ΟΛΕ

ΟΛΕ (71)

Ευρεία σύσκεψη-διαβούλευση υπό την προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, κ. Απόστολου Καμαρινάκη, πραγματοποιήθηκε στον συνεδριακό χώρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής, για το μείζον θέμα της απομάκρυνσης του ναυαγίου «SLOPS», το οποίο βρίσκεται εγκαταλελειμμένο από το 2007 στον όρμο της Βλύχας στην Ελευσίνα και αποτελεί σοβαρή απειλή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής.

Η σύσκεψη υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ο.Λ.Ε. ΑΕ και εκλήθησαν να συμμετάσχουν αρμόδιοι θεσμικοί φορείς και υπηρεσιακοί παράγοντες, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιβαλλοντικών οργανώσεων της Ελευσίνας, καθώς και εκπρόσωποι εταιρειών με εμπειρία και τεχνογνωσία σε θέματα ναυαγίων και διαχείρισης αποβλήτων, προκειμένου να εξευρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση του «SLOPS».

Στη σύσκεψη συμμετείχε ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Αργύρης Οικονόμου, η παρουσία του οποίου αποτελεί ένα πολύ θετικό βήμα για την επίτευξη εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ Δήμου Ελευσίνας και Ο.Λ.Ε. ΑΕ σε λύσεις κοινής αποδοχής προς όφελος της πόλης. Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στις επαφές του Δήμου με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να επιλυθεί το θέμα των ναυαγίων που επιβαρύνουν την θάλασσα της Ελευσίνας και δήλωσε την στήριξη του σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την απομάκρυνσή τους από την περιοχή.

Επίσης, στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Κεντρικός Λιμενάρχης Ελευσίνας- Πλοίαρχος Λ.Σ. κ. Άγγελος Γραμματέας, ο Πρόεδρος της Ειδικής Τεχνικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Μιχαήλ Μαντζαφός, ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας -Δυτικής Αττικής κ. Βαγγέλης Λίγγος, οι εκπρόσωποι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και μέλη της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ναυαγίων Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ.κ. Απόλλων Καρακαλάς και Ιωάννης Θεοδωρόπουλος, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ.κ. Νικόλαος Φιριππής, Κωνσταντίνος Χρήστου και Ιωάννης Γεωργιάδης, καθώς και τα μέλη Τεχνικής Επιτροπής Παρακολούθησης Εργασιών Ανέλκυσης επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων του Οργανισμού.

Συμμετείχαν ακόμη οι εκπρόσωποι των αναδόχων εταιρειών ανέλκυσης και απομάκρυνσης επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΤΑΔΥΣΕΩΝ ΕΠΕ, CONTRALTO SHIPTRADE CORP και SPANOPOULOS GROUP, καθώς και εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων πλοίων Hellenic Environmental Center (H.E.C.), ANTIPOLLUTION και EPE/POLYECO, που δραστηριοποιούνται στον Λιμένα Ελευσίνας. Συμμετείχαν επίσης, ο Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ελευσίνας 2023-Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης κ. Μιχαήλ Μαρμαρινός και ο εκπρόσωπος της ομάδας πολιτών “Φίλοι του Παραλιακού Μετώπου Ελευσίνας” κ. Γιώργος Λιάσκος.

Στη διαβούλευση συζητήθηκε η σημερινή κατάσταση του «SLOPS» (ημιβυθισμένο με υπολείμματα πετρελαιοειδούς λάσπης) και εξετάστηκαν οι πιθανοί τρόποι απομάκρυνσης του σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της σύσκεψης:
• Αναγνωρίστηκε ότι η απομάκρυνση του «SLOPS» αποτελεί ένα ιδιάζον τεχνικά και περιβαλλοντικά πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την από κοινού συναίνεση και συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης και των λοιπών εμπλεκομένων φορέων στις ενέργειες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για την επίλυσή του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
• Συμφωνήθηκε ότι είναι άμεση και επιτακτική η ανάγκη διενέργειας εργασιών πλήρους καθαρισμού του κύτους από κατάλοιπα-απόβλητα, για την αποφυγή πρόκλησης μόλυνσης του θαλασσίου περιβάλλοντος.
• Ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ θα επιδιώξει, με την συνδρομή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Δήμου Ελευσίνας, την εκταμίευση πόρων χρηματοδότησης μέσω του Πράσινου Ταμείου, προκειμένου να επιτευχθεί η οριστική απομάκρυνση του ναυαγίου από τον θαλάσσιο χώρο του Λιμένα Ελευσίνας.
• Συμφωνήθηκε η διαβίβαση κοινού πρακτικού των συμμετεχόντων προς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να καθοριστούν οι επόμενες ενέργειες και δράσεις.
Το Δ/Ξ «SLOPS»
Το δεξαμενόπλοιο «SLOPS» (Ν.Π. 101781) λειτουργούσε από το 1994 έως και το 2000 ως πλωτός διαχωριστήρας για τη τελική διαχείριση των πετρελαιοειδών αποβλήτων από τα πλοία, υπό τη διαχείριση εταιρείας παροχής λιμενικών υπηρεσιών διαχείρισης πετρελαιοειδών αποβλήτων.

Τον Ιούνιο του 2000 το πλοίο κάηκε ολοσχερώς στη Κυνόσουρα Σαλαμίνας, όπου ήταν αγκυροβολημένο. Παρέμεινε εκεί μέχρι το Μάρτιο του 2007, όποτε και οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο προς διάλυση στο ναυπηγείο-διαλυτήριο «Αφοί Σάββα» στη περιοχή Βλύχα της Ελευσίνας, όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Τον Νοέμβριο του 2008 ξέσπασε και δεύτερη πυρκαγιά σε ό,τι είχε πλέον απομείνει από το «SLOPS», με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η συνέχιση των εργασιών διάλυσης του. Στα απομεινάρια του σκάφους ξέσπασε και ακόμα μια φωτιά, τον Νοέμβριο του 2011, ενώ το 2014 ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας του ναυπηγείου- διαλυτηρίου.

Σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας σχηματίστηκαν συνολικά 5 δικογραφίες από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας και επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους περίπου 100.000 ευρώ. Ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ διενήργησε σειρά άγονων πλειοδοτικών διαγωνισμών για την απομάκρυνση του «SLOPS». Το 2020 διενεργήθηκε μειοδοτικός διαγωνισμός με ανάδοχο την εταιρεία Contralto Shiptrade Corp, η οποία προχώρησε σε εργασίες ανέλκυσης του ναυαγίου και καθαρισμού μέρος των πετρελαιοειδών καταλοίπων.

Σήμερα τα εναπομείναντα υπολείμματα πετρελαιοειδούς λάσπης σε τμήμα των δεξαμενών του ναυαγίου επιμολύνουν τα όμβρια ύδατα που εγκλωβίζονται σε σημεία του κύτους κατά τη διάρκεια των βροχοπτώσεων και αποτελούν επικίνδυνο απόβλητο.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ πραγματοποίησαν 35 φοιτητές της Σχολής Ναυτιλίας (Faculty of Shipping and Maritime Studies) του Metropolitan College από τα Campus Πειραιά και Αμαρουσίου, συνοδευόμενοι από τον υπεύθυνο του Προγράμματος Ναυτιλιακών Σπουδών στη Σχολή Ναυτιλίας του Αμαρουσίου Δρ. Τρύφωνα Κοροντζή.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εξέτασης πραγματικών συνθηκών και επιχειρησιακής λειτουργίας του εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας.

Οι φοιτητές ξεναγήθηκαν από στελέχη του Οργανισμού στις λιμενικές εγκαταστάσεις και στους χώρους φορτοεκφορτώσεων, όπου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σε θέματα ναυτιλιακού και λιμενικού ενδιαφέροντος όπως :

• Βασικές Απαιτήσεις Ασφαλείας (Security) Πλοίων, Λιμενικών Εγκαταστάσεων και εφαρμογή του κώδικα ISPS ( International Ship and Port Facility Security Code ).
• Δηλωτικά έγγραφα και πληροφορίες πριν την άφιξη εμπορικού πλοίου.
• Διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης φορτηγών πλοίων.
• Διοίκηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων και λιμένων (επιχειρηματικότητα, νομικό πλαίσιο, ναυλώσεις, διεθνές εμπόριο, διοίκηση, εφοδιαστική αλυσίδα κ.λπ.).

Τους φοιτητές υποδέχτηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην σημασία και τον ρόλο των εμπορικών λιμένων στις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές διεθνώς.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με κύκλο συζήτησης κατά τον οποίο αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ απάντησαν σε ερωτήσεις των φοιτητών.
Τέλος, έγινε ενημέρωση για την ιστορία της πόλης της Ελευσίνας, η οποία έχει ανακηρυχθεί ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023.

Ο Τύμβος των Σαλαμινομάχων στη βόρεια ακτή της Κυνόσουρας, μπροστά στο θαλάσσιο χώρο όπου έγινε η ιστορική Ναυμαχία της Σαλαμίνας, πρόκειται να αναδειχθεί με ειδικό καλλιτεχνικό φωτισμό ώστε να αποτελέσει ένα από τα κορυφαία αξιοθέατα κατά τον πλου στη«Θαλάσσια Ιερά Οδό».

Τα παραπάνω συμφωνήθηκαν στη συνάντηση εργασίας που είχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) Α.Ε. και νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας «Θαλάσσια Ιερά Οδός», κ. Απόστολος Καμαρινάκης και ο Δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Γεώργιος Παναγόπουλος.

Αντικείμενο της συνάντησης, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα στο Δημαρχείο Σαλαμίνας, ήταν η ανάπτυξη της καινοτόμου δράσης «Θαλάσσια Ιερά Οδός» και η συνεργασία του Δήμου Σαλαμίνας στο εγχείρημα.

Αναφερόμενος στη συμβολή του Τύμβου των Σαλαμινομάχων, ο κ. Παναγόπουλος πρότεινε τον καλλιτεχνικό/αρχιτεκτονικό φωτισμό του μνημείου, που σηματοδοτεί την περιοχή όπου έλαβε χώρα η ναυμαχία της Σαλαμίνας, μεταξύ του νησιού της Σαλαμίνας και των ακτών της Αττικής. Ο κατάλληλος φωτισμός θα προβάλλει στους ταξιδιώτες της «Θαλάσσιας Ιεράς Οδού» το «στίγμα» του σημείου της ιστορικής ναυμαχίας, κατά τη διέλευσή τους από το Στενό.

Ο Τύμβος των Σαλαμινομάχων είναι ένας κυκλικός λιθοσωρός, ύψους περίπου 20 μέτρων, κατασκευασμένος από πωρόλιθο και λατύπη. Στον ίδιο χώρο δεσπόζει χάλκινο άγαλμα των Σαλαμινομάχων, έργο του γλύπτη Αχιλλέα Βασιλείου.

Επίσης, συζητήθηκε και η προοπτική κατασκευής πλωτής εξέδρας, μελλοντικά, ώστε να δίνεται η ευκαιρία στους ταξιδιώτες να αποβιβαστούν και να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο Κυνόσουρας.

Ο κ. Καμαρινάκης αναφέρθηκε στη «Θαλάσσια Ιερά Οδό» επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια πολιτιστική/τουριστική θαλάσσια διαδρομή, που θα συνδέει τον Πειραιά με την Ελευσίνα με πλοιάρια ανοικτού τύπου και θα εμπλουτίζεται με πολιτιστικά δρώμενα. Η γραμμή θα διασχίζει τα ιστορικά νερά στο Στενό της Σαλαμίνας και θα περνά από 7 Δήμους (Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Σαλαμίνας, Περάματος, Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου και Ελευσίνας).

Η δράση αναπτύσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. Α.Ε. με την Ελευσίνα 2023 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα σε θέματα Πολιτισμού, εν όψει της ανακήρυξης της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023.

«Στόχος μας είναι η Θαλάσσια Ιερά Οδός να συνεχίσει τη λειτουργία της και μετά το 2023 και να αποτελέσει “κορμό” για την ανάπτυξη της πολιτιστικής προβολής και τουριστικής προώθησης
της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής, γι’ αυτό και η συνεργασία των Δήμων θεωρείται σημαντική» τόνισε ο κ. Καμαρινάκης.

Αναφορικά με τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, ο Δήμαρχος Σαλαμίνας χαρακτήρισε κρίσιμης σημασίας τη συμβολή των υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς και της Περιφέρειας Αττικής στην υποστήριξη της δράσης.

Με τη συνάντηση στο Δήμο Σαλαμίνας ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος των ενημερωτικών επαφών, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τους Δήμους για την ανάπτυξη της «Θαλάσσιας Ιεράς Οδού»

Το έντονο ενδιαφέρον και την πρόθεση του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας να συνεργαστεί εποικοδομητικά στην ανάπτυξη της καινοτόμου θαλάσσιας διαδρομής “Θαλάσσια Ιερά Οδός” διατύπωσε ο Δήμαρχος Κερατσινίου -Δραπετσώνας, κ. Χρήστος Βρεττάκος, κατά την συνάντηση εργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ. και νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας “Θαλάσσια Ιερά Οδός” κ. Απόστολου Καμαρινάκη.

Στην συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα στο Δημαρχείο της πόλης, συμμετείχαν επίσης ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας “Θαλάσσια Ιερά Οδός” και Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Παναγιώτης Διαλινάκης και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Κωνσταντίνος Τσεφαλάς.

Κατά την συζήτηση, ο κ. Καμαρινάκης αναφέρθηκε στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τους σκοπούς λειτουργίας της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού. Πρόκειται για μία πολιτιστική-τουριστική διαδρομή με πλοιάρια ανοικτού τύπου, η οποία θα συνδέει τον Πειραιά με την Ελευσίνα διερχόμενη από το ιστορικό Στενό της Σαλαμίνας και θα ενώνει επτά Δήμους (Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Σαλαμίνας, Περάματος, Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου και Ελευσίνας). Το ταξίδι στην Θαλάσσια Ιερά Οδό θα εμπλουτίζεται με πολιτιστικά δρώμενα κατά τον πλου.

Η δράση αναπτύσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την Ελευσίνα 2023-Πολιτιστική Πρωτεύουσα σε θέματα πολιτισμού, με στόχο την στήριξη των εκδηλώσεων σε χώρους της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ελευσίνας κατά τους επίσημους εορτασμούς για την ανακήρυξη της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023.

“Η Θαλάσσια Ιερά Οδός θα συνεχίσει την λειτουργία της και μετά το 2023 και θα αποτελεί τον “κορμό” για την ευρύτερη ανάπτυξη της πολιτιστικής προβολής και τουριστικής προώθησης της Δυτικής Αττικής” τόνισε ο κ. Καμαρινάκης. Επεσήμανε ακόμη ότι το εγχείρημα τελεί υπό την αιγίδα το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει την υποστήριξη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικής, του ΟΛΠ ΑΕ, καθώς και των υπόλοιπων Δήμων.
“Ζωτικής σημασίας για το μέλλον της πόλης του” χαρακτήρισε την Θαλάσσια Ιερά Οδό ο κ. Βρεττάκος.

“Ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας θα υποστηρίξει το εγχείρημα και θα αξιοποιήσει μία εξαιρετική ευκαιρία για την ανάδειξη των ιστορικών σημείων της περιοχής και της πλούσιας ιστορίας της” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Στο δυτικό άκρο του Πειραιά, η Δραπετσώνα έχει να αναδείξει σημαντικά ιστορικά σημεία, όπως η Ηετιώνεια Πύλη, τα αρχαιολογικά ευρήματα στο παραλιακό μέτωπο των Λιπασμάτων όπου πιθανολογείται ότι αφορούν είτε το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλέους είτε αρχαίο φάρο, τα ιστορικά βιομηχανικά κτήρια που χαρακτηρίζουν το αστικό τοπίο και το Στενό της Σαλαμίνας.

Ο Δήμαρχος Κερατσινίου -Δραπετσώνας εισηγήθηκε να διερευνηθεί, η ένταξη ενδιάμεσου σταθμού στον όρμο Σφαγείων στα Λιπάσματα, στο πλαίσιο του δρομολογίου της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού. Το σημείο, όπως είπε, έχει εύκολη πρόσβαση και προσφέρεται για την αποβίβαση/επιβίβαση των ταξιδιωτών και τον ελλιμενισμό του πλοίου. Η ενδιαφέρουσα πρόταση εξετάζεται και συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί από κοινού αυτοψία και οδοιπορικό σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος στο παράκτιο μέτωπο του Δήμου, το προσεχές διάστημα.

Ιδιαίτερη αναφορά στην συμβολή της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού σε θέματα Πολιτισμού έκανε ο κ. Βρεττάκος σημειώνοντας την πρόθεση του Δήμου να υποστηρίξει οικονομικά εκπαιδευτικές εκδρομές των σχολείων της πόλης ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην Θαλάσσια Ιερά Οδό κατά τους χειμερινούς μήνες. Επίσης ανέφερε την υποστήριξη του Δήμου Κερατσινίου -Δραπετσώνας με την συμμετοχή εθελοντών κωπηλατών στα εγκαίνια της νέας θαλάσσιας σύνδεσης που θα πραγματοποιήσει η αθηναϊκή τριήρης “Ολυμπιάς”.

Τέλος, ο κ. Βρεττάκος επεσήμανε την εύστοχη πρόβλεψη της εταιρείας “Θαλάσσια Ιερά Οδός” για την σύσταση ομάδας Εργασίας, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι και των επτά Δήμων, προκειμένου κάθε πόλη να δώσει το δικό της πολιτιστικό στίγμα στα δρώμενα κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

 

Tην ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας κατά τις εργασίες σε πλοία, σκάφη και λιμάνια, τη συνεχή εκπαίδευση σε θέματα ασφαλείας των εργαζόμενων και χρηστών λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και τη διεύρυνση των δεξιοτήτων των εργαζομένων σε λιμενικές εγκαταστάσεις, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση που συντελείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ανέδειξε η Ημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος - HELMEPA και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ενισχύοντας το Πνεύμα Ναυτικής Ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο», που υλοποιεί η HELMEPA με τα εταιρικά της μέλη Lloyd’s Register και DYNAMARINe στην Ελλάδα και την CYMEPA στην Κύπρο με την υποστήριξη του Lloyd’s Register Foundation (LRF*).

Στην Ημερίδα συμμετείχαν ακόμη ο Σύνδεσμος Φορτοεκφορτωτών Λιμένα Ελευσίνας, ο Ναυταθλητικός Όμιλος Ελευσίνας και ο Αγροτικός-Αλιευτικός Σύλλογος Αλιέων Νέας Περάμου & Πάχης Μεγάρων «Ο Άγιος Γεώργιος».

Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Β' Δυτικής Αττικής κ. Γεώργιος Κώτσηρας, ο Γραμματέας της Βουλής και Βουλευτής Β' Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λιάκος, οι οποίοι σε χαιρετισμό τους συνεχάρησαν τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ για το έργο του. Παραβρέθηκαν επίσης η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελευσίνας 2023 - Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης κα Σουλτάνα Σπυροπούλου, ο εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων Με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) κ. Χρήστος Κουκοβίνης, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και επιχειρήσεων, καθώς και πολίτες της Ελευσίνας και της ευρύτερης περιοχής του Θριασίου.

Τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτησε ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος, ο οποίος αναφέρθηκε στη βαρύτητα που δίνει ο Οργανισμός σε θέματα ασφάλειας στον λιμένα Ελευσίνας και στην εξωστρέφεια που διακρίνει το έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την διοργάνωση σημαντικών εκδηλώσεων που αφορούν όλους. Επίσης, από την πλευρά των διοργανωτών σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λίγγος, ο υπεύθυνος Λιμενικών Υπηρεσιών- μέλος ΔΣ του Ο.Λ.Ε. ΑΕ και εκπρόσωπος των εργαζομένων του Οργανισμού κ. Κωνσταντίνος Χρήστου, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Φορτοεκφορτωτών Λιμένα Ελευσίνας κ. Χρήστος Κατσογιάννης και ο Πρόεδρος του ΔΣ του Ναυταθλητικού Ομίλου Ελευσίνας κ. Χρήστος Αδάμ. Διαδικτυακό χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος ΔΣ ΕΛ.Ι.Ν.Τ., Καθηγητής κ. Γρηγόρης Γρηγορόπουλος.

Στον χαιρετισμό του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους τονίζοντας ότι οι πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για ενημερωτικές εκδηλώσεις θα συνεχιστούν και κάλεσε σε συμπόρευση και συνεργασία όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Οι εργασίες της ημερίδας
Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλάμβανε παρουσιάσεις από διακεκριμένους ομιλητές σχετικά με την ασφάλεια στη θάλασσα, την εκτέλεση των λιμενικών εργασιών και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι λιμενικές εγκαταστάσεις.

Ο Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης της HELMEPA, κ. Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου, παρουσίασε τις δράσεις και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του προγράμματος για την ενίσχυση του πνεύματος ναυτικής ασφάλειας σε Ελλάδα και Κύπρο εστιάζοντας στη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αναφοράς ατυχημάτων VIRP της HELMEPA, που πλέον είναι διαθέσιμη και για μικρά σκάφη.
Στη συνέχεια, η κα Ζωή Αναστασοπούλου, Επιθεωρήτρια, Lloyd’s Register, μίλησε για τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων σε μικρά σκάφη (επαγγελματικά, αναψυχής, αλιέων).
Ο κ. Χρήστος Γεωργουσόπουλος, Μέλος ΔΣ ΕΛ.Ι.Ν.Τ., DPA/CSO-Newbuildings Manager, Ariston Navigation Corp., αναφέρθηκε στις κατηγορίες κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις λιμενικές εγκαταστάσεις, τις απαραίτητες προφυλάξεις και τις καλές πρακτικές για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εργασιών.
Τις προκλήσεις και τις προοπτικές για την κατάρτιση και εκπαίδευση στην Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία παρουσίασε ο Δρ. Άγγελος Βλάχος, Σύμβουλος Ανάπτυξης και Διευθυντής Κατάρτισης του Ινστιτούτου «ΕΞΑΝΤΑΣ».

Η ημερίδα εστίασε στην ενημέρωση για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών στις λιμενικές εγκαταστάσεις, όμως πλαισιώθηκε και από παρουσιάσεις με στόχο την ενημέρωση των επαγγελματιών της θάλασσας, αλιέων, ιστιοπλόων, πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, αλλά και όλων όσοι απολαμβάνουν την θάλασσα για την αναψυχή τους, καθώς και τοπικών φορέων.
Ο Δρ. Νίκος Μαζαράκης, Φυσικός- Μετεωρολόγος και Καθηγητής Ναυτικής Μετεωρολογίας, έκανε μια εισαγωγή στη ναυτική μετεωρολογία και στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αποφύγουμε τις παγίδες του καιρού.
Το θέμα της ασφάλειας στα ιστιοπλοϊκά σκάφη, τους κανονισμούς, τους ελέγχους και την ενημέρωση πληρώματος και επιβατών, παρουσίασαν ο κ. Κώστας Καλογερόπουλος, Γραμματέας της Επιτροπής Ανοικτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και ο κ. Μάνος Ρούδας, Μέλος ΔΣ του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ).

Τις εργασίες της ημερίδας συντόνισε ο κ. Γιώργος Κοντούλης Μηχανικός-Μηχανολόγος και υπεύθυνος Συστημάτων Διαχείρισης με το Διεθνές Πρότυπο ISO Ποιότητας-Περιβάλλοντος-Υγείας-Ασφάλειας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Η ημερίδα μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσω live streaming και ολοκληρώθηκε με ελαφρύ γεύμα για τους προσκεκλημένους, προσφορά της HELMEPA.

 

'Ένα ακόμη επικίνδυνο και επιβλαβές πλοίο απομακρύνθηκε οριστικά από τον ιστορικό Λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα, μετά από σχετικές ενέργειες του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.

Πρόκειται για το ξύλινο σκάφος αναψυχής “KARMA OF LONDON” (Νηολογίου LONDON/ 733241), το οποίο ελλιμενίστηκε στη θέση “Παλαιός Λιμένας” Ελευσίνας στις 22 Οκτωβρίου 2013 και ήταν εγκαταλελειμμένο από τον αλλοδαπό πλοιοκτήτη του από τον Αύγουστο του 2017.

Το σκάφος παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα ασυντήρητο με αποτέλεσμα να υποστεί σημαντικές φθορές και τον Αύγουστο του 2021 να πάρει κλίση με κίνδυνο να βυθιστεί. Άμεσα διενεργήθηκε επιθεώρηση στο πλοίο κατά την οποία διαπιστώθηκε η κάκιστη κατάσταση της δομής του καθώς και ρήγματα στα ύφαλα και χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο και επιβλαβές.

Προς αποφυγή βύθισης του σκάφους και μέχρι να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες οριστικής απομάκρυνσής του, πραγματοποιήθηκαν με ταχύτατους ρυθμούς από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ, όλες οι απαραίτητες προεργασίες καθαρισμού και απαλλαγής των καταλοίπων από το εσωτερικό κύτος του πλοίου με την συνδρομή δύτη, έγιναν εργασίες απάντλησης υδάτων από το μηχανοστάσιο με φορητές αντλίες, αποκαταστάθηκαν προσωρινά τα ρήγματα και τοποθετήθηκε προληπτικά αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από ρύπανση.

Το “KARMA OF LONDON” οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο εκτός ζώνης δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ, σε ιδιωτική ναυπηγική μονάδα, απελευθερώνοντας θέσεις ελλιμενισμού στον ιστορικό λιμένα της Ελευσίνας.

Είναι το 12ο επικίνδυνο-επιβλαβές πλοίο που απομακρύνει ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι σήμερα.

Σημείο ελεύθερης ασύρματης πρόσβασης στο Ίντερνετ (Wi-Fi HotSpot) δημιούργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ σε χώρους αναψυχής και περιπάτου της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος (ΧΖΛ) Ελευσίνας και συγκεκριμένα στη θέση “Νέα Μαρίνα”, όπου έχουν τοποθετηθεί δύο “έξυπνα” ηλιακά παγκάκια, τα οποία λειτουργούν πλέον ως ένας ολοκληρωμένος ψηφιακός σταθμός διευκολύνσεων προς τους χρήστες.

Η πρόσβαση στο διαδίκτυο προσφέρεται από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες και τους ελλιμενιζόμενους στη Νέα Μαρίνα και πραγματοποιείται με απλή επιλογή τοπικής σύνδεσης στο δίκτυο με την ονομασία Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας. Η υλοποίηση της σύνδεσης γίνεται μέσω οπτικής ίνας ταχύτητας 100 mbps αποκλειστικής χρήσεως για τον συγκεκριμένο σκοπό και αντίστοιχης υποδομής τοπικής μικροκυματικής ζεύξης.

Η ενεργοποίηση του σύγχρονου και ταχύτατου ασύρματου δίκτυο Wi-Fi αποτελεί συνέχεια του έργου της τοποθέτησης των δύο “έξυπνων” ηλιακών πάγκων στη Νέα Μαρίνα.

Τα “έξυπνα” παγκάκια διαθέτουν ενσωματωμένες κυψέλες που μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική και ενσωματωμένο Wi-Fi router. Έχουν 2 θύρες USB, όπου καθένας μπορεί να φορτίσει δωρεάν οποιαδήποτε ηλεκτρική συσκευή και 2 θύρες ασύρματης φόρτωσης, εφόσον τα κινητά διαθέτουν τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης.

Το ανωτέρω έργο εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της πόλης, που πραγματοποιεί ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ ιδίαν δαπάνη σε σημεία αρμοδιότητάς του, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της εικόνας του παραλιακού μετώπου της Ελευσίνας ενόψει της ανακήρυξης της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το έτος 2023 καθώς και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης.

 

Μεγάλη επιχείρηση για την απομάκρυνση του επιβατηγού-τουριστικού πλοίου “SEA FLOWER”, το οποίο ήταν βυθισμένο στον ιστορικό Λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα, πραγματοποιήθηκε μετά από σχετικές ενέργειες του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ, με στόχο την διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας και τον ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών σε σημεία αρμοδιότητάς του.

Το ξύλινο σκαρί ήταν βυθισμένο ολοσχερώς τα τελευταία χρόνια και παρέμενε στο βυθό για περισσότερο από 10 έτη, παρεμποδίζοντας θέσεις ελλιμενισμού όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

Κατά την πολύωρη επιχείρηση απομάκρυνσής του ναυαγίου, που πραγματοποιήθηκε παρουσία στελεχών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, ανασύρθηκαν με ήλεκτρο-υδραυλική αρπαγή(orange peel grab) και με την βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένου δύτη τα συντρίμμια του σκάφους, φορτώθηκαν σε ανατρεπόμενο τράκτορα και μεταφέρθηκαν σε ειδικό χώρο ανακύκλωσης αποβλήτων. Στο σημείο των εργασιών τοποθετήθηκε προληπτικά πλωτό αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με καθαρισμό του βυθού.

Το Ε/Γ – Τ/Ρ “SEA FLOWER” (N.Π. 3514) ελλιμενίστηκε στον Φονιά τον Ιανουάριο του 2004, χαρακτηρίστηκε ως ναυάγιο τον Ιούλιο του 2011 όταν και εγκαταλείφθηκε έκτοτε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Είναι το 11ο κατά σειρά επικίνδυνο -επιβλαβές πλοίο που απομακρύνθηκε από χώρους δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Η απρόσκοπτη λειτουργία και ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών, ιδιαίτερα στον λιμένα του Φονιά, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της Διοίκησης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ εν όψει της επικείμενης λειτουργίας της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας θαλάσσιας γραμμής Πειραιά-Ελευσίνας, όπως αυτός προωθείται σε συνεργασία με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Ελευσίνας 2023-Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, κ. Μιχαήλ Μαρμαρινό, ο λιμένας του Φονιά αποτελεί το ιδανικότερο σημείο όπου θα “δέσει” η αθηναϊκή τριήρης Ολυμπιάς εγκαινιάζοντας την νέα θαλάσσια σύνδεση με την έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας το 2023. Επιπλέον, ο ιστορικός λιμένας του Φονιά βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από τον αρχαιολογικό χώρο των Ελευσινίων Μυστηρίων, προσφέροντας στους επιβάτες της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού εύκολη πρόσβαση σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος κατά την επίσκεψή τους στην πόλη της Ελευσίνας

 

Στην σύσταση εταιρείας με τον διακριτικό τίτλο “ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.” προχώρησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, για την υλοποίηση της θαλάσσιας διασύνδεσης της Ελευσίνας με τον Πειραιά.

Η ίδρυση της εταιρείας για την Θαλάσσια Ιερά Οδό αφορά την χάραξη μιας νέας θαλάσσιας γραμμής, που θα συνδέει την Ελευσίνα με τον Πειραιά μέσω πλοιαρίων, τα οποία θα εκτελούν ένα ειδικά σχεδιασμένο διαδραστικό πρόγραμμα θαλάσσιας σύνδεσης – περιήγησης – αναψυχής, αναδεικνύοντας τα ιστορικά σημεία της διαδρομής στα νερά όπου έλαβε χώρα η Ναυμαχία της Σαλαμίνας καθώς και τον αρχαιολογικό χώρο όπου τελούνταν τα Ελευσίνια Μυστήρια.

Η νέα γραμμή θα ξεκινά από την πόλη του Πειραιά και θα καταλήγει στην Ελευσίνα, ενώνοντας 7 Δήμους (Πειραιά, Κερατσινίου–Δραπετσώνας, Περάματος, Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου, Σαλαμίνας, Ελευσίνας).

Η καινοτόμος δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την Ελευσίνα 2023-Πολιτιστική Πρωτεύουσα σε θέματα πολιτισμού, με στόχο την στήριξη των εκδηλώσεων που θα τελεστούν σε χώρους της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ελευσίνας για τους εορτασμούς της ανακήρυξης της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023. Η Θαλάσσια Ιερά Οδός τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και έχει ως απώτερο στόχο την πολιτιστική – τουριστική αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής της Δυτικής Αττικής με την δημιουργία ενός μόνιμου θεσμού πόλου – ανάπτυξης, ο οποίος θα συνεχίσει να λειτουργεί και μετά το 2023 ως ένας μεγάλος πολιτιστικός – τουριστικός προορισμός.

Τα εγκαίνια της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού θα πραγματοποιήσει η Αθηναϊκή τριήρης “ΟΛΥΜΠΙΑΣ” σε μία λαμπρή τελετή, που χρονικά σχεδιάζεται να συμπέσει με την έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων της Ελευσίνας -Πολιτιστικής Πρωτεύουσας τον Ιανουάριο του 2023.

Η νεοσυσταθείσα εταιρεία “Θαλάσσια Ιερά Οδός” έχει την μορφή της Μονοπρόσωπης Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας (Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε) με έδρα την Ελευσίνα.

Σύμφωνα με το Καταστατικό της, η Εταιρεία μπορεί να συστήσει Επιτροπή στην οποία θα συμμετέχει εκπρόσωπος από την Ελευσίνα 2023-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και τους Δήμους Ελευσίνας, Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Περάματος, Σαλαμίνας, Χαϊδαρίου και Ασπροπύργου. Διαχειριστής της εταιρείας ορίζεται ο εκάστοτε Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ ή όποιο άλλο πρόσωπο επιλέξει με απόφασή της η Συνέλευση των εταίρων και δεν θα λαμβάνει καμία αμοιβή. Για την πρώτη εταιρική χρήση η διαχείριση ανατίθεται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ και εμπνευστή της δράσης κ. Απόστολο Καμαρινάκη.

Η “Θαλάσσια Ιερά Οδός” διακρίνεται για την πολύπλευρη δυναμική αξιοποίησης σε θέματα Πολιτισμού, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο τουριστικό–πολιτιστικό προϊόν, το οποίο θα απευθύνεται στους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων που έρχονται στον Πειραιά τους θερινούς μήνες και στους μαθητές των σχολείων κατά τους χειμερινούς μήνες στο πλαίσιο εκπαιδευτικών εκδρομών.

Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ έχει ήδη αναπτύξει εποικοδομητική επαφή με τους υπουργούς Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια και Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο για την συμμετοχή τους στο εν λόγω εγχείρημα και για την συνεργασία τους στην υλοποίησή του, ενώ προγραμματίζονται σχετικές επαφές και με τις υπουργούς Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη και Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως. Επίσης, η δράση έχει την στήριξη του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη, την συνεργασία των Δημάρχων Πειραιώς κ. Γιάννη Μώραλη, Σαλαμίνας κ. Γιώργου Παναγόπουλου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χρήστου Βρεττάκου, Περάματος κ. Γιάννη Λαγουδάκη, Ασπροπύργου κ. Νικολάου Μελετίου, Χαϊδαρίου κ. Ευάγγελου Ντηνιακού, καθώς και του ΟΛΠ ΑΕ.

 

 

Ευνοϊκές συνθήκες για καλύτερους ναύλους διαφαίνονται στον τομέα της ναυτιλιακής αγοράς και πολλά πλοία, τα οποία παροπλίστηκαν λόγω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης, αναχωρούν από τον κόλπο της Ελευσίνας, που προσφέρεται για ασφαλή αγκυροβολία.

Σημαντική μείωση του αριθμού των παροπλισμένων πλοίων καταγράφει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, κατά τα έτη 2021-2022. Συνολικά αποπαροπλίστηκαν 10 πλοία, που παρέμεναν ελλιμενισμένα σε καθορισμένες θαλάσσιες ζώνες (καραβοστάσια) του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αναμονή ναύλου.

Πρόκειται για 2 δεξαμενόπλοια, 4 ρυμουλκά πλοία, 3 πλοία μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα) και 1 γεωτρύπανο (offshore drilling unit), τα οποία ναυλώθηκαν και ήδη αναχώρησαν από την περιοχή.

Ο κλειστός κόλπος της Ελευσίνας, λόγω της γεωγραφικής του θέσης, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες περιοχές φιλοξενίας πλοίων στον κόσμο ώσπου να ανακάμψει η ναυλαγορά.

Ωστόσο η παρουσία των παροπλισμένων έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας, παρότι δεν πρόκειται για εγκαταλελειμμένα πλοία, καθόσον πληρούν τις απαραίτητες κατά τον νόμο προϋποθέσεις αξιοπλοΐας και συμμορφώνονται πλήρως με τις ισχύουσες διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Όπως διευκρινίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης “ο Οργανισμός καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα παροπλισμένα πλοία που σήμερα ελλιμενίζονται στην Ελευσίνα να είναι σε κατάσταση warm lay up, δηλαδή σε ετοιμότητα να αναχωρήσουν ανά πάσα στιγμή μόλις βρουν ευνοϊκό ναύλο. Αντίθετα, πρόβλημα δημιουργούν τα παλαιά πλοία που έχουν εγκαταλειφθεί στην περιοχή όπου λειτουργούσαν δύο διαλυτήρια και σήμερα έχουν κλείσει, με αποτέλεσμα αυτά τα ξεχασμένα πλοία να μετατρέπονται με το πέρασμα του χρόνου σε επικίνδυνα και επιβλαβή “στιγματίζοντας” επί δεκαετίες τον κόλπο της Ελευσίνας”.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, με γνώμονα την αξιοποίηση όλων των σημείων αρμοδιότητάς του και με προσήλωση στην προστασία του περιβάλλοντος, προχώρησε σε Μελέτη Λειτουργικής Οργάνωσης του Όρμου της Βλύχας, σε αναμονή της ολοκλήρωσης του νέου μάστερ πλαν του Λιμένα Ελευσίνας, στο οποίο θα υποδεικνύεται η τελική χρήση και αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής.

Η Λειτουργική Οργάνωση του Όρμου της Βλύχας πρόκειται να ενισχύσει τις λιμενικές δραστηριότητες, αλλά κυρίως να εξυγιάνει μία απομονωμένη και υποβαθμισμένη παράκτια ζώνη της Ελευσίνας από παθογένειες του παρελθόντος.

Η Βλύχα δίνει εικόνα εγκατάλειψης λόγω της συσσώρευσης παλαιών και εγκαταλελειμμένων πλοίων, τα οποία προορίζονταν για διάλυση στο διαλυτήριο που λειτουργούσε παλαιότερα στην περιοχή. Επίσης το σημείο υπήρξε κατ' επανάληψη τόπος παράνομης ρίψης μπαζών.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ επιχειρεί συστηματικά δράσεις καθαρισμού στην περιοχή, ενώ έχει ζητήσει την συνδρομή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας για την αύξηση των μέτρων αστυνόμευσης προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση της νομιμότητας και η ασφάλεια, προς αποφυγήν τυχόν ατυχημάτων, πρόκλησης φθορών και λοιπών παραβάσεων.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην προκαταρκτική Μελέτη του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, η χερσαία ζώνη λιμένα στην θέση “Βλύχα” θα διαμορφωθεί κατάλληλα με τεχνικές παρεμβάσεις (βελτίωση φωτισμού, φυλάκιο ελέγχου, μπάρα ελεγχόμενης διέλευσης τροχοφόρων κ.α) προκειμένου να οργανωθεί και να λειτουργήσει πληρέστερα ο χώρος όπου πραγματοποιούνται λιμενικές εργασίες. Τα έργα θα συμβάλλουν ουσιαστικά και στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής.

Σήμερα στον Όρμο της Βλύχας εξυπηρετούνται φορτηγά πλοία εσωτερικών πλόων, μεταφοράς χύδην φορτίου κατ' εξοχήν αδρανών υλικών.

Όπως επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, το έργο της Διοίκησης του Οργανισμού στοχεύει στην ολιστική ανάπτυξη της δυναμικής του διεθνούς ενδιαφέροντος Λιμένα Ελευσίνας, ο οποίος αποτελεί σημαντικό κρίκο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Logistics στη χώρα μας λόγω της κομβικής γεωγραφικής του θέσης πλησίον του κεντρικού οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και της εγγύτητας του στο κέντρο των διεθνών εμπορευματικών ροών και στο πρώτο υπό ίδρυση Εμπορευματικό Κέντρο Εθνικής Εμβέλειας του Θριασίου, στο αεροδρόμιο Ελευσίνας και στο λιμάνι του Πειραιά.

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. πραγματοποίησαν 22 προπτυχιακοί φοιτητές του 3ου έτους του Aegean Omiros College, στο πλαίσιο του μαθήματος «Διαχείριση Λιμένων». Οι φοιτητές συνοδεύονταν από τον Καθηγητή του μαθήματος, Δρ. Τρύφωνα Κοροντζή και τον Ακαδημαϊκό Υπεύθυνο του Προγράμματος, Μιχάλη Μποβιάτση.

Κατά την επίσκεψή τους, φοιτητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του εμπορικού Λιμένα της Ελευσίνας και στους χώρους φορτοεκφορτώσεων, όπου ενημερώθηκαν από στελέχη του Οργανισμού για τις ακολουθούμενες διαδικασίες σύμφωνα με όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία για την ασφαλή φόρτωση-εκφόρτωση φορτίων από τα πλοία.

Στη συνέχεια έγινε ενημέρωση για το υπάρχον καθεστώς της ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων και ειδικότερα για τις διατυπώσεις ελέγχου που ακολουθούνται σύμφωνα με τον κώδικα ISPS.

Επίσης οι φοιτητές πληροφορήθηκαν για τα συστήματα διαχείρισης Ποιότητας-Περιβάλλοντος και Ασφάλειας-Υγείας στην εργασία, τα οποία εφαρμόζει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας και έγινε παρουσίαση των διαδικασιών που ακολουθούνται σε θέματα διαχείρισης παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων από τα πλοία που προσεγγίζουν τις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Ακόμη έγινε ενημέρωση για θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος με την παρουσίαση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης, το οποίο ενεργοποιείται σε περίπτωση περιστατικού ρύπανσης από πετρελαιοειδή στον κόλπο της Ελευσίνας.

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης ενημέρωσε τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς για αναπτυξιακά πλάνα του λιμένα και τον ρόλο του στον τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.

Ακολούθησε κύκλος συζήτησης με ερωτήσεις των φοιτητών στις οποίες απάντησαν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ελευσίνα ολοκληρώθηκε με έναν ευχάριστο περίπατο από τον ιστορικό λιμένα “Φονιά” και μέσω του πεζόδρομου στον αρχαιολογικό χώρο της πόλης, που θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023.
Ο ΟΛΕ Α.Ε. ενθαρρύνει και υποστηρίζει ανάλογες επισκέψεις από εκπαιδευτικούς φορείς που προάγουν θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της σύγχρονής ναυτικής εκπαίδευσης.

 

Page 1 of 5
Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς