Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου υποδέχτηκε διαδικτυακά το Poseidon Med II
Τεχνική ημερίδα διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ο οποίος συμμετέχει ως λιμάνι στο συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα από την Ε.Ε. Αυτή είναι η τελική εκδήλωση διάδοσης αποτελεσμάτων που μοιράστηκε το έργο μέχρι σήμερα και τα ορόσημα της Δράσης με βασικούς ενδιαφερόμενους, ζητώντας τη συμβολή και τα σχόλιά τους για τις δραστηριότητες που έχουν ολοκληρωθεί.
Σε μια ατμόσφαιρα συναίνεσης ότι το λιμάνι πρέπει να αγκαλιάσει τα εναλλακτικά καύσιμα για να παραμείνει βιώσιμο και ανταγωνιστικό, συζητήθηκαν διεξοδικά τα ζητήματα όπως το Προεδρικό Διάταγμα για τον ασφαλή ανεφοδιασμό πλοίων με LNG, η εκπαίδευση, τα εγχειρίδια λιμένων και το γενικό σχέδιο του λιμανιού για τις επιχειρήσεις ανεφοδιασμού με LNG.
Η διαδικτυακή εκδήλωση δεν επικεντρώθηκε μόνο στους τεχνικούς πυλώνες της Δράσης αλλά, επιπλέον, μοιράστηκε με όλους τους συμμετέχοντες, τα βασικά στοιχεία του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά και την προσφορά του έργου.
Ο κ. Μηνάς Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος έκανε αναφορά στις ανησυχίες που προέρχονται από την εγγύτητα των υποδομών στις κατοικημένες περιοχές γύρω από το λιμάνι. ωστόσο συνέχισε τονίζοντας τη θετική επίδραση που έχει η Δράση Poseidon Med II στην ευρύτερη εικόνα του Λιμένα Ηρακλείου. Ο κ. Παπαδάκης ολοκλήρωσε εκφράζοντας την πλήρη υποστήριξή του στα παραδοτέα του Poseidon Med II και καλωσόρισε την επόμενη εποχή για το LNG ως καύσιμο, το οποίο και χαρακτήρισε «κάθε άλλο παρά μεταβατικό» σε οτι αφορά την εφαρμογή του στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.
Ο κ. Σταύρος Λιριντζάκης, Project Manager εκ μέρους του Λιμένα Ηρακλείου, υποστήριξε τις παραπάνω θέσεις και με υπερηφάνεια ενημέρωσε το κοινό ότι παρά τις αρχικές επιφυλάξεις η Διοίκηση του Λιμένα και οι ενδιαφερόμενοι φορείς του προσβλέπουν στο να υποδεχθούν παρόμοια έργα στο μέλλον.
Φωτογραφία
Η κα Υβόννη-Ευφροσύνη Δαμιανίδου, LR Business & Technical Support Specialist, εξηγεί το Πλαίσιο Εκπαίδευσης και Ικανοτήτων Κατάρτισης
Τι είναι το πρόγραμμα Ρoseidon Med II;
Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο Τερματικόςσταθμός LNG στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας LNG.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. πραγματοποίησαν 22 προπτυχιακοί φοιτητές του 3ου έτους του Aegean Omiros College, στο πλαίσιο του μαθήματος «Διαχείριση Λιμένων». Οι φοιτητές συνοδεύονταν από τον Καθηγητή του μαθήματος, Δρ. Τρύφωνα Κοροντζή και τον Ακαδημαϊκό Υπεύθυνο του Προγράμματος, Μιχάλη Μποβιάτση.
Κατά την επίσκεψή τους, φοιτητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του εμπορικού Λιμένα της Ελευσίνας και στους χώρους φορτοεκφορτώσεων, όπου ενημερώθηκαν από στελέχη του Οργανισμού για τις ακολουθούμενες διαδικασίες σύμφωνα με όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία για την ασφαλή φόρτωση-εκφόρτωση φορτίων από τα πλοία.
Στη συνέχεια έγινε ενημέρωση για το υπάρχον καθεστώς της ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων και ειδικότερα για τις διατυπώσεις ελέγχου που ακολουθούνται σύμφωνα με τον κώδικα ISPS.
Επίσης οι φοιτητές πληροφορήθηκαν για τα συστήματα διαχείρισης Ποιότητας-Περιβάλλοντος και Ασφάλειας-Υγείας στην εργασία, τα οποία εφαρμόζει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας και έγινε παρουσίαση των διαδικασιών που ακολουθούνται σε θέματα διαχείρισης παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων από τα πλοία που προσεγγίζουν τις λιμενικές εγκαταστάσεις.
Ακόμη έγινε ενημέρωση για θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος με την παρουσίαση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης, το οποίο ενεργοποιείται σε περίπτωση περιστατικού ρύπανσης από πετρελαιοειδή στον κόλπο της Ελευσίνας.
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης ενημέρωσε τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς για αναπτυξιακά πλάνα του λιμένα και τον ρόλο του στον τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
Ακολούθησε κύκλος συζήτησης με ερωτήσεις των φοιτητών στις οποίες απάντησαν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ελευσίνα ολοκληρώθηκε με έναν ευχάριστο περίπατο από τον ιστορικό λιμένα “Φονιά” και μέσω του πεζόδρομου στον αρχαιολογικό χώρο της πόλης, που θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023.
Ο ΟΛΕ Α.Ε. ενθαρρύνει και υποστηρίζει ανάλογες επισκέψεις από εκπαιδευτικούς φορείς που προάγουν θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της σύγχρονής ναυτικής εκπαίδευσης.
Στην 7η ετήσια διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών, την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου, συμμετείχε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δημήτρης Ιατρίδης.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, δηλώνει έμπρακτα την ευαισθησία του με τη συνεχή υποστήριξη δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας και συμβάλει στην ενίσχυση της ανθρωπιστικής δράσης των Γιατρών Χωρίς Σύνορα προσφέροντας την δυνατότητα εμβολιασμού 4.600 παιδιά κατά σοβαρών επιδημιών.
Η Διοίκηση της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. στέκεται αρωγός στο έργο των Γιατρών Χωρίς Σύνορα οι οποίοι πενήντα χρόνια τώρα βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη σε κάθε γωνιά του πλανήτη για να προσφέρουν τις ιατρικές τους υπηρεσίες.
Ένα ακόμη επικίνδυνο -επιβλαβές πλοίο, που επί σειρά ετών ήταν εγκαταλελειμμένο στον κόλπο της Ελευσίνας, απομακρύνθηκε οριστικά από την θαλάσσια ζώνη αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, μετά την διενέργεια επιτυχούς πλειοδοτικού διαγωνισμού.
Πρόκειται για το επιβατηγό- τουριστικό πλοίο “ΕΥΤΥΧΙΑ Π” (Ν. Ζακύνθου 3), το οποίο βρισκόταν στη θέση “Κρόνος” και ήταν χαρακτηρισμένο ως επικίνδυνο- επιβλαβές. Το πλοίο απομακρύνθηκε ρυμουλκούμενο εκτός περιοχής δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Είχε καταφθάσει με τον ίδιο τρόπο, ρυμουλκούμενο καθόσον δεν φέρει μηχανή, στις 30-6-2008 από τον λιμένα Ζακύνθου στην Ελευσίνα, όπου στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε από τον τότε πλοιοκτήτη του.
Με εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ. Απόστολου Καμαρινάκη προς το ΔΣ, τα χρήματα του τιμήματος από την εκποίηση του Ε/Γ -Τ/Ρ “ΕΥΤΥΧΙΑ Π” που θα αποδοθούν στον Ο.Λ.Ε. ΑΕ, λόγω των οφειλών της πρώην πλοιοκτήτριας εταιρείας προς τον Οργανισμό, θα διατεθούν αποκλειστικά για την απομάκρυνση επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων από τον ιστορικό λιμένα της Ελευσίνας “Φονιάς”.
Το έργο της απομάκρυνσης ναυαγίων και επικίνδυνων επιβλαβών πλοίων, τα οποία παραμένουν επί δεκαετίες στην Ελευσίνα επιβαρύνοντας το θαλάσσιο περιβάλλον και δημιουργώντας προβλήματα στην ναυσιπλοΐα, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της Διοίκησης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Συνολικά, από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί 10 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από την περιοχή αρμοδιότητας του.
Ταυτόχρονα εξετάζεται και η προοπτική δημιουργίας καταδυτικών τουριστικών κέντρων στον κόλπο της Ελευσίνας και σε σημεία όπου δεν θα παρεμποδίζεται η θαλάσσια ναυσιπλοΐα, με στόχο να αξιοποιηθούν ορισμένα ναυάγια που δεν θα μπορούν να ανελκυθούν από τον βυθό, προωθώντας έτσι ένα νέο είδος τουριστικού προϊόντος στην περιοχή, προς τόνωση της τοπικής οικονομίας.
Έκρηξη κερδοφορίας σημείωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του έτους 2020 σε σχέση με το 2019, τα οποία απεστάλησαν στην γενική συνέλευση του μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) προς έγκριση.
Όπως προκύπτει από τον οικονομικό απολογισμό του έτους 2020 και τα οριστικά στοιχεία των σχετικών οικονομικών καταστάσεων, ο Οργανισμός καταγράφει θεαματική αύξηση των καθαρών κερδών προ φόρων κατά 384,91% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση του έτους 2019.
Αναλυτικότερα,
• Ο κύκλος εργασιών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ εμφανίζει για το έτος 2020 αύξηση περίπου 40,15% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος 2019. Η αύξηση οφείλεται κυρίως σε αύξηση ελλιμενισμού πλοίων σε χώρους αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.
• Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας κατά το έτος 2020 παρουσιάζουν αύξηση κατά 25,88% σε σχέση με 2019.
• Τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης της χρήσης κατά το έτος 2020 εμφανίζουν σημαντική αύξηση κατά 58% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
• Τα καθαρά κέρδη προ φόρων κατά το έτος 2020 αυξήθηκαν κατά 384,91% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους 2019.
Ο λιμένας Ελευσίνας είναι το πρώτο δημόσιο λιμάνι της Ελλάδας και ένα από τα αρχαιότερα της Ευρώπης, που συμμετέχει στο παγκόσμιο δίκτυο Green Award, ενός διεθνούς φορέα ο οποίος προάγει υψηλά πρότυπα όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιδόσεις.
Η ένταξη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε. ΑΕ) ΑΕ στο δίκτυο Green Award ανακοινώθηκε σε εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, στο Μικρολίμανο Πειραιά, στις 26 Νοεμβρίου 2021, με περιορισμένο αριθμό προσκεκλημένων λόγω πανδημίας.
Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κωνστ. Κατσαφάδος ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό, ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Δυτ. Αττικής ΝΔ κ. Αθαν. Μπούρας, ο Α΄ Υπαρχηγός Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχος ΛΣ κ. Ν. Ισάκογλου, ο Διοικητής Α' Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος κ. Αντ. Μάζης, ο Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δ. Ιατρίδης, ο Ειδικός Σύμβουλος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) κ. Γ. Μπαρκάτσας, ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης κ. Αντ. Βενιέρης, ο Διευθυντής της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης κ. Ανακρέων Ματαράγκας, ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς κ. Κωνστ. Καμπόλης, ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας- Δυτ. Αττικής κ. Ευάγγ. Λίγγος, η Πρόεδρος της Ελευσίνας 2023-Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης κα. Δέσποινα Γερουλάνου, ο Πρόεδρος Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γ. Κουμπέτσος, ο πρώην Πρόεδρος ΟΛΠ και Ο.Λ.Θ. ΑΕ Δρ. Σωτήρης Θεοφάνης, μέλη του Δ.Σ. του Ο.Λ.Ε ΑΕ, κ.α.
Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Green Award, κ. Δημήτριος Ματθαίου, παρέδωσε τιμητική πλακέτα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολο Καμαρινάκη, παρουσία του Executive Director Green Award Foundation, κ. Jan Fransen, και δήλωσε:
“Χαίρομαι που η παρουσία μου εδώ σήμερα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του λιμένα της Ελευσίνας. Οι αξιόπιστες και υπεύθυνες περιβαλλοντικά λειτουργίες πλοίων είναι σημαντικές και αποτελούν βασικό στοιχείο για την επιτυχία στην ανάπτυξη των λιμένων. Η γεωγραφική θέση της Ελευσίνας και η ιστορική της κληρονομιά απαιτούν υπεύθυνη ανάπτυξη και ναυτιλία με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Είμαστε περήφανοι και χαρούμενοι που ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας θεωρεί αυτές τις πτυχές ως σημαντικές και θα χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα Green Award προκειμένου να δώσει κίνητρα για ποιοτική ναυτιλία στο λιμάνι του”.
Ο κ. Καμαρινάκης δήλωσε:
“Ο λιμένας Ελευσίνας αναπτύσσει την εξωστρέφεια του και μεταβάλλεται, από ένα λιμάνι όπου κυριαρχούσαν επί δεκαετίες ο ελλιμενισμός επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων, σε ένα λιμάνι που αρχίζει να προσελκύει, με τα κίνητρα που δημιουργεί, πλοία υψηλής τεχνολογίας και προδιαγραφών αναγνωρισμένα από το Green Award. Η θάλασσα της Ελευσίνας είναι ένας κλειστός κόλπος και στόχος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι να προσελκύσουμε “πράσινα” πλοία, συμβάλλοντας στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας”.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ προσέφερε ως αναμνηστικό δώρο στον κ. Δ. Ματθαίου μαρμάρινο ανάγλυφο με την ενεπίγραφη στήλη της Ελευσίνας (το αρχαιότερο ευρωπαϊκό πρότυπο του 4ου π.Χ.) και στον κ. Jan Fransen ένα μαρμάρινο ανάγλυφο με παράσταση τριήρους («Ανάγλυφο Lenormant») από το Μουσείο της Ακρόπολης.
Στις φωτογραφίες διακρίνονται (από αριστερά προς δεξιά) ο κ. Jan Fransen (Executive Director Green Award Foundation), ο κ. Δημήτριος Ματθαίου (Πρόεδρος του Ιδρύματος Green Award) και ο κ. Απόστολος Καμαρινάκης (Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ).
More...
Την Ηγουμενίτσα επισκέφτηκε σήμερα 3 Δεκεμβρίου 2021 ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτριος Πολίτης, συνοδευόμενος από τους Projects Managers ΤΑΙΠΕΔ κ. Δημήτριο Κλιάφα και κ. Χαράλαμπο Αιμιλίδη. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. συζητήθηκε η πορεία της διαδικασίας αποχαρακτηρισμού της χερσαίας ζώνης λιμένα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε επίσης ξενάγηση στις λιμενικές και κτιριακές υποδομές του Λιμένα όπου έγινε ενημέρωση για την πρόοδο των έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η 3η Δεκεμβρίου αναφέρεται ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στρέφοντας την προσοχή της κοινωνίας στα δικαιώματα και στις δυνατότητες τους, με στόχο την υποστήριξη της αξιοπρέπειας και της ευημερίας τους.
Στέλνοντας το μήνυμα του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης αναφέρει ότι, «η σημερινή ημέρα αποτελεί για όλους μια υπενθύμιση κοινωνικής ευαισθησίας, ισότητας και ευκαιριών, κοινών προκλήσεων και αγώνων προωθώντας την ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε κάθε πτυχή της πολιτιστικής καθημερινότητας.
Τα άτομα με αναπηρία δεν πρέπει να βιώνουν πλέον το φαινόμενο του "Κοινωνικού Αποκλεισμού", να αισθάνονται την περιθωριοποίηση, την στέρηση της συμμετοχής στα κοινωνικά, δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, που πρέπει να είναι κοινά σε όλους τους πολίτες ενός σύγχρονου κράτους.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στηρίζει όχι τυπικά αλλά έμπρακτα την πλήρη ενσωμάτωση και συμμετοχή των ΑμεΑ, κριτήρια προόδου και ανθρωπισμού που συμβάλλουν στη διαμόρφωση των μελλοντικών αντιλήψεων για αξιοπρέπεια και ευημερία μεταξύ των διαφορετικών ομάδων.
Το λιμάνι του Ηρακλείου έχει προχωρήσει στη δημιουργία και στη διασφάλιση της πρόσβασης των πολιτών με αναπηρία στις λιμενικές υποδομές και μεταφορές και συνεχώς προσθέτει νέες υπηρεσίες ώστε να είναι προσβάσιμο και εξυπηρετικό στα ΑμεΑ,.
Παράλληλα έχει φροντίσει για την εκπαίδευση των εργαζομένων σε ζητήματα που αφορούν την μετακίνηση και εξυπηρέτηση των Επιβατών, Ατόμων με Αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας ή τυφλών ατόμων, που κάνουν χρήση των Εγκαταστάσεων, Χώρων Αναμονής και Αναψυχής Λιμένων, των Επιβατικών Οχηματαγωγών και Κρουαζιερόπλοιων.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Ιωάννης Βαρδαβάς επεσήμανε ότι, «συνεχώς προστίθενται νέες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες στο πλαίσιο της αναβάθμισης των παρεχομένων ήδη υπηρεσιών, ώστε το Λιμάνι του Ηρακλείου να είναι απολύτως λειτουργικό και προσβάσιμο στα ΑμεΑ. Τόσο εγώ όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που κατορθώσαμε να δώσουμε την ευκαιρία στα άτομα με αναπηρία να απολαμβάνουν χωρίς προβλήματα τις υπηρεσίες του Λιμανιού μας, επαναλαμβάνοντας για άλλη μια φορά ότι η πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στο Λιμάνι του Ηρακλείου αποτελεί δικαίωμα αλλά και δείγμα πολιτισμού».
Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι το πρώτο Ελληνικό Λιμάνι που υιοθετεί την τεχνολογία “blockchain” μέσω της ενσωμάτωσης με την TradeLens, μια ψηφιακή πλατφόρμα εφοδιαστικής που υποστηρίζεται από πέντε από τις έξι μεγαλύτερες εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών παγκοσμίως. Η ΟΛΘ Α.Ε. επικεντρώνεται στη μετατροπή του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε "έξυπνο λιμάνι" μέσω έξυπνων τεχνολογιών για την ψηφιοποίηση των συστημάτων, ώστε να παρέχει καινοτόμες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με απλοποιημένες διαδικασίες, δημιουργώντας υπεραξία για την ευρύτερη λιμενική κοινότητα.
Καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. είναι η κύρια Θαλάσσια Πύλη προς τη Νοτιοανατολική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η λεπτομερής ορατότητα των κινήσεων των εμπορευματοκιβωτίων καθίσταται πολύ σημαντικός παράγοντας. Η πλατφόρμα TradeLens προωθεί την αποτελεσματική, διαφανή και ασφαλή ανταλλαγή πληροφοριών, με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παρέχει ορατότητα σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα και βασίζεται σε πληθώρα πληροφοριών από τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων άμεσων ενσωματώσεων με περισσότερα από 180 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς, 15+ τελωνειακές αρχές σε όλο τον κόσμο και έναν αυξανόμενο αριθμό παρόχων συνδυασμένων μεταφορών.
Η ενσωμάτωση της ΟΛΘ Α.Ε. στην πλατφόρμα TradeLens, βελτιώνει σημαντικά τη διαχείριση των πόρων και του χώρου εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων αξιοποιώντας νωρίτερα παρεχόμενες πληροφορίες από συνεργάτες, ενώ απλοποιεί και μειώνει το κόστος σύνδεσης με την κάθε επιμέρους ναυτιλιακή γραμμή και την ευρύτερη λιμενική κοινότητα. Η μετατροπή των χειροκίνητων, γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διοικητικών διαδικασιών σε ψηφιακές διαδικασίες βελτιστοποιεί και επιταχύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την ΟΛΘ Α.Ε. και τα συνδεδεμένα με αυτήν οικοσυστήματα.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Η χρήση της πλατφόρμας TradeLens συμβάλλει στην αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, μέσω της καλύτερης ορατότητας των ροών εμπορευματοκιβωτίων με πολλαπλούς τρόπους μεταφοράς, ενώ παράλληλα βελτιώνει τον αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή. Η ένταξη στην πλατφόρμα TradeLens είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά για την ΟΛΘ Α.Ε., ώστε να ηγηθεί της αλλαγής στον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα, πρωτοπορώντας στην ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Ο Thomas Sproat, Ανώτερος Διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύου, δήλωσε: “Η TradeLens είναι μια ανοικτή και ουδέτερη πλατφόρμα που έχει ως στόχο να ψηφιοποιήσει και να συνδέσει το παγκόσμιο οικοσύστημα εφοδιασμού. Είμαστε ενθουσιασμένοι που προσθέσαμε την ΟΛΘ Α.Ε. (το 1ο Ελληνικό Λιμάνι - Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων) στο οικοσύστημα TradeLens, καθώς έχουμε έναν σημαντικό εταίρο στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη για την παροχή αποτελεσματικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από την αρχή μέχρι το τέλος, βοηθώντας έτσι τους κοινούς μας πελάτες να μειώσουν το συνολικό κόστος εφοδιαστικής".
Τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ επισκέφθηκε ο Επικεφαλής Θεματικού Τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ κ. Κων/νος Τρομπούκης, όπου είχε ενημερωτική συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολο Καμαρινάκη και στελέχη του Οργανισμού, για τα θέματα του λιμένα.
Κατά την συνάντηση εργασίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ ενημέρωσε τον κ. Τρομπούκη για το πολύπλευρο έργο που υλοποιείται τα τελευταία δύο χρόνια στον Οργανισμό με στόχο τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της περιοχής, καθώς και το νέο, με ορίζοντα 25ετίας, μάστερ πλαν του λιμένα Ελευσίνας.
Αναφερόμενος στην δυναμική και τον ρόλο της Ελευσίνας στην ανάπτυξη του τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, ο κ. Καμαρινάκης υπογράμμισε ότι “ο λιμένας Ελευσίνας είναι το μεγαλύτερο δημόσιο εμπορικό λιμάνι για την διακίνηση χύδην φορτίων στην Αττική και λειτουργεί συμπληρωματικά στον Πειραιά, όπου δεν διακινείται χύδην φορτίο” σημειώνοντας ότι “παρά τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία στο χώρο της ναυτιλίας, η Ελευσίνα συνεχίζει απρόσκοπτα να προσφέρει λιμενικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση της αγοράς”. Πρόσθεσε ότι στην δικαιοδοσία του Ο.Λ.Ε. ΑΕ εντάσσεται μία εκτεταμένη γεωγραφικά ακτογραμμή περίπου 65 χλμ., από τον Σκαραμαγκά στο Χαϊδάρι μέχρι και την Πάχη Μεγάρων, κατά μήκος της οποίας δραστηριοποιούνται μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, διυλιστήρια, ναυπηγεία, ενώ υπάρχουν και πολλοί λιμενίσκοι.
Όπως τόνισε ο ίδιος, το έργο που υλοποιεί ο Οργανισμός έχει ως βασικές κατευθύνσεις:
• τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του λιμένα Ελευσίνας προς ενίσχυση της εμπορικής του δραστηριότητας καθώς και την οργάνωση των λιμενίσκων
• την στήριξη πολιτιστικών δράσεων σε συνεργασία με την Ελευσίνα 2023- Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης,
• την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς της σύγχρονης ναυτιλίας,
• την τουριστική προώθηση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής με την χάραξη της νέας θαλάσσιας σύνδεσης “Θαλάσσια Ιερά Οδός”.
Από την πλευρά του ο κ. Τρομπούκης δήλωσε:
“Επισκέπτομαι τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας προκειμένου αφενός να ενημερωθώ για την πορεία του σχεδιασμό του Master Plan του Λιμένα και αφετέρου να τονίσω το ενδιαφέρον της Νέας Δημοκρατίας για την πορεία αυτού του σχεδιασμού. Επιπλέον διαπίστωσα τις προοπτικές του Λιμένα Ελευσίνας στον τομέα του χύδην φορτίου αλλά και τις σημαντικές πολιτιστικές πρωτοβουλίες και δράσεις κοινωνικής ευθύνης στις οποίες ο Οργανισμός πρωτοστατεί. Ο Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας είναι πρόθυμος να συνδράμει στις πρωτοβουλίες αυτές."
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούν:
• Εκπόνηση του νέου μάστερ πλαν του λιμένα Ελευσίνας.
• Μνημόνιο Συνεργασίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ - ΔΕΣΦΑ ΑΕ για την μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) μέσω των λιμενικών υποδομών Ελευσίνας.
• Μνημόνιο Συνεργασίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την Ελευσίνα 2023-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, για την φιλοξενία εκδηλώσεων σε χώρους της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (ΧΖΛ), αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.
• Χάραξη της νέας θαλάσσιας σύνδεσης Πειραιά- Ελευσίνα, η λεγόμενη “Θαλάσσια Ιερά Οδός, που αποτελεί έναν νέο τουριστικό-πολιτιστικό προορισμό και βάση ανάπτυξης και προβολής της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής.
• Απομάκρυνση ναυαγίων που επιβαρύνουν επί σειρά ετών τον κόλπο της Ελευσίνας. Ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ έχει πετύχει την οριστική απομάκρυνση εννέα ναυαγίων , από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι σήμερα.
• Συνεργασία Ο.Λ.Ε. ΑΕ με βιομηχανικές μονάδες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
• Ολοκλήρωση διαδικασίας παραχώρησης μεγάλων εκτάσεων της ΧΖΛ στην τοπική αυτοδιοίκηση.
• Πρωτοβουλίες για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και συμμετοχή σε προγράμματα ηλεκτροδότησης με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και cold ironing.
• Μνημόνιο Συνεργασίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, που δίνει την δυνατότητα σε σπουδαστές να κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση στον λιμένα Ελευσίνας.
Η συνάντηση εργασίας ολοκληρώθηκε με περιήγηση στη χερσαία ζώνη λιμένος Ελευσίνας, όπου ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ έχει υλοποιήσει σειρά τεχνικών έργων ανάπλασης εξωραΐζοντας την εικόνα του παραλιακού μετώπου της πόλης.