ΟΛΛ

ΟΛΛ (16)

Η οικονομική πορεία του ΟΛΛ ΑΕ ξεπέρασε κάθε προσδοκία για το έτος 2022.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα έφτασαν σε ύψος ρεκόρ στην ιστορία του ΟΛΛ ΑΕ και διαμορφώθηκαν στο ποσό των 6.325.172,00 €, έναντι των 3.800.000,00 € που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό, παρουσιάζοντας αύξηση 47% έναντι του 2021.
Αντίστοιχα, το ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) διαμορφώθηκε στο ποσό των 2.325.184,00 € έναντι προβλεπόμενου 975.700,00 €, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 89,5 % έναντι του 2021.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022, εμφάνισε το καλύτερο ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) από το σύνολο των κρατικών λιμανιών της χώρας.
Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα δεδομένου ότι ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει δεχτεί καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.
Παράλληλα, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ φρόντισε να μεγιστοποιηθεί η ρευστότητα της εταιρίας ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στην τριετή θητεία της παρούσας Διοίκησης (2020-2022), ενώ η αξία των εκδοθέντων τιμολογίων ήταν 16,17 εκ. ευρώ, οι εισπράξεις έφτασαν το ποσό των 21,57 εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι εισπράχθηκε το ποσό των 5,42 εκ. ευρώ από ανείσπρακτες οφειλές προ του 2020.

Με τον τρόπο αυτόν κατέστη δυνατόν το μέρισμα προς τον Μέτοχο να ανέλθει σε ποσοστό 50% επί των κερδών, έναντι 35% του παρελθόντος, ενώ εφαρμόστηκε και πολιτική εξόφλησης όλων των προμηθευτών και συνεργατών του ΟΛΛ ΑΕ εντός τριάντα ημερών, υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη ρευστότητα της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.
Τα προαναφερόμενα αποτελέσματα προήλθαν από τη στρατηγική αξιοποίησης των χαρακτηριστικών υπεροχής ενός σχετικά μικρού λιμανιού, το οποίο όμως έχει συγκεκριμένα γεωγραφικά πλεονεκτήματα.

Στα σημαντικά γεγονότα και στις στρατηγικές της Διοίκησης αξίζει να αναφερθούν:

1. ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Από το 2020 ο ΟΛΛ ΑΕ προετοίμαζε τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας επικεντρωμένος σε πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του λιμανιού.
Δεδομένου ότι είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μικρό αριθμό πλοίων, επελέγη να δοθεί προτεραιότητα στο homeporting, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
Προς τούτο, o σχεδόν ανενεργός Επιβατικός Σταθμός σταδιακά μετατράπηκε σε ένα όμορφο, λειτουργικό και σύγχρονο terminal κρουαζιέρας.
Εντός της άνοιξης του 2023 θα γίνει η παραλαβή και των νέων σύγχρονων και μεγαλύτερης δυναμικότητας X-RAYS.
Αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής ήταν να γίνουν 86 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιεροπλοίων το 2022 και να διακινηθούν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit.

2. ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
Ο συγκεκριμένος Tομέας, ακόμη και με περιορισμούς στη διακίνηση διεθνών επιβατών λόγω COVID, απέδωσε τα μέγιστα παρουσιάζοντας πληρότητα 100%.
Το σημαντικότερο γεγονός ήταν η μεγιστοποίηση του ελλιμενισμού διερχόμενων σκαφών, τα οποία εξ ορισμού αποφέρουν πρόσθετα έσοδα στον Οργανισμό, δεδομένου ότι το σύνολο των υπαρχουσών θέσεων έχουν συμβασιοποιηθεί.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ ο ΟΛΛ ΑΕ διαθέτει λιγότερες από 200 θέσεις ελλιμενισμού, υπάρχει waiting list εκατοντάδων σκαφών.
Προς την περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του Τομέα και εν μέρει ικανοποίηση της πιεστικής ζήτησης, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ εργάστηκε εντατικά σε συνεργασία με τον Μέτοχο για την προώθηση του έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών και αναμένεται η έγκριση υλοποίησης του έργου από τον ΥΝΑΝΠ, κ. Πλακιωτάκη.
Το συγκεκριμένο έργο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα στον ΟΛΛ ΑΕ περισσότερα από 2 εκ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκ. ευρώ, ενώ θα πυροδοτήσει και τη δημιουργία τουλάχιστον 200 νέων θέσεων εργασίας.

3. ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Ιδιαίτερη ήταν και η συμβολή του Εμπορικού Τομέα στα αποτελέσματα του ΟΛΛ ΑΕ. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022 αυξήθηκε ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευμάτων κατά 47% έναντι του 2021.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι μέσω του Εμπορικού Τομέα εξυπηρετούνται και τα πλοία που προσεγγίζουν στο αγκυροβόλιο Λαυρίου. Από τη δραστηριότητα αυτή ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει έσοδα, όμως θεωρεί ότι έχει υποχρέωση για τη στήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά και της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

4. ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΠΛΟΩΝ
Το 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ πρόσθεσε δύο επιπλέον δρομολόγια εβδομαδιαίως, τα οποία συνδέουν το λιμάνι του Λαυρίου με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Θεσσαλονίκης, διαμορφώνοντας τον αριθμό των προσεγγίσεων Ro-Ro διεθνών πλόων σε 12 μηνιαίως έναντι 4 του παρελθόντος.
Ήδη η Διοίκηση διαβουλεύεται και τη σύνδεση του Λαυρίου με το λιμάνι της Τουρκίας.

5. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Εντός του 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ ολοκλήρωσε την έγκριση λειτουργίας υδατοδιαδρόμου, ο οποίος είναι προς χρήση για έως 6 προσεγγίσεις υδροπλάνων ανά εταιρία ημερησίως.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η ένταξη της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier στο ΕΣΠΑ και δεδομένου ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο από το ΥΝΑΝΠ, αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2023 η προκήρυξη του διαγωνισμού υλοποίησης.
Το 2022 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και εγκατάστασης με σύμβαση ενεργειακής απόδοσης σημαντικού ηλιακού συστήματος επί του Επιβατικού Σταθμού, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα του ΟΛΛ ΑΕ, ενώ ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του πρώην εστιατορίου ΚΟΡΑΛΛΙ και άμεσα ξεκινά η κατασκευή νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Τέλος, εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το MASTER PLAN του λιμένος, που σε συνεργασία με τον Μέτοχο θα προωθηθούν για την έκδοση του προβλεπόμενου από τη νέα νομοθεσία Προεδρικού Διατάγματος.

Με βάση τα παραπάνω, η Διοίκηση βάσιμα θεωρεί ότι και το 2023 θα είναι μια εξίσου παραγωγική χρονιά για τον ΟΛΛ ΑΕ.

Η αύξηση της δραστηριότητας της Κρουαζιέρας με ήδη συμφωνημένες προσεγγίσεις πλοίων, η εντονότερη δραστηριότητα στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής κυρίως λόγω της επαναφοράς ρωσόφωνων επισκεπτών, η αύξηση των δρομολογίων της Ακτοπλοΐας και η εμπλοκή του Εμπορικού Τομέα στη μεταφορά ξηρού φορτίου που σχετίζεται με τα μεγάλα έργα ανάπλασης, αλλά και την εν γένει αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, διασφαλίζουν την πορεία του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του λιμένος για τον Μέτοχο.
Έτος σταθμός ορίζεται το 2027 με τη διασύνδεση του λιμένος με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
Όμως, ο σημαντικότερος παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι το ολιγάριθμο προσωπικό του ΟΛΛ ΑΕ, το οποίο η Διοίκηση ευχαριστεί για την υπέρμετρη προσπάθεια, όπως επίσης οφείλει να ευχαριστήσει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΛ ΑΕ, τον ΥΝΑΝΠ κ. Ι. Πλακιωτάκη, τον ΓΓΛΛΠΝΕ κ. Ε. Κυριαζόπουλο, το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου, το Τελωνείο Λαυρίου, τη Δημοτική Αρχή και όλους τους χρήστες του λιμένος Λαυρίου για την άψογη συνεργασία.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. ανακοινώνει τη νέα διπλή σύνδεση του Λιμένος Λαυρίου με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Λεμεσού, με δύο πλοία.

Η νέα γραμμή με τα Ro-Ro πλοία CENK T και CENK G ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Οκτωβρίου 2022 από την SBS LINES CYPRUS.

Το ένα πλοίο θα προσεγγίζει το λιμάνι του Λαυρίου κάθε Πέμπτη, προερχόμενο από Λεμεσό και θα συνεχίζει για Θεσσαλονίκη και το δεύτερο πλοίο θα προσεγγίζει το Λιμάνι του Λαυρίου κάθε Σάββατο, προερχόμενο από Θεσσαλονίκη και θα συνεχίζει προς Λεμεσό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΛ ΑΕ, κ. Γιώργος Βακόνδιος, δήλωσε ότι η συνεχής ανάπτυξη του Τομέα Ro-Ro διεθνών πλόων είναι προτεραιότητα για το λιμάνι του Λαυρίου και οι προσδοκίες είναι σημαντικές, ενώ αναμένονται σύντομα και νέες συμφωνίες προς αυτήν την κατεύθυνση.

Δεδομένης και της ραγδαίας ανάπτυξης του Τομέα της Κρουαζιέρας, κυρίως στο home porting, το λιμάνι του Λαυρίου διαδραματίζει έναν συνεχώς αναπτυσσόμενο ρόλο στις διεθνείς μεταφορές.

Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ, με συντονιστή και εισηγητή τον Πρόεδρό του κ. Ιωάννη Σοφικίτη.

Από πλευράς των εμπλεκομένων Φορέων, εισηγήσεις και ενημερώσεις έγιναν από τον Λιμενάρχη του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου, Αντιπλοίαρχο, κ. Χρήστο Ζούμπο, τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής, κ. Δημήτρη Λουκά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου κ. Γιώργο Βακόνδιο.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πλήθος εκπροσώπων εταιριών και Φορέων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Λαυρίου, κάτοικοι της περιοχής, ενώ τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων εκπροσώπησε η κα Λάουρα Γκίλσον.

Η εισήγηση του κου Λιμενάρχη επικεντρώθηκε σε θέματα ασφάλειας και τάξης εντός θαλάσσης, αλλά και επί της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Λαυρίου, ενώ για το ίδιο θέμα υπήρξε παρέμβαση του Διοικητή του Α.Τ. Λαυρεωτικής, κου Αχιλλέα Μπογδανίδη.

Ο Δήμαρχος, κ. Λουκάς, ανέλυσε τα σχέδια χωροταξικής ανάπλασης περιοχών της πόλης που γειτνιάζουν με το λιμάνι, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της πόλης, την υφιστάμενη συνεργασία μεταξύ Δήμου και ΟΛΛ ΑΕ, την ανάγκη κατασκευής του νέου περιφερειακού οδικού άξονα, ο οποίος θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι με τη Λεωφ. Λαυρίου, την εξέλιξη του θέματος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, καθώς και την πορεία του έργου αποκατάστασης του ιστορικού μνημείου της Γαλλικής Σκάλας.

Ο κ. Βακόνδιος, αφού αναφέρθηκε στους τομείς που ενδεχομένως επιβαρύνονται από τη λειτουργία ενός λιμανιού, ανέλυσε τη θετική επίδρασή του στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης και των κατοίκων, τις συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρηματικότητας που ευνοούνται, τις πιθανές νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και τη συμβολή των λιμενικών δραστηριοτήτων στην αύξηση των θέσεων εργασίας.

Εξήγησε τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεχώς αυξανόμενη δράση της Κρουαζιέρας, τον ρόλο και τα οφέλη της λειτουργίας του Τομέα Σκαφών Αναψυχής, του Εμπορικού Τομέα και την έμμεση συμβολή του ΟΛΛ ΑΕ στη μετάβαση της χώρας σε μορφές παραγωγής πράσινης ενέργειας.

Ακολούθως, ανέλυσε τα προβλήματα που προκύπτουν από τις στρεβλώσεις της νομοθεσίας και κυρίως της γραφειοκρατίας.
Για παράδειγμα, ανέφερε τη μη δυνατότητα κατασκευής νέας γλίστρας στην περιοχή Θορικού, τις καθυστερήσεις στην κατεδάφιση του ερειπιώδους κτίσματος πρ. ΚΟΡΑΛΛΙ και ανέγερση νέου καταστήματος, αλλά και στο έργο προμήθειας πλωτών κυματοθραυστών και προβλητών στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής εξαιτίας της νομοθεσίας, της εμπλοκής πλήθους συναρμόδιων Φορέων αλλά και της πανδημίας.

Επίσης, ενημέρωσε για τη νέο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τις απαιτήσεις εκπόνησης Master Plan και Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Ακόμη, ανακοίνωσε την έναρξη της νέας γραμμής ΛΑΥΡΙΟ – ΛΕΜΕΣΟΣ– ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ–ΛΑΥΡΙΟ, από 1ης Οκτωβρίου 2022.

Τέλος, εξήγησε τους λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχει αναπτυχθεί η Ακτοπλοΐα, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα στο παρελθόν, οι οποίοι σχετίζονται με την οργάνωση της αγοράς, το μέγεθος και το πλήθος των πλοίων και εξήγησε ποιες είναι οι δυνατότητες σε αυτόν τον Τομέα μετά την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Ακολούθως, οι τρεις εισηγητές παρείχαν διευκρινίσεις και απαντήσεις σε ερωτήματα που έθεσαν οι παρευρισκόμενοι.

 

 

Στην Αττική και συγκεκριμένα στο λιμένα Λαυρίου εγκρίθηκε το πρώτο Υδάτινο Πεδίο, κατόπιν αίτησης που υπέβαλε ο «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε.» στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) η οποία και εγκρίθηκε αρμοδίως από το ΓΕΝ σε συνεργασία με τη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Δυναμικά σε όλα τα επίπεδα ξεκίνησε το 2022 για το Λιμάνι του Λαυρίου.

Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα-έξοδα) του ΟΛΛ ΑΕ για το Α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώθηκε στο 309 % έναντι του στόχου του προϋπολογισμού και στο 192% έναντι της ίδιας περιόδου του 2021.
Σημειωτέον ότι τα έσοδα του Α΄ εξαμήνου του 2022 αντιστοιχούν στο 73% των προσυπολογιζόμενων εσόδων για το σύνολο του έτους και είναι αυξημένα κατά 45% έναντι του Α΄ εξαμήνου του 2021.

Στην επίτευξη των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων συντέλεσαν:
Α) Η στρατηγική επιλογή της Διοίκησης στη διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην Κρουαζιέρα.
Ήδη τουλάχιστον πέντε πλοία έχουν προγραμματίσει προσεγγίσεις home porting στο Λιμάνι του Λαυρίου για το 2022. Υπολογίζεται ότι από το Λιμάνι του Λαυρίου θα διακινηθούν 55.000 επιβάτες home porting και 15.000 επιβάτες transit, σε περίπου 80 προσεγγίσεις κρουαζιέρας.
Η Διοίκηση έχει εξασφαλίσει ήδη περί τις 80 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και για το 2023, κάτι που αναμένεται να ξεπεραστεί με την έναρξη της νέας σεζόν τον Μάρτιο του 2023.
Β) Η αύξηση της κίνησης στην Ακτοπλοΐα, η οποία διαμορφώθηκε στο + 32 % για τους επιβάτες και στο + 42 % για τα οχήματα, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021.
Γ) Η αύξηση στη μεταφορά φορτίων στον Εμπορικό Τομέα, η οποία διαμορφώθηκε στο + 37% σε όγκο, έναντι του Α΄ εξαμήνου του 2021.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, κατά τη διάρκεια του Α’ εξαμήνου του 2022 προχώρησε σε πολλαπλές ενέργειες βελτίωσης των υποδομών, αλλά και οργανωτικών βελτιώσεων, όπως ενδεικτικά:

1. Μετά από προσπάθειες ετών εξασφάλισε τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων για την ανέγερση νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στη θέση του ερειπιώδους πρώην ΚΟΡΑΛΛΙ. Ακολουθεί η Άδεια Κατεδάφισης και η Άδεια Οικοδομής του νέου κτιρίου από την Πολεοδομία.
2. Οργανώθηκε σε πρότυπο terminal Κρουαζιέρας ο Επιβατικός Σταθμός, με σημαντικές βελτιώσεις στις υποδομές του, αλλά και στην εμφάνισή του, ο οποίος είναι στη διάθεση και των επιβατών της Ακτοπλοΐας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ελλιμενίζεται υπόχρεο πλοίο.
3. Συντάχθηκαν τα τεύχη Προκήρυξης δύο διαγωνισμών για έργα μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένος Λαυρίου. Τα έργα αφορούν τη μείωση της χρησιμοποιούμενης ηλεκτρικής ενέργειας με την αντικατάσταση του παλαιωμένου εξοπλισμού φωτισμού και την προμήθεια και τοποθέτηση μεγάλου φωτοβολταϊκού στη στέγη του Επιβατικού Σταθμού. Αναμένεται η έγκριση της Γενικής Συνέλευσης.
4. Εξασφαλίστηκε η αδειοδότηση Περιβαλλοντικών Όρων από τα συναρμόδια υπουργεία για την προμήθεια και τοποθέτηση πλωτών προβλητών, οι οποίες αναμένεται να διπλασιάσουν τις θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής. Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ συνεργάζεται με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και τον Μέτοχο της εταιρίας, ώστε να προχωρήσει το έργο το ταχύτερο δυνατόν.
5. Προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς η εναρμόνιση του ΟΛΛ ΑΕ με τον Κανονισμό 352/2017 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης των δύο διαγωνισμών για τα υγρά και στερεά απόβλητα.
6. Έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής η χρηματοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού Finger Pier. Το έργο είναι απολύτως ώριμο και αδειοδοτημένο και με την ολοκλήρωσή του δύο θέσεις πρυμνοδέτησης στην Ακτοπλοΐα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από πλοία που δεν διαθέτουν καταπέλτη.

7. Ολοκληρώνεται εντός ολίγων εβδομάδων η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία είναι, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ και την τροποποίηση της νομοθεσίας, απαραίτητη για την έγκριση του νέου MASTER PLAN του Λιμένος Λαυρίου, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από το ΔΣ του ΟΛΛ ΑΕ.

8. Έχουν ήδη διασφαλιστεί ή εισπραχθεί σημαντικές απαιτήσεις του ΟΛΛ ΑΕ μέσω του εκπλειστηριασμού πλοίων, ενώ με εξωδικαστικό συμβιβασμό έχει διασφαλιστεί η είσπραξη όλων των δαπανών, στις οποίες είχε υποχρεωθεί ο ΟΛΛ ΑΕ από τον ελλιμενισμό του Φ/Γ MEKONG SPIRIT, το οποίο είχε κατασχεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

9. Σε συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του πυθμένος του Λιμένος Λαυρίου.
10. Το Λιμάνι του Λαυρίου επελέγη για να γίνει η εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου PYTHEAS MARITIME SPACE FORUM, όπου συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και τον Μέτοχο της εταιρίας παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή και ισόρροπη ανάπτυξη του Λιμένος Λαυρίου, προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου, της οικονομίας της ευρύτερης περιοχής και αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει για την άψογη συνεργασία τα μέλη του Δ.Σ., το Τελωνείο και την Αστυνομία Λαυρίου και την ηγεσία και το προσωπικό του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου.

Είναι ευνόητο ότι η πορεία του ΟΛΛ ΑΕ οφείλεται κυρίως στον επαγγελματισμό των εργαζομένων στην εταιρία, σε μια περίοδο κατά την οποία -εκτός της δραματικής υποστελέχωσης- έπρεπε να αντιμετωπιστούν και άλλες δυσκολίες, όπως οι περιορισμοί της πανδημίας.

Η Διοίκηση αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει όλους τους συνεργάτες του ΟΛΛ ΑΕ για την υπερπροσπάθειά τους.

 

 

Το 2021 ήταν ένα έτος ρεκόρ ανάπτυξης και θετικών αποτελεσμάτων για τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ Α.Ε. (ΟΛΛ ΑΕ).

 Την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 συνεδρίασε υπό την προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. (Ο.Λ.Λ.Α.Ε.), το 4ο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένος.

Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου έγινε ενημέρωση των μελών για όλα τα θέματα και τις εξελίξεις που επηρεάζουν τους χρήστες και έγινε μία ανασκόπηση της λειτουργίας του λιμένος Λαυρίου για την καλοκαιρινή περίοδο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι του 2021 το Λιμάνι άρχισε να λειτουργεί και ως home port για την κρουαζιέρα.

Όλοι οι παρευρισκόμενοι φορείς εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη λειτουργία του λιμένος. Αξιοσημείωτο είναι, όπως αναφέρθηκε, ότι σε πρόσφατη αναφορά του ΣΕΕΝ και της Ένωσης Πλοιάρχων, όπου καταγράφονται οι ελλείψεις και τα προβλήματα για τα λιμάνια της χώρας, δεν υπάρχει καμία παρατήρηση για το λιμάνι του Λαυρίου.

Παρά το γεγονός ότι το λιμάνι του Λαυρίου έχει πλέον μια έντονη δραστηριότητα σε όλους τους τομείς (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, τουριστικά σκάφη, εμπορικά πλοία κ.λπ.), όλοι συμφώνησαν ότι στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας και αλληλοκατανόησης, επιλύθηκαν ταχύτατα όλα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, κυρίως λόγω της έντονης δραστηριότητας στο λιμάνι.

Τονίστηκε η ανάγκη έγκαιρης προετοιμασίας του λιμένος για την προσαρμογή στις απαιτήσεις της συνθήκης SHENGEN, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Απριλίου 2022.

Οι παριστάμενοι, επίσης, αναγνώρισαν ότι η πλήρης εφαρμογή του Κώδικα ISPS, η οποία άρχισε να εφαρμόζεται συστηματικά από 1/1/2021 λειτουργεί χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στους χρήστες, παρά τις επιφυλάξεις που είχαν εκφραστεί στο προηγούμενο (3ο) Συμβούλιο Χρηστών.

Ολοκληρώνοντας τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο κ. Γιώργος Βακόνδιος, ως Πρόεδρος ευχαρίστησε ιδιαίτερα το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου για την άψογη συνεργασία μεταξύ όλων των Φορέων.

 

Lavrio_Logo

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα του ΟΛΛ ΑΕ ανήλθαν στο ποσό των 1.912.858 €, αυξημένα κατά 18% σε σχέση με τον τρέχοντα προϋπολογισμό και κατά 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020.

Αντιθέτως, τα έξοδα συγκρατήθηκαν οριακά κάτω των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα το ισοζύγιο του πρώτου εξαμήνου να υπερβαίνει κατά 75,7 % τον στόχο του προϋπολογισμού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ κατά την ίδια περίοδο στερήθηκε σημαντικών εσόδων, κυρίως λόγω απώλειας μισθωμάτων από παραχωρήσεις λόγω της πιστής εφαρμογής των κυβερνητικών μέτρων, για την προστασία επαγγελματικών κλάδων από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19.

Παράλληλα, μέσω της είσπραξης οφειλών παρελθουσών χρήσεων, ο ΟΛΛ ΑΕ συνέχισε να βελτιώνει τη ρευστότητά του, με αποτέλεσμα να έχει την ευχέρεια να εξοφλεί άμεσα το σύνολο των υποχρεώσεών του, συμβάλλοντας στο μέτρο που του αναλογεί στη διευκόλυνση της ρευστότητας των προμηθευτών του.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι:

1. Ήδη με βάση τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΛ ΑΕ και CELESTYAL CRUISES ξεκίνησε η δραστηριότητα της κρουαζιέρας με τη χρήση του Λιμένος Λαυρίου ως home port. Η συνεργασία αυτή αναμένεται συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Για το 2021, λόγω της καθυστέρησης στο άνοιγμα της αγοράς, έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 60 αφίξεις - αναχωρήσεις κρουαζιέρας. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βρίσκεται σε επαφή και με άλλες εταιρίες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων, μικρού και μεσαίου μεγέθους, για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις στον Επιβατικό Σταθμό του Λιμένος, ο οποίος αποτελεί ένα πρότυπο terminal home porting, εφαρμόζοντας το σύνολο των απαιτούμενων μέτρων, τα οποία προβλέπονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει εξασφαλίσει την αδειοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier πλησίον του Επιβατικού Σταθμού, ώστε εάν χρειαστεί, να χρησιμοποιηθεί ως προβλήτα κρουαζιέρας.

2. Από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόστηκε πλήρως ο Κώδικας ISPS και στον Εμπορικό Τομέα του Λιμένος Λαυρίου, διασφαλίζοντας πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, προστατεύοντας τους δραστηριοποιούμενους κλάδους στο αγκυροβόλιο ποντοπόρου ναυτιλίας και εξασφαλίζοντας πλήρως τις απαραίτητες συνθήκες safety και security στον Εμπορικό Λιμένα.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε μέσω διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού η ανάθεση διαχείρισης της Τελωνειακής Αποθήκης του ΟΛΛ ΑΕ, στην οποία εξυπηρετείται η γραμμή Λαυρίου, Κύπρου και Ισραήλ.
Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ είναι σε επαφή και με άλλες εταιρίες και ευελπιστεί ότι έως τον Αύγουστο του 2021 θα ξεκινήσει τουλάχιστον άλλη μία διεθνής γραμμή από τον Λιμένα Λαυρίου.

3. Ο ΟΛΛ ΑΕ έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή πλωτών προβλητών στον Τουριστικό Τομέα του Λιμένος και εκκρεμεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.
Στην πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας, κου Πλακιωτάκη και της Υφυπουργού Τουρισμού, κας Ζαχαράκη, ο κ. Υπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση του ΥΝΑΝΠ για άμεση σύγκληση της ΕΣΑΛ, στην ημερήσια διάταξη της οποίας θα υπάρχει το έργο των πλωτών προβλητών.
Το έργο αυτό, εκτός του ότι θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα και την ασφάλεια του Τουριστικού Τομέα του ΟΛΛ ΑΕ, θα αποτελέσει πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή προσθέτοντας τουλάχιστον 30.000.000 € τζίρο ετησίως στην τοπική οικονομία και δημιουργώντας δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Προφανώς το έργο αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα και για τον ΟΛΛ ΑΕ, διπλασιάζοντας τα έσοδα του Τουριστικού Τομέα.

4. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει ολοκληρώσει την απαραίτητη προεργασία για την αδειοδότηση της ανακατασκευής της γλίστρας σκαφών αναψυχής στον Όρμο Θορικού. Αναμένεται η έγκριση τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου κατασκευής και φιλοξενίας σκαφών αναψυχής.
Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε ήδη η επισκευή της υπάρχουσας γλίστρας εντός του Λιμένος Λαυρίου, παρέχοντας μια εναλλακτική λύση στους επαγγελματίες της περιοχής και στους λάτρεις του ναυταθλητισμού και ναυτικού τουρισμού.

5. Εντός του Ιουλίου αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικής αναβάθμισης του Λιμένος με την εγκατάσταση νέου συστήματος φωτισμού με τη μέθοδο Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης και την κατασκευή φωτοβολταϊκού στη σκεπή του Επιβατικού Σταθμού.

6. Εντός του α΄ εξαμήνου ο ΟΛΛ ΑΕ πέτυχε την πολεοδομική τακτοποίηση του κτιρίου των Αλιέων και του στεγάστρου στον Αλιευτικό Τομέα και προχωράει στην εκπόνηση μελέτης ανακατασκευής του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος «ΤΟ ΚΟΡΑΛΛΙ».

7. Ήδη ο Λιμένας Λαυρίου συνδέθηκε με τη μέση τάση της ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που καθιστά εφικτή τη λειτουργία του Επιβατικού Σταθμού.

8. Σε περιβαλλοντική δράση η οποία οργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ σε 8 λιμένες και αφορούσε τον καθαρισμό του βυθού με εθελοντικές δράσεις, το λιμάνι Λαυρίου απεδείχθη πρωταθλητής αποσύροντας από τον βυθό περίπου 5 τόνους απορρίμματα, δηλαδή 150 % περισσότερα από το δεύτερο σε συλλογή απορριμμάτων λιμάνι.

9. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά, εισηγήθηκε τροποποίηση των τιμολογίων εναπόθεσης ανεμογεννητριών, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. και ήδη η απαραίτητη ΚΥΑ έχει υπογραφεί από τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη και έχει προωθηθεί για συνυπογραφή στο Υπουργείο Οικονομικών.
Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΛ ΑΕ θα είναι πολύ λιγότερο εκτεθειμένος σε αιφνιδιαστικές και ενδεχομένως αλόγιστες ανταγωνιστικές πιέσεις εκ μέρους άλλων φορέων και ιδιωτών.

10. Για πρώτη φορά ο ΟΛΛ ΑΕ προχώρησε στη δημοπράτηση για την παραχώρηση της παραλίας Καλοπήγαδο (Βρωμοπούσι), προσθέτοντας μία επιπλέον πηγή εσόδου για την επόμενη τριετία.

11. Ο ΟΛΛ ΑΕ, μετά την πιστοποίησή του με ISO 27001, πιστοποιήθηκε και με το ISO 22301.

12. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με τους νομικούς της συμβούλους προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και ευελπιστεί ότι εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα εισπράξει σημαντικά ποσά από τον πλειστηριασμό των πλοίων ΕΥΡΙΠΟΣ, ΑΜΝΕSIA και AL BAHER.
Παράλληλα, βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενες τράπεζες και παράγοντες της αγοράς για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για δαπάνες που έγιναν για το κατασχεμένο από το Ελληνικό Δημόσιο Φ/Γ MEKONG SPIRIT.

Δεδομένων των συνθηκών, η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βάσιμα πιστεύει ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα είναι τουλάχιστον εξίσου αποδοτικό με το πρώτο δεδομένου ότι:

Α) Αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση σε επιβάτες και οχήματα στον Τομέα Ακτοπλοΐας λόγω καλοκαιρινής περιόδου.

Β) Οι αφιξοαναχωρήσεις των κρουαζιεροπλοίων ουσιαστικά αφορούν στο σύνολό τους το δεύτερο εξάμηνο.

Γ) Η ταχεία ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας θα επηρεάσει θετικά την προσπάθεια αναζήτησης φορτίων στον Εμπορικό Τομέα.

Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ οφείλει να υπογραμμίσει την άψογη συνεργασία και στήριξη από την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου.

Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει για την τεράστια συμβολή στους στόχους του ΟΛΛ ΑΕ, τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Δ.Σ. και κυρίως τους εργαζόμενους, οι οποίοι στις δύσκολες συνθήκες λόγω πανδημίας, αλλά και υποστελέχωσης του Οργανισμού, υπερέβαλαν εαυτούς.

Παρά τα προβλήματα που οφείλονται στην πανδημία λόγω του Κορωνοϊού COVID-19, ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ Α.Ε., υπό τη νέα του διοίκηση, πέτυχε ρεκόρ κερδών για το 1ο εξάμηνο του 2020.

Γεγονός η πρώτη θαλάσσια διασύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας (Λαύριο) με την Τουρκία (Cesme).

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. ανακοίνωσε ότι μετά από επίπονες προσπάθειες γίνεται πραγματικότητα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Τουρκίας μέσω της γραμμής Τσεσμέ - Λαύριο - Τσεσμέ.

Πλοιοκτήτρια εταιρία είναι η «AEGEAN SEAWAYS» (www.aegeanseaways.com) με εκπρόσωπο για την Ελλάδα την «STEFMAR LTD» (www.stefmar.gr).

Με έναρξη την 1/7/2019, θα εκτελείται ένα δρομολόγιο ανά δύο ημέρες ως εξής:

    ΛΙΜΕΝΑΣ

 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ

       ΑΦΙΞΗ

    ΤΣΕΣΜΕ

       22:00

       06:00

    ΛΑΥΡΙΟ

       22:00

       06:00

Η τελετή έναρξης της γραμμής θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 1/7/2019 και ώρα 17:00 στο Λιμάνι Λαυρίου.

 

 

 

Την Τρίτη 31 Ιουλίου, 2018 αναχώρησε ρυμουλκούμενο το Ε/Γ-Ο/Γ Ταξιάρχης από το Λιμάνι του Λαυρίου με προορισμό Ιδιωτική λιμενική εγκατάσταση στην περιοχή του Δήμου Σαλαμίνας.

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς