
Δελτία τύπου-Ανακοινώσεις (1634)
Children categories
Πειραιάς, 09-02-2023
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, προχωρά, για μία ακόμη χρονιά, στη δημοσιοποίηση των συνολικών στοιχείων αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα. Το 2022 χαρακτηρίζεται ως έτος σταθμός και ορόσημο για τον κλάδο της κρουαζιέρας με τις συνολικές αφίξεις να κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας σημαντικά τον αντίστοιχο αριθμό του 2019, τελευταίο προ πανδημίας χρόνο αναφοράς.
Ειδικότερα το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα Ελληνικά λιμάνια ανήλθαν στις 4.614 και ο αριθμός επιβατών σε 4.381.876. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%. Ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο συνιστά το γεγονός ότι με έτος αναφοράς το 2019, ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων αυξήθηκε κατά 16% ενώ με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, όπου τα σημερινά στοιχεία αφορούν το εννιάμηνο έως 30 Σεπτεμβρίου, η αύξηση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να αγγίξει το 20%. Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε σχέση με το 2021, παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις σε όλους τους προορισμούς και ιδιαίτερα στο Λαύριο κατά 291%, στη Θεσσαλονίκη και στη Σαντορίνη κατά 259%, στη Μύκονο κατά 141%, στο Βόλο κατά 114%, στην Κέρκυρα 96%, στη Ρόδο 95% και στο Ηράκλειο κατά 92%. Σημαντικά ενισχυμένο εμφανίζεται και το homeporting στα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου, όπου προσφέρεται η σχετική δυνατότητα στους επιβάτες.
Θετική είναι και η πορεία των συνολικών εσόδων από την κρουαζιέρα. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τοπικές κοινωνίες, για τις περιφέρειες αλλά και συνολικά για τη χώρα, όσον αφορά την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Παράλληλα, οι προοπτικές για το 2023, με βάση τα σημερινά στοιχεία είναι πολύ ευοίωνες με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις στο σύνολο σχεδόν των προορισμών. Η σημερινή εικόνα είναι πολύ ενθαρρυντική. Επίσης, σε πολλούς Ελληνικούς προορισμούς προχωρούν έργα κατασκευής και αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση των λιμένων.
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ο Πρόεδρος της κ. Θάνος Λιάγκος, τα Μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου και ο Εκτελεστικός της Διευθυντής κ. Δημήτρης Ιατρίδης ήθελαν να ευχαριστήσουν, πρώτον, όλα τα Μέλη της Ένωσης, για την παροχή και επεξεργασία των στοιχείων, τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και την ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και όλων των δημοσίων υπηρεσιών και των εταιρειών κρουαζιέρας για την άριστη συνεργασία.
Πραγματοποιήθηκε η ετήσια παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2022 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, η οποία έλαβε χώρα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, από εκπροσώπους της Διοίκησης της Εταιρείας με επικεφαλής την CFO κα Li Jin.
Ένα ακόμη σκάφος, το 17ο κατά σειρά, προστίθεται στον μακρύ κατάλογτων επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων που απομακρύνθηκαν οριστικά από την περιοχή δικαιοδοσίας του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.
Πρόκειται για το Φ/Γ “AMARANTHUS” (Σημαίας Palau IMO 7947037), το οποίο ήταν ελλιμενισμένο στον Όρμο της Βλύχας από τις 26-5-2016 και χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο-επιβλαβές στις 29-7-2020.
Το πλοίο απομακρύνθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, με προορισμό την Τουρκία για σκραπ.
Ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τις διαδικασίες για την απομάκρυνση και των υπόλοιπων επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από την θαλάσσια ζώνη αρμοδιότητας του στον κόλπο της Ελευσίνας, στοχεύοντας στην διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, αναφερόμενος στο διπλό συμβολισμό της 25ης Μαρτίου δήλωσε ότι « Η 25η Μαρτίου, διπλή γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Εθνικής μας Επετείου, αποτελεί ημέρα αναστοχασμού, αφύπνισης αλλά και έμπρακτου σεβασμού στους Ήρωες της Επανάστασης. Είναι Ημέρα μνήμης, ημέρα περηφάνιας αλλά και ημέρα που ενώνει όλο τον Ελληνισμό μέσα από τους συμβολισμούς και τις παρακαταθήκες του Αγώνα για την Ελευθερία.
Απόδοση τιμής σε όσους πότισαν το δένδρο της Ελευθερίας. Απόδοση μεγίστης τιμής σε μία χούφτα ρακένδυτων Ελλήνων που με υψηλό το φρόνημα της ελευθερίας και με βαθιά πίστη στην Παναγιά μας, δεν δίστασαν να πολεμήσουν σε στεριά και θάλασσα, να εναντιωθούν απέναντι σε μία κραταιά Οθωμανική αυτοκρατορία και να οδηγήσουν στην απελευθέρωση της πατρίδας μας μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς. Από αυτόν τον Ιερό Αγώνα των προγόνων μας για το δίκαιο και την ελευθερία αντλούμε σήμερα πίστη, ελπίδα, όραμα για μια κοινωνία ισότητας, δικαιοσύνης και ευημερίας».
Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς στη δήλωσή του ανέφερε ότι «το μήνυμα της ελληνικής επανάστασης του 1821 έρχεται δυνατά και στεντόρεια στα αυτιά μας. Εμπνεόμαστε από την εθνική ομοψυχία των προγόνων μας που ατσάλωσε την ψυχή τους και έκλεισε μέσα στην καρδιά τους την Ελλάδα και με την ελπίδα της νίκης πολέμησαν για τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
Υψωμένη η Γαλανόλευκη, το ιερότερο σύμβολο του Έθνους που στις πτυχές της περικλείει τους αγώνες και τις θυσίες των Ηρώων του ’21, στέλνει το μήνυμα της ελπίδας ότι ο Ελληνικός λαός μπορεί να ομοψυχήσει, να αναγνωρίσει μέσα του το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής με τις αξίες της ανεξαρτησίας της ελευθερίας της δημοκρατίας και τις έννοιες της ενότητας, της συλλογικής αλλά και της ατομικής ευθύνης».
Χρόνια Πολλά Ελλάδα!!!
Χρόνια Πολλά Ελληνίδες και Έλληνες!!
ΟΛΗ Α.Ε.: Σε ανοδική πορεία τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσεως 2022 του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου
Το 2022 υπήρξε για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου χρονιά έντονης δραστηριότητας, με εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, ανταποκρινόμενος στην έκκληση του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας και της Συρίας, ενώνει τις δυνάμεις του και συγκεντρώνει είδη πρώτης ανάγκης.
Η Πρέσβης της Δημοκρατίας της Νότιας Αφρικής, Beryl Rose Sisulu, συνοδευόμενη από τον Επίτιμο Γενικό Πρόξενο της Δημοκρατίας της Νότιας Αφρικής, Βασίλη Τάκα και τους συνεργάτες της, επισκέφθηκε χθες την ΟΛΘ Α.Ε. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, η Γενική Εμπορική Διευθύντρια και Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε., Θεοδώρα Ρήγα και άλλα στελέχη της Εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Λιάγκος παρουσίασε συνοπτικά το πολυεπίπεδο Επενδυτικό Πλάνο που υλοποιεί η ΟΛΘ Α.Ε. εστιάζοντας στα σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία. Επιπλέον, η Πρέσβης και η αντιπροσωπεία της είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το παρόν και το μέλλον του Λιμένα Θεσσαλονίκης μέσα από το εντυπωσιακό τρισδιάστατο διαδραστικό μοντέλο της ΟΛΘ Α.Ε. και να βιώσουν τους λόγους, για τους οποίους η ΟΛΘ Α.Ε. είναι κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι.
Και οι δύο πλευρές αναγνώρισαν την προστιθέμενη αξία της διατήρησης ανοικτών διαύλων επικοινωνίας, επιβεβαιώνοντας τις προοπτικές ανάπτυξης μιας αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας στο μέλλον.
17 Μαρτίου 2023. Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2022, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών της, ο οποίος ανήλθε σε €194,6 εκατ. έναντι €154,2 εκατ. της χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €40,4 εκατ. ή ποσοστό 26,2%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €74,7 εκατ. έναντι €49,2 εκατ. της χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 51,7%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €52,9 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 43,9% σε σχέση με τα €36,8 εκατ. της χρήσης του 2021. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,04 αυξημένο κατά 65% σε σχέση με το 2021 όπου ήταν €0,63.
Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω ποσά αποτελούν, τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε., αναφορικά με τα έσοδα αλλά και την κερδοφορία.
Τα αποτελέσματα των επιμέρους βασικών δραστηριοτήτων του λιμένα έχουν ως εξής:
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το 2022 ο κλάδος της κρουαζιέρας σημείωσε σημαντική άνοδο τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων του λιμένα όσο και επιβατικής κίνησης. Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2022 ανήλθε σε 880.416 έναντι 303.665 το 2021 καταγράφοντας αύξηση ποσοστού 190%. Αυξημένοι κατά 79% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων, με 677 κατάπλους έναντι 379 το προηγούμενο έτος, αριθμός ο οποίος ξεπερνά κατά πολύ ακόμα και τα προ-πανδημίας επίπεδα. Συμπληρωματικά αξίζει να αναφερθεί ότι οι αφίξεις από επιβίβασης (Homeporting) κατέγραψαν αύξηση κατά 100,5% σε σχέση με το 2021.
Η δραστηριότητα της ακτοπλοΐας κατέγραψε αύξηση συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2022, παρουσίασε θετική μεταβολή της τάξης 26% με 14.976.394 έναντι 11.896.187 επιβάτες το 2021.
Τέλος, ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων διατήρησε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών και το 2022. Πιο συγκεκριμένα, η συνολική διακίνηση του Προβλήτα Ι σημείωσε αύξηση 5,4%.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2022 επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο ότι η εφαρμοζόμενη στον λιμένα στρατηγική ανάπτυξης υψηλής ποιότητας αποδίδει πλήρως και είναι η ενδεδειγμένη. Συνδυαζόμενη με τα μεγάλα έργα αναβάθμισης του λιμένα και τις στοχευμένες επενδύσεις, που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια από την ΟΛΠ Α.Ε., εξασφαλίζει τις συνθήκες ώστε ο Πειραιάς να αναγνωρίζεται σήμερα διεθνώς ως ένα από τα πιο σημαντικά και ανταγωνιστικά λιμάνια της Ευρώπης. Τα ιστορικά ως άνω αποτελέσματα μας γεμίζουν αισιοδοξία και δύναμη ώστε με την ίδια μέθοδο, συστηματικότητα και συνέπεια να συνεχίσουμε να κρατάμε το λιμάνι ψηλά, δημιουργώντας επιπρόσθετη αξία για όλους».
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στηρίζει τους δρομικούς αγώνες του KARTEROS RUN αφιερωμένους στη μνήμη των συμπολιτών μας του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών.
ΟΛΗ…Τρέχουμε, ήταν το σύνθημα στο 1ο KARTEROS RUN, του οποίου μεγάλος χορηγός ήταν ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, το οποίο διεξήχθη το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12 Μαρτίου 2023 στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Karteros Beach Sports Center, με την συμμετοχή πλήθος κόσμου.
Το 1ο KARTEROS RUN, διοργανώθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή των 3ων Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων «Ηράκλειο 2023» και συγκαταλέγεται σε μία σειρά εκδηλώσεων που διεξάγονται ενόψει της μεγάλης αθλητικής γιορτής των χωρών της Μεσογείου, που θα γίνει το Σεπτέμβριο του 2023.
Όλοι οι δρομικοί αγώνες του 1ου KARTEROS RUN εκτός του αγωνιστικού τους χαρακτήρα είχαν παράλληλα και έντονο κοινωνικό περιεχόμενο, καθώς τα χρήματα της συμμετοχής των δρομέων διατέθηκαν για την οικονομική υποστήριξη 11 κοινωνικών δομών του Ηρακλείου.
Την εκκίνηση του «KARTEROS TRAIL RUN», δόθηκε από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, μαζί με τον πρόεδρο της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής και Παραολυμπιονίκη κολύμβησης, Γιώργο Καπελλάκη, το μέλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και Ολυμπιονίκη κολύμβησης, Νίκο Ξυλούρη και την Olympian μαραθωνοδρόμο Μαρία Πολύζου.
Τις ευχαριστίες του προς τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου εξέφρασε στην δήλωσή του ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι «Με απόλυτο σεβασμό απέναντι στους αδικοχαμένους συμπολίτες μας στα Τέμπη, στις οικογένειές τους και συνολικά στις δύσκολες ημέρες που βιώνει όλη η χώρα μας, αφιερώνουμε σεμνά στη μνήμη τους το 1ο KARTEROS RUN αυτό το σαββατοκύριακο, στις Εθνικές Εγκαταστάσεις Παράκτιων Αθλημάτων στον Καρτερό.Όλοι συμμετέχουμε και ενισχύουμε ακόμα περισσότερο τα ζωτικά μηνύματα για την άθληση και την κοινωνική αλληλεγγύη, που τόση ανάγκη έχει ο τόπος μας. Ευχαριστώ θερμά τους περισσότερους από 1.500 δρομείς, στηρίζοντας με τον τρόπο αυτό απευθείας κοινωνικές δομές της Κρήτης, αλλά και όλους τους χορηγούς για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση της διοργάνωσης.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ), καθώς και τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και του ΕΚΑΒ..»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης αναφερόμενος στην αγωνιστική και κοινωνική διάσταση του 1ου KARTEROS RUN τόνισε αφενός μεν την ανάδειξη της αθλητικής παιδείας και την επίδρασή της στη διαμόρφωση του αθλητικού πολιτισμού και αφετέρου στην αξία της αφιερωματικής αθλητικής δράσης χάριν της οποίας κινητοποιήθηκε πλήθος κόσμου με την συμμετοχή 1500 δρομέων όλων των ηλικιών. Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου πέραν του συλλογικού πένθους της συγκεκριμένης αθλητικής διοργάνωσης, στηρίζει έμπρακτα αθλητικές διοργανώσεις που προσφέρουν ευκαιρίες για να επιβραβευθούν οι επιδόσεις, οι αξίες και τα οφέλη του αθλητισμού και έχουν επίσης ένα σημαντικό οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο στο τόπο μας.
Το παρών έδωσε μιλώντας για την διοργάνωση του 1ου KARTEROS RUN το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΗ ο Αντώνης Νιθαυριανάκης, ο οποίος ανέφερε ότι «Οι δρομικοί αγώνες του KARTEROS RUN δημιουργούν αθλητικές συνειδήσεις και αφιερώνονται στη μνήμη όσων χάθηκαν στο μοιραίο δυστύχημα των Τεμπών. Τέτοιες διοργανώσεις προάγουν τον αθλητισμό και τον πολιτισμό αφού είναι σημαντικό ότι δεν εστιάζονται μόνο στο αγωνιστικό μέρος αλλά έχουν διάσταση κοινωνική, πνευματική, πολιτιστική. Είναι χρέος μας να στηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες που αφήνουν το αποτύπωμά τους. Ευχαριστούμε τον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη για την συνεχή και αδιάλειπτη προσπάθειά του να στρέψει την κοινωνία του Ηρακλείου προς το αθλητικό ιδεώδες».
Μετά από σχετικές ενέργειες του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, ένα ακόμη επικίνδυνο-επιβλαβές πλοίο απομακρύνθηκε οριστικά από την θαλάσσια ζώνη δικαιοδοσίας του.
Πρόκειται για το ρυμουλκό “Αχιλλέας” (Ν.Π. 10721), το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο από τον πλοιοκτήτη του από το 2014 στην εξωτερική πλευρά του λιμενοβραχίονα του Λιμένα Νέας Περάμου Μεγάρων, όπου είχε ελλιμενιστεί αυθαίρετα. Το χαρακτηρισμένο ως επικίνδυνο-επιβλαβές σκάφος αποσύρθηκε ρυμουλκούμενο εκτός περιοχής αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.
Το έργο της απομάκρυνσης του Ρ/Κ “Αχιλλέας” ανατέθηκε από τον Οργανισμό σε ανάδοχο εταιρεία κατόπιν διεξαγωγής του δεύτερου κατά σειρά δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση του πλοίου, τον περασμένο Νοέμβριο.
Ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς τις διαδικασίες για να απομακρυνθούν όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια, που βρίσκονται επί σειρά ετών στον κόλπο της Ελευσίνας, σε ζώνες αρμοδιότητας του, προκειμένου να διασφαλιστεί η ακώλυτη ναυσιπλοΐα, η εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα και η ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών, καθώς και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί από την θαλάσσια ζώνη δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ, συνολικά, 16 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια
Τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου επισκέφτηκε την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023 ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης.
Ο Υπουργός συνοδευόμενος από τους Βουλευτές κ.κ. Χρήστο Μπουκώρο και Αθανάσιο Λιούπη, την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ ΝΔ Μαγνησίας κ. Νίκο Αθανασάκη και στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου και της 4ης ΠΕΔΙΛΣ συζήτησαν με τη Διοίκηση του ΟΛΒ, για την πορεία διαφόρων έργων και θεμάτων που αφορούν στο λιμάνι, καθώς και για το μεγάλο ενδιαφέρον των επενδυτικών σχημάτων που έχει εκδηλωθεί για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού.
Ο κ. Πλακιωτάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους τόνισε «προχωράμε σε συνεννόηση και με την τοπική κοινωνία και τον Δήμο και τους φορείς, στην αξιοποίηση του λιμένος Βόλου. Είμαστε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από οκτώ επενδυτικά σχήματα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής μας επιλογής για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας. Τα λιμάνια της πατρίδας μας έχουν μεγάλη γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία. Βρίσκονται στο σταυροδρόμι της Ανατολικής Μεσογείου και αποτελούν κομβικά σημεία τροφοδοσίας τόσο προς τα Βαλκάνια, όσο και προς την Κεντρική Ευρώπη. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η προεπιλογή των επενδυτών που θα περάσουν στη β’ βάση του διαγωνισμού και ελπίζουμε μέσα στον Ιούλιο να έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές. Η μεταβίβαση του 67% του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου συνδυάζεται με μία σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν και τη λειτουργικότητα και τις δυνατότητες του λιμανιού κι αυτό που είπα και στην προηγούμενη επίσκεψή μου στον Βόλο, τμήματα της χερσαίας ζώνης λιμένα που δεν εξυπηρετούν λιμενικές δραστηριότητες, θα αποδοθούν στον Δήμο Βόλου κι αυτό θα αποτυπωθεί στη διαδικασία σύμβασης παραχώρησης με τον κυρωτικό Νόμο. Ήδη έχει προχωρήσει ο αποχαρακτηρισμός συγκεκριμένων τμημάτων της χερσαίας ζώνης, όπως το Παλαιό Λιμεναρχείο, η περιοχή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου κι έχει ολοκληρωθεί ο αποχαρακτηρισμός τους».
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου, έθεσε στον υπουργό μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν σε κατασκευές που υλοποιήθηκαν, αλλά και έργα που διεκδικούνται, το ζήτημα της υπογραφής των υπερωριών των εργαζομένων του ΟΛΒ, της χερσαίας ζώνης, ενώ επανέλαβε τη σπουδαιότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένος με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Η ΟΛΠ Α.Ε. στο πλαίσιο εφαρμογής και συνεπούς υλοποίησης της στρατηγικής της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αποφάσισε την παραχώρηση χώρων του λιμένος για την κάλυψη αναγκών στέγασης της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
More...
Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μετέβη στις Βρυξέλλες για την Ημερίδα-Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Renaissance Brussels Hotel, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος «Electriport” να φτάνει στο τέλος του, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ως επικεφαλής εταίρος του έργου καθώς και οι υπόλοιποι εταίροι Wartsila HELLAS, Premium Consulting, Business Development & Consulting, BMG Marine – Ηλεκτρομηχανολόγοι Μηχανικοί, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ), AΝΕΛΙΞΙΣ Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε, MSI HELLAS Εταιρεία Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, παρουσίασαν το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρωτοποριακό πρόγραμμα το οποίο αφορά την μελέτη εγκαταστάσεων για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία όσο διάστημα παραμένουν στο λιμάνι, περιορίζοντας έτσι σημαντικά την εκπομπή ρύπων.
Η ανάπτυξη του έργου Electriport έγινε με γνώμονα την πρόταση της Commission “Fuel EU Maritime” όπου αναφέρεται η απαίτηση ηλεκτροδότησης επιβατικών πλοίων καθώς και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα Ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι το 2030.
Την Ημερίδα άνοιξε με τον χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης όπου καλωσόρισε την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους εκπροσώπους των εταίρων του προγράμματος και όλους του παρευρισκόμενους. Στην συνέχεια το λόγο έλαβε η κ. Isabelle Ryckbost, Γενική Γραμματέας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων, ο κ. Δημήτρης Ιατρίδης εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και η κ. Marie-Caroline Laurent Γενική Διευθύντρια της CLIA.
Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης στην παρουσίαση-ομιλία του με θέμα «Εισαγωγή στο «Electriport”-Μια συνολική προσέγγιση», αναφέρθηκε στη συμβολή των λιμένων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τόνισε ότι οι στρατηγικές για το «έξυπνο» λιμάνι του μέλλοντος παίρνουν μορφή στο Λιμάνι του Ηράκλειου. Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλάζει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος. Η εφαρμογή και η εγκατάσταση του cold ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πορεία αυτή αυξάνει την ανταγωνιστικότητα του λιμένος Ηρακλείου, προσελκύοντας επενδυτικά κεφάλαια, η δε μεταπώληση της ηλεκτρικής ενέργειας θα έχει όχι μόνον οικονομικό όφελος για τον Οργανισμό αλλά και για τα υπό τροφοδότηση πλοία.
Παρά τα όποια προβλήματα και δυσκολίες το timing της υλοποίησης του εν λόγω έργου κρίνεται εξαιρετικό, λόγω της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που καθιστά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων Cold Ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου βιώσιμη και τεχνικά εφικτή
Στις θεσμικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (ΟPS) αναφέρθηκε ο Ακ. Θαλάσσιων Μεταφορών κ. Αβρανάς Αντώνιος, στις δε τεχνικές πτυχές της χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και στην διασύνδεση λιμένος-πλοίου αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της Wartsila-Elecriport partner κ. Μωραϊτάκης Γιάννης, ενώ ο καθ. ΕΛΜΕΠΑ κ. Καραπιδάκης τόνισε την σπουδαιότητα των επενδύσεων και των υποδομών στην εφαρμογή του χερσαίου εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια. Από την Premium Consulting (εταίρος του έργου), η Δρ. Μαρίνα Μανιάτη και ο Δρ. Μανώλης Νικολαΐδης παρουσίασαν την οικονομοτεχνική προσέγγιση του έργου και κατέδειξαν τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται η βιωσιμότητα του έργου τόσο για το λιμάνι, όσο και για τους χρήστες της νέας υπηρεσίας (πλοιοκτήτες). Στην οικονομοτεχνική προσέγγιση αναλύθηκε ο νέος ρόλος του λιμανιού ως παρόχου ενέργειας και εξετάστηκαν οι επιπτώσεις σε τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων, κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία και επιβατηγά / οχηματαγωγά για τα οποία παρουσιάστηκε αναλυτικά το κόστος της επένδυσης και το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει για τους πλοιοκτήτες με βάση τις τρέχουσες τιμές ενέργειας.
Την αξιολόγηση ασφάλειας των συστημάτων εγκαταστάσεων του έργου Electriport ανέπτυξε ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου του τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ν. Νικητάκος, αναφερόμενος ότι η εγκατάσταση της ηλεκτροδότησης πλοίων με ρεύμα από την ξηρά θα επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στο θέμα ασφάλειας (security) του λιμένος του Ηρακλείου. Τόνισε ότι όσον αφορά την φυσικά ασφάλεια θα πρέπει να γίνει τροποποίηση του υπάρχοντος σχεδίου ασφάλειας (ISPS) προβλέποντας επιπρόσθετα μέτρα στα σημεία που πρόκειται να εγκατασταθούν οι διατάξεις ηλεκτροδότησης. Τα μέτρα θα αφορούν και θα διαφοροποιούνται και στις 3 καταστάσεις ασφάλειας. Αρκετά σημαντικό, λόγω των σημαντικών τεχνολογικών εξελίξεων, είναι η εκπόνηση μελέτης για την κυβερνοασφάλεια τόσον όσον αφορά τα συστήματα ΙΤ (Information Technology -πληροφοριακά συστήματα) όσον και τα συστήματα ΟΤ (Operation Technology – PLCs, SCADA etc.). Απαιτείται κατάλληλη εκπόνηση μελέτης εντοπισμού και διαχείρισης κινδύνων ασφάλειας που προέρχονται από τα παραπάνω συστήματα.
Στην Ημερίδα, την οποία συντόνιζε ο έγκριτος Δημοσιογράφος Μηνάς Τσαμόπουλος, δημιουργήθηκε μία διαδραστική πλατφόρμα διαλόγου και ανταλλαγής τεχνογνωσίας όπου εξετάστηκαν διεξοδικά οι τεχνικοί περιορισμοί, η αποτελεσματικότητα της εγκατάστασης στο λιμάνι του Ηρακλείου καθώς και η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Επεξεργάστηκαν διαστάσεις όπως η οικονομική πτυχή, το συνολικό κοινωνικοοικονομικό όφελος για την πόλη του Ηρακλείου, το οποίο προκύπτει από την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, δίνοντας έμφαση στην περιβαλλοντική προσαρμογή που συντελείται στην πόλη – λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. και γενικότερα τα τελικά αποτελέσματα αντικατόπτρισαν όσον το δυνατόν περισσότερες απόψεις και πτυχές σχετικά με το Cold Ironing.
Η Ημερίδα έκλεισε με την παράθεση γεύματος στον Έλληνα πρέσβη στις Βρυξέλλες και στους Έλληνες Ναυτιλιακούς Ακόλουθους καθώς και στα στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την παρουσία και εκπροσώπηση της ελληνικής κυβέρνησης του Ηρακλειώτη Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη και του Εκτελεστικού Διευθυντή της ΕΛΙΜΕ κ. Ιατρίδη.
Τέλος πριν την αναχώρησή τους από τις Βρυξέλλες, η Διοίκηση του ΟΛΗ επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), όπου ο Διευθύνων Σύμβουλός κ. Μηνάς Παπαδάκης είχε συνάντηση με την Γενική Διευθύντρια της CLIA κ. Marie-Caroline Laurent, κατά την οποία συζήτησαν την δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που επιφέρει αυτή και την ευχαρίστησε για την πολύ καλή συνεργασία προσφέροντάς ως ένδειξη ευγνωμοσύνης αναμνηστικό λεύκωμα του Λιμένος Ηρακλείου.
Το λιμάνι της Πάτρας συμβάλλει στην ανθρωπιστική βοήθεια που συντονίζεται πανελλαδικά από τον Υφυπουργό Εξωτερικών Ανδρέα Κατσανιώτη. Ενώνεται με την αλυσίδα αλληλεγγύης και το κύμα συμπαράστασης της Ελλάδας.
Σήμερα το πρωί από τον Νότιο Λιμένα, αποστάλθηκαν στην Τουρκία τέσσερα κοντέινερ με είδη που συγκεντρώθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, την ΚΕΔΕ, τους Δήμους της Πελ/σου, της Κεφαλονιάς, της Κοζάνης, της δράσης «Όλοι μαζί μπορούμε» καθώς και άλλων φορέων.
Πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2023 η εκδήλωση της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Οργανισμού, παρουσία των αρχών και των φορέων, ενώ εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ήταν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.
Χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ.Νεκτάριος Φαρμάκης και οι βουλευτές Άγγελος Τσιγκρής, Ιάσονας Φωτήλας και Χριστίνα Αλεξοπούλου. Την βασιλόπιτα ευλόγησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος.
Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε τη σχετική δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Ο.ΛΠΑ. Α.Ε. όπου επισυνάπτονται και στιγμιότυπα (φωτογραφίες)
https://www.patrasport.gr/?section=2175&language=el_GR&itemid1541=2766&detail1541=1
Τα συνολικά στοιχεία αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα το 2022, δημοσιοποίησε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%.
Το λιμάνι του Ηρακλείου, με την συνεχόμενη δυναμική που αναπτύσσει και γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες προκρατήσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων που θα ξεπεράσουν κατά 10% τις αφίξεις του 2022, ενώ περισσότεροι αναμένονται να είναι και οι επιβάτες καθώς όσο το κύμα της πανδημίας εξασθενεί, τα πλοία θα ταξιδεύουν με μεγαλύτερες πληρότητες, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης.
Το 2022 έτος σταθμός και ορόσημο με συνολικές αφίξεις να κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, κατέστησαν το Λιμάνι του Ηρακλείου στις πρώτες θέσεις κατάταξης, 6ο σε σειρά, σε αφίξεις κρουαζιεροπλοίων.
Ειδικότερα το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν το λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 227 με αριθμό αφίξεων επιβατών 304.257, ενώ το 2021 οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων ήταν 118 με 119.930 επιβάτες, δηλαδή η αύξηση στις αφίξεις και στους επιβάτες το 2022 σε σχέση με το 2021 ήταν 154% .
Σε αντίστοιχο συσχετισμό του 2022 με το έτος αναφοράς (προ πανδημίας εποχή) 2019, στην οποία είχε σημειωθεί ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων 204 και αριθμός αφίξεων επιβατών 307.043, υπήρξε το 2022 αύξηση 8% σε επίπεδο προσεγγίσεων σε σχέση με το 2019.
Όσον αφορά τις εθνικότητες των επιβατών το 2022, το μεγαλύτερο ποσοστό ήσαν Γερμανοί 80.000, Αμερικάνοι 51.000, Ιταλοί 44.000, Άγγλοι 29.000, Ισπανοί 13.000, Γάλλοι 11.000 και Έλληνες 9.000.
Αυτή η τεράστια αύξηση του ποσοστού στην επίσκεψη κρουαζιερόπλοιων δεν είναι τυχαία, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης. Το Ηράκλειο ως προορισμός προσφέρει στους επισκέπτες κρουαζιέρας μοναδικές και αξέχαστες πολιτιστικές, ιστορικές, αρχαιολογικές, ιστορικές και γαστρονομικές εμπειρίες. Ο ΟΛΗ έδωσε και δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό. Επομένως τα μηνύματα για το 2023 είναι ενθαρρυντικά, καθώς κορυφαίες εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τον προορισμό Ηράκλειο στα δρομολόγιά τους και οι προκρατήσεις για το 2023 παρουσιάζουν αύξηση και οδηγούν το κλάδο της κρουαζιέρας πέραν των επιπέδων του 2019.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης τόνισε ότι η κρουαζιέρα, ο κλάδος που χτυπήθηκε σκληρά από την πανδημία, φαίνεται ότι έχει ανακάμψει για τα καλά και με βάση τα σημερινά στοιχεία οι προοπτικές είναι εξαιρετικές και ευοίωνες. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο απολογισμός των συνολικών εσόδων από την κρουαζιέρα, χαρακτηρίζεται έως σήμερα θετικός, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της τοπικής, περιφερειακής και εθνικής οικονομίας, με το Λιμάνι του Ηρακλείου να προχωρά συνεχώς σε αναπτυξιακά έργα κυρίως σε έργα αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την πράσινη μετάβαση του λιμένος.