Οι συζητήσεις για το μέλλον του Λιμένα της Πάτρας δεν μπορούν παρά να ικανοποιούν την διοίκηση του ΟΛΠΑ ΑΕ έστω και αν υπάρχουν διαφορετικές οπτικές ή επιδιώξεις στην προσέγγιση του θέματος.
Σχετικά με τις εκτιμήσεις που εξέφρασε ο ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας περί επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Λιμένα είναι γνωστό πως οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται από την Κυβέρνηση.

Ωστόσο, ο ΟΛΠΑ ΑΕ αισθάνεται την ανάγκη να καταστήσει σαφές ότι στα ζητήματα που άπτονται της αρμοδιότητάς του δεν υπάρχει καμία απολύτως καθυστέρηση. Αν και το βάρος έχει πέσει στην διαχείριση της πανδημίας, συμβαίνει το αντίθετο. Δεν έχει μείνει πίσω κανένα από τα σημαντικά θέματα του λιμανιού.

Ειδικότερα:

1. Παρά το γεγονός ότι έχει δοθεί παράταση μέχρι το τέλος του 2021 για τις μελέτες του προγράμματος POSEIDON MED II και την χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, ο ΟΛΠΑ ΑΕ έχει ήδη υποβάλει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
2. Επικαιροποιήθηκαν οι μελέτες για το Εμπορικό Τμήμα και κατατέθηκαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να εξευρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο.
3. Συντάχθηκαν μελέτες για την κατασκευή υποδομών που θα επιτρέψουν στο Λιμάνι να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια από χώρες εκτός της Συνθήκης Σένγκεν και υποβλήθηκε αίτημα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την χρηματοδότησή τους.

ΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΖΩΝΗ

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα η διοίκηση του ΟΛΠΑ ΑΕ έθεσε ως βασική προτεραιότητα να βάλει τάξη σε μια σειρά από ζητήματα που εκκρεμούσαν. Στο πλαίσιο αυτό συντάχθηκε εισήγηση από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του ΟΛΠΑ ΑΕ, την οποία υιοθέτησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Παναγιώτης Τσώνης, και προτάθηκαν συγκεκριμένες τροποποιήσεις-διορθώσεις σε ορισμένα σημεία της λιμενικής ζώνης του Νότιου και του Βόρειου Λιμένα, καθώς και στο Ρίο.

Ο κ. Τσώνης πρότεινε στη Δημοτική Αρχή της Πάτρας και τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων να γίνει κοινή ενημέρωση για όλα τα θέματα μέσω τηλεδιάσκεψης. Τελικά, επιλέχθηκε να γίνει δια ζώσης ενημέρωση στον Δήμαρχο Πατρέων κ. Κώστα Πελετίδη (παρέστησαν ακόμα στη συνάντηση ο Αντιδήμαρχος κ. Χρήστος Κορδάς και ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΠΑ ΑΕ, κ. Φώτης Σμυρνής). Ο κ. Τσώνης θεώρησε για λόγους ηθικής τάξης να ακολουθήσουν κατ’ ιδίαν ενημερωτικές συναντήσεις του με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Όπως και έγινε.

Το περιεχόμενο των προτεινόμενων τροποποιήσεων-διορθώσεων είναι το παρακάτω:

Νότιο Λιμάνι: Στην προέκταση της Ελευθερίου Βενιζέλου και πάνω από τον εγκιβωτισμένο χείμαρρο Διακονιάρη υπάρχει ένας χωματόδρομος που εφάπτεται του Νότιου Πάρκου. Ο ΟΛΠΑ ΑΕ ζητάει από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου να δημιουργήσει στην προέκταση του δρόμου έναν κυματοθραύστη για τις ανάγκες προστασίας των πλοίων που ελλιμενίζονται, καθώς παρατηρείται έντονος κυματισμός. Ο κυματοθραύστης προτείνεται να κατασκευαστεί από τον ΟΛΠΑ ΑΕ, θα φωταγωγηθεί και φυσικά θα δοθεί σε ελεύθερη χρήση στους πολίτες, δηλαδή θα είναι επισκέψιμος. Η κατασκευή του κυματοθραύστη από τον ΟΛΠΑ ΑΕ θα επιτρέψει να αγκυροβολούν εκεί τα σκάφη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του Λιμενικού Σώματος κ.ά., τα οποία ελλιμενίζονται σήμερα στην προβλήτα της Γούναρη. Έτσι, ο ΟΛΠΑ ΑΕ θα ικανοποιήσει το σχετικό αίτημα του Δήμου Πατρέων.

Βόρειο Λιμάνι: Εύλογα ο ΟΛΠΑ ΑΕ πρότεινε να τροποποιηθεί-διορθωθεί η γραμμή της λιμενικής ζώνης πλάτους 3 μέτρων από την στιγμή που ο ποδηλατόδρομος τον οποίο κατασκευάζει ο Δήμος Πατρέων, θα περάσει εκτός του φράκτη του Λιμένα. Διαπιστώνοντας ότι ο Δήμος Πατρέων έχει άλλα σχέδια, όπως μεταφέρθηκε στον ΟΛΠΑ ΑΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παναγιώτης Τσώνης έκρινε σκόπιμο να μην προχωρήσει η συγκεκριμένη τροποποίηση-διόρθωση. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στο παρελθόν είχε εκφραστεί διαφορετική προσέγγιση στο θέμα από την παράταξη της σημερινής Δημοτικής Αρχής.

Πορθμείο Ρίου: 1) Στην Ανατολική προβλήτα προτείνεται να υποχωρήσει το όριο της λιμενικής ζώνης προς την πλευρά της θάλασσας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα να προχωρήσει στη συντήρηση του οδοστρώματος που ανήκει στην αρμοδιότητά της. Επίσης, προτείνεται ο καθορισμός των θαλάσσιων ορίων δικαιοδοσίας του ΟΛΠΑ ΑΕ να είναι τα 100 μ., 2) Στη Δυτική προβλήτα προτείνεται να τροποποιηθούν-διορθωθούν τα όρια, ώστε να βγει ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου εκτός της λιμενικής ζώνης και να δημιουργηθεί δρόμος πλάτους 7,5 μ. που να οδηγεί στην παραλία που βρίσκεται πίσω από το Κάστρο. Παράλληλα, προτείνεται η διόρθωση του ορίου της λιμενικής ζώνης κάτω από την Γέφυρα για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται.

Τονίζεται ότι για όλα τα παραπάνω δεν ήταν απαραίτητο από την κείμενη νομοθεσία να ληφθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Παρόλα αυτά, ο ΟΛΠΑ ΑΕ και ο κ. Τσώνης προσωπικά ως Πατρινός, θεώρησαν ότι είναι ηθικά υποχρεωμένοι να ενημερώσουν την Δημοτική Αρχή και τις παρατάξεις για τις προτεινόμενες τροποποιήσεις-διορθώσεις, καθώς αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή της Διοίκησης του Οργανισμού να συζητούνται όλα τα θέματα πάνω από το τραπέζι και να μην υπάρχει «κρυφή ατζέντα». Η πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση του ΟΛΠΑ ΑΕ είναι: Λιμάνι ανοικτό στην πόλη και τους πολίτες.

Επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, συνοδεία του Γ.Γ. Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, και της Επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρίας Αντωνίου πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 20 Απριλίου 2021, στην ΟΛΘ Α.Ε.

“Έξυπνα” ηλιακά παγκάκια τοποθέτησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ σε χώρους αναψυχής και περιπάτου της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος (ΧΖΛ) Ελευσίνας και συγκεκριμένα στη θέση Νέα Μαρίνα, αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο σημεία του παραλιακού μετώπου της πόλης, δικαιοδοσίας του.

Τα “έξυπνα” ηλιακά παγκάκια είναι μια καινοτομία που εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό σειράς τεχνικών εργασιών, που υλοποιεί ο ΟΛΕ κατόπιν σχετικής απόφασης του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολου Καμαρινάκη, για τον εκσυγχρονισμό της εικόνας του παραλιακού μετώπου της Ελευσίνας και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης.

Τα “έξυπνα” παγκάκια, κατασκευασμένα από ατσάλι και ξύλο σε μοντέρνο σχεδιασμό, προσφέρουν στους χρήστες πολλές περισσότερες υπηρεσίες από την ανάπαυση. Πρόκειται για έναν ολοκληρωμένο ψηφιακό σταθμό διευκολύνσεων. Διαθέτουν ενσωματωμένες κυψέλες που μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική και ενσωματωμένο Wi-Fi router, ενώ παράλληλα διαθέτουν 2 θύρες USB, όπου καθένας μπορεί να φορτίσει δωρεάν οποιαδήποτε ηλεκτρική συσκευή και 2 θύρες ασύρματης φόρτωσης, εφόσον τα κινητά διαθέτουν τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης.

Το έργο υλοποιήθηκε υπό την επίβλεψη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ στο πλαίσιο της μελέτης για την καλύτερη αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης λιμένος Ελευσίνας, με στόχο:

• την εξυπηρέτηση κατοίκων στη ευρύτερη περιοχή του Λιμένα της Ελευσίνας σε τομείς ενέργειας, όπως η δωρεάν ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων ή φορητών υπολογιστών καθώς και η δωρεάν χρήση του διαδικτύου απεριόριστα,

• την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής ενόψει της ανακήρυξης της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το έτος 2023

• την εξοικείωση των πολιτών με το διαδίκτυο και τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Σημειώνεται ότι τα “έξυπνα” παγκάκια ελέγχονται με εξειδικευμένο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας για την αποτροπή δολιοφθοράς ή κλοπής.

Την Κυριακή 18 Απριλίου εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων και Τοποθεσιών. Καθιερώθηκε από την UNESCO και από το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών ICOMOS, έχοντας στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και της πολιτείας για τα πολιτιστικά αγαθά, υλικά και άυλα αλλά και την ένταξή τους στη σύγχρονη κοινωνική και πολιτιστική ζωή.

Πραγματοποιήθηκε μέσω teleconference η ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης 2020 παρουσία, του κ. Άγγελου Καρακώστα, Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου και της CFO κας Li Jin με τη συμμετοχή 35 αναλυτών και εκπροσώπων χρηματιστηριακών εταιρειών.

Παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 και τις αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα σε συγκεκριμένους επιχειρησιακούς τομείς, όπως η Κρουαζιέρα, η Ακτοπλοΐα και ο Σταθμός Αυτοκινήτων η Εταιρεία πέτυχε την ομαλή συνέχιση των λιμενικών δραστηριοτήτων σε συνθήκες ασφάλειας χωρίς να θέσει κανένα εργαζόμενο σε καθεστώς αναστολής. Ταυτόχρονα προχώρησε σε συμβασιοποίηση επενδύσεων που ανέρχονται σε € 211,7 εκατ. και εντείνει τις προσπάθειες επιτάχυνσης της υλοποίησής τους.

Πιο συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 132,9 εκατ., τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε € 36,9 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε € 26,4 εκατ.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 0,40, διατηρώντας την ίδια αναλογία επί της καθαρής κερδοφορίας σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Η Διοίκηση της Εταιρείας συνεχίζει τις έντονες προσπάθειες για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών και την επαναφορά όλων των δραστηριοτήτων σε αναπτυξιακή τροχιά.

 

*Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.olp.gr

Σε συνέχεια της διανομής των Χριστουγεννιάτικων δώρων στο τέλος του 2020, η ΟΛΠ Α.Ε. διέθεσε ξανά 3000 δώρα ενόψει των εορτών του Πάσχα, για τα παιδιά οικονομικά ασθενών οικογενειών των γειτονικών Δήμων.

Υπογραφή σύμβασης προμήθειας Ηλεκτρικών Γερανογεφυρών Στοιβασίας (E-RTG Cranes)

Τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου επισκέφθηκε την Παρασκευή 9 Απριλίου 2021, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, συνοδευόμενος από την Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χριστιάνα Καλογήρου.

H ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει την έγκριση των αποτελεσμάτων αξιολόγησης του διαγωνισμού για την «Προμήθεια δύο (2) ναυπηγικών γερανών (τύπου double level luffing jib cranes) για τις δραστηριότητες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος στο πλαίσιο της Υποχρεωτικής Επένδυσης Y.Ε.06.» συνολικής αξίας περίπου 8 εκατ. ευρώ.

Οι υπερσύγχρονοι και τελευταίας τεχνολογίας γερανοί θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των παροχών της ΝΕΖ Περάματος, εξυπηρετώντας εργασίες επισκευής πλοίων μέχρι 55 μέτρα ύψος με ανυψωτικές ικανότητες 40 τόνων.

Να σημειωθεί ότι επίσης είναι σε εξέλιξη η εκτέλεση του έργου Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος – Φάση Β αρχικού προϋπολογισμού περίπου 23 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 55 εκατ. ευρώ των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχουν συμφωνηθεί με το Ελληνικό Δημόσιο για τη ΝΕΖ Περάματος. Η Φάση Α έχει υλοποιηθεί από το 2018 και έχει συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των δεξαμενιζόμενων πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά (αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 121 το 2020).

 

Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε. ΑΕ) και του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για θέματα ανάπτυξης, επέκτασης και προώθησης της διαθεσιμότητας του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ)/Liquefied Natural Gas (LNG), ως καυσίμου περιβαλλοντικά φιλικού, προς όφελος των πολιτών της χώρας, αλλά και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu παρουσίασε ένα ξεχωριστό έργο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στον Δήμαρχο Πειραιά.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ Α.Ε.), με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει σήμερα, ότι το λιμάνι του Ηρακλείου επιλέχτηκε χτες ως φιναλίστ, στα 28α ετήσια βραβεία World Travel Awards (www.worldtravelawards.com), στην κατηγορία “Κορυφαίο λιμάνι της Ευρώπης για το 2021”.

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Γιώργος Καστελλάνος

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς

Ακολουθήστε μας