Στο δίκτυο των υποστηρικτικών μελών της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος- HELMEPA εντάχθηκε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, μετά από πρωτοβουλία του Διευθύνοντος Συμβούλου Απόστολου Καμαρινάκη, με στόχο την ενίσχυση των συνεργασιών του Οργανισμού σε θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Λιμένα Ελευσίνας και της HELMEPA, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στην οποία συμμετείχαν από την πλευρά της Ένωσης η Γενική Διευθύντρια της HELMEPA κα Όλγα Σταυροπούλου και ο Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης κ. Κώστας Τριανταφύλλου και από την πλευρά του Ο.Λ.Ε. ΑE ο κ. Καμαρινάκης και στελέχη του Οργανισμού.

Κατά τη συνάντηση, που έγινε σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, συζητήθηκαν οι ιδιαιτερότητες του Λιμένα Ελευσίνας και οι μέχρι σήμερα δράσεις του για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Επίσης εξετάστηκαν οι δυνατότητες συνεργασίας των δύο φορέων σε σημεία αμοιβαίου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και οι από κοινού δράσεις με επίκεντρο τους χώρους της χερσαίας και θαλάσσιας Ζώνης Λιμένος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, που προάγουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στον τομέα της ναυτιλίας και κατ΄ επέκταση της τοπικής κοινωνίας.

“Στις κορυφαίες προτεραιότητες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, τα οποία δεν συνδέονται άμεσα μόνο με την θάλασσα αλλά με την ποιότητα της ζωής και την οικονομική ανάπτυξη γενικότερα της περιοχής. Στις περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας, εντείνουμε τις προσπάθειες μας και απαντάμε με συνέργειες, που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και ενισχύουν την αειφορία για όλους” ανέφερε σε δήλωσή του ο κ. Καμαρινάκης

«Καλωσορίζουμε τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, ως Υποστηρικτικό Μέλος της HELMEPA, και προσδοκούμε ότι μέσα από αυτή την ανοιχτή, συμμετοχική, συνέργεια προάγεται η ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης στις αρχές της κυκλικής οικονομίας» δήλωσε η Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια HELMEPA.

Η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA είναι εθελοντικός, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οργανισμός, τον οποίο ίδρυσαν Έλληνες πλοιοκτήτες και ναυτικοί, στον Πειραιά το 1982, με σκοπό τη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ασφάλειας στη θάλασσα.

 

1 Οκτωβρίου 2021. Τρεις επιπλέον υποχρεωτικές επενδύσεις που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στην ΟΛΠ ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης με συνολικό ύψος συμβάσεων άνω των 32 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, υπεγράφη η σύμβαση ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ για την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους, στον εμπορικό λιμένα του Κερατσινίου.
Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, ο υφιστάμενος Προβλήτας θα επεκταθεί κατά 35 στρέμματα και οι νέες του διαστάσεις θα διαμορφωθούν σε 1.100 μ. μήκος κρηπιδωμάτων με λειτουργικό βάθος 12,50 μ. και συνολική επιφάνεια 110.000,00 τ.μ. Επίσης, το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση των υπαρχουσών λιμενικών και Η/Μ εγκαταστάσεων. Η επένδυση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του Σταθμού Αυτοκινήτων του Λιμένος, καθώς θα δημιουργήσει 5.400 νέες θέσεις αυτοκινήτων.
Παράλληλα, ο Οργανισμός προχωράει στην τελική φάση ανάθεσης για τις υποχρεωτικές επενδύσεις ΥΕ04 και ΥΕ07 συνολικού ύψους 12,5 εκατ. ευρώ.

Οι παραπάνω μεγάλες επενδύσεις αποτελούν σημαντικά βήματα για τη συνέχιση της δυναμικής πορείας της βιώσιμης ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιώς και ενισχύουν εκτός από την ανταγωνιστικότητα του Λιμένος την ανταγωνιστικότητα ολόκληρης της χώρας στον παγκόσμιο κλάδο της ναυτιλίας και του εμπορίου. Η πρόοδος των παραπάνω επενδύσεων είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ως η πύλη για την Ευρώπη και τον κόσμο επιδιώκει να διατηρήσει τις πρωτιές του ανάμεσα στα μεγαλύτερα και σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και όχι μόνο.

 

28 Σεπτεμβρίου 2021. Αύξηση κατά 8,3%, ήτοι 5.5 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο κύκλος εργασιών της ΟΛΠ Α.Ε. κατά το Α’ εξάμηνο του 2021 και συγκεκριμένα ανήλθε σε 72 εκατ. ευρώ έναντι 66,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

H σημαντική αυτή εξέλιξη συντελέστηκε χάριν στην αύξηση των εσόδων από τον τομέα κρουαζιέρας, των εσόδων από τον τομέα διακίνησης αυτοκινήτων και των εσόδων του τομέα ακτοπλοΐας κατά 175,1%, 34,9% και 9,7% ή κατά € 1,2 εκατ., € 1,9 εκατ. και € 0,3 εκατ. περίπου αντίστοιχα. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση των εσόδων από την παραχώρηση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ κατά 5,7% ή € 1,8 εκατ. Τέλος, τα κέρδη προ φόρων στο Α΄ εξάμηνο του έτους 2021 ανήλθαν σε € 20,84 εκατ. έναντι € 20,85 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2020, και τα κέρδη μετά από φόρους σε € 15,1 εκατ. έναντι € 15,5 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. κ. YU Zenggang εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του Α΄ εξαμήνου του 2021, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Η συνεχής αύξηση του κύκλου των εργασιών του Οργανισμού παρά της δυσκολίες, με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα εξαιτίας της πανδημίας, αποδεικνύει πως ο ΟΛΠ είναι μια εταιρεία με ανθεκτικότητα και ισχυρές βάσεις που υπεύθυνα συνεχίζει να εφαρμόζει και να υλοποιεί τη στρατηγική της για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη πια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης. Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στην ελληνική Κυβέρνηση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του COVID-19 και τα μέτρα για την ανάκαμψη της οικονομίας».

 

Στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2021, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Λιμένα της Ηγουμενίτσας κ. Αθανάσιος Πορφύρης συμμετείχε στο 3ο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ferry Shipping Summit, που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ, με θέμα “Change crises to opportunities and climate friendly operation”.

Ο κ. Πορφύρης ήταν ένας εκ των τριών κύριων ομιλητών που προσκλήθηκε φέτος σε σχετικό πάνελ με ευρωπαίους ομολόγους του από τα λιμάνια του Kristiansand (Νορβηγία) και του Calais (Γαλλία), όπου είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις θέσεις τους στο θέμα «Νέα μεγάλα πλοία. Ποια η προετοιμασία των λιμένων, καλύτερη διαχείριση λιμένων, Βιώσιμες και Φιλικές για το Περιβάλλον λύσεις. Η στρατηγική για τα επόμενα 3 χρόνια».

Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του, ο κ. Πορφύρης μίλησε για την μεγάλη ανάπτυξη που γνωρίζει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας την τελευταία 10ετια, ενώ ανέφερε αναλυτικά όλα τα νέα έργα υποδομής που σχεδιάστηκαν και αναμένεται να υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα. Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία και την στρατηγική θέση που κατέχει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, καθώς και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα έναντι άλλων λιμένων.

Εν συνεχεία, αναφέρθηκε στους στρατηγικούς στόχους που επιδιώκονται για το επόμενο διάστημα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση του λιμανιού ως «Πράσινου λιμένα» και “Zero Energy Port”, στην ανάπτυξη έργων υποδομής για την παροχή υπηρεσιών στα ασυνόδευτα φορτία, την καθιέρωση της Ηγουμενίτσας ως προορισμού Κρουαζιέρας, καθώς και στην ανάπτυξη δικτύου για τις Μαρίνες.

Τέλος, αναφέρθηκε σε όλα τα κοινοτικά προγράμματα (POSEIDONMEDII, ALFION) που ήδη αξιοποιούνται, μέσω των οποίων αποδεικνύεται ότι το Περιβάλλον βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής του λιμένα της Ηγουμενίτσας, αποκομίζοντας τα θετικά σχόλια των συνομιλητών του. Γεγονός, που καθιστά τον λιμένα της Ηγουμενίτσας μεταξύ των πρώτων στην Ευρώπη στον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών για την υλοποίηση του στόχου «Πράσινος λιμένας» και “Zero Energy Port”.

Ο κ. Πορφύρης, στο περιθώριο του Συνεδρίου πραγματοποίησε επίσης ενδιαφέρουσα συνάντηση με την αρμόδια Γενική Γραμματέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ESPO) κα. Izabelle Ryckbost, η οποία τον συνεχάρη για την ετοιμότητα του, καθώς και για την γνώση του να αξιοποιήσει όλα τα κοινοτικά χρηματοδοτικά εργαλεία προς όφελος του ελληνικού λιμανιού, ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε να του παράσχει οποιαδήποτε περαιτέρω βοήθεια χρειαστεί.

Το Ferry Shipping Summit αποτελεί έναν δυναμικά ανερχόμενο θεσμό, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει διακεκριμένα στελέχη από το χώρο του Ferry Industry και των Λιμένων από ολόκληρη την Ευρώπη. Δημιουργήθηκε από μια ομάδα έμπειρων στελεχών της Ευρωπαϊκής Ακτοπλοΐας, με πολυετή ενασχόληση στο χώρο του ferry operating και ferry port industry και στόχο έχει να φέρει πιο κοντά όλους τους εμπλεκόμενους του κλάδου, δημιουργώντας ευκαιρίες συνεργασίας, συνέργειες κ.α.

 

Επίσκεψη του Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτρουλάκη πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021, στο Κτίριο Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.

Θερμή υπήρξε η υποδοχή από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Μηνά Παπαδάκη και από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΟΛΗ κ. Ιωάννη Βαρδαβά, όπου καλωσόρισαν τον Ηρακλειώτη Γενικό Γραμματέα.

Τον Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη συνόδευαν ο κ. Γλυνός, Διευθυντής Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών του Υπουργείου καθώς και η κ. Χατζηαντωνίου της Διεύθυνσης Λιμενικής Πολιτικής.

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επιπλέον ο Κεντρικός Λιμενάρχης Ηρακλείου κ. Ευθύμιος Δουβής, o Διευθυντής Ερευνών του Εργαστηρίου Παράκτιας και Θαλάσσιας Έρευνας κ. Ν. Καμπάνης και Διευθυντές των Υπηρεσιών του ΟΛΗ καθώς και μέλη του Δ.Σ., κατά την οποία συζητηθήκαν τρέχοντα θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος του Λιμένος Ηρακλείου και στα οποία υπήρξε έκδηλη η πρόθεση του Γενικού Γραμματέα στην υποστήριξη μιας σύγχρονης, αποτελεσματικής και αναπτυξιακής πορείας του Λιμένος Ηρακλείου και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του στην παγκόσμια αγορά.

Με την υπόσχεση ότι η αναπτυξιακή πορεία τόσο του Λιμένος Ηρακλείου αλλά και των νησιών αποτελεί πρόκληση για την ηγεσία του Υπουργείου και ότι θα είναι άμεση η ανταπόκριση έκλεισε η συνάντηση μέσα σε ένα ιδιαίτερο κλίμα εγκαρδιότητας.

Η ΟΛΘ Α.Ε. και το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων» προχώρησαν στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, με εστίαση στους τομείς της εκπαίδευσης, της συμβουλευτικής, της πληροφόρησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της έρευνας. Το Πρωτόκολλο Συνεργασίας υπεγράφη από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιο Λιάγκο, και τον Πρύτανη του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, καθηγητή Παναγιώτη Καλδή.

Βασικός στόχος της συνεργασίας είναι η ανταλλαγή γνώσης και εφαρμοσμένων βέλτιστων πρακτικών. Ταυτόχρονα, μέσω του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο δράσης για την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών, με γνώμονα τη διεύρυνση των προοπτικών ανάπτυξης του κλάδου του διεθνούς εμπορίου και των θαλάσσιων μεταφορών.

Στο πλαίσιο αυτό, o Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «O Λιμένας της Θεσσαλονίκης αποτελεί πύλη ανάπτυξης, αξιοποιώντας επιχειρηματικές ευκαιρίες και προωθώντας την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στις ενέργειές μας για διαρκή αναβάθμιση και εξέλιξη σε πολλαπλά επίπεδα. Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας αποτελεί εφαλτήριο για νέες δράσεις, που θα δημιουργήσουν αποδοτικές και βιώσιμες πρακτικές, με αμοιβαία οφέλη για τις δύο πλευρές, τη λιμενική βιομηχανία, την οικονομία και την κοινωνία ευρύτερα».

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθηγητής Παναγιώτης Καλδής ανέφερε: «Το ΠΑΔΑ, το πλέον αναπτυσσόμενο ΑΕΙ της χώρας, με πράσινη ταυτότητα και ανάδειξη καινοτομιών, με ιδιαίτερη ευχαρίστηση ανταποκρίνεται στην εκπαιδευτική και ερευνητική συνέργεια που αναπτύσσεται μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων». Ευχαριστεί τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε, κ. Αθανάσιο Λιάγκο, και επισημαίνει ότι οι από κοινού σχεδιαζόμενες νέες δράσεις θα αποφέρουν προστιθέμενη αξία στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης, έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με απευθείας οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και εκτεταμένη Ελεύθερη Ζώνη και τον μεγαλύτερο λιμένα διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας που ανήκει στο Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς».

 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε κ. Μηνάς Παπαδάκης, στα πλαίσια των διεθνών επαφών του Οργανισμού και την ενεργή συμμετοχή του σε διεθνή fora με θέματα Ναυτιλίας, συμμετείχε την προηγούμενη εβδομάδα στη φετινή εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διοργάνωση του London International Shipping Week.

Η διεθνούς εμβέλειας διοργάνωση, έγινε φέτος λόγω της πανδημίας μετά από δύο ολόκληρα χρόνια, (η τελευταία διοργάνωση είχε γίνει το 2019), ακολουθώντας το εξαιρετικά δημοφιλές πλέον πρότυπο των υβριδικών εκθέσεων/ εκδηλώσεων (συνδυασμός διαδικτυακών και ζωντανών εκδηλώσεων/συζητήσεων).

Το τρίπτυχο των θεμάτων, που κάλυψε η φετινή εκδήλωση περιελάμβανε τις εξαιρετικά επίκαιρες ενότητες:

• Περιβάλλον - Απανθρακοποίηση
• Κοινωνία-σύγχρονες κοινωνικές τάσεις, οι οποίες μετα την πανδημία επηρεάζουν την παγκόσμια κοινότητα και επιταχύνουν δομικές αλλαγές στην μελλοντική συμπεριφορά των καταναλωτών
• Διακυβέρνηση - Ψηφιοποίηση

Όλος ο κλάδος της Παγκόσμιας Ναυτιλίας με περισσότερες από 250 συμμετοχές, που βρέθηκαν για την συγκεκριμένη εκδήλωση στο Λονδίνο, μεταξύ αυτών όλα τα “βαριά” ονόματα της παγκόσμιας Ναυτιλίας αλλά και η βρετανική κυβέρνηση είναι επικεντρωμένοι πλέον στο τεράστιο ζήτημα της Απανθρακοποίηση του κλάδου της Ναυτιλίας.

Τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης αυτής είτε στα πλαίσια ομιλιών είτε στα πλαίσια συζητήσεων σε πάνελ, ήταν τα εξής :
• Ποιά τεχνολογία θα υπερισχύσει τελικά. Το υδρογόνο διαφαίνεται ότι θα είναι τελικά η λύση από πλευράς καυσίμων. Αναφορικά με την πιθανή χρήση Μεθανόλης, αυτή προσκρούει στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν επαρκείς ποσότητες, ενώ η ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι αξίζει να εξεταστεί ως αξιόπιστη εναλλακτική λύση μόνο για μικρού μεγέθους πλοία.
• Μεγάλο τμήμα του υφιστάμενου παλαιού, μεγάλης ηλικίας στόλου, αναμένεται να καταλήξει μοιραία για scrap σε ειδικευμένα διαλυτήρια πλοίων.
• Απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες όμως αυτή τη στιγμή κινούνται δυστυχώς σε αχαρτογράφητα νερά. Για την ναυπήγηση ενός πλοίου, που επενδυτικά αποτελεί μία μακροχρόνια επένδυση απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 2-3 χρόνια από την στιγμή που θα δοθεί η τελική έγκριση. Όσο δεν είναι ορατή η προτιμητέα, πλέον κατάλληλη τεχνολογία, είναι δύσκολο να αναλάβει ένας Όμιλος, να μπει μπροστά στην διαδικασία ναυπήγησης νέων “πράσινων” πλοίων.
• Σε ένα τέτοιο, αβέβαιο από πλευράς νέας τεχνολογίας επενδυτικό τοπίο, διαφαίνεται επιτακτική η ανάγκη για “έξυπνους” τρόπους χρηματοδότησης αλλά και για κρατικές ενισχύσεις - επιχορηγήσεις, που θα ενισχύσουν σημαντικά τις νέες επενδυτικές προσπάθειες.
• Παράλληλα, φαίνεται ότι φουντώνει η γόνιμη συζήτηση αναφορικά με την παροχή πολλών κινήτρων στην Ναυτιλία.
• Ασφάλεια: Οποια και αν είναι τελικά η προτιμητέα τεχνολογική λύση, αυτή θα πρέπει να διασφαλίζει την απόλυτη ασφάλεια των πλόων, του θαλάσσιου οικοσυστήματος και των πληρωμάτων.
• Κοινή ήταν η διαπίστωση σε όλες τις ζωντανές δημόσιες συζητήσεις αλλά σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες, ότι δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον πολύς χρόνος. Χαρακτηριστικά κορυφαίοι ομιλητές τόνισαν ότι πλέον είμαστε στο “και πέντε” και η συζήτηση πρέπει να επιταχυνθεί για το καλό της ανθρωπότητας, δεδομένου ότι ο χρόνος τελειώνει με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς και οι αρνητικές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή μας αλλά και στην ισορροπία του πλανήτη Γη θα είναι μη αναστρέψιμες.
• Οι κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της πανδημίας επίσης είναι αντικείμενο εκτεταμένης συζήτησης και προβληματισμού. Σε συγκεκριμένο πάνελ συζητήθηκε το θέμα της αυξανόμενης οικονομικής ανισότητας, ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει όλους, ανεξάρτητα από την κοινωνική μας θέση και την οικονομική μας ευμάρεια, πλούσιους και φτωχούς, επειδή όσο μεγεθύνεται, έχει την δυναμική να οδηγήσει σε εκτροχιασμό την ανθρωπότητα, με βίαιες κοινωνικές αντιδράσεις.

Ο κ. Παπαδάκης είχε κατ’ ιδίαν επαφές και συζητήσεις με τον Βρετανό Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Robert Courts καθώς και με ανώτατα στελέχη Ναυτιλιακών εταιριών παγκοσμίου βεληνεκούς.

Τα συμπεράσματα του εξαιρετικά ενδιαφέροντος αυτού Συνεδρίου, θα παρουσιαστούν αναλυτικά σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΗ, εξειδικευμένα για το Λιμάνι του Ηρακλείου, ενώ είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν κομβικής σημασίας θέματα για την μελλοντική ανάπτυξη του ΟΛΗ.

Το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας, το οποίο διοργανώνεται ως πρώτο στην Ευρώπη το 2021, πραγματοποιείται στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης από 11- 19 Σεπτεμβρίου 2021, με κεντρικό θεματικό άξονα το τρίπτυχο Παρελθόν - Παρόν- Μέλλον, στο πλαίσιο και της επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.

Σημαντική βαρύτητα η επιδίωξη του επαναπροσδιορισμού των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας, η τόνωση της ιστορικής μνήμης καθώς και η προσέγγιση των πολιτών με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και τεχνολογίες, τις καινοτομίες, αλλά και την ελληνική παραγωγή.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου δίνει το δυναμικό του παρόν με την παρουσία του Προέδρου του Δ.Σ. Ιωάννη Βαρδαβά και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Μηνά Παπαδάκη.
Μέσα στο πλαίσιο του εκθεσιακού παλμού, η διοίκηση του ΟΛΗ ανοίγει την πλατφόρμα διαλόγου για τις αναπτυξιακές προοπτικές του Λιμένος Ηρακλείου, με μία σειρά συναντήσεων με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, τον Υπουργό Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Κωστή Χατζηδάκη, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και κυρίως με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με κυβερνητικούς εκπροσώπους, επίσημους προσκεκλημένους, εκθέτες αλλά και επισκέπτες σχετικά με την εξέλιξη του κύκλου εργασιών του ΟΛΗ σε μια προσπάθεια ανάπτυξης που θα βοηθήσει στη μετάβαση στη «γαλάζια οικονομία».

Ξεχωριστές και πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν μεταξύ άλλων με εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιριών, εταιριών από τον χώρο της Ενέργειας, Μεταφορικών εταιριών, καθώς επίσης και με την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, όπου υπήρξε εκτενής συζήτηση τόσο στην ΔΕΘ όσο και στα κεντρικά Γραφεία του ΟΛΘ με τον Πρόεδρο κ. Αθανάσιο Λιάγκο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Franco Nicola Cupolo, τον Γενικό Διευθυντή Artur Davidian καθώς και με τον Διευθυντή Συντήρησης και Εξοπλισμού του ΟΛΘ κ. Schwarz.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Πρόεδρος του ΟΛΗ Ιωάννης Βαρδαβάς και ο Διευθύνων Σύμβουλος Μηνάς Παπαδάκης παρέστησαν στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΙΜΕ το οποίο συνεδρίασε την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου, με την παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη, με διάχυτο το ενδιαφέρον ανταλλαγής απόψεων και συνεργασιών σε θέματα των Λιμένων της Ελλάδας.

 Η Διοίκηση του ΟΛΗ ΑΕ, επιβεβαίωσε με την παρουσία της και τις σημαντικές επαφές που είχε στην 85η ΔΕΘ, τον κομβικό ρόλο του Λιμένος Ηρακλείου, ως μεγαλύτερου ναυτιλιακού κέντρου της Κρήτης («shipping capital of Crete”) στην μελλοντική οικονομική εξέλιξη της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

 

Την ΟΛΘ Α.Ε. επισκέφθηκαν χθες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Στέφανος Γιουρέλης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Δημήτρης Πολίτης και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo, ο Γενικός Διευθυντής Επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε., Artur Davidian και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα, τα μέλη της Διοίκησης του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ) και της θυγατρικής του, ΤΑΙΠΕΔ, ενημερώθηκαν για την πορεία του Επενδυτικού Πλάνου, την πρόοδο των αναπτυξιακών έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη καθώς και την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Λιμένα με ιδιαίτερη έμφαση στον 6ο Προβλήτα που αποτελεί το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο υποδομής του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης εξέφρασε την ικανοποίηση του για το Επενδυτικό Πλάνο που υλοποιεί η ΟΛΘ Α.Ε. εντός χρονοδιαγράμματος, τονίζοντας τις εξαιρετικές προοπτικές λόγω της στρατηγικής θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως κύρια θαλάσσια πύλη της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης επισημαίνοντας πως η ανάπτυξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ευημερία και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και της χώρας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης ανέφερε πως με τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί ήδη και με αυτές που δρομολογούνται ταχύτατα με σκοπό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, ενισχύεται σημαντικά η δυναμική του και ο ρόλος του στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και τον κλάδο της εφοδιαστικής.

O Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες του για την εποικοδομητική συνάντηση επισημαίνοντας πως η μεγάλη επένδυση της ΟΛΘ Α.Ε. για την επέκταση του 6ου Προβλήτα είναι το σημαντικότερο βήμα για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της εταιρείας και την περαιτέρω εξέλιξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως πύλη ανάπτυξης. Η ΟΛΘ Α.Ε. επενδύοντας στις υποδομές της δημιουργεί προστιθέμενη αξία, συγκριτικά πλεονεκτήματα και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία ενισχύοντας την ανάπτυξη για όλους.

 

 

Με κατάθεση στεφάνου στον ανδριάντα του Αντιπλοιάρχου Βασίλη Λάσκου, τιμά o Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε. ) ΑΕ τον Ελευσίνιο ήρωα και κυβερνήτη του θρυλικού υποβρυχίου «Κατσώνης», Βασίλη Λάσκο, στο πλαίσιο των φετινών εκδηλώσεων μνήμης, τα γνωστά “Λάσκεια”, που διοργανώνονται κάθε χρόνο, στην Ελευσίνα.

Ο Βασίλειος Λάσκος, Αντιπλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού και τελευταίος κυβερνήτης του υποβρυχίου “Κατσώνης”, γεννήθηκε στην Ελευσίνα το 1899 και θυσιάστηκε για την πατρίδα όταν το υποβρύχιο του βυθίστηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 1943, βόρεια της Σκιάθου, μετά από δίωρη μάχη με γερμανικό καταδιωκτικό.

Οι εκδηλώσεις “Λάσκεια 2021”, που συνδιοργανώνουν το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ο Δήμος Ελευσίνας και ο Λαογραφικός Σύλλογος Ελευσίνας “Το Αδράχτι”, θα πραγματοποιηθούν στον χώρο πλησίον του μνημείου «Αντιπλοιάρχου Βασίλη Λάσκου ΒΝ» στην παραλία Ελευσίνας, με επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνων, χαιρετισμούς και ομιλίες εκπροσώπων θεσμικών και στρατιωτικών αρχών, την Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου, στις 7 το απόγευμα. Η εκδήλωση μνήμης θα ολοκληρωθεί με μουσικό πρόγραμμα από την μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού.

Εκ μέρους του Ο.Λ.Ε. ΑΕ θα παρασταθεί και θα καταθέσει στεφάνι ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Γ. Κουμπέτσος.

 

Με τον Πρόεδρο κ. Ιωάννη Βαρδαβά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνά Παπαδάκη, συναντήθηκε, την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΜέΡΑ25, Γιώργος Λογιάδης,

Με αφετηρία την Κρήτη ξεκίνησε η κούρσα διάδοσης μηνυμάτων για την οδική ασφάλεια και την οδική συμπεριφορά στο πλαίσιο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το οποίο διοργανώθηκε από το Υφυπουργείο Αθλητισμού και την Motorsport Greece και με συνδιοργανωτή τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς