ΟΛΠΑ

ΟΛΠΑ (61)

Ένα σύγχρονο σύστημα ενεργειακής και περιβαλλοντικής διαχείρισης και υποστήριξης λήψης απόφασης στους λιμένες σχεδιάζεται και αναπτύσσεται στο πλαίσιο του έργου PERFFECT, στο οποίο συμμετέχει ο ΟΛΠΑ. Το σύστημα αυτό βασίζεται σε καινοτόμα μοντέλα και αντίστοιχα συστήματα ΤΠΕ ενεργειακής κατανάλωσης και προσομοίωσης, που αναπτύσσονται με σκοπό την πλήρη και δυναμική απεικόνιση της ενεργειακής κατανάλωσης των διαδικασιών και υποδομών του λιμένα, επιτρέποντας τον έλεγχο διαφορετικών σεναρίων λειτουργίας και του βέλτιστου επιπέδου ενεργειακής απόδοσης των υποδομών του.

Στο έργο ‘PERFFECT’, που στοχεύει στη βέλτιστη ενεργειακή και περιβαλλοντική διαχείριση και απόδοση των Ευρωπαϊκών λιμένων, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών ΟΛΠΑ ΑΕ συμμετέχει ως φορέας καταγραφής της υφιστάμενης κατάστασης και των αναγκών ενός τέτοιου συστήματος αλλά και ως πεδίο εφαρμογής της πιλοτικής εφαρμογή του συστήματος ενεργειακής και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Στο έργο συμμετέχουν η εταιρεία TREDIT S.A, το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών ΕΚΕΤΑ/ ΙΠΤΗΛ και το Kέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Eνέργειας - ΚΑΠΕ.

Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί επιτόπιες επισκέψεις στο Νότιο Λιμένα Πάτρας, που αποτελεί σημαντικό εμπορικό και επιβατικό κρίκο των θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα και έχει γίνει καταγραφή και ανάλυση του ενεργειακού και περιβαλλοντικού προφίλ του λιμένα. Στόχος είναι να καθοριστούν οι πλέον κατάλληλοι ενεργειακοί και περιβαλλοντικοί δείκτες παρακολούθησης και να διασφαλιστεί ο βέλτιστος σχεδιασμός της «έξυπνης» πλατφόρμας. Στο επόμενο στάδιο θα πραγματοποιηθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της «έξυπνης» πλατφόρμας αλλά και των πιθανών συνεργειών με άλλα πληροφοριακά συστήματα (πχ. Διεπαφή με σύστημα διαχείρισης θέσεων πρόσδεσης πλοίου – Berth Management System). Ταυτόχρονα θα εξετασθεί η δυνατότητα εγκατάστασης απαραίτητων αισθητήρων στο λιμάνι προκειμένου με χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και μοντέλων, να μπορεί να παρέχει καθοδήγηση στους χειριστές του λιμανιού ως προς τη βέλτιστη ενεργειακή και περιβαλλοντική διαχείριση. Στο τέλος του έργου θα γίνει αξιολόγηση των πιλοτικών δράσεων.

Το έργο ‘PERFFECT’ υλοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους, μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ).

 

Πληροφορίες για το έργο:

https://perffect.iti.gr/ https://www.facebook.com/Perffect-667665610294207/ https://twitter.com/PerffectP

 

 

 

Το ζήτημα των μεταναστευτικών ροών και των επιπτώσεων που προκαλούν στο Λιμάνι αποτέλεσε το αποκλειστικό θέμα συζήτησης στη σύσκεψη που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένα Πατρών ΑΕ, κ. Παναγιώτη Τσώνη.

Ένα ακόμη βήμα για την ανάπτυξη του Λιμένα Πατρών έγινε σήμερα με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του δικαιώματος της διαχείρισης και λειτουργίας των υποδομών και υπηρεσιών υδατοδρομίου.

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ, κ. Παναγιώτης Τσώνης, και οι εκπρόσωποι της ΙΚΕ «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών», κ.κ. Αναστάσιος Γκόβας (Πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια ΙΚΕ») και Νικόλας Χαραλάμπους (Πρόεδρος & CEO της «Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ»). Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν και οι: κ. Ειρηναίος Πελέχρας (Διευθυντής Ανάπτυξης «Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ»), κ. Χαράλαμπος Γαργαρέτας (Strategic Planning & Water Airports Development Director της «Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ»), Κωνσταντίνος Βρης (Station Manager του «Υδατοδρομίου Λιμένος Πατρών»).

Με την υπογραφή της σύμβασης ο ΟΛΠΑ ΑΕ, ως κάτοχος άδειας λειτουργίας του υδατοδρομίου Πατρών, παραχωρεί στην «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών ΙΚΕ» τη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία και εκμετάλλευση του υδατοδρομίου. Το εταιρικό σχήμα θα εκτελεί τις δραστηριότητες παραχώρησης, σύμφωνα με τους όρους που έχουν συμφωνηθεί, παρέχοντας το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης είναι δώδεκα χρόνια. Το αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο του ΟΛΠΑ ΑΕ βρίσκεται στη χερσαία περιοχή του Βόρειου Λιμένα (στον προβλήτα Άστιγγος, στην επέκταση της οδού Νόρμαν). Για τη λειτουργία του υδατοδρομίου ο ΟΛΠΑ ΑΕ θα διαθέσει στο φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου, και για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση πτήσεων του μέγιστου αριθμού υδροπλάνων ένα οίκημα για την εξυπηρέτηση των επιβατών που βρίσκεται στην προβολή της οδού Νόρμαν, κοντά στον προβλήτα της Άστιγγος (περίπου 61,00 τ.μ.). Στο οίκημα υπάρχουν χώροι έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων, check in, χώροι αναμονής με τον απαραίτητο ξενοδοχειακό εξοπλισμό (καθίσματα, κ.λ.π), χώροι ελέγχου επιβατών και αποσκευών, καθώς και γραφείο διοίκησης και ασφάλειας εξοπλισμένο (γραφείο, ηλεκτρονικός υπολογιστής, τηλέφωνο κ.ά.). Επίσης, θα διαθέσει πλωτό προβλήτα που έχει κατασκευαστεί για την ασφαλή πρόσδεση των υδροπλάνων στο κρηπίδωμα Νο11 της οδού Άστιγγος καθώς και για την πρόσδεση του σκάφους υπηρεσίας του υδατοδρομίου.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ, κ. Παναγιώτης Τσώνης, δήλωσε: «Κάναμε σήμερα άλλο ένα σημαντικό βήμα για να καταστεί η πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, κεντρικός κόμβος ενός πρώτου στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική και γενικότερη οικονομική αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιφέρειας. Το πιστέψαμε και το πετύχαμε. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους του εταιρικού σχήματος για τη συνεργασία και να απευθύνω ιδιαίτερες ευχαριστίες στο προσωπικό του Οργανισμού μας που συνέβαλε για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να υπογράψουμε τη σύμβαση παραχώρησης για τη διαχείριση και λειτουργίας των υποδομών και υπηρεσιών του Υδατοδρομίου στο Λιμάνι της Πάτρας».

Με γνώμονα την προσφορά νέων ευκαιριών και προοπτικών ανάπτυξης τόσο στον Λιμένα Πατρών όσο και στην ευρύτερη περιοχή, υπεγράφη σήμερα (02/07) μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ, του ΔΕΣΦΑ και του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ), με σκοπό την προώθηση της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠΑ ΑΕ, κ. Παναγιώτη Τσώνη, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020, ο Πρέσβης του Αζερμπαϊτζάν στην Ελλάδα, κ. Anar Huseynov, συνοδευόμενος από τον σύμβουλο οικονομικών και πολιτιστικών θεμάτων κ. Khagani Hajiyev.

Υγειονομικό υλικό σε πέντε νοσηλευτικά ιδρύματα και φορείς της περιοχής μας, για την προστασία και την ασφάλεια του προσωπικού τους, πρόσφερε ο Οργανισμός Λιμένα Πατρών ΑΕ.

Συγκεκριμένα, ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ πρόσφερε συνολικά 8.000 προστατευτικές μάσκες και 8.000 γάντια μιας χρήσης, ποσότητες οι οποίες αναζητήθηκαν σε μία περίοδο που εξακολουθούν να παρατηρούνται ελλείψεις σε υγειονομικό υλικό λόγω του κορωνοϊού. Οι μάσκες και τα γάντια θα διατεθούν: στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Παναγία η Βοήθεια», το Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Άγιος Ανδρέας», στο Καραμανδάνειο - Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Πατρών, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοηθείας και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό – Περιφερειακό Τμήμα Πατρών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ, κ. Παναγιώτης Τσώνης δήλωσε μετά την διάθεση του υγειονομικού υλικού στις νοσηλευτικές δομές: «Ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ στηρίζει έμπρακτα την εθνική μάχη κατά του κορωνοϊού. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την πατρίδα μας, έχοντας πάντα το μυαλό μας σε εκείνους που είναι ταγμένοι στο καθήκον να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με ασφάλεια στους συμπολίτες μας λόγω της πανδημίας.».

Και πρόσθεσε ο κ. Τσώνης: «Αυτός είναι ένας τρόπος για να πούμε το δικό μας «ευχαριστώ» στους γιατρούς και τους νοσηλευτές που δίνουν καθημερινά τη μάχη, για να μπορούν να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και για να είναι σε θέση να περιθάλψουν αποτελεσματικότερα τους αγαπημένους μας ανθρώπους. Είμαι αισιόδοξος ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε την υγειονομική κρίση. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας και τους ανθρώπους του μέχρι να κερδίσουμε τον πόλεμο κατά του κορωνοϊού.».

Σε σύσκεψη εργασίας που συγκάλεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, με τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, συμμετείχε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ, κ. Παναγιώτης Τσώνης.

Ο κ. Τσώνης έκανε σφαιρική ενημέρωση για τα θέματα του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ και τις μελλοντικές προκλήσεις του λιμανιού. Ειδικότερα, τόνισε ότι είναι αναγκαίο να προχωρήσει το εμπορικό τμήμα της λιμενικής υποδομής, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό το λιμάνι σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και να προωθηθεί με γοργούς ρυθμούς η σύνδεσή του με τη σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή. Επίσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ ενημέρωσε τον κ. Πλακιωτάκη για την πορεία των διαδικασιών σχετικά με τη χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακού καυσίμου και για τις πρωτοβουλίες της Διοίκησης για την προσέλκυση κρουαζιέρας.

Μέχρι το τέλος του μήνα η Διοίκηση του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ θα υποβάλει τον αναθεωρημένο στρατηγικό σχεδιασμό (master plan) προς έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού ενημέρωσε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα έργα που εκτελούνται και για εκείνα που έχει υποβάλει αιτήματα χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (στέγαση υπηρεσιών, επισκευή κρηπιδωμάτων, ασφάλεια-κυβερνοασφάλεια κ.ά.). Επίσης, παρέδωσε στον κ. Πλακιωτάκη μια λίστα με προτεινόμενα έργα για τα οποία θα πρέπει να αναζητηθεί χρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια και από το ΠΔΕ.

Η ενημέρωση του κ. Τσώνη προς τον κ. Πλακιωτάκη περιλάμβανε ακόμα θέματα όπως είναι: η αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής, η αξιοποίηση της περιουσίας του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ, η λειτουργία του λιμανιού μετά από την παραχώρηση της χερσαίας λιμενικής ζώνης στην πόλη και ο περιορισμός του λιμενικού έργου στα εναπομείναντα τμήματα, τα συγχρηματοδοτούμενα έργα που μετέχει ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ κ.ά.

 

Στα βασικά σημεία του σχεδιασμού που ακολουθεί ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ για την χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο, αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Παναγιώτης Τσώνης, στην τεχνική σύσκεψη που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε αρχικά στο γεγονός ότι η Δυτική Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ συγκαταλέγεται στις φτωχότερες περιφέρειες της χώρας και ένας από τους βασικούς λόγους της δυσμενούς θέσης της σε οικονομικό και κατά συνέπεια κοινωνικό επίπεδο είναι το γεγονός ότι δεν συνδέεται με τα δίκτυα, κυρίως τα ενεργειακά και τα μεταφορικά.

Στη συνέχεια μίλησε για το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο υποδομών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου σε λιμάνια, το οποίο αναφέρει ότι η Δυτική Ελλάδα έχει ενταχθεί ως κόμβος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, καθώς και στην Οδηγία (2014/94) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η οποία μεταξύ άλλων ορίζει ότι: «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού LNG σε θαλάσσιους λιμένες προκειμένου να καθίσταται δυνατή η κυκλοφορία πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας ή θαλασσοπλοούντων πλοίων που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το κεντρικό δίκτυο Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ στον Οδικό Χάρτη Αγοράς Φυσικού Αερίου 2017-2022, στον οποίο αναφέρεται ότι μέχρι 31-12-2022 θα πρέπει να υπάρχουν εγκαταστάσεις LNG στα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας, μέσω του προγράμματος POSEIDON MED II. Ενημέρωσε τους μετέχοντες στη σύσκεψη για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε την 1η Ιουνίου του 2015 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του 2020. Ο κ. Τσώνης τόνισε ότι ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει προωθήσει όλες τις μελέτες που απαιτούνται για την δημιουργία μιας μονάδας 3.000 m3 για ναυτιλιακό καύσιμο, η οποία όμως δύναται να επεκταθεί για να καλύψει ανάγκες σε αστικές και βιομηχανικές χρήσεις.

Περιέγραψε τα πλεονεκτήματα της χρήσης του LNG στο λιμάνι της Πάτρας και απάντησε με επιχειρήματα στους ισχυρισμούς που διατυπώνονται κατά καιρούς σχετικά με ζητήματα ασφάλειας, αναφέροντας ως παραδείγματα λιμάνια της Βαρκελώνης και του Φρέντρικσταντ της Σουηδίας. Το μεν λιμάνι της Βαρκελώνης διαθέτει εγκατάσταση 760.000 m3 σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από την οικιστική ζώνη, το δε λιμάνι του Φρέντρικσταντ διαθέτει μονάδα LNG 6.400 m3 σε απόσταση 500 μέτρων από την κατοικημένη περιοχή.

«Θεωρώ ότι η έλευση του φυσικού αερίου θα συμβάλει στην επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση λόγω μείωσης του κόστους ενέργειας» τόνισε ο κ. Τσώνης και εκτίμησε πως το φυσικό αέριο αποτελεί την οικονομικότερη, ασφαλέστερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση.

 

Με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστο Βίνη συναντήθηκε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ, κ. Παναγιώτης Τσώνης.

Μοναδικό θέμα της συνάντησης ήταν η κατασκευή της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και η σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας. Ο κ. Τσώνης ανέπτυξε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ τα επιχειρήματα του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ σχετικά με τα οφέλη που θα προκύψουν από τη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο, χωρίς όμως να αλλοιώνεται η φυσιογνωμία της πόλης.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο ρόλος του λιμανιού θα αναβαθμιστεί, καθώς πλέον δεν θα περιορίζεται στην διακίνηση εμπορευμάτων από την Αττική και ορισμένα τμήματα της Στερεάς Ελλάδας, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά θα καλύψει σχεδόν το σύνολο της χώρας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ τόνισε ότι εφόσον το λιμάνι συνδεθεί με το μέσο σταθερής τροχιάς, θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Πρόσθεσε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει στο λιμάνι της Πάτρας σημαντικό προβάδισμα, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά.

Τέλος, ο κ. Τσώνης συμφώνησε με τον κ. Βίνη να έχουν στενή συνεργασία, καθώς η σύνδεση του σύγχρονου τρένου με το λιμάνι θα έχει πολλαπλασιαστικά αναπτυξιακά οφέλη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην βελτίωση του επιχειρηματικού και του φυσικού περιβάλλοντος.

 

Υπογράφηκε από τον Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ η σύμβαση με ανάδοχο για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση Υποδομών Βορείου Λιμένα Πατρών». Ανάμεσα στις υποδομές περιλαμβάνεται και το υπόστεγο «10» που κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα και επικάλυψη στέγης από φύλλα αμιαντοτσιμέντου, τα οποία θα αποξηλωθούν με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η τελική τους διαχείριση θα γίνει επίσης όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί. Το υπόστεγο εξυπηρετούσε τις δραστηριότητες του λιμένα και κυρίως τις μεταφορές εμπορευμάτων (προσωρινή αποθήκευση). Η αποξήλωση - απομάκρυνση της επικάλυψης της στέγης θα επιτρέψει να γίνουν εργασίες συντήρησης / βελτίωσης του φέροντος οργανισμού του υποστέγου και των εγκαταστάσεών του (υδραυλικές, ηλεκτρικές, πυροπροστασίας, κλπ.).

Η πράξη περιλαμβάνει ακόμα την βελτίωση των εγκαταστάσεων του υποστέγου, την βελτίωση της πρόσβασης στο χώρο και της ασφάλειάς του, την βελτίωση του συστήματος λειτουργίας του φωτισμού στην περίπτωση διακοπής ρεύματος και την προμήθεια και εγκατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων για την ενίσχυση και βελτίωση της ασφαλούς πρόσδεσης των πλοίων στο κρηπίδωμα.

Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020», o αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.400.000,00 ευρώ και προσφέρθηκε από τον ανάδοχο έκπτωση 42%.

                                                                                                                     

                                                                                                                    Δημοπρατήθηκε και η συντήρηση πρασίνου

Ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει προκηρύξει συνοπτικό μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για την εκτέλεση της υπηρεσίας «Συντήρηση χώρων Πρασίνου στη Λιμενική Ζώνη Πατρών και Ρίου.», με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών και ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών την Τρίτη 19/11/2019 (10:00π.μ.).

Αντικείμενο έχει τις εργασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για τη συντήρηση και τον καλλωπισµό όλων των χώρων πρασίνου του Λιµένα Πατpών (Βορείου και Νοτίου). Περιλαµβάνει δε τις περιοχές των χώρων πρασίνου και του συστήµατος άρδευσης στο Βόρειο λιµένα από τον µόλο Αγίου Νικολάου µέχρι την πύλη «7» και όλους τους χώρους πρασίνου και άρδευσης του Νότιου Λιµένα εντός και εκτός της ζώνης ασφαλείας (ISPS) και εξωτερικά της περίφραξης στα όρια της λιµενικής ζώνης. Επίσης περιλαµβάνονται οι χώροι του Νότιου Λιµένα πέριξ των νέων κτηρίων οι οποίοι θα καθαρίζονται από χόρτα και θάµνους. O σπόρος χλοοτάπητα, τα φυτά, το λίπασμα, τα υλικά αρδευτικού και γενικά ότι είναι απαραίτητο για την δηµιουργία νέων παρτεριών θα διατεθούν από τον O.Λ.ΠΑ. ΑΕ. Επιπλέον περιλαµβάνεται ο καθαρισµός από χόρτα και θάµνους στις προβλήτες Ρίου. Η υπηρεσία έχει αρχική εκτιμώμενη αξία 60.000,00€ πλέον ΦΠ.Α. 24%.

Page 2 of 5
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς