Με την διενέργεια αυτοψίας ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του ναυαγίου “SLOPS”, που βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στον όρμο της Βλύχας από το 2007 και αποτελεί σοβαρή απειλή ρύπανσης για τον θαλάσσιο χώρο του Λιμένα Ελευσίνας.

Με την εμβληματική φράση “Επτά πόλεις-Μία Θάλασσα” επισφραγίστηκε η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εκπροσώπων των 7 Δήμων (Πειραιώς, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Σαλαμίνας, Περάματος, Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου και Ελευσίνας) για την Θαλάσσια Ιερά Οδό, που πραγματοποιήθηκε στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ελευσίνας - Δυτικής Αττικής και σε υβριδική μορφή με συμμετοχές μέσω διαδικτύου, την Τετάρτη 20 Ιουλίου 2022.

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκε η αδελφοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου με το Τerminal Νάπολης Ιταλίας, επιβεβαιώνοντας τις άριστες και σταθερές σχέσεις και τους δεσμούς φιλίας που υπάρχουν μεταξύ των δύο χωρών.

20 Ιουλίου 2022. Το λιμάνι του Πειραιά κατέλαβε την 9η θέση διεθνώς στον Δείκτη Ναυτιλιακών Κέντρων Xinhua-Baltic (ISCD)

Δυναμικά σε όλα τα επίπεδα ξεκίνησε το 2022 για το Λιμάνι του Λαυρίου.

Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα-έξοδα) του ΟΛΛ ΑΕ για το Α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώθηκε στο 309 % έναντι του στόχου του προϋπολογισμού και στο 192% έναντι της ίδιας περιόδου του 2021.
Σημειωτέον ότι τα έσοδα του Α΄ εξαμήνου του 2022 αντιστοιχούν στο 73% των προσυπολογιζόμενων εσόδων για το σύνολο του έτους και είναι αυξημένα κατά 45% έναντι του Α΄ εξαμήνου του 2021.

Στην επίτευξη των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων συντέλεσαν:
Α) Η στρατηγική επιλογή της Διοίκησης στη διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην Κρουαζιέρα.
Ήδη τουλάχιστον πέντε πλοία έχουν προγραμματίσει προσεγγίσεις home porting στο Λιμάνι του Λαυρίου για το 2022. Υπολογίζεται ότι από το Λιμάνι του Λαυρίου θα διακινηθούν 55.000 επιβάτες home porting και 15.000 επιβάτες transit, σε περίπου 80 προσεγγίσεις κρουαζιέρας.
Η Διοίκηση έχει εξασφαλίσει ήδη περί τις 80 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και για το 2023, κάτι που αναμένεται να ξεπεραστεί με την έναρξη της νέας σεζόν τον Μάρτιο του 2023.
Β) Η αύξηση της κίνησης στην Ακτοπλοΐα, η οποία διαμορφώθηκε στο + 32 % για τους επιβάτες και στο + 42 % για τα οχήματα, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021.
Γ) Η αύξηση στη μεταφορά φορτίων στον Εμπορικό Τομέα, η οποία διαμορφώθηκε στο + 37% σε όγκο, έναντι του Α΄ εξαμήνου του 2021.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, κατά τη διάρκεια του Α’ εξαμήνου του 2022 προχώρησε σε πολλαπλές ενέργειες βελτίωσης των υποδομών, αλλά και οργανωτικών βελτιώσεων, όπως ενδεικτικά:

1. Μετά από προσπάθειες ετών εξασφάλισε τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων για την ανέγερση νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στη θέση του ερειπιώδους πρώην ΚΟΡΑΛΛΙ. Ακολουθεί η Άδεια Κατεδάφισης και η Άδεια Οικοδομής του νέου κτιρίου από την Πολεοδομία.
2. Οργανώθηκε σε πρότυπο terminal Κρουαζιέρας ο Επιβατικός Σταθμός, με σημαντικές βελτιώσεις στις υποδομές του, αλλά και στην εμφάνισή του, ο οποίος είναι στη διάθεση και των επιβατών της Ακτοπλοΐας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ελλιμενίζεται υπόχρεο πλοίο.
3. Συντάχθηκαν τα τεύχη Προκήρυξης δύο διαγωνισμών για έργα μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένος Λαυρίου. Τα έργα αφορούν τη μείωση της χρησιμοποιούμενης ηλεκτρικής ενέργειας με την αντικατάσταση του παλαιωμένου εξοπλισμού φωτισμού και την προμήθεια και τοποθέτηση μεγάλου φωτοβολταϊκού στη στέγη του Επιβατικού Σταθμού. Αναμένεται η έγκριση της Γενικής Συνέλευσης.
4. Εξασφαλίστηκε η αδειοδότηση Περιβαλλοντικών Όρων από τα συναρμόδια υπουργεία για την προμήθεια και τοποθέτηση πλωτών προβλητών, οι οποίες αναμένεται να διπλασιάσουν τις θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής. Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ συνεργάζεται με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και τον Μέτοχο της εταιρίας, ώστε να προχωρήσει το έργο το ταχύτερο δυνατόν.
5. Προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς η εναρμόνιση του ΟΛΛ ΑΕ με τον Κανονισμό 352/2017 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης των δύο διαγωνισμών για τα υγρά και στερεά απόβλητα.
6. Έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής η χρηματοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού Finger Pier. Το έργο είναι απολύτως ώριμο και αδειοδοτημένο και με την ολοκλήρωσή του δύο θέσεις πρυμνοδέτησης στην Ακτοπλοΐα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από πλοία που δεν διαθέτουν καταπέλτη.

7. Ολοκληρώνεται εντός ολίγων εβδομάδων η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία είναι, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ και την τροποποίηση της νομοθεσίας, απαραίτητη για την έγκριση του νέου MASTER PLAN του Λιμένος Λαυρίου, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από το ΔΣ του ΟΛΛ ΑΕ.

8. Έχουν ήδη διασφαλιστεί ή εισπραχθεί σημαντικές απαιτήσεις του ΟΛΛ ΑΕ μέσω του εκπλειστηριασμού πλοίων, ενώ με εξωδικαστικό συμβιβασμό έχει διασφαλιστεί η είσπραξη όλων των δαπανών, στις οποίες είχε υποχρεωθεί ο ΟΛΛ ΑΕ από τον ελλιμενισμό του Φ/Γ MEKONG SPIRIT, το οποίο είχε κατασχεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

9. Σε συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του πυθμένος του Λιμένος Λαυρίου.
10. Το Λιμάνι του Λαυρίου επελέγη για να γίνει η εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου PYTHEAS MARITIME SPACE FORUM, όπου συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και τον Μέτοχο της εταιρίας παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή και ισόρροπη ανάπτυξη του Λιμένος Λαυρίου, προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου, της οικονομίας της ευρύτερης περιοχής και αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει για την άψογη συνεργασία τα μέλη του Δ.Σ., το Τελωνείο και την Αστυνομία Λαυρίου και την ηγεσία και το προσωπικό του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου.

Είναι ευνόητο ότι η πορεία του ΟΛΛ ΑΕ οφείλεται κυρίως στον επαγγελματισμό των εργαζομένων στην εταιρία, σε μια περίοδο κατά την οποία -εκτός της δραματικής υποστελέχωσης- έπρεπε να αντιμετωπιστούν και άλλες δυσκολίες, όπως οι περιορισμοί της πανδημίας.

Η Διοίκηση αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει όλους τους συνεργάτες του ΟΛΛ ΑΕ για την υπερπροσπάθειά τους.

 

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. (Ο.Λ.Η. Α.Ε.) είναι ένας από τους βασικούς λιμένες εθνικής σημασίας, αποτελεί κόμβο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) μέσω του κυρίως δικτύου, και ως τέτοιος κατέχει σημαντική θέση στην ανάπτυξη ενός ενιαίου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών.

Ανάμεσα στα λιμάνια του Ηρακλείου και της Αλεξανδρούπολης με αφορμή τη Ναυτική Εβδομάδα στην Αλεξανδρούπολη, κατά την οποία το Ηράκλειο ήταν η τιμώμενη πόλη, τέθηκαν οι βάσεις για μια στενή και εποικοδομητική συνεργασία.

13 Ιουλίου 2022. Η ΟΛΠ Α.Ε. πραγματοποίησε σήμερα, Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022, μέσω τηλεδιάσκεψης, Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της, η οποία ολοκληρώθηκε επιτυχώς σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και με απαρτία που ανήλθε στο 78,66%. Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης υπήρξε εποικοδομητική επικοινωνία με τους μετόχους και ενημέρωση για τις τρέχουσες εξελίξεις. Επίσης οι μέτοχοι της ΟΛΠ Α.Ε. σχολίασαν θετικά τις οικονομικές επιδόσεις της Εταιρείας. Όλα τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης εγκρίθηκαν με υψηλά ποσοστά.

Μεταξύ άλλων εγκρίθηκαν οι Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις και η Διανομή Μερίσματος, αναφορικά με την εταιρική χρήση του έτους 2021. Επισημαίνεται, ότι το ποσό του μερίσματος, κατόπιν σχετικής πρότασης του Δ.Σ., ανήλθε σε 0,628 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 57% σε σχέση με το 2020.

Tα σημαντικότερα μεγέθη της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης για το έτος 2021 αφορούν στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, ο οποίος ανέρχεται σε 154,2 εκατ. ευρώ, στα κέρδη προ φόρων, τα οποία είναι 49,2 εκατ. ευρώ και στα κέρδη μετά από τους φόρους, τα οποία ανέρχονται σε 36,8 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα σημείωσαν αύξηση και ανέρχονται σε 135,0 εκατ. ευρώ, ενώ σημειώνεται πως έως το τέλος του 2021 το σωρευτικό συμβασιοποιημένο ποσό των υποχρεωτικών επενδύσεων ανέρχεται σε 250,5 εκατ. ευρώ ή 89,9%.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, ο οποίος προήδρευσε της Γενικής Συνελεύσεως, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεδρίαση και κυρίως για τα σταθερά εύρωστα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας, τα οποία αποδεικνύουν ότι η στρατηγική, η οποία ακολουθείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια στο Λιμάνι Πειραιά, είναι η κατάλληλη, οι επιδιωκόμενοι στόχοι επιτυγχάνονται και διασφαλίζονται τα συμφέροντα των μετόχων. Με αυτόν τον τρόπο ο Λιμένας έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή βιώσιμης ανάπτυξης, όπου με τις πολύπλευρες δραστηριότητές του και το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του αξιώνει δικαίως να θεωρείται μεταφορικός κόμβος σε παγκόσμιο επίπεδο και ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.

Οριστικό τέλος στις επιχωματώσεις από παράνομες ρίψεις μπάζων στην Χερσαία Ζώνη Λιμένα του όρμου της Βλύχας έβαλε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και στόχο την εξυγίανση από παθογένειες του παρελθόντος μίας απομονωμένης και υποβαθμισμένης παράκτιας περιοχής της Ελευσίνας, που υπήρξε κατ' επανάληψη τόπος ανεξέλεγκτης απόρριψης αποβλήτων εκσκαφών και οικοδομικών υλικών.

Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε., ανταποκρινόμενος στην στρατηγική πράσινης ανάπτυξης για τα λιμάνια του μέλλοντος, την αναγκαιότητα μείωσης εκπομπών άνθρακα μέσω χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την βιώσιμη διασύνδεσή του με το αστικό περιβάλλον στο οποίο ανήκει, ανακοινώνει την έγκριση της χρηματοδότησης της πρότασης CENTAVROS για την “Αναβάθμιση Υποδομής, Διασυνδεσιμότητας και Περιβαλλοντικής Βιωσιμότητας του Λιμένα Βόλου”, που κατέθεσε τον Ιανουάριο του 2022 στο πρόγραμμα CEF της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σε συνέχεια Σύμφωνης Γνώμης των αρμοδίων αρχών των Υπουργείων Ναυτιλίας, Υποδομών και Μεταφορών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η Ε.Ε. ενέκρινε τις χρηματοδοτήσεις μελετών για τα έργα του συστήματος ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίου- ξηράς κατά την παραμονή των πλοίων στο λιμάνι (cold-ironing), τεχνικές μελέτες αναβάθμισης και προστασίας του προσήνεμου μόλου καθώς επίσης και μελέτη για εκμετάλλευση κυματικής ενέργειας. Τα έργα στο σύνολό τους εντάσσονται στο σχέδιο ΠΡΩΤΕΑΣ που στοχεύει στην συνολική ενεργειακή αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένα Βόλου.

Ειδικά, όσον αφορά στην ενεργειακή αποδοτικότητα, η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτροδότησης πλοίων δια ξηράς θα επιτρέψει την δυνατότητα φόρτισης ηλεκτροκίνητων πλοίων και την δυνατότητα λειτουργίας των χωρίς απαίτηση λειτουργίας των μηχανών εξασφαλίζοντας παράλληλα την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων κατά τη παραμονή τους στο λιμάνι και την μείωση του θορύβου που παράγουν. Μάλιστα, η λειτουργία αυτού του συστήματος αποτελεί υποχρέωση για όλους τους λιμένες, από το 2030 και μετά καθώς πέρα από τα περιβαλλοντικά οφέλη η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να οδηγήσει σε πιο εμπορικά ανταγωνιστικούς λιμένες, προσέλκυση επενδύσεων, κινητικότητα και ανάπτυξη.

Όσον αφορά στην αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών, η αναβάθμιση του προσήνεμου μόλου είναι απαραίτητη για την ορθή και ασφαλή λειτουργία του λιμένα απαλείφοντας πιθανούς μελλοντικούς κινδύνους και περαιτέρω φθορές της υφιστάμενης υποδομής του λιμένα.

Επίσης, όσον αφορά στην εκμετάλλευση της κυματικής ενέργειας για την μετατροπή της σε ηλεκτρική, θα μελετηθεί το ενεργειακό δυναμικό του λιμένα Βόλου, ο σχεδιασμός υλοποίησης και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκύψουν.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου ευχαριστεί τόσο τους υπηρεσιακούς παράγοντες όσο και τους εταίρους που όπως τόνισε “δούλεψαν με μεθοδικότητα, οργάνωση και συνέπεια, προκειμένου να κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθούν προς χρηματοδότηση από την Ε.Ε. σημαντικές μελέτες που θα προωθήσουν την ανάπτυξη του λιμένος”.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1.900.000 ευρώ χρηματοδοτείται κατά 85% από τον Φάκελο Συνοχής του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» στον άξονα προτεραιότητας CEF-T-2021- COMPGEN, και υλοποιείται από κοινοπραξία εταίρων με συντονιστή τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και μέλη τους ΔΕΔΔΗΕ, Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, PROTASIS, HYDRUS, GATES, ROGAN.

 

Άλλη μία σημαντική διάκριση προστέθηκε στην ατζέντα Βραβείων του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου που αφορά τον θεσμό των Bravo Sustainability Dialogues & Awards 2022, ο οποίος ανέδειξε τις καλύτερες πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον.

Εκπρόσωποι του ΟΛΗ παρέστησαν στην τελετή απονομής Bravo Sustainability Awards 2022, την Πέμπτη 23 Ιουνίου, η οποία πραγματοποιήθηκε σε έναν χώρο υψηλού ιστορικού συμβολισμού, στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Βιώσιμης Ανάπτυξης Bravo Sustainability Week 2022, που διοργανώνεται από το QualityNet Foundation.

Ο ΟΛH διακρίθηκε για τις δράσεις του που αφορούν το project Electriport, το οποίο παρουσίαζε παράλληλα στο Αμβούργο στο Συνέδριο Decarbonizing Shipping, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης και που έτυχε θερμής υποδοχής από τους ακροατές του Συνεδρίου.

Το έργο Electriport, είχε υποβληθεί από τον ΟΛΗ τον Ιανουάριο 2021 και εγκρίθηκε από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» , με την ονομασία «Port Electrification –Alternative Maritime Power in the Port of Heraklion», και που περιλαμβάνει την εκπόνηση πλήρους σειράς μελετών ωρίμανσης και ανάπτυξης ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η σημαντικότητα του προγράμματος Electriport, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην Βιώσιμη Ανάπτυξη και στην Πράσινη Μετάβαση με πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, με τη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων. Ο σχεδιασμός εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου θα έχει ως αποτέλεσμα την δραματική αλλαγή του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του λιμένος και της πόλης του Ηρακλείου με την φιλοδοξία το λιμάνι του Ηρακλείου να είναι το πρώτο που θα αποκτήσει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στην Ελλάδα.

O Θεσμός των βραβείων Bravo, σημείωσε «ρεκόρ» συμμετοχών που προέρχονται από το κοινό των Λιμένων, των Επιχειρήσεων, των Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Οργανισμών της Κοινωνίας Πολιτών και των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων. H αξιολόγηση των πρωτοβουλιών που αναδεικνύονται γίνονται μέσα από τις επιστημονικές επιτροπές του Θεσμού, οι οποίες αποτελούνται από 170 μέλη και με την ενεργή συμμετοχή περισσότερων από 16.000 Ενεργών Πολιτών αναδείχθηκαν οι καλύτερες πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο και πράσινο μέλλον.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου βραβεύτηκε στη θεματική ενότητα αφιερωμένη στο «Περιβάλλον» και το βραβείο παρέλαβε ο κ. Σηφάκης Νικόλαος μέλος του Δ.Σ. του ΟΛH συνοδευόμενος από τον κ. Τσιπλοστεφανάκη Εμμανουήλ Διευθυντή Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος.

H σημαντική διάκριση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου με την απονομή του Βραβείου, δηλώνει με τον καλύτερο τρόπο ότι αναγνωρίζονται οι πρωτοβουλίες του ΟΛΗ για την επίτευξη των κλιματικών και περιβαλλοντικών στόχων, δημιουργώντας υπεραξίες και αποδεικνύοντας ότι είναι ένας καινοτόμος οργανισμός που επενδύει με κάθε τρόπο στην Πράσινη Μετάβαση και στην Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Οι αλυσιδωτές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κόσμο απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους από την Διεθνή Ναυτιλιακή Βιομηχανία. Αυτός υπήρξε και ο κύριος στόχος του Συνεδρίου που διεξήχθη στις 21 και 22 Ιουνίου 2022 στο Αμβούργο της Γερμανίας, για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και την υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών καυσίμων, στο οποίο συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Παπαδάκης.

Στο Συνέδριο έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της Διεθνούς Ναυτιλιακής και Λιμενικής Βιομηχανίας, με εξειδικευμένες εισηγήσεις που αφορούσαν την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ναυτιλιακών εταιρειών. Αναπτύχθηκαν και παρουσιάστηκαν οι διαφορετικές τεχνολογίες απανθρακοποίησης και τέθηκαν πρόσφατοι προβληματισμοί με τις εξελίξεις που προέκυψαν από τον πόλεμο της Ουκρανίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης αναφέρθηκε στο Συνέδριο του Αμβούργου κατά την ομιλία-εισήγησή του, στην κρισιμότητα της κλιματικής αλλαγής, η οποία έχει μεταβληθεί στην κυριότερη σύγχρονη απειλή για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη μας. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου προέρχονται από 5 μεγάλες κατηγορίες δραστηριοτήτων, με τον τομέα των μεταφορών να είναι ένας από τους βασικούς ρυπαντές. Ο παγκόσμιος ναυτιλιακός στόλος αποτελείται από 120.000 πλοία τα οποία εκλύουν 1 δις. τόνους αερίων θερμοκηπίου κάθε χρόνο.

Η πράσινη μετάβαση είναι αναγκαιότητα και για τον κλάδο της ναυτιλίας, με τη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων να αποτελεί τη βασική προτεραιότητα. Δεν έχει διαφανεί ακόμα ποιά λύση θα κυριαρχήσει στο μέλλον. Το LNG ξεχωρίζει ως η λύση που στο κοντινό μέλλον θα περιορίσει σημαντικά αλλά δεν θα εξαλείφει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ενώ η αμμωνία και το υδρογόνο ξεχωρίζουν ως οι βασικότερες μακροπρόθεσμες λύσεις.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ.Μηνάς Παπαδάκης αναφέρθηκε επίσης ότι τα σύγχρονα λιμάνια εάν θέλουν να καταφέρουν να συνεχίζουν να αποτελούν κόμβους διεθνών αλυσίδων θα πρέπει να ακολουθούν νέα πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος ώστε να κάνουν κατάλληλη τη διαχείριση των περιβαλλοντικών συνεπειών και τόνισε την σημασία του COLD IRONING που δίνεται ως απάντηση των λιμένων στην κλιματική κρίση.
Απαραίτητη προυπόθεση είναι να διαμορφωθεί το κατάλληλο ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο καθώς επίσης και να ξεπεραστούν τα διάφορα τεχνικά προβλήματα όπως η συμβατότητα των παραγόντων ηλεκτρισμού. Το μεγάλο ύψος επένδυσης και το υψηλό κόστος μετατροπής των πλοίων και ιδιαίτερα των πλοίων μεγάλης ηλικίας αποτελούν πρόσθετους περιοριστικούς παράγοντες.

Στη συνέχεια ο κ. Μηνάς Παπαδάκης παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Η. για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με ιδιαίτερη έμφαση στο πρόγραμμα ELECTRIPORT που αφορά το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλάξει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος και της πόλης του Ηρακλείου με την φιλοδοξία να είναι το λιμάνι του Ηρακλείου το πρώτο που θα αποκτήσει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, καταλήγοντας ότι η αποστολή «our mission is no emissions” αποτελεί και το βασικό μας σύνθημα στην πορεία για την πράσινη μετάβαση. Αξίζει να επισημανθεί ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έτυχαν θερμής υποδοχής από τους ακροατές του συνεδρίου, οι οποίοι συνεχάρησαν θερμά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Η κ. Μηνά Παπαδάκη..

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς