ΟΛΘ

ΟΛΘ (191)

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η τρίτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης, την Πέμπτη, 12 Μαΐου 2022 υπό την Προεδρία του κ. Αθανάσιου Λιάγκου, Εκτελεστικού Προέδρου Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. και με την ενεργό συμμετοχή του κ. Franco Nicola Cupolo, Διευθύνοντος Συμβούλου - Γενικού Εκτελεστικού Διευθυντή της ΟΛΘ Α.Ε., εκπροσώπων φορέων και στελεχών και συνεργατών της εταιρείας.

Οι συνεδριάσεις του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης αποτελούν μια σημαντική πλατφόρμα διαλόγου για τα μέλη της λιμενικής κοινότητας. Στόχος τους είναι η ανταλλαγή απόψεων γύρω από ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος και πρωτοβουλίες που ενισχύουν τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ΟΛΘ Α.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό, η τρίτη συνεδρίαση, στην οποία συμμετείχαν 21 εκπρόσωποι από 21 φορείς, εστίασε στην πρόοδο των μεγάλων αναπτυξιακών έργων υποδομής που πραγματοποιούνται στο Λιμένα, την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και τη διαρκή βελτίωση της συνδεσιμότητας.

Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, στις σημαντικές προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης του Λιμένα, έπειτα από το δυναμικό ξεκίνημα της εφετινής σεζόν, σε συνέχεια της εξαιρετικής περσινής πορείας, τόσο στην Κρουαζιέρα όσο και στην Ακτοπλοΐα.

Σχολιάζοντας τις εργασίες της συνεδρίασης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, σημείωσε: «Για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώθηκε η άριστη συνεργασία της ΟΛΘ Α.Ε. και των χρηστών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Με την ευρύτερη λιμενική κοινότητα, μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα για τη συνεχή εξέλιξη και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του λιμένα. Στη βάση αυτή, στην ΟΛΘ Α.Ε., συνεχίζουμε να υλοποιούμε έργα και πρωτοβουλίες, που ενισχύουν το ρόλο μας ως πύλη ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης».

 

Κατέπλευσαν σήμερα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης δύο νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες (New Panamax STS Cranes) με ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα. Με την άφιξη του νέου εξοπλισμού ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Θεσσαλονίκης διαθέτει συνολικά 6 γερανογέφυρες.

Οι νέες γερανογέφυρες παρέχουν τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEU (New Panamax) και συμβάλλουν σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών. Παράλληλα με την επέκταση του Προβλήτα 6, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημαντική πύλη εξυπηρέτησης για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.

«Με τις 2 νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες New Panamax για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συνολικής αξίας €15,7 εκατ., ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό», τόνισε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.

Ο νέος εξοπλισμός αναβαθμίζει ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα, βελτιστοποιεί το επίπεδο εξυπηρέτησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα.

«Η εκφόρτωση των Γερανογεφυρών και η εγκατάστασή τους στον 6ο Προβλήτα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 7 ημερών, ενώ εκτιμάται να παραδοθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στις αρχές Ιουλίου του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος – Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo.

Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση του εποικοδομητικού διαλόγου με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και την τελική συμφωνία για την τριετούς διάρκειας (2022-2024) Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας του υπαλληλικού προσωπικού εργαζομένων της εταιρείας.

Ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Απόστολος Ντάλλας, τόνισε: «Η συλλογική διαπραγμάτευση και οι συλλογικές συμβάσεις αποτελούν αιχμή του δόρατος στις διεκδικήσεις της ΓΣΕΕ και των εργαζομένων και σήμερα στην ΟΛΘ Α.Ε. συμφωνήσαμε εργαζόμενοι και Διοίκηση στη νέα τριετή ΣΣΕ. Οι μισθολογικοί και θεσμικοί όροι της ΣΣΕ αφενός ενισχύουν τη διασφάλιση των εργαζομένων και τις θέσεις εργασίας και αφετέρου απομειώνουν την επιβάρυνση του εργασιακού εισοδήματος από τις πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια, ενισχύοντας την εργασιακή ασφάλεια και ειρήνη».

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Η τελική συμφωνία για την τριετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αναδεικνύει τη δέσμευση των δύο μερών στην κοινή μας πορεία για την επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων της ΟΛΘ Α.Ε. Κύριο μέλημα όλων μας είναι η προάσπιση ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από αγαστή συνεργασία και εποικοδομητικό διάλογο με στόχο τη διατήρηση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης».

 

Το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2022, ανακοινώνεται ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8 εκατ.

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») δημοσιεύθηκαν με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 71,7 εκατ. το 2020 σε € 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση € 5,2 εκατ. (7,2%), με € 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και € 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα € 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν δεκαεπτά (17) αφίξεις, έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.

Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.

Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.

Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,50.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».

 

Την ΟΛΘ Α.Ε. επισκέφθηκε σήμερα αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Απόδημου Ελληνισμού (ΠΑ.Δ.Ε.Ε) με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, Πολιτειακό Γερουσιαστή Ρόουντ Άιλαντ ΗΠΑ, Λεωνίδα Ραπτάκη. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν επίσης, η Nicole Klarides – Ditria, Αναπλ. μέλος Δ.Σ., Πολιτειακή Βουλευτής Κοννέκτικατ, ΗΠΑ, η Katerina Theophanous, Αναπλ. μέλος Δ.Σ., Αυστραλία, o Vangelis Doules μέλος Δ.Σ., Βουλευτής Τιράνων, Αλβανία, και η Esther Passaris, μέλος του Κοινοβουλίου της Κένυα, Περιφέρεια Ναϊρόμπι. Την αντιπροσωπεία συνόδευε ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής, Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Β΄ Θεσσαλονίκης, Σάββας Αναστασιάδης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα, η Εκτελεστική Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ενημέρωσε την αντιπροσωπεία της ΠΑ.Δ.Ε.Ε για το Επενδυτικό Πλάνο, τα αναπτυξιακά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και τις εξελίξεις στον τομέα της Κρουαζιέρας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του λιμένα.

Ο Πρόεδρος της ΠΑ.Δ.Ε.Ε, Πολιτειακός Γερουσιαστής Ρόουντ Άιλαντ ΗΠΑ, Λεωνίδας Ραπτάκης επεσήμανε: «Η σημερινή επίσκεψη στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Το να βρίσκομαι εδώ, να συναντώ απευθείας τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. και να ξεναγούμαι στο λιμάνι δείχνει τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της Ελλάδας. Λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων που έχουν προκύψει με την Ουκρανία, η Θεσσαλονίκη και τα άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας έχουν αναβαθμιστεί σε λιμάνια που θα είναι το μέλλον της Ανατολικής Ευρώπης και ίσως ολόκληρης της Ευρώπης. Ως νομοθέτες, εκλεγμένοι στις πατρίδες μας, είναι πολύ σημαντικό επιστρέφοντας να μεταφέρουμε την εμπειρία μας στους συναδέλφους μας και τους κυβερνητικούς παράγοντες αναλύοντάς τους τη σημασία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και των επενδύσεων που υλοποιούνται σε αυτόν».

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, τόνισε: «Σας εκφράζω το θαυμασμό μου για την προσπάθεια που καταβάλετε ως πρεσβευτές των αξιών της χώρας, ως συμπαραστάτες του Ελληνισμού. Για την προσπάθεια που καταβάλλετε να μεταδώσετε σε όλους τους συμπολίτες της Διασποράς ότι η Ελλάδα προχωρά, δημιουργεί και εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, παραθέτοντας ως τρανταχτό παράδειγμα την αναβάθμιση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και την ενίσχυση του πρωταγωνιστικού ρόλου του λιμανιού στο παγκόσμιο εμπόριο».

Η έλευση του πρώτου κρουαζιερόπλοιου για το 2022 στο Λιμένα της Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί το δυναμικό ξεκίνημα της νέας σεζόν κρουαζιέρας για την ΟΛΘ Α.Ε. Συγκεκριμένα, το πλοίο Viking Sky, της εταιρείας Viking Cruises, εγκαινιάζει τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για εφέτος, στις 5 Φεβρουαρίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.

Η ΟΛΘ Α.Ε. και η Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone) υπέγραψαν Σύμφωνο Συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και την αύξηση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων μέσω της προώθησης της θαλάσσιας οδού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διαμέσου της Διώρυγας του Σουέζ και του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι το πρώτο Ελληνικό Λιμάνι που υιοθετεί την τεχνολογία “blockchain” μέσω της ενσωμάτωσης με την TradeLens, μια ψηφιακή πλατφόρμα εφοδιαστικής που υποστηρίζεται από πέντε από τις έξι μεγαλύτερες εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών παγκοσμίως. Η ΟΛΘ Α.Ε. επικεντρώνεται στη μετατροπή του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε "έξυπνο λιμάνι" μέσω έξυπνων τεχνολογιών για την ψηφιοποίηση των συστημάτων, ώστε να παρέχει καινοτόμες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με απλοποιημένες διαδικασίες, δημιουργώντας υπεραξία για την ευρύτερη λιμενική κοινότητα.

Καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. είναι η κύρια Θαλάσσια Πύλη προς τη Νοτιοανατολική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η λεπτομερής ορατότητα των κινήσεων των εμπορευματοκιβωτίων καθίσταται πολύ σημαντικός παράγοντας. Η πλατφόρμα TradeLens προωθεί την αποτελεσματική, διαφανή και ασφαλή ανταλλαγή πληροφοριών, με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παρέχει ορατότητα σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα και βασίζεται σε πληθώρα πληροφοριών από τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων άμεσων ενσωματώσεων με περισσότερα από 180 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς, 15+ τελωνειακές αρχές σε όλο τον κόσμο και έναν αυξανόμενο αριθμό παρόχων συνδυασμένων μεταφορών.

Η ενσωμάτωση της ΟΛΘ Α.Ε. στην πλατφόρμα TradeLens, βελτιώνει σημαντικά τη διαχείριση των πόρων και του χώρου εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων αξιοποιώντας νωρίτερα παρεχόμενες πληροφορίες από συνεργάτες, ενώ απλοποιεί και μειώνει το κόστος σύνδεσης με την κάθε επιμέρους ναυτιλιακή γραμμή και την ευρύτερη λιμενική κοινότητα. Η μετατροπή των χειροκίνητων, γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διοικητικών διαδικασιών σε ψηφιακές διαδικασίες βελτιστοποιεί και επιταχύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την ΟΛΘ Α.Ε. και τα συνδεδεμένα με αυτήν οικοσυστήματα.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Η χρήση της πλατφόρμας TradeLens συμβάλλει στην αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, μέσω της καλύτερης ορατότητας των ροών εμπορευματοκιβωτίων με πολλαπλούς τρόπους μεταφοράς, ενώ παράλληλα βελτιώνει τον αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή. Η ένταξη στην πλατφόρμα TradeLens είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά για την ΟΛΘ Α.Ε., ώστε να ηγηθεί της αλλαγής στον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα, πρωτοπορώντας στην ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Ο Thomas Sproat, Ανώτερος Διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύου, δήλωσε: “Η TradeLens είναι μια ανοικτή και ουδέτερη πλατφόρμα που έχει ως στόχο να ψηφιοποιήσει και να συνδέσει το παγκόσμιο οικοσύστημα εφοδιασμού. Είμαστε ενθουσιασμένοι που προσθέσαμε την ΟΛΘ Α.Ε. (το 1ο Ελληνικό Λιμάνι - Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων) στο οικοσύστημα TradeLens, καθώς έχουμε έναν σημαντικό εταίρο στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη για την παροχή αποτελεσματικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από την αρχή μέχρι το τέλος, βοηθώντας έτσι τους κοινούς μας πελάτες να μειώσουν το συνολικό κόστος εφοδιαστικής".

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2021 μέσω τηλεδιάσκεψης η δεύτερη συνεδρίαση για φέτος του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης, υπό την Προεδρία του Εκτελεστικού Προέδρου Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιου Λιάγκου και τη συμμετοχή του Διευθύνοντος Συμβούλου – Γενικού Εκτελεστικού Διευθυντή της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo και στελεχών της Eταιρείας.

Στη συνεδρίαση, τα μέλη της Λιμενικής Κοινότητας συζήτησαν για την πρόοδο των αναπτυξιακών έργων υποδομής, την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη βελτίωση της συνδεσιμότητας καθώς και τις εξαιρετικές προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, ως επακόλουθο της δυναμικής φετινής πορείας στην Κρουαζιέρα και την Ακτοπλοΐα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν συνολικά 18 εκπρόσωποι από 17 φορείς (χρήστες και μέλη της ευρύτερης κοινότητας του Λιμένα) οι οποίοι αντάλλαξαν απόψεις για ποικίλα ζητήματα που αφορούν την άριστη λειτουργία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως κύρια πύλη της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «Με κοινό όραμα και ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας, συμπορευόμαστε με τους χρήστες και τα μέλη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας για την μετατροπή του Λιμένα της Θεσσαλονίκης σε ένα υπερσύγχρονο λιμάνι και τη διαρκή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του».

 

Κατά τη διάρκεια της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ Στελεχών της ΟΛΘ Α.Ε. και της Amazon Web Services (AWS) με επίκεντρο τη μετατροπή του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι» μέσω της χρήσης έξυπνων τεχνολογιών για την ψηφιοποίηση των συστημάτων, με σκοπό την παροχή αποτελεσματικών και αξιόπιστων ποιοτικών υπηρεσιών.

Η ΟΛΘ Α.Ε. και η AWS συζήτησαν τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και την ευκινησία και προωθούν την καινοτομία μέσω της χρήσης της πιο ολοκληρωμένης πλατφόρμας υπολογιστικού νέφους (cloud) υπερ-κλίμακας.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, επεσήμανε «Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι αφοσιωμένη στην εφαρμογή καινοτόμων και βιώσιμων στρατηγικών σύμφωνα με τις παγκόσμιες τάσεις ψηφιοποίησης της λιμενικής βιομηχανίας και του κλάδου της εφοδιαστικής που ενισχύουν το συγκριτικό μας πλεονέκτημα ως κύρια θαλάσσια πύλη προς τη Νοτιοανατολική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για εμπορευματοκιβώτια και γενικό φορτίο και κόμβο για Συνδυασμένες Μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή».

Λεζάντα (από αριστερά προς δεξιά): Βασίλειος Κοτίτσας, AWS, Artur Davidian, ΟΛΘ Α.Ε.,
Cameron J. Brooks, AWS, Franco N. Cupolo, ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ΟΛΘ Α.Ε.

 

Η ΟΛΘ Α.Ε., το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο υπέγραψαν Πρωτόκολλο Συνεργασίας με σκοπό την από κοινού αξιοποίηση της τεχνογνωσίας, των υποδομών και των δυνατοτήτων τους με το βλέμμα στο μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών, των σύγχρονων λιμένων και των ολοκληρωμένων λύσεων logistics.

Η τριμερής αυτή συνεργασία δίνει στους δυναμικούς φορείς που την υπογράφουν, την ευκαιρία να συν-αξιοποιήσουν πολύτιμη γνώση, ακαδημαϊκή και πρακτική, με την προοπτική της από κοινού ανάληψης πρωτοβουλιών και το σχεδιασμό εκπαιδευτικών δράσεων, ερευνητικών προγραμμάτων και επαγγελματικών συνεργειών στους τομείς της Λιμενικής Ανάπτυξης και Λειτουργίας, των Εμπορευματικών Μεταφορών και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Το Πρωτόκολλο συνεργασίας υπεγράφη από τον κ. Αθανάσιο Λιάγκο, Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., τον Καθηγητή Αθανάσιο Καΐση, Πρόεδρο του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και τον Δρ. Αθανάσιο Κελέμη, Γενικό Διευθυντή και Μέλος ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Με αφορμή την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «Η σημερινή συμφωνία για τη συνεργασία με το ΔΙ.ΠΑ.Ε και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο εναρμονίζεται πλήρως με το όραμα μας για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως πύλη ανάπτυξης για την οικονομία και την κοινωνία και κύρια θαλάσσια πύλη για τη Νοτιοανατολική, την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη».

Ο Πρόεδρος του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, Καθηγητής, Αθανάσιος Καΐσης επεσήμανε: «Σκοπός του καινοτόμου εγχειρήματος είναι να προάγει τη γνώση στα αντικείμενα της ναυτιλίας, της διαχείρισης λιμένων και των συνδυασμένων μεταφορών, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία, τεχνογνωσία και εξωστρέφεια των συνεργαζόμενων φορέων».

Ο Γενικός Διευθυντής και μέλος του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολιάζοντας την υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας, δήλωσε ότι: «Η σύμπραξη ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος, μιας ισχυρής επιχειρηματικής οντότητας κι ενός φορέα στήριξης της διμερούς επιχειρηματικότητας, με στόχο τις κοινές «επενδύσεις» στην ανώτατη εκπαίδευση, στην έρευνα, στην επαγγελματική κατάρτιση και στις τεχνολογικές εφαρμογές, μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει, ιδιαίτερα όταν έχει προσανατολισμό την αγορά των ναυτιλιακών logistics. Έναν κλάδο ο οποίος βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της οικονομίας, έναν πολλά υποσχόμενο επενδυτικό τομέα, που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, υψηλού κύρους και σημαντικών απολαβών. Έναυσμα για την τριπλή αυτή συνέργεια αποτέλεσε το κοινό ενδιαφέρον για τη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας μεταξύ της φοιτητικής κοινότητας, επαγγελματιών με μακρά εμπειρία στα logistics και τη ναυτιλία και επιχειρηματίες με ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, προερχόμενο από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τη Γερμανία».

Η ΟΛΘ Α.Ε. και το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων» προχώρησαν στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, με εστίαση στους τομείς της εκπαίδευσης, της συμβουλευτικής, της πληροφόρησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της έρευνας. Το Πρωτόκολλο Συνεργασίας υπεγράφη από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιο Λιάγκο, και τον Πρύτανη του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, καθηγητή Παναγιώτη Καλδή.

Βασικός στόχος της συνεργασίας είναι η ανταλλαγή γνώσης και εφαρμοσμένων βέλτιστων πρακτικών. Ταυτόχρονα, μέσω του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο δράσης για την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών, με γνώμονα τη διεύρυνση των προοπτικών ανάπτυξης του κλάδου του διεθνούς εμπορίου και των θαλάσσιων μεταφορών.

Στο πλαίσιο αυτό, o Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «O Λιμένας της Θεσσαλονίκης αποτελεί πύλη ανάπτυξης, αξιοποιώντας επιχειρηματικές ευκαιρίες και προωθώντας την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στις ενέργειές μας για διαρκή αναβάθμιση και εξέλιξη σε πολλαπλά επίπεδα. Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας αποτελεί εφαλτήριο για νέες δράσεις, που θα δημιουργήσουν αποδοτικές και βιώσιμες πρακτικές, με αμοιβαία οφέλη για τις δύο πλευρές, τη λιμενική βιομηχανία, την οικονομία και την κοινωνία ευρύτερα».

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθηγητής Παναγιώτης Καλδής ανέφερε: «Το ΠΑΔΑ, το πλέον αναπτυσσόμενο ΑΕΙ της χώρας, με πράσινη ταυτότητα και ανάδειξη καινοτομιών, με ιδιαίτερη ευχαρίστηση ανταποκρίνεται στην εκπαιδευτική και ερευνητική συνέργεια που αναπτύσσεται μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων». Ευχαριστεί τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε, κ. Αθανάσιο Λιάγκο, και επισημαίνει ότι οι από κοινού σχεδιαζόμενες νέες δράσεις θα αποφέρουν προστιθέμενη αξία στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης, έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με απευθείας οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και εκτεταμένη Ελεύθερη Ζώνη και τον μεγαλύτερο λιμένα διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας που ανήκει στο Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς».

 

Page 1 of 12
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς