ΟΛΛ

ΟΛΛ (23)

Μετά από ένα έτος ρεκόρ εσόδων και κερδών (2022) για τον ΟΛΛ ΑΕ, η αναπτυξιακή πορεία του Οργανισμού συνεχίστηκε και το 2023.
Τα έσοδα του Οργανισμού διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 6,3 εκατ. ευρώ το 2022.

Τα έσοδα του Οργανισμού για το 2023 παρουσίασαν αύξηση κατά 44% από τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του έτους, ενώ το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα-έξοδα) ήταν αυξημένο κατά 47% από το αντίστοιχο εγκεκριμένο στον προϋπολογισμό.
Παράλληλα, ο ΟΛΛ ΑΕ συνεχίζει να ενισχύει τα ταμειακά του διαθέσιμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο 2020-2023 ο ΟΛΛ ΑΕ εισέπραξε 8.400.000 € από απαιτήσεις παλαιότερων χρήσεων.

Στα σημαντικότερα γεγονότα της χρήσης του 2023 αξίζει να αναφερθούν :

1. ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Ο ΟΛΛ ΑΕ από το 2020 προετοίμαζε τη δυναμική είσοδό του στην αγορά της Κρουαζιέρας, στοχεύοντας στο homeporting μικρού και μεσαίου μεγέθους πλοίων, δεδομένων των περιορισμών στις υποδομές του λιμένος.
Αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής ήταν η αύξηση για το 2023 των διακινουμένων επιβατών κρουαζιέρας κατά 46% έναντι του 2022, καθιστώντας το λιμάνι του Λαυρίου το δεύτερο λιμάνι της Ελλάδος μετά τον Πειραιά στο homeporting.
Προς εξυπηρέτηση του αυξημένου όγκου επιβατών, ο ΟΛΛ ΑΕ το 2023 προμηθεύτηκε νέα σύγχρονα και γρήγορα X-RAYS, καθώς και νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα berth allocation, μέσω της οποίας από τον Μάιο του 2024 γίνεται ηλεκτρονικά το booking από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες.
Η πορεία της κρουαζιέρας αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο δεδομένου ότι ήδη έχει γίνει συμφωνία προσεγγίσεων πλοίων για το 2024 και το 2025 με εταιρίες, οι οποίες δεν χρησιμοποιούσαν το λιμάνι του Λαυρίου.

 2. ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ

Δεδομένου ότι το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού μόνιμων σκαφών αναψυχής είναι συμβασιοποιημένες από ετών, ο ΟΛΛ ΑΕ στόχευσε στην προσέλκυση διερχόμενων σκαφών αναψυχής. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν κατά το 2023 να ελλιμενιστούν περισσότερα από 365 διερχόμενα σκάφη αναψυχής, έναντι 179 για το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 104%.
Το μόνιμο πρόβλημα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής μπορεί να μετριαστεί μόνο με την έγκριση από το ΥΝΑΝΠ του έργου προμήθειας και εγκατάστασης πλωτών προβλητών.
Ο ΟΛΛ ΑΕ έχει αιτηθεί εγκαίρως την έγκριση του έργου στο ΥΝΑΝΠ με σχετική απόφαση του ΔΣ και υπολογίζεται ότι η ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου θα απαιτήσει περί τους 12 μήνες για την ολοκλήρωσή του, δημιουργώντας 195 νέες θέσεις ελλιμενισμού.

3. ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Η σχεδόν μονοθεματική δραστηριότητα φορτοεκφόρτωσης και εναπόθεσης ανεμογεννητριών παρουσίασε ύφεση το 2023 λόγω εξωγενών παραγόντων, αν και αναμένεται αντίστοιχη ανάκαμψη το 2024.
Προς αναπλήρωση των απολεσθέντων εσόδων, ο ΟΛΛ ΑΕ αναζήτησε νέες δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων και η διακίνηση αυτοκινήτων προς εισαγωγή στην Ελλάδα.
Τα πρώτα πλοία που επέλεξαν το λιμάνι του Λαυρίου εξυπηρετήθηκαν κατά τον καλύτερο τρόπο και η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ εξετάζει τη δυνατότητα επέκτασης αυτής της δραστηριότητας.

4. ΥΠΟΔΟΜΕΣ

 Ο ΟΛΛ ΑΕ, ως συντονιστής Κοινοπραξίας, μέλη της οποίας είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, το ΤΑΙΠΕΔ, άλλα λιμάνια της Ελλάδος και ιδιώτες, ολοκλήρωσε τον φάκελο για την υποβολή στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Πρόγραμμα CEF) αιτήματος για τη χρηματοδότηση μελετών και κατασκευής του COLD IRONING.
 Ολοκληρώθηκε και υποβλήθηκε ο φάκελος χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ για το έργο διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier. Το έργο αυτό θα αυξήσει περαιτέρω τις δυνατότητες του ΟΛΛ ΑΕ στην transit κρουαζιέρα.
 Ο ΟΛΛ ΑΕ, μαζί με το λιμάνι της Βαλένθια και άλλους Φορείς, συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης συστημάτων underwater security.
 Ολοκληρώθηκε ο κύκλος αδειοδοτήσεων για την ανέγερση νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος και κατατέθηκε αίτημα έγκρισης στο ΥΝΑΝΠ, από όπου αναμένεται η τελική έγκριση.

5. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

 Ο ΟΛΛ ΑΕ ξεκίνησε συνεργασία με το ΕΚΠΑ, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Αισθητήρων του Ε.Μ.Π., φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του το Εργαστήριο Υγιεινής και Επιδημιολογίας του Ιατρικού Τμήματος του Παν/μίου Θεσσαλίας και βοηθά το ερευνητικό έργο του Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου.
 Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία φιλοξενίας Τμήματος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η οποία θα υποστηρίζει τον ελλιμενισμό νεότευκτου πυροσβεστικού σκάφους, με την παραχώρηση του αναγκαίου οικήματος.
 Τον Δεκέμβριο του 2023, ο ΟΛΛ ΑΕ έλαβε όρους σύνδεσης από τον ΔΕΔΔΗΕ και ξεκινάει την κατασκευή και εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος 99 KW.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2024 αναμένεται να είναι έτος σταθμός για τον ΟΛΛ ΑΕ, δεδομένου ότι, όπως έχει ανακοινωθεί από τον Μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), ξεκινά η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού. Η Διοίκηση συνεργάζεται στενά με τον Μέτοχο για την οργάνωση της συγκεκριμένης διαδικασίας.

Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει για την υπερπροσπάθειά τους, τους ελάχιστους εργαζομένους στον Οργανισμό, στους οποίους οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η συνεχής ανοδική πορεία του Λιμένος.

Ταυτόχρονα, η Διοίκηση οφείλει να ευχαριστήσει για τη συνεργασία τους τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τον Δήμο Λαυρεωτικής, το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου, το Τελωνείο Λαυρίου, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τις Αστυνομικές Αρχές, όπως και όλους τους χρήστες του Λιμένος.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. (Ο.Λ.Λ.Α.Ε.) υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συγκεκριμένα με τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) , που είναι ΝΠΔΔ.

Αντικείμενο του μνημονίου είναι η ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων σε πλαίσιο κοινής συμφωνίας για την υλοποίηση Ερευνητικού Έργου.

Η υπογραφή του μνημονίου αποτελεί μία ακόμη πρωτοβουλία του ΟΛΛ ΑΕ για συνεργασία και συνδρομή σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Οργανισμούς.

Ο ΟΛΛ ΑΕ συνεργάζεται και στηρίζει το Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Αισθητήρων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την ανάπτυξη πειραματικών δραστηριοτήτων, ενώ φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του το Εργαστήριο Υγιεινής & Επιδημιολογίας του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ανάλογη συνεργασία υπάρχει και με το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο για το εξελισσόμενο πρόγραμμα εντομολογικής παρακολούθησης.

Τέλος, ο ΟΛΛ ΑΕ συμμετέχει από κοινού με κοινοπραξία επιστημονικών Φορέων και εταιρειών στο Ερευνητικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Undersec», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του «Horizon Europe 2022» και ήδη έχει εκταμιεύσει το μεγαλύτερο μέρος της αναλογούσης χρηματοδότησης

Δύο ακτοπλοϊκές εταιρίες, η FAST FERRIES και η GOLDEN STAR FERRIES, εξέφρασαν εγγράφως τις ευχαριστίες τους προς τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ και το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΛΑΥΡΙΟΥ για την οργάνωση του ελλιμενισμού των πλοίων τους, μετά το σοβαρό πρόβλημα που προέκυψε το πρωί της 9ης Σεπτεμβρίου 2023 και που είχε ως αποτέλεσμα να αποκλειστεί το λιμάνι της Ραφήνας, το οποίο είναι η βάση των προαναφερόμενων εταιριών.

 

Κατόπιν της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Μετόχου του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. την 17/7/2023, ο κ. Νικόλαος Γιαμπανάς εξελέγη ως νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, σε αντικατάσταση άλλου ανακληθέντος μέλους.

Ακολούθως, στη Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΛ ΑΕ την 24 Ιουλίου 2023, ο κ. Γιαμπανάς εξελέγη ομόφωνα Πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού.

Κατόπιν αυτών η σύνθεση του Δ.Σ. του ΟΛΛ ΑΕ έχει ως εξής:
1. Γιαμπανάς Νικόλαος του Παναγιώτη, Πρόεδρος Δ.Σ., Μη εκτελεστικό Μέλος
2. Βακόνδιος Γεώργιος του Αντωνίου, Δ/νων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος
3. Καλλιανού Άννα-Μαρία του Δημητρίου, Μη Εκτελεστικό Μέλος
4. Παπασταυρόπουλος Σταύρος του Παναγιώτη, Μη Εκτελεστικό Μέλος
5. Παρασκευής Ιωάννης του Θεοδώρου, Μη Εκτελεστικό Μέλος
6. Λεμονάκης Δημήτριος του Γεωργίου, Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό Μέλος
7. Ρουμπάνης Γεώργιος του Αθανασίου, Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό Μέλος
8. Σερέλης Χρήστος του Γεωργίου, Μη Εκτελεστικό Μέλος

 

Σε συνεχή τροχιά ανάπτυξης κινείται ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. και το 2023.

Μετά το 2022, έτος κατά το οποίο ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη του ΟΛΛ ΑΕ υπερέβησαν κάθε προσδοκία καθιστώντας το Λιμάνι του Λαυρίου το πιο κερδοφόρο κρατικό λιμάνι στην Ελλάδα, η πορεία αυτή συνεχίζεται και το 2023.

Την Τρίτη 4 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε η 7η Συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Λαυρίου, υπό την Προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΛ ΑΕ, κου Γιώργου Βακόνδιου.

Στη Συνεδρίαση συμμετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Αττικής, του Κεντρικού Λιμεναρχείου Λαυρίου, του Τελωνείου Λαυρίου, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων, της Ένωσης Εφοπλιστών Ελλάδος, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος, της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων, της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, της Ένωσης Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών «ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΣ» και του Σωματείου Λεμβούχων, Καβοδετών & Λοιπών Ναυτεργατών Λιμένος Λαυρίου.

Δεδομένου ότι τα μέλη του Συμβουλίου δεν είχαν θέσει θέματα ή προβλήματα προς συζήτηση σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας ή τις υποδομές του Λιμένος Λαυρίου, ο κ. Βακόνδιος παρείχε λεπτομερή ενημέρωση για όλα τα τρέχοντα θέματα που αφορούν το Λιμάνι του Λαυρίου (οικονομικά δεδομένα, στρατηγικές επιλογές, κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, τουριστικά σκάφη, εμπορικός τομέας, ΙSPS, Πύλη Schengen κ.λπ.), ενώ ο Κ. Λιμενάρχης Λαυρίου, Αντιπλοίαρχος Λ.Σ., κ. Ζούμπος, ενημέρωσε για το καθεστώς του αγκυροβολίου Λαυρίου.

Οι εκπρόσωποι όλων των Φορέων εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τον τρόπο λειτουργίας του Λιμένος Λαυρίου και τη συνεργασία τους με τη Διοίκηση.

Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Αττικής ανέλαβε να δρομολογήσει το αίτημα για την απαραίτητη σήμανση από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος προς το Terminal Κρουαζιέρας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις επτά Συνεδριάσεις του Συμβουλίου, από το 2020 έως το 2023, έχει τεθεί μόνο μία υπόδειξη βελτίωσης υποδομής του Λιμένος Λαυρίου και η οποία αφορούσε την Υπηρεσία Φάρων.

Η σύνθεση του Συμβουλίου Χρηστών των Οργανισμών Λιμένων ορίζεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ώστε να συμμετέχουν όλοι οι Φορείς που είναι γνώστες και χρήστες των Λιμένων και διευρύνεται με πρωτοβουλία των Διοικήσεων των Λιμένων.

Η οικονομική πορεία του ΟΛΛ ΑΕ ξεπέρασε κάθε προσδοκία για το έτος 2022.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα έφτασαν σε ύψος ρεκόρ στην ιστορία του ΟΛΛ ΑΕ και διαμορφώθηκαν στο ποσό των 6.325.172,00 €, έναντι των 3.800.000,00 € που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό, παρουσιάζοντας αύξηση 47% έναντι του 2021.
Αντίστοιχα, το ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) διαμορφώθηκε στο ποσό των 2.325.184,00 € έναντι προβλεπόμενου 975.700,00 €, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 89,5 % έναντι του 2021.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022, εμφάνισε το καλύτερο ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) από το σύνολο των κρατικών λιμανιών της χώρας.
Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα δεδομένου ότι ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει δεχτεί καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.
Παράλληλα, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ φρόντισε να μεγιστοποιηθεί η ρευστότητα της εταιρίας ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στην τριετή θητεία της παρούσας Διοίκησης (2020-2022), ενώ η αξία των εκδοθέντων τιμολογίων ήταν 16,17 εκ. ευρώ, οι εισπράξεις έφτασαν το ποσό των 21,57 εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι εισπράχθηκε το ποσό των 5,42 εκ. ευρώ από ανείσπρακτες οφειλές προ του 2020.

Με τον τρόπο αυτόν κατέστη δυνατόν το μέρισμα προς τον Μέτοχο να ανέλθει σε ποσοστό 50% επί των κερδών, έναντι 35% του παρελθόντος, ενώ εφαρμόστηκε και πολιτική εξόφλησης όλων των προμηθευτών και συνεργατών του ΟΛΛ ΑΕ εντός τριάντα ημερών, υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη ρευστότητα της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.
Τα προαναφερόμενα αποτελέσματα προήλθαν από τη στρατηγική αξιοποίησης των χαρακτηριστικών υπεροχής ενός σχετικά μικρού λιμανιού, το οποίο όμως έχει συγκεκριμένα γεωγραφικά πλεονεκτήματα.

Στα σημαντικά γεγονότα και στις στρατηγικές της Διοίκησης αξίζει να αναφερθούν:

1. ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Από το 2020 ο ΟΛΛ ΑΕ προετοίμαζε τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας επικεντρωμένος σε πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του λιμανιού.
Δεδομένου ότι είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μικρό αριθμό πλοίων, επελέγη να δοθεί προτεραιότητα στο homeporting, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
Προς τούτο, o σχεδόν ανενεργός Επιβατικός Σταθμός σταδιακά μετατράπηκε σε ένα όμορφο, λειτουργικό και σύγχρονο terminal κρουαζιέρας.
Εντός της άνοιξης του 2023 θα γίνει η παραλαβή και των νέων σύγχρονων και μεγαλύτερης δυναμικότητας X-RAYS.
Αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής ήταν να γίνουν 86 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιεροπλοίων το 2022 και να διακινηθούν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit.

2. ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
Ο συγκεκριμένος Tομέας, ακόμη και με περιορισμούς στη διακίνηση διεθνών επιβατών λόγω COVID, απέδωσε τα μέγιστα παρουσιάζοντας πληρότητα 100%.
Το σημαντικότερο γεγονός ήταν η μεγιστοποίηση του ελλιμενισμού διερχόμενων σκαφών, τα οποία εξ ορισμού αποφέρουν πρόσθετα έσοδα στον Οργανισμό, δεδομένου ότι το σύνολο των υπαρχουσών θέσεων έχουν συμβασιοποιηθεί.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ ο ΟΛΛ ΑΕ διαθέτει λιγότερες από 200 θέσεις ελλιμενισμού, υπάρχει waiting list εκατοντάδων σκαφών.
Προς την περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του Τομέα και εν μέρει ικανοποίηση της πιεστικής ζήτησης, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ εργάστηκε εντατικά σε συνεργασία με τον Μέτοχο για την προώθηση του έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών και αναμένεται η έγκριση υλοποίησης του έργου από τον ΥΝΑΝΠ, κ. Πλακιωτάκη.
Το συγκεκριμένο έργο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα στον ΟΛΛ ΑΕ περισσότερα από 2 εκ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκ. ευρώ, ενώ θα πυροδοτήσει και τη δημιουργία τουλάχιστον 200 νέων θέσεων εργασίας.

3. ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Ιδιαίτερη ήταν και η συμβολή του Εμπορικού Τομέα στα αποτελέσματα του ΟΛΛ ΑΕ. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022 αυξήθηκε ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευμάτων κατά 47% έναντι του 2021.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι μέσω του Εμπορικού Τομέα εξυπηρετούνται και τα πλοία που προσεγγίζουν στο αγκυροβόλιο Λαυρίου. Από τη δραστηριότητα αυτή ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει έσοδα, όμως θεωρεί ότι έχει υποχρέωση για τη στήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά και της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

4. ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΠΛΟΩΝ
Το 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ πρόσθεσε δύο επιπλέον δρομολόγια εβδομαδιαίως, τα οποία συνδέουν το λιμάνι του Λαυρίου με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Θεσσαλονίκης, διαμορφώνοντας τον αριθμό των προσεγγίσεων Ro-Ro διεθνών πλόων σε 12 μηνιαίως έναντι 4 του παρελθόντος.
Ήδη η Διοίκηση διαβουλεύεται και τη σύνδεση του Λαυρίου με το λιμάνι της Τουρκίας.

5. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Εντός του 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ ολοκλήρωσε την έγκριση λειτουργίας υδατοδιαδρόμου, ο οποίος είναι προς χρήση για έως 6 προσεγγίσεις υδροπλάνων ανά εταιρία ημερησίως.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η ένταξη της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier στο ΕΣΠΑ και δεδομένου ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο από το ΥΝΑΝΠ, αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2023 η προκήρυξη του διαγωνισμού υλοποίησης.
Το 2022 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και εγκατάστασης με σύμβαση ενεργειακής απόδοσης σημαντικού ηλιακού συστήματος επί του Επιβατικού Σταθμού, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα του ΟΛΛ ΑΕ, ενώ ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του πρώην εστιατορίου ΚΟΡΑΛΛΙ και άμεσα ξεκινά η κατασκευή νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Τέλος, εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το MASTER PLAN του λιμένος, που σε συνεργασία με τον Μέτοχο θα προωθηθούν για την έκδοση του προβλεπόμενου από τη νέα νομοθεσία Προεδρικού Διατάγματος.

Με βάση τα παραπάνω, η Διοίκηση βάσιμα θεωρεί ότι και το 2023 θα είναι μια εξίσου παραγωγική χρονιά για τον ΟΛΛ ΑΕ.

Η αύξηση της δραστηριότητας της Κρουαζιέρας με ήδη συμφωνημένες προσεγγίσεις πλοίων, η εντονότερη δραστηριότητα στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής κυρίως λόγω της επαναφοράς ρωσόφωνων επισκεπτών, η αύξηση των δρομολογίων της Ακτοπλοΐας και η εμπλοκή του Εμπορικού Τομέα στη μεταφορά ξηρού φορτίου που σχετίζεται με τα μεγάλα έργα ανάπλασης, αλλά και την εν γένει αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, διασφαλίζουν την πορεία του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του λιμένος για τον Μέτοχο.
Έτος σταθμός ορίζεται το 2027 με τη διασύνδεση του λιμένος με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
Όμως, ο σημαντικότερος παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι το ολιγάριθμο προσωπικό του ΟΛΛ ΑΕ, το οποίο η Διοίκηση ευχαριστεί για την υπέρμετρη προσπάθεια, όπως επίσης οφείλει να ευχαριστήσει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΛ ΑΕ, τον ΥΝΑΝΠ κ. Ι. Πλακιωτάκη, τον ΓΓΛΛΠΝΕ κ. Ε. Κυριαζόπουλο, το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου, το Τελωνείο Λαυρίου, τη Δημοτική Αρχή και όλους τους χρήστες του λιμένος Λαυρίου για την άψογη συνεργασία.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. ανακοινώνει τη νέα διπλή σύνδεση του Λιμένος Λαυρίου με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Λεμεσού, με δύο πλοία.

Η νέα γραμμή με τα Ro-Ro πλοία CENK T και CENK G ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Οκτωβρίου 2022 από την SBS LINES CYPRUS.

Το ένα πλοίο θα προσεγγίζει το λιμάνι του Λαυρίου κάθε Πέμπτη, προερχόμενο από Λεμεσό και θα συνεχίζει για Θεσσαλονίκη και το δεύτερο πλοίο θα προσεγγίζει το Λιμάνι του Λαυρίου κάθε Σάββατο, προερχόμενο από Θεσσαλονίκη και θα συνεχίζει προς Λεμεσό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΛ ΑΕ, κ. Γιώργος Βακόνδιος, δήλωσε ότι η συνεχής ανάπτυξη του Τομέα Ro-Ro διεθνών πλόων είναι προτεραιότητα για το λιμάνι του Λαυρίου και οι προσδοκίες είναι σημαντικές, ενώ αναμένονται σύντομα και νέες συμφωνίες προς αυτήν την κατεύθυνση.

Δεδομένης και της ραγδαίας ανάπτυξης του Τομέα της Κρουαζιέρας, κυρίως στο home porting, το λιμάνι του Λαυρίου διαδραματίζει έναν συνεχώς αναπτυσσόμενο ρόλο στις διεθνείς μεταφορές.

Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ, με συντονιστή και εισηγητή τον Πρόεδρό του κ. Ιωάννη Σοφικίτη.

Από πλευράς των εμπλεκομένων Φορέων, εισηγήσεις και ενημερώσεις έγιναν από τον Λιμενάρχη του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου, Αντιπλοίαρχο, κ. Χρήστο Ζούμπο, τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής, κ. Δημήτρη Λουκά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου κ. Γιώργο Βακόνδιο.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πλήθος εκπροσώπων εταιριών και Φορέων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Λαυρίου, κάτοικοι της περιοχής, ενώ τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων εκπροσώπησε η κα Λάουρα Γκίλσον.

Η εισήγηση του κου Λιμενάρχη επικεντρώθηκε σε θέματα ασφάλειας και τάξης εντός θαλάσσης, αλλά και επί της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Λαυρίου, ενώ για το ίδιο θέμα υπήρξε παρέμβαση του Διοικητή του Α.Τ. Λαυρεωτικής, κου Αχιλλέα Μπογδανίδη.

Ο Δήμαρχος, κ. Λουκάς, ανέλυσε τα σχέδια χωροταξικής ανάπλασης περιοχών της πόλης που γειτνιάζουν με το λιμάνι, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της πόλης, την υφιστάμενη συνεργασία μεταξύ Δήμου και ΟΛΛ ΑΕ, την ανάγκη κατασκευής του νέου περιφερειακού οδικού άξονα, ο οποίος θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι με τη Λεωφ. Λαυρίου, την εξέλιξη του θέματος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, καθώς και την πορεία του έργου αποκατάστασης του ιστορικού μνημείου της Γαλλικής Σκάλας.

Ο κ. Βακόνδιος, αφού αναφέρθηκε στους τομείς που ενδεχομένως επιβαρύνονται από τη λειτουργία ενός λιμανιού, ανέλυσε τη θετική επίδρασή του στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης και των κατοίκων, τις συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρηματικότητας που ευνοούνται, τις πιθανές νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και τη συμβολή των λιμενικών δραστηριοτήτων στην αύξηση των θέσεων εργασίας.

Εξήγησε τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεχώς αυξανόμενη δράση της Κρουαζιέρας, τον ρόλο και τα οφέλη της λειτουργίας του Τομέα Σκαφών Αναψυχής, του Εμπορικού Τομέα και την έμμεση συμβολή του ΟΛΛ ΑΕ στη μετάβαση της χώρας σε μορφές παραγωγής πράσινης ενέργειας.

Ακολούθως, ανέλυσε τα προβλήματα που προκύπτουν από τις στρεβλώσεις της νομοθεσίας και κυρίως της γραφειοκρατίας.
Για παράδειγμα, ανέφερε τη μη δυνατότητα κατασκευής νέας γλίστρας στην περιοχή Θορικού, τις καθυστερήσεις στην κατεδάφιση του ερειπιώδους κτίσματος πρ. ΚΟΡΑΛΛΙ και ανέγερση νέου καταστήματος, αλλά και στο έργο προμήθειας πλωτών κυματοθραυστών και προβλητών στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής εξαιτίας της νομοθεσίας, της εμπλοκής πλήθους συναρμόδιων Φορέων αλλά και της πανδημίας.

Επίσης, ενημέρωσε για τη νέο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τις απαιτήσεις εκπόνησης Master Plan και Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Ακόμη, ανακοίνωσε την έναρξη της νέας γραμμής ΛΑΥΡΙΟ – ΛΕΜΕΣΟΣ– ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ–ΛΑΥΡΙΟ, από 1ης Οκτωβρίου 2022.

Τέλος, εξήγησε τους λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχει αναπτυχθεί η Ακτοπλοΐα, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα στο παρελθόν, οι οποίοι σχετίζονται με την οργάνωση της αγοράς, το μέγεθος και το πλήθος των πλοίων και εξήγησε ποιες είναι οι δυνατότητες σε αυτόν τον Τομέα μετά την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Ακολούθως, οι τρεις εισηγητές παρείχαν διευκρινίσεις και απαντήσεις σε ερωτήματα που έθεσαν οι παρευρισκόμενοι.

 

 

Page 1 of 2
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς