Ανακοινώνουμε σήμερα τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της κρουαζιέρας στη Χώρα μας, όπως τηρούμε την θεσμική αυτή διαδικασία τα τελευταία οκτώ χρόνια, επισημαίνοντας τα παρακάτω σχόλια, που προκύπτουν από την πρώτη ανάγνωση του τελικού καταλόγου:

Με τις υπ’ αριθ. 128431/30-11-2018 (ΑΔΑ: 66Α4465ΧΙ8-6ΗΛ), 138089/19-12-2018 (ΑΔΑ: 672K465XI8-ΟΛ1) και 140945/27-12-2018 (ΑΔΑ: 65Η0465ΧΙ8-ΗΥ3) Αποφάσεις του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης εγκρίθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, των παρακάτω έργων:

Ανοδική πορεία σημείωσε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2018. Ειδικότερα, διακινήθηκαν στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων 424.000 TEU’s και στο Συμβατικό Λιμάνι 3.764.000 τόνοι, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 5,5% και στους δύο Τομείς, σε σχέση με το 2017.

Σημαντικές επενδύσεις λιμενικών έργων σε περιοχές που έχουν εντοπιστεί προβλήματα ασφάλειας και ζητήματα αποκατάστασης ζημιών, ύψους περίπου 12.500.000 € εγκρίθηκαν με Απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη, προς χρηματοδότηση, για το έτος 2018, για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (Γ.Γ.Λ.Λ.Π.Ν.Ε.).

Το πρώτο πλοίο του 2019 στο λιμάνι του Πειραιά, το Blue Star Delos, υποδέχθηκαν τo Μέλος Δ.Σ. και Σύμβουλος Διοίκησης της ΟΛΠ Α.Ε.κ. Α. Λιάγκος μαζί με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου Capt. Weng Lin και άλλα στελέχη της Εταιρείας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή δώρων με τον καπετάνιο του πλοίου και οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ ευχήθηκαν καλές θάλασσες και καλή δύναμη σε όλους τους Έλληνες ναυτικούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΕΝΩΝ ΣΚΑΦΩΝ - ΕΠΙΣΤΡΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΗΝΕΜΟ ΜΟΛΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ»

Με τις υπ’ αρ. 128431/07.12.2018 και 140334/24.12.2018 αποφάσεις χρηματοδότησης του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης εγκρίθηκαν και εντάχθηκαν στο Π.Δ.Ε. 2018 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τα ακόλουθα έργα, αρμοδιότητας Οργανισμού Λιμένος Βόλου:

Όπως κάθε χρόνο, η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. οργάνωσε μια σειρά από ενέργειες και δράσεις ενόψει των Χριστουγέννων:

Στα βασικά σημεία του σχεδιασμού που ακολουθεί ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ για την χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο, αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Παναγιώτης Τσώνης, στην τεχνική σύσκεψη που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε αρχικά στο γεγονός ότι η Δυτική Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ συγκαταλέγεται στις φτωχότερες περιφέρειες της χώρας και ένας από τους βασικούς λόγους της δυσμενούς θέσης της σε οικονομικό και κατά συνέπεια κοινωνικό επίπεδο είναι το γεγονός ότι δεν συνδέεται με τα δίκτυα, κυρίως τα ενεργειακά και τα μεταφορικά.

Στη συνέχεια μίλησε για το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο υποδομών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου σε λιμάνια, το οποίο αναφέρει ότι η Δυτική Ελλάδα έχει ενταχθεί ως κόμβος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, καθώς και στην Οδηγία (2014/94) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η οποία μεταξύ άλλων ορίζει ότι: «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού LNG σε θαλάσσιους λιμένες προκειμένου να καθίσταται δυνατή η κυκλοφορία πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας ή θαλασσοπλοούντων πλοίων που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το κεντρικό δίκτυο Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ στον Οδικό Χάρτη Αγοράς Φυσικού Αερίου 2017-2022, στον οποίο αναφέρεται ότι μέχρι 31-12-2022 θα πρέπει να υπάρχουν εγκαταστάσεις LNG στα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας, μέσω του προγράμματος POSEIDON MED II. Ενημέρωσε τους μετέχοντες στη σύσκεψη για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε την 1η Ιουνίου του 2015 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του 2020. Ο κ. Τσώνης τόνισε ότι ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ έχει προωθήσει όλες τις μελέτες που απαιτούνται για την δημιουργία μιας μονάδας 3.000 m3 για ναυτιλιακό καύσιμο, η οποία όμως δύναται να επεκταθεί για να καλύψει ανάγκες σε αστικές και βιομηχανικές χρήσεις.

Περιέγραψε τα πλεονεκτήματα της χρήσης του LNG στο λιμάνι της Πάτρας και απάντησε με επιχειρήματα στους ισχυρισμούς που διατυπώνονται κατά καιρούς σχετικά με ζητήματα ασφάλειας, αναφέροντας ως παραδείγματα λιμάνια της Βαρκελώνης και του Φρέντρικσταντ της Σουηδίας. Το μεν λιμάνι της Βαρκελώνης διαθέτει εγκατάσταση 760.000 m3 σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από την οικιστική ζώνη, το δε λιμάνι του Φρέντρικσταντ διαθέτει μονάδα LNG 6.400 m3 σε απόσταση 500 μέτρων από την κατοικημένη περιοχή.

«Θεωρώ ότι η έλευση του φυσικού αερίου θα συμβάλει στην επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση λόγω μείωσης του κόστους ενέργειας» τόνισε ο κ. Τσώνης και εκτίμησε πως το φυσικό αέριο αποτελεί την οικονομικότερη, ασφαλέστερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση.

 

Ένταξη της μελέτης του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΗΝΕΜΟΥ ΜΟΛΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Η/Μ ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΙΧΘΥΟΣΚΑΛΑΣ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ» στο Π.Δ.Ε. 2018 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Συνάντηση συνεργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΠ Α.Ε. Captain Fu Chengqiu παρουσία στελεχών της ΟΛΠ Α.Ε., πραγματοποίησε την Τρίτη 18.12.2018 ο Δημήτρης Χρ. Κοπελούζος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομώνυμου ομίλου.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, και ο Captain Fu Chengqiu ενημέρωσε για τις θετικές εξελίξεις που δρομολογούνται στο λιμάνι του Πειραιά καθώς και τις προοπτικές που ανοίγονται από την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε.

 

Στις προοπτικές που αναδύονται από τη νέα εταιρική αντίληψη και το ισχυρό επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ στα Βαλκάνια και ιδιαίτερα στη Σερβία, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, στην προσκεκλημένη ομιλία του στο Συνέδριο «Περιφερειακή Ανάπτυξη & Διακρατική Συνεργασία», που πραγματοποιήθηκε στο Pirot της Σερβίας, το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου, με διοργανωτές το Εμπορικό Επιμελητήριο Pirot και την Ελεύθερη Ζώνη Pirot.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Σερβία, ο κ.Θεοφάνης παρακολούθησε, ως προσκεκλημένος, τη συντονιστική συνάντηση των εκπροσώπων των Ελεύθερων Ζωνών Σερβίας, συναντήθηκε με τον Dr.Samir Hamrouni, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Ελεύθερων Ζωνών και είχε σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους και στελέχη Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Σερβία, όπου εκδηλώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον ανάπτυξης επιχειρηματικών σχέσεων με την ΟΛΘ ΑΕ.

 

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Γιώργος Καστελλάνος

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς

Ακολουθήστε μας