Όπως ακριβώς ταιριάζει σε έναν από τους δημοφιλέστερους Τουριστικούς προορισμούς του κόσμου, το Ηράκλειο έστω με μικρή αναβολή των εκδηλώσεων του, λόγω της ισχυρής σεισμικής δόνησης, την 27η Σεπτεμβρίου στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος, τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2021.
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά εξάλλου καθώς το Ηράκλειο αλλά και όλο το νησί της Κρήτης εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα του Τουρισμού και να αποτελεί αγαπημένο τόπο για εκατομμύρια επισκέπτες. Ένα τόπο με μακραίωνη ιστορία και πολιτισμό χιλιετιών όπου ο Τουρισμός αποτελεί την κινητήρια δύναμη της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.
Με στόχο την ανάδειξη της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και πολιτικής συμβολής του Τουρισμού στην ευδαιμονία της παγκόσμιας κοινότητας, ο ΟΛΗ ΑΕ δίδει έμφαση στις συνεργασίες και αναπτύσσει κατάλληλες στρατηγικές για την προώθηση και την αξιοποίηση της υλικής και άυλης κληρονομιάς μας για τον Τουρισμό.
Με γνώμονα την προσπάθεια αυτή, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου συμμετείχε ενεργά ως συνδιοργανωτής, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ηράκλειο, Μέρες Γαστρονομίας 2021», που διοργάνωσε ο Δήμος Ηρακλείου με την Περιφέρεια Κρήτης, την Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021.
Ολο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων ανταποκρίθηκε στην πρόταση για αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗ ΑΕ κ. Μηνά Παπαδάκη να αναφέρει κατά την ομιλία του, στην Θεματική Συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, την σημαντική συνεισφορά του Τουρισμού γενικότερα στην οικονομία του τόπου μας και υπογράμμισε την δέσμευση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου για την υποστήριξη όλων των δραστηριοτήτων του Τουρισμού και όλων των απασχολουμένων σε αυτό, κυρίως δε την αξιοποίηση της σημαντικής αγοράς της Κρουαζιέρας, την οποία η Διοίκηση του ΟΛΗ αναγνώρισε ως τον κύριο πυλώνα με την μεγαλύτερη μελλοντική δυναμική ανάπτυξης. Τόνισε δε, όπως δείχνουν τα στοιχεία να έχει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του Τουρισμού της Ελλάδας και στην Παγκόσμια Οικονομία με ενδεικτική αναφορά στην συμμετοχή του κλάδου της Κρουαζιέρας στο παγκόσμιο ΑΕΠ να ανέρχεται το 2019 σε 155 δις δολάρια, ενώ μοίρασε 50 δις δολάρια σε μισθούς και ημερομίσθια σε 1.165.000 θέσεις εργασίας.
Αναφέρθηκε ακόμα στις αναπτυσσόμενες νέες τάσεις στον κλάδο της Κρουαζιέρας με ιδιαίτερη έμφαση στις επικρατέστερες καταναλωτικές προτιμήσεις των ταξιδιωτών με τις εταιρείες Κρουαζιέρας να προσεγγίζουν την τοπική Γαστρονομία και Οινογαστρονομία, ως αντιπροσωπευτικό και αναπόσπαστο τμήμα της τοπικής κουλτούρας και της ιστορίας ενός προορισμού, με επισήμανση στα προϊόντα της Κρητικής Γης με την ιδιαίτερη διατροφική τους αξία που μέσα από έναν συντεταγμένο τρόπο πρέπει να ενταχθούν στις Εταιρείες Κρουαζιέρας.
Τέλος ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης σημείωσε ότι η Θεματική Συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας, εμπλούτισε με κάθε τρόπο την συνολική εμπειρία και ανέδειξε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και την ταυτότητα του Τόπου μας, που είναι σε θέση να προσελκύσει ποιοτικό και τον εναλλακτικό Τουρισμό καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.
Κατά τη διάρκεια της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ Στελεχών της ΟΛΘ Α.Ε. και της Amazon Web Services (AWS) με επίκεντρο τη μετατροπή του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι» μέσω της χρήσης έξυπνων τεχνολογιών για την ψηφιοποίηση των συστημάτων, με σκοπό την παροχή αποτελεσματικών και αξιόπιστων ποιοτικών υπηρεσιών.
Η ΟΛΘ Α.Ε. και η AWS συζήτησαν τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και την ευκινησία και προωθούν την καινοτομία μέσω της χρήσης της πιο ολοκληρωμένης πλατφόρμας υπολογιστικού νέφους (cloud) υπερ-κλίμακας.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, επεσήμανε «Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι αφοσιωμένη στην εφαρμογή καινοτόμων και βιώσιμων στρατηγικών σύμφωνα με τις παγκόσμιες τάσεις ψηφιοποίησης της λιμενικής βιομηχανίας και του κλάδου της εφοδιαστικής που ενισχύουν το συγκριτικό μας πλεονέκτημα ως κύρια θαλάσσια πύλη προς τη Νοτιοανατολική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για εμπορευματοκιβώτια και γενικό φορτίο και κόμβο για Συνδυασμένες Μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή».
Λεζάντα (από αριστερά προς δεξιά): Βασίλειος Κοτίτσας, AWS, Artur Davidian, ΟΛΘ Α.Ε.,
Cameron J. Brooks, AWS, Franco N. Cupolo, ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ΟΛΘ Α.Ε.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή, μετά το καταστροφικό σεισμό που έπληξε τα χωριά του Δήμου Μινώα-Πεδιάδος, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ΑΕ, στέκεται στο πλευρό των πληγέντων συνανθρώπων μας, συνεχίζοντας έμπρακτα τις δράσεις αλληλεγγύης του και αποδεικνύει ότι είναι ενεργό και δυναμικό μέλος της κοινωνίας μας.
Κατόπιν συνεννοήσεως του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΗ κ. Μηνά Παπαδάκη με τον Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης κ. Νίκο Συριγωνάκη, για τις καθημερινές ανάγκες των σεισμόπληκτων της περιοχής και τους τρόπους με τους οποίους αυτές μπορούν να καλυφθούν, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου την Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021, παραχώρησε και παρέδωσε μεταφερόμενο οικίσκο πλήρως εξοπλισμένο για την προσωρινή στέγαση και κάλυψη των τρεχουσών αναγκών των πληγέντων.
Η πρόθεση προσφοράς για την παραχώρηση οικίσκου δεν αποτελεί μόνον μια συμβολική ενέργεια του ΟΛΗ αλλά δείχνει την ευαισθητοποίηση και την αγάπη προς το συνάνθρωπό μας όταν αυτός βρίσκεται σε κίνδυνο και έχει ανάγκη τη συμπαράσταση και τη βοήθεια όλων μας, αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης και τόνισε «ότι μέσα από αυτή την αλυσίδα αγάπης απαλύνουμε την αγωνία όσων επλήγησαν και τέτοιες πρωτοβουλίες βοηθούν ουσιαστικά, στην αντιμετώπιση αυτής της ιδιαίτερα δύσκολης κατάστασης και ταυτόχρονα αποτελούν παράδειγμα ηθικό και ελπιδοφόρο».
Οι προοπτικές στενότερης συνεργασίας του Λιμένα Ελευσίνας με την Διεθνή Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.) προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση της διεθνούς εμπορευματικής κίνησης μέσω της χρήσης των λιμενικών υποδομών στην Ελευσίνα, εξετάστηκαν κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν ο Πρόεδρος του ΔΣ της Δ.Ν.Ε. κ. Αντώνιος Βενιέρης, ο Ταμίας του ΔΣ της Δ.Ν.Ε κ. Κώστας Κρητικός και ο Διευθυντής της Ένωσης κ. Ανακρέων Ματαράγκας, στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, όπου έγιναν δεκτοί από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού κ. Απόστολο Καμαρινάκη.
Κατά την συνάντηση εργασίας, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, ο κ. Καμαρινάκης αναφέρθηκε στην δυναμική των λιμενικών υποδομών Ελευσίνας που, όπως επεσήμανε, δραστηριοποιούνται συμπληρωματικά με τον Πειραιά και εξυπηρετούν το χύδην φορτίο, στο υπό εκπόνηση master plan του Λιμένα και κυρίως στον ρόλο του στον τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών και των Logistics εν όψει της σχεδιαζόμενης σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και στις δυνατότητες ανάπτυξης ναυτιλίας μικρών αποστάσεων.
“Είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες για την αξιοποίηση της εμπορικής λειτουργίας του λιμένα με σκοπό τη μέγιστη δυνατή αλληλεπίδραση μεταξύ Αγοράς- Λιμένα για την προσέλκυση φορτίων” ανέφερε ο κ. Καμαρινάκης υπογραμμίζοντας ότι “όλα τα θέματα σχετικά την λειτουργία του Λιμένα συζητούνται στο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένα με στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών”.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της Δ.Ν.Ε. εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την μέχρι σήμερα εξυπηρέτηση από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ επισημαίνοντας ότι “το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει μπει μία τάξη”. Παράλληλα δήλωσαν το ενδιαφέρον και την επιθυμία της Ένωσης “να αναπτυχθεί κι άλλο ο Λιμένας Ελευσίνας για την εξυπηρέτηση της διεθνούς αγοράς”.
“Ο Λιμένας Ελευσίνας είναι ένα “ακατέργαστο διαμάντι”, ένας “κοιμώμενος γίγαντας”. Χρειάζεται μια μεγάλη επένδυση για να κάνει η Ελευσίνα το άλμα” ανέφεραν χαρακτηριστικά, τονίζοντας την πρόθεσή της Δ.Ν.Ε να συμμετέχει ενεργά στο προσεχές Συμβούλιο Χρηστών Λιμένα Ελευσίνας.
Την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε συνάντηση γνωριμίας της αξιότιμου Πρέσβειρας της Ιταλίας κας Patricia Falcinelli, συνοδευόμενη από τον Γενικό Γραμματέα της Πρεσβείας κ. Alessandro Tuttino και τον επίτιμο Πρόξενο της Ιταλίας στην Ήπειρο και τη Λευκάδα κ. Σπυρίδωνα Μανδέλλα με την Διοίκηση της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι δύο πλευρές συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις σε τομείς κοινών δραστηριοτήτων και θεμάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας κυρίως υπόψη τον ρόλο του λιμένα της Ηγουμενίτσας στην Μακροπεριφέρεια Αδριατικής - Ιονίου.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με περιήγηση στις λιμενικές εγκαταστάσεις και παρουσίαση της στρατηγικής που αναπτύσσεται για την μετατροπή του λιμένα σε λιμάνι μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος.
Στο δίκτυο των υποστηρικτικών μελών της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος- HELMEPA εντάχθηκε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, μετά από πρωτοβουλία του Διευθύνοντος Συμβούλου Απόστολου Καμαρινάκη, με στόχο την ενίσχυση των συνεργασιών του Οργανισμού σε θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Λιμένα Ελευσίνας και της HELMEPA, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στην οποία συμμετείχαν από την πλευρά της Ένωσης η Γενική Διευθύντρια της HELMEPA κα Όλγα Σταυροπούλου και ο Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης κ. Κώστας Τριανταφύλλου και από την πλευρά του Ο.Λ.Ε. ΑE ο κ. Καμαρινάκης και στελέχη του Οργανισμού.
Κατά τη συνάντηση, που έγινε σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, συζητήθηκαν οι ιδιαιτερότητες του Λιμένα Ελευσίνας και οι μέχρι σήμερα δράσεις του για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Επίσης εξετάστηκαν οι δυνατότητες συνεργασίας των δύο φορέων σε σημεία αμοιβαίου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και οι από κοινού δράσεις με επίκεντρο τους χώρους της χερσαίας και θαλάσσιας Ζώνης Λιμένος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, που προάγουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στον τομέα της ναυτιλίας και κατ΄ επέκταση της τοπικής κοινωνίας.
“Στις κορυφαίες προτεραιότητες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, τα οποία δεν συνδέονται άμεσα μόνο με την θάλασσα αλλά με την ποιότητα της ζωής και την οικονομική ανάπτυξη γενικότερα της περιοχής. Στις περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας, εντείνουμε τις προσπάθειες μας και απαντάμε με συνέργειες, που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και ενισχύουν την αειφορία για όλους” ανέφερε σε δήλωσή του ο κ. Καμαρινάκης
«Καλωσορίζουμε τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, ως Υποστηρικτικό Μέλος της HELMEPA, και προσδοκούμε ότι μέσα από αυτή την ανοιχτή, συμμετοχική, συνέργεια προάγεται η ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης στις αρχές της κυκλικής οικονομίας» δήλωσε η Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια HELMEPA.
Η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA είναι εθελοντικός, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οργανισμός, τον οποίο ίδρυσαν Έλληνες πλοιοκτήτες και ναυτικοί, στον Πειραιά το 1982, με σκοπό τη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ασφάλειας στη θάλασσα.
1 Οκτωβρίου 2021. Τρεις επιπλέον υποχρεωτικές επενδύσεις που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στην ΟΛΠ ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης με συνολικό ύψος συμβάσεων άνω των 32 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, υπεγράφη η σύμβαση ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ για την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους, στον εμπορικό λιμένα του Κερατσινίου.
Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, ο υφιστάμενος Προβλήτας θα επεκταθεί κατά 35 στρέμματα και οι νέες του διαστάσεις θα διαμορφωθούν σε 1.100 μ. μήκος κρηπιδωμάτων με λειτουργικό βάθος 12,50 μ. και συνολική επιφάνεια 110.000,00 τ.μ. Επίσης, το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση των υπαρχουσών λιμενικών και Η/Μ εγκαταστάσεων. Η επένδυση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του Σταθμού Αυτοκινήτων του Λιμένος, καθώς θα δημιουργήσει 5.400 νέες θέσεις αυτοκινήτων.
Παράλληλα, ο Οργανισμός προχωράει στην τελική φάση ανάθεσης για τις υποχρεωτικές επενδύσεις ΥΕ04 και ΥΕ07 συνολικού ύψους 12,5 εκατ. ευρώ.
Οι παραπάνω μεγάλες επενδύσεις αποτελούν σημαντικά βήματα για τη συνέχιση της δυναμικής πορείας της βιώσιμης ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιώς και ενισχύουν εκτός από την ανταγωνιστικότητα του Λιμένος την ανταγωνιστικότητα ολόκληρης της χώρας στον παγκόσμιο κλάδο της ναυτιλίας και του εμπορίου. Η πρόοδος των παραπάνω επενδύσεων είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ως η πύλη για την Ευρώπη και τον κόσμο επιδιώκει να διατηρήσει τις πρωτιές του ανάμεσα στα μεγαλύτερα και σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και όχι μόνο.
28 Σεπτεμβρίου 2021. Αύξηση κατά 8,3%, ήτοι 5.5 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο κύκλος εργασιών της ΟΛΠ Α.Ε. κατά το Α’ εξάμηνο του 2021 και συγκεκριμένα ανήλθε σε 72 εκατ. ευρώ έναντι 66,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.
H σημαντική αυτή εξέλιξη συντελέστηκε χάριν στην αύξηση των εσόδων από τον τομέα κρουαζιέρας, των εσόδων από τον τομέα διακίνησης αυτοκινήτων και των εσόδων του τομέα ακτοπλοΐας κατά 175,1%, 34,9% και 9,7% ή κατά € 1,2 εκατ., € 1,9 εκατ. και € 0,3 εκατ. περίπου αντίστοιχα. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση των εσόδων από την παραχώρηση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ κατά 5,7% ή € 1,8 εκατ. Τέλος, τα κέρδη προ φόρων στο Α΄ εξάμηνο του έτους 2021 ανήλθαν σε € 20,84 εκατ. έναντι € 20,85 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2020, και τα κέρδη μετά από φόρους σε € 15,1 εκατ. έναντι € 15,5 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. κ. YU Zenggang εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του Α΄ εξαμήνου του 2021, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Η συνεχής αύξηση του κύκλου των εργασιών του Οργανισμού παρά της δυσκολίες, με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα εξαιτίας της πανδημίας, αποδεικνύει πως ο ΟΛΠ είναι μια εταιρεία με ανθεκτικότητα και ισχυρές βάσεις που υπεύθυνα συνεχίζει να εφαρμόζει και να υλοποιεί τη στρατηγική της για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη πια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης. Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στην ελληνική Κυβέρνηση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του COVID-19 και τα μέτρα για την ανάκαμψη της οικονομίας».
More...
Στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2021, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Λιμένα της Ηγουμενίτσας κ. Αθανάσιος Πορφύρης συμμετείχε στο 3ο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ferry Shipping Summit, που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ, με θέμα “Change crises to opportunities and climate friendly operation”.
Ο κ. Πορφύρης ήταν ένας εκ των τριών κύριων ομιλητών που προσκλήθηκε φέτος σε σχετικό πάνελ με ευρωπαίους ομολόγους του από τα λιμάνια του Kristiansand (Νορβηγία) και του Calais (Γαλλία), όπου είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις θέσεις τους στο θέμα «Νέα μεγάλα πλοία. Ποια η προετοιμασία των λιμένων, καλύτερη διαχείριση λιμένων, Βιώσιμες και Φιλικές για το Περιβάλλον λύσεις. Η στρατηγική για τα επόμενα 3 χρόνια».
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του, ο κ. Πορφύρης μίλησε για την μεγάλη ανάπτυξη που γνωρίζει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας την τελευταία 10ετια, ενώ ανέφερε αναλυτικά όλα τα νέα έργα υποδομής που σχεδιάστηκαν και αναμένεται να υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα. Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία και την στρατηγική θέση που κατέχει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, καθώς και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα έναντι άλλων λιμένων.
Εν συνεχεία, αναφέρθηκε στους στρατηγικούς στόχους που επιδιώκονται για το επόμενο διάστημα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση του λιμανιού ως «Πράσινου λιμένα» και “Zero Energy Port”, στην ανάπτυξη έργων υποδομής για την παροχή υπηρεσιών στα ασυνόδευτα φορτία, την καθιέρωση της Ηγουμενίτσας ως προορισμού Κρουαζιέρας, καθώς και στην ανάπτυξη δικτύου για τις Μαρίνες.
Τέλος, αναφέρθηκε σε όλα τα κοινοτικά προγράμματα (POSEIDONMEDII, ALFION) που ήδη αξιοποιούνται, μέσω των οποίων αποδεικνύεται ότι το Περιβάλλον βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής του λιμένα της Ηγουμενίτσας, αποκομίζοντας τα θετικά σχόλια των συνομιλητών του. Γεγονός, που καθιστά τον λιμένα της Ηγουμενίτσας μεταξύ των πρώτων στην Ευρώπη στον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών για την υλοποίηση του στόχου «Πράσινος λιμένας» και “Zero Energy Port”.
Ο κ. Πορφύρης, στο περιθώριο του Συνεδρίου πραγματοποίησε επίσης ενδιαφέρουσα συνάντηση με την αρμόδια Γενική Γραμματέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ESPO) κα. Izabelle Ryckbost, η οποία τον συνεχάρη για την ετοιμότητα του, καθώς και για την γνώση του να αξιοποιήσει όλα τα κοινοτικά χρηματοδοτικά εργαλεία προς όφελος του ελληνικού λιμανιού, ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε να του παράσχει οποιαδήποτε περαιτέρω βοήθεια χρειαστεί.
Το Ferry Shipping Summit αποτελεί έναν δυναμικά ανερχόμενο θεσμό, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει διακεκριμένα στελέχη από το χώρο του Ferry Industry και των Λιμένων από ολόκληρη την Ευρώπη. Δημιουργήθηκε από μια ομάδα έμπειρων στελεχών της Ευρωπαϊκής Ακτοπλοΐας, με πολυετή ενασχόληση στο χώρο του ferry operating και ferry port industry και στόχο έχει να φέρει πιο κοντά όλους τους εμπλεκόμενους του κλάδου, δημιουργώντας ευκαιρίες συνεργασίας, συνέργειες κ.α.
ΟΛΗ: Επίσκεψη του Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτρουλάκη στον Λιμένα Ηρακλείου.
Επίσκεψη του Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτρουλάκη πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021, στο Κτίριο Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Θερμή υπήρξε η υποδοχή από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Μηνά Παπαδάκη και από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΟΛΗ κ. Ιωάννη Βαρδαβά, όπου καλωσόρισαν τον Ηρακλειώτη Γενικό Γραμματέα.
Τον Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη συνόδευαν ο κ. Γλυνός, Διευθυντής Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών του Υπουργείου καθώς και η κ. Χατζηαντωνίου της Διεύθυνσης Λιμενικής Πολιτικής.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επιπλέον ο Κεντρικός Λιμενάρχης Ηρακλείου κ. Ευθύμιος Δουβής, o Διευθυντής Ερευνών του Εργαστηρίου Παράκτιας και Θαλάσσιας Έρευνας κ. Ν. Καμπάνης και Διευθυντές των Υπηρεσιών του ΟΛΗ καθώς και μέλη του Δ.Σ., κατά την οποία συζητηθήκαν τρέχοντα θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος του Λιμένος Ηρακλείου και στα οποία υπήρξε έκδηλη η πρόθεση του Γενικού Γραμματέα στην υποστήριξη μιας σύγχρονης, αποτελεσματικής και αναπτυξιακής πορείας του Λιμένος Ηρακλείου και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του στην παγκόσμια αγορά.
Με την υπόσχεση ότι η αναπτυξιακή πορεία τόσο του Λιμένος Ηρακλείου αλλά και των νησιών αποτελεί πρόκληση για την ηγεσία του Υπουργείου και ότι θα είναι άμεση η ανταπόκριση έκλεισε η συνάντηση μέσα σε ένα ιδιαίτερο κλίμα εγκαρδιότητας.
Η ΟΛΘ Α.Ε. και το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων» προχώρησαν στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, με εστίαση στους τομείς της εκπαίδευσης, της συμβουλευτικής, της πληροφόρησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της έρευνας. Το Πρωτόκολλο Συνεργασίας υπεγράφη από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιο Λιάγκο, και τον Πρύτανη του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, καθηγητή Παναγιώτη Καλδή.
Βασικός στόχος της συνεργασίας είναι η ανταλλαγή γνώσης και εφαρμοσμένων βέλτιστων πρακτικών. Ταυτόχρονα, μέσω του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο δράσης για την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών, με γνώμονα τη διεύρυνση των προοπτικών ανάπτυξης του κλάδου του διεθνούς εμπορίου και των θαλάσσιων μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό, o Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «O Λιμένας της Θεσσαλονίκης αποτελεί πύλη ανάπτυξης, αξιοποιώντας επιχειρηματικές ευκαιρίες και προωθώντας την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στις ενέργειές μας για διαρκή αναβάθμιση και εξέλιξη σε πολλαπλά επίπεδα. Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας αποτελεί εφαλτήριο για νέες δράσεις, που θα δημιουργήσουν αποδοτικές και βιώσιμες πρακτικές, με αμοιβαία οφέλη για τις δύο πλευρές, τη λιμενική βιομηχανία, την οικονομία και την κοινωνία ευρύτερα».
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθηγητής Παναγιώτης Καλδής ανέφερε: «Το ΠΑΔΑ, το πλέον αναπτυσσόμενο ΑΕΙ της χώρας, με πράσινη ταυτότητα και ανάδειξη καινοτομιών, με ιδιαίτερη ευχαρίστηση ανταποκρίνεται στην εκπαιδευτική και ερευνητική συνέργεια που αναπτύσσεται μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων». Ευχαριστεί τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε, κ. Αθανάσιο Λιάγκο, και επισημαίνει ότι οι από κοινού σχεδιαζόμενες νέες δράσεις θα αποφέρουν προστιθέμενη αξία στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης, έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με απευθείας οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και εκτεταμένη Ελεύθερη Ζώνη και τον μεγαλύτερο λιμένα διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας που ανήκει στο Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε κ. Μηνάς Παπαδάκης, στα πλαίσια των διεθνών επαφών του Οργανισμού και την ενεργή συμμετοχή του σε διεθνή fora με θέματα Ναυτιλίας, συμμετείχε την προηγούμενη εβδομάδα στη φετινή εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διοργάνωση του London International Shipping Week.
Η διεθνούς εμβέλειας διοργάνωση, έγινε φέτος λόγω της πανδημίας μετά από δύο ολόκληρα χρόνια, (η τελευταία διοργάνωση είχε γίνει το 2019), ακολουθώντας το εξαιρετικά δημοφιλές πλέον πρότυπο των υβριδικών εκθέσεων/ εκδηλώσεων (συνδυασμός διαδικτυακών και ζωντανών εκδηλώσεων/συζητήσεων).
Το τρίπτυχο των θεμάτων, που κάλυψε η φετινή εκδήλωση περιελάμβανε τις εξαιρετικά επίκαιρες ενότητες:
• Περιβάλλον - Απανθρακοποίηση
• Κοινωνία-σύγχρονες κοινωνικές τάσεις, οι οποίες μετα την πανδημία επηρεάζουν την παγκόσμια κοινότητα και επιταχύνουν δομικές αλλαγές στην μελλοντική συμπεριφορά των καταναλωτών
• Διακυβέρνηση - Ψηφιοποίηση
Όλος ο κλάδος της Παγκόσμιας Ναυτιλίας με περισσότερες από 250 συμμετοχές, που βρέθηκαν για την συγκεκριμένη εκδήλωση στο Λονδίνο, μεταξύ αυτών όλα τα “βαριά” ονόματα της παγκόσμιας Ναυτιλίας αλλά και η βρετανική κυβέρνηση είναι επικεντρωμένοι πλέον στο τεράστιο ζήτημα της Απανθρακοποίηση του κλάδου της Ναυτιλίας.
Τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης αυτής είτε στα πλαίσια ομιλιών είτε στα πλαίσια συζητήσεων σε πάνελ, ήταν τα εξής :
• Ποιά τεχνολογία θα υπερισχύσει τελικά. Το υδρογόνο διαφαίνεται ότι θα είναι τελικά η λύση από πλευράς καυσίμων. Αναφορικά με την πιθανή χρήση Μεθανόλης, αυτή προσκρούει στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν επαρκείς ποσότητες, ενώ η ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι αξίζει να εξεταστεί ως αξιόπιστη εναλλακτική λύση μόνο για μικρού μεγέθους πλοία.
• Μεγάλο τμήμα του υφιστάμενου παλαιού, μεγάλης ηλικίας στόλου, αναμένεται να καταλήξει μοιραία για scrap σε ειδικευμένα διαλυτήρια πλοίων.
• Απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες όμως αυτή τη στιγμή κινούνται δυστυχώς σε αχαρτογράφητα νερά. Για την ναυπήγηση ενός πλοίου, που επενδυτικά αποτελεί μία μακροχρόνια επένδυση απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 2-3 χρόνια από την στιγμή που θα δοθεί η τελική έγκριση. Όσο δεν είναι ορατή η προτιμητέα, πλέον κατάλληλη τεχνολογία, είναι δύσκολο να αναλάβει ένας Όμιλος, να μπει μπροστά στην διαδικασία ναυπήγησης νέων “πράσινων” πλοίων.
• Σε ένα τέτοιο, αβέβαιο από πλευράς νέας τεχνολογίας επενδυτικό τοπίο, διαφαίνεται επιτακτική η ανάγκη για “έξυπνους” τρόπους χρηματοδότησης αλλά και για κρατικές ενισχύσεις - επιχορηγήσεις, που θα ενισχύσουν σημαντικά τις νέες επενδυτικές προσπάθειες.
• Παράλληλα, φαίνεται ότι φουντώνει η γόνιμη συζήτηση αναφορικά με την παροχή πολλών κινήτρων στην Ναυτιλία.
• Ασφάλεια: Οποια και αν είναι τελικά η προτιμητέα τεχνολογική λύση, αυτή θα πρέπει να διασφαλίζει την απόλυτη ασφάλεια των πλόων, του θαλάσσιου οικοσυστήματος και των πληρωμάτων.
• Κοινή ήταν η διαπίστωση σε όλες τις ζωντανές δημόσιες συζητήσεις αλλά σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες, ότι δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον πολύς χρόνος. Χαρακτηριστικά κορυφαίοι ομιλητές τόνισαν ότι πλέον είμαστε στο “και πέντε” και η συζήτηση πρέπει να επιταχυνθεί για το καλό της ανθρωπότητας, δεδομένου ότι ο χρόνος τελειώνει με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς και οι αρνητικές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή μας αλλά και στην ισορροπία του πλανήτη Γη θα είναι μη αναστρέψιμες.
• Οι κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της πανδημίας επίσης είναι αντικείμενο εκτεταμένης συζήτησης και προβληματισμού. Σε συγκεκριμένο πάνελ συζητήθηκε το θέμα της αυξανόμενης οικονομικής ανισότητας, ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει όλους, ανεξάρτητα από την κοινωνική μας θέση και την οικονομική μας ευμάρεια, πλούσιους και φτωχούς, επειδή όσο μεγεθύνεται, έχει την δυναμική να οδηγήσει σε εκτροχιασμό την ανθρωπότητα, με βίαιες κοινωνικές αντιδράσεις.
Ο κ. Παπαδάκης είχε κατ’ ιδίαν επαφές και συζητήσεις με τον Βρετανό Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Robert Courts καθώς και με ανώτατα στελέχη Ναυτιλιακών εταιριών παγκοσμίου βεληνεκούς.
Τα συμπεράσματα του εξαιρετικά ενδιαφέροντος αυτού Συνεδρίου, θα παρουσιαστούν αναλυτικά σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΗ, εξειδικευμένα για το Λιμάνι του Ηρακλείου, ενώ είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν κομβικής σημασίας θέματα για την μελλοντική ανάπτυξη του ΟΛΗ.