρομολόγια, συζητήθηκαν εκτενώς οι αμοιβαία επωφελείς προοπτικές για την ενίσχυση της συνδεσιμότητας των δύο χωρών αλλά και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της Ευρώπης σε επίπεδο κρουαζιέρας και η περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών ροών.

 

Η οικονομική πορεία του ΟΛΛ ΑΕ ξεπέρασε κάθε προσδοκία για το έτος 2022.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα έφτασαν σε ύψος ρεκόρ στην ιστορία του ΟΛΛ ΑΕ και διαμορφώθηκαν στο ποσό των 6.325.172,00 €, έναντι των 3.800.000,00 € που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό, παρουσιάζοντας αύξηση 47% έναντι του 2021.
Αντίστοιχα, το ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) διαμορφώθηκε στο ποσό των 2.325.184,00 € έναντι προβλεπόμενου 975.700,00 €, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 89,5 % έναντι του 2021.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022, εμφάνισε το καλύτερο ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) από το σύνολο των κρατικών λιμανιών της χώρας.
Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα δεδομένου ότι ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει δεχτεί καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.
Παράλληλα, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ φρόντισε να μεγιστοποιηθεί η ρευστότητα της εταιρίας ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στην τριετή θητεία της παρούσας Διοίκησης (2020-2022), ενώ η αξία των εκδοθέντων τιμολογίων ήταν 16,17 εκ. ευρώ, οι εισπράξεις έφτασαν το ποσό των 21,57 εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι εισπράχθηκε το ποσό των 5,42 εκ. ευρώ από ανείσπρακτες οφειλές προ του 2020.

Με τον τρόπο αυτόν κατέστη δυνατόν το μέρισμα προς τον Μέτοχο να ανέλθει σε ποσοστό 50% επί των κερδών, έναντι 35% του παρελθόντος, ενώ εφαρμόστηκε και πολιτική εξόφλησης όλων των προμηθευτών και συνεργατών του ΟΛΛ ΑΕ εντός τριάντα ημερών, υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη ρευστότητα της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.
Τα προαναφερόμενα αποτελέσματα προήλθαν από τη στρατηγική αξιοποίησης των χαρακτηριστικών υπεροχής ενός σχετικά μικρού λιμανιού, το οποίο όμως έχει συγκεκριμένα γεωγραφικά πλεονεκτήματα.

Στα σημαντικά γεγονότα και στις στρατηγικές της Διοίκησης αξίζει να αναφερθούν:

1. ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Από το 2020 ο ΟΛΛ ΑΕ προετοίμαζε τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας επικεντρωμένος σε πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του λιμανιού.
Δεδομένου ότι είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μικρό αριθμό πλοίων, επελέγη να δοθεί προτεραιότητα στο homeporting, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
Προς τούτο, o σχεδόν ανενεργός Επιβατικός Σταθμός σταδιακά μετατράπηκε σε ένα όμορφο, λειτουργικό και σύγχρονο terminal κρουαζιέρας.
Εντός της άνοιξης του 2023 θα γίνει η παραλαβή και των νέων σύγχρονων και μεγαλύτερης δυναμικότητας X-RAYS.
Αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής ήταν να γίνουν 86 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιεροπλοίων το 2022 και να διακινηθούν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit.

2. ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
Ο συγκεκριμένος Tομέας, ακόμη και με περιορισμούς στη διακίνηση διεθνών επιβατών λόγω COVID, απέδωσε τα μέγιστα παρουσιάζοντας πληρότητα 100%.
Το σημαντικότερο γεγονός ήταν η μεγιστοποίηση του ελλιμενισμού διερχόμενων σκαφών, τα οποία εξ ορισμού αποφέρουν πρόσθετα έσοδα στον Οργανισμό, δεδομένου ότι το σύνολο των υπαρχουσών θέσεων έχουν συμβασιοποιηθεί.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ ο ΟΛΛ ΑΕ διαθέτει λιγότερες από 200 θέσεις ελλιμενισμού, υπάρχει waiting list εκατοντάδων σκαφών.
Προς την περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του Τομέα και εν μέρει ικανοποίηση της πιεστικής ζήτησης, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ εργάστηκε εντατικά σε συνεργασία με τον Μέτοχο για την προώθηση του έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών και αναμένεται η έγκριση υλοποίησης του έργου από τον ΥΝΑΝΠ, κ. Πλακιωτάκη.
Το συγκεκριμένο έργο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα στον ΟΛΛ ΑΕ περισσότερα από 2 εκ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκ. ευρώ, ενώ θα πυροδοτήσει και τη δημιουργία τουλάχιστον 200 νέων θέσεων εργασίας.

3. ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Ιδιαίτερη ήταν και η συμβολή του Εμπορικού Τομέα στα αποτελέσματα του ΟΛΛ ΑΕ. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022 αυξήθηκε ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευμάτων κατά 47% έναντι του 2021.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι μέσω του Εμπορικού Τομέα εξυπηρετούνται και τα πλοία που προσεγγίζουν στο αγκυροβόλιο Λαυρίου. Από τη δραστηριότητα αυτή ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει έσοδα, όμως θεωρεί ότι έχει υποχρέωση για τη στήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά και της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

4. ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΠΛΟΩΝ
Το 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ πρόσθεσε δύο επιπλέον δρομολόγια εβδομαδιαίως, τα οποία συνδέουν το λιμάνι του Λαυρίου με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Θεσσαλονίκης, διαμορφώνοντας τον αριθμό των προσεγγίσεων Ro-Ro διεθνών πλόων σε 12 μηνιαίως έναντι 4 του παρελθόντος.
Ήδη η Διοίκηση διαβουλεύεται και τη σύνδεση του Λαυρίου με το λιμάνι της Τουρκίας.

5. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Εντός του 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ ολοκλήρωσε την έγκριση λειτουργίας υδατοδιαδρόμου, ο οποίος είναι προς χρήση για έως 6 προσεγγίσεις υδροπλάνων ανά εταιρία ημερησίως.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η ένταξη της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier στο ΕΣΠΑ και δεδομένου ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο από το ΥΝΑΝΠ, αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2023 η προκήρυξη του διαγωνισμού υλοποίησης.
Το 2022 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και εγκατάστασης με σύμβαση ενεργειακής απόδοσης σημαντικού ηλιακού συστήματος επί του Επιβατικού Σταθμού, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα του ΟΛΛ ΑΕ, ενώ ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του πρώην εστιατορίου ΚΟΡΑΛΛΙ και άμεσα ξεκινά η κατασκευή νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Τέλος, εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το MASTER PLAN του λιμένος, που σε συνεργασία με τον Μέτοχο θα προωθηθούν για την έκδοση του προβλεπόμενου από τη νέα νομοθεσία Προεδρικού Διατάγματος.

Με βάση τα παραπάνω, η Διοίκηση βάσιμα θεωρεί ότι και το 2023 θα είναι μια εξίσου παραγωγική χρονιά για τον ΟΛΛ ΑΕ.

Η αύξηση της δραστηριότητας της Κρουαζιέρας με ήδη συμφωνημένες προσεγγίσεις πλοίων, η εντονότερη δραστηριότητα στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής κυρίως λόγω της επαναφοράς ρωσόφωνων επισκεπτών, η αύξηση των δρομολογίων της Ακτοπλοΐας και η εμπλοκή του Εμπορικού Τομέα στη μεταφορά ξηρού φορτίου που σχετίζεται με τα μεγάλα έργα ανάπλασης, αλλά και την εν γένει αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, διασφαλίζουν την πορεία του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του λιμένος για τον Μέτοχο.
Έτος σταθμός ορίζεται το 2027 με τη διασύνδεση του λιμένος με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
Όμως, ο σημαντικότερος παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι το ολιγάριθμο προσωπικό του ΟΛΛ ΑΕ, το οποίο η Διοίκηση ευχαριστεί για την υπέρμετρη προσπάθεια, όπως επίσης οφείλει να ευχαριστήσει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΛ ΑΕ, τον ΥΝΑΝΠ κ. Ι. Πλακιωτάκη, τον ΓΓΛΛΠΝΕ κ. Ε. Κυριαζόπουλο, το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου, το Τελωνείο Λαυρίου, τη Δημοτική Αρχή και όλους τους χρήστες του λιμένος Λαυρίου για την άψογη συνεργασία.

 

Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοινώνει ότι ο κύριος Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), αναλαμβάνει καθήκοντα μη Εκτελεστικού Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε.

Ο κύριος Σταμπουλίδης είναι ένα καταξιωμένο και καταρτισμένο στέλεχος, με σημαντική θητεία σε διοικητικές θέσεις εταιρειών και οργανισμών του ιδιωτικού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Στο πλαίσιο του ρόλου του στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε., ο κύριος Σταμπουλίδης θα αποτελέσει επίσης μέλος της Επιτροπής Ελέγχου.

Με μια σταδιοδρομία 15 ετών σε εκτελεστικές θέσεις ευθύνης, ο κύριος Σταμπουλίδης θα συνδράμει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε. σε μια σειρά τομέων που αφορούν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, τον αναπτυξιακό και επενδυτικό σχεδιασμό της εταιρείας.

Μεταξύ άλλων, διαθέτει εκτενή εμπειρία και εξειδίκευση στους τομείς του σχεδιασμού πλάνων ανάπτυξης δράσεων, της αναδιάρθρωσης δομών και της εκτέλεσης δημόσιων συμβάσεων, ενώ έχει διαχειριστεί ποικίλα τεχνικά και χρηματοοικονομικά έργα, καθώς και έργα αναδιοργάνωσης και βελτίωσης εταιρικών διαδικασιών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής διαδρομής του, δίνει έμφαση στην προώθηση καινοτομιών και στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας οργανωσιακών δομών και διαδικασιών.

Την περίοδο 2019-2021 διετέλεσε επίσης Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, προωθώντας σημαντικές μεταρρυθμίσεις για τη λειτουργία της αγοράς, την προστασία των καταναλωτών και την υλοποίηση μεγάλων δημόσιων συμβάσεων.

Επίσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτη Αναγνώστου, πραγματοποίησε την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023, ο Γενικός Πρόξενος της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας στη Θεσσαλονίκη κ. Anton Markov, συνοδευόμενος από τον υποπρόξενο της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας στη Θεσσαλονίκη κ. Radostin Vangin, τον διπλωματικό ακόλουθο κ. Kremen Stoev και τη δικηγόρο – μεταφράστρια του προξενείου της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας στη Θεσσαλονίκη κ. Ζωή Καλατζή.

 Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αναλύθηκαν οι δραστηριότητες του λιμένος, κυρίως οι εμπορικές, όπως η διακίνηση φορτίων και containers, καθώς και η εξέλιξη των έργων σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένος με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο πρόξενος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις δυνατότητες του λιμανιού καθώς και για τα φορτία τα οποία διακινούνται από το λιμάνι του Βόλου. Επίσης, ενημερώθηκε για τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του λιμένος που βρίσκονται σε εξέλιξη και για τις μορφές συνεργασίες που μπορούν να αναπτυχθούν μεταξύ των δύο χωρών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Σωκράτης Αναγνώστου μετά το πέρας της συνάντησης δήλωσε «Ο Γενικός Πρόξενος της Βουλγαρίας, ενημερώθηκε για τα θέματα του λιμένος Βόλου, τι φορτία διακινούνται, τι δυνατότητες υπάρχουν, προκειμένου να ενημερώσει επιχειρηματίες κι επιχειρήσεις στη Βουλγαρία για να έχουμε μια ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων και να αποκτήσουμε ως λιμάνι μεγαλύτερη διακίνηση φορτίων από και προς τη Βουλγαρία».

Από την πλευρά του ο Γενικός Πρόξενος κ. Anton Markov, εξέφρασε την ικανοποίησή του, σημειώνοντας μάλιστα ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες συναντήσεις, προκειμένου όπως δήλωσε «να δούμε τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών κι ανάπτυξης εμπορικών και φιλικών σχέσεων και δεσμών. Μπορούν να υπάρξουν εμπορικές δραστηριότητες κι αυτή είναι μόνο η πρώτη μας συνάντηση. Ευελπιστώ ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες».

Συνέντευξη του κ. Θάνου Λιάγκου, Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε στη Ναυτεμπορική.

Την ΟΛΘ Α.Ε. επισκέφθηκε σήμερα o πρέσβης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Σουλεϊμάν Αλμαζρούεϊ, συνοδεία συνεργατών του. Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Γενικός Διευθυντής Επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε., Artur Davidian και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2023, το «CELESTYAL CRYSTAL» σημαίας Μάλτας, κατέπλευσε λίγο μετά τις 7 το πρωί, την Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023 στο λιμάνι του Βόλου.

Πειραιάς, 27 Δεκεμβρίου 2022. Η ΟΛΠ Α.Ε. με απόλυτη συνέπεια και σταθερότητα εφαρμόζει και τη φετινή χρονιά το πρόγραμμά της, το οποίο εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική κοινωνικής ευθύνης της Εταιρείας και περιλαμβάνει μια σειρά από σπουδαίες πρωτοβουλίες και δράσεις με στόχο την ενίσχυση και την ευρύτερη υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, των όμορων του λιμένος δήμων και των εργαζομένων της, επ' ευκαιρία εορτών Χριστουγέννων και Νέου Έτους.

Η εντυπωσιακή σεζόν Κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται σήμερα με την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου Viking Venus της Εταιρείας Viking. Το 2022 η σεζόν κρουαζιέρας στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και ολοκληρώνεται με την 61η άφιξη, παρουσιάζοντας μία αύξηση περίπου 260% σε σχέση με το 2021.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, συνοδεία ομάδας στελεχών της Εταιρείας επισκέφθηκαν σήμερα το κρουαζιερόπλοιο, εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους στους εκπροσώπους της Viking για την εμπιστοσύνη τους και την αγαστή συνεργασία και αντάλλαξαν ευχές με τον Πλοίαρχο, το πλήρωμα και τους επιβάτες του πλοίου.

Παράλληλα, εκπρόσωποι του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης καλωσόρισαν και σήμερα, όπως σε κάθε άφιξη, τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου προσφέροντάς τους χρήσιμο υλικό και πληροφορίες για τον προορισμό.

Η Θεσσαλονίκη είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή και πολυπολιτισμική πόλη στο κέντρο της Βόρειας Ελλάδας και η κύρια πύλη για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και περισσότερα από 30 μουσεία σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή προσφέρουν στους επισκέπτες της κρουαζιέρας μοναδικές και αξέχαστες πολιτιστικές, ιστορικές, αρχαιολογικές και γαστρονομικές εμπειρίες. Ο προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 αφίξεις, καθώς κορυφαίες εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους.

 

 

Με μέριμνα και πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, ο παλαιός λιμένας του Φονιά στην Ελευσίνα είναι πλέον απαλλαγμένος από ναυάγια και έτοιμος να υποδεχτεί και να φιλοξενήσει τις εκδηλώσεις κατά την επίσημη τελετή έναρξης της Ελευσίνας 2023- Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Το τελευταίο ναυάγιο στον λιμένα του Φονιά απομακρύνθηκε με δαπάνη του Ο.Λ.Ε. ΑΕ χθες, Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022.
Πρόκειται για το ξύλινης κατασκευής τουριστικό σκάφος αναψυχής “DORIAN SKY” (Ν.Π. 4501), το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και παρέμενε στον βυθό από τον Απρίλιο του 2013, παρεμποδίζοντας θέσεις ελλιμενισμού όλο αυτό το διάστημα.

Η επιχείρηση ανέλκυσης και απομάκρυνσης του ναυαγίου Θ/Γ -Τ/Ρ “DORIAN SKY” πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή ειδικά εκπαιδευμένου δύτη και υπό την επίβλεψη στελεχών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Ξύλινα τμήματα και εξοπλισμός του πλοίου ανασύρθηκαν με ήλεκτρο-υδραυλική αρπάγη, φορτώθηκαν σε τράκτορα και μεταφέρθηκαν σε ειδικό χώρο ανακύκλωσης αποβλήτων. Στο σημείο των εργασιών τοποθετήθηκε προληπτικά πλωτό αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και το έργο ολοκληρώθηκε με καθαρισμό του βυθού.

Σε δήλωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης αναφέρει:

“Έγκαιρα και με στοχευμένες ενέργειες καταφέραμε να απομακρυνθούν όλα τα ναυάγια και επιβλαβή πλοία από τον ιστορικό λιμένα του Φονιά, ώστε να συμβάλουμε από την πλευρά μας στην επιτυχή υλοποίηση της επίσημης τελετής έναρξης της Ελευσίνας-Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, σε χώρους του Λιμένα Ελευσίνας.
Από την πρώτη στιγμή ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ στάθηκε αρωγός παρέχοντας φιλοξενία των πολιτιστικών εκδηλώσεων, σε χώρους αρμοδιότητάς του.
Για την Διοίκηση του Ο.Λ.Ε. ΑΕ παραμένει κορυφαία προτεραιότητα η απομάκρυνση όλων των επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων, που βρίσκονται επί σειρά ετών στον κόλπο της Ελευσίνας, σε σημεία δικαιοδοσίας της. Γι΄ αυτό και το έργο μας συνεχίζεται, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα, την ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών και κυρίως τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών”.

Μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί από την περιοχή αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ συνολικά 15 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια.

Επίσης, ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ εξακολουθεί να καλύπτει το κόστος για τις ανάγκες ηλεκτροφωτισμού των κοινόχρηστων χώρων στις εκτάσεις, οι οποίες αποχαρακτηρίστηκαν από Χερσαία Ζώνη Λιμένος Ελευσίνας και παραχωρήθηκαν στους Δήμους Ελευσίνας, Ασπροπύργου και Μεγαρέων για κοινόχρηστο και κοινωφελή σκοπό.

Page 1 of 101
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς