Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για τον λιμένα Βόλου και την ανάπτυξη των υποδομών του λιμένος, η διαμόρφωση του Γ' προβλήτα, μπαίνει σε φάση υλοποίησης, καθώς την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 υπεγράφη η σύμβαση εκπόνησης μελέτης, μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτη Αναγνώστου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της αναδόχου εταιρείας “ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.-Δ.Τ. ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ δτ ΓΕΩΤΕΡ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΕ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛ.ΤΕ.ΜΕ. ΕΠΕ κ. Αντώνη Μπουτάτη.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε με 350.000 ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην εκπόνηση μελέτης λιμενικού έργου επέκτασης κρηπιδώματος Προβλήτα Νο-3, μελέτης επιστρώσεων-επιχώσεων χερσαίας ζώνης (Κατηγορία 11), μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στατικές μελέτες δαπέδων και ακτομηχανική διερεύνηση.

Η επέκταση του προβλήτα Νο3 προβλέπεται να υλοποιηθεί σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο. Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος του κρηπιδώματος που απομένει για την ολοκλήρωση της ανατολικής πλευράς και της κεφαλής του προβλήτα ανέρχεται σε 450 m, με ωφέλιμο βάθος εξυπηρέτησης τα -13 m.

Η συνολική έκταση του προβλήτα, όταν θα ολοκληρωθεί το έργο, θα ανέρχεται σε περίπου 200 στρέμματα, ενώ έχουν διαμορφωθεί υπαίθριοι αποθηκευτικοί χώροι 45.000 τ.μ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (MasterPlan) Λιμένα Βόλου (ΦΕΚ 419 Τ.Α.Α.Π.Θ./26-11-2013), ο προβλήτας Νο 3 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διακίνηση σκραπ, εμπορευματοκιβωτίων, ελεύθερη ζώνη, car terminal.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΒ Κωνσταντίνος Τζήμος, έκανε λόγο για ένα σημαντικό έργο, αναβάθμισης των υποδομών του λιμένος Βόλου που θα ενισχύσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμένος.

Ο Διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου, επεσήμανε ότι με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται όλο το λιμάνι από πλευράς προβλητών και πλέον ο ΟΛΒ θα «τρέξει» για να αναζητήσει χρηματοδότηση. Όπως δήλωσε «εκτός από τη μεταφορά του σκραπ, που επιβάλλεται από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και θα πραγματοποιηθεί στο υπάρχον τμήμα της προβλήτας, μπορούν να αναπτυχθούν κι άλλες δραστηριότητες. Σε συνδυασμό με τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης από τον επιβατικό σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού, τα οποία έχει διεκδικήσει ο ΟΛΒ κι έχει δεσμευτεί ο ΟΣΕ να προχωρήσει, θα ωφεληθεί και θα αυξηθεί σημαντικά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η τρίτη προβλήτα, είναι ιδανικός χώρος για τη δημιουργία car terminal, εκφόρτωση αυτοκινήτων από πλοία (αυτοκινητάδικα), που θα έρχονται από Ασία ή Ευρώπη και θα προορίζονται είτε για Ελλάδα και Βαλκανικές χώρες ή για μεταφόρτωση με προορισμό τον Εύξεινο Πόντο. Πρόκειται για μια προσοδοφόρα δραστηριότητα με σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Μπουτάτης Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας, δεσμεύτηκε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες, έτσι ώστε να παραδοθούν οι μελέτες σε έξι με επτά μήνες, έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο, ενσωματώνοντας, ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στη λιμενική τεχνολογία.

Το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2022, ανακοινώνεται ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8 εκατ.

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») δημοσιεύθηκαν με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 71,7 εκατ. το 2020 σε € 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση € 5,2 εκατ. (7,2%), με € 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και € 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα € 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν δεκαεπτά (17) αφίξεις, έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.

Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.

Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.

Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,50.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».

 

Το έντονο ενδιαφέρον και την πρόθεση του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας να συνεργαστεί εποικοδομητικά στην ανάπτυξη της καινοτόμου θαλάσσιας διαδρομής “Θαλάσσια Ιερά Οδός” διατύπωσε ο Δήμαρχος Κερατσινίου -Δραπετσώνας, κ. Χρήστος Βρεττάκος, κατά την συνάντηση εργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ. και νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας “Θαλάσσια Ιερά Οδός” κ. Απόστολου Καμαρινάκη.

Στην συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα στο Δημαρχείο της πόλης, συμμετείχαν επίσης ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας “Θαλάσσια Ιερά Οδός” και Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Παναγιώτης Διαλινάκης και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Κωνσταντίνος Τσεφαλάς.

Κατά την συζήτηση, ο κ. Καμαρινάκης αναφέρθηκε στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τους σκοπούς λειτουργίας της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού. Πρόκειται για μία πολιτιστική-τουριστική διαδρομή με πλοιάρια ανοικτού τύπου, η οποία θα συνδέει τον Πειραιά με την Ελευσίνα διερχόμενη από το ιστορικό Στενό της Σαλαμίνας και θα ενώνει επτά Δήμους (Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Σαλαμίνας, Περάματος, Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου και Ελευσίνας). Το ταξίδι στην Θαλάσσια Ιερά Οδό θα εμπλουτίζεται με πολιτιστικά δρώμενα κατά τον πλου.

Η δράση αναπτύσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την Ελευσίνα 2023-Πολιτιστική Πρωτεύουσα σε θέματα πολιτισμού, με στόχο την στήριξη των εκδηλώσεων σε χώρους της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ελευσίνας κατά τους επίσημους εορτασμούς για την ανακήρυξη της πόλης ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023.

“Η Θαλάσσια Ιερά Οδός θα συνεχίσει την λειτουργία της και μετά το 2023 και θα αποτελεί τον “κορμό” για την ευρύτερη ανάπτυξη της πολιτιστικής προβολής και τουριστικής προώθησης της Δυτικής Αττικής” τόνισε ο κ. Καμαρινάκης. Επεσήμανε ακόμη ότι το εγχείρημα τελεί υπό την αιγίδα το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει την υποστήριξη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικής, του ΟΛΠ ΑΕ, καθώς και των υπόλοιπων Δήμων.
“Ζωτικής σημασίας για το μέλλον της πόλης του” χαρακτήρισε την Θαλάσσια Ιερά Οδό ο κ. Βρεττάκος.

“Ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας θα υποστηρίξει το εγχείρημα και θα αξιοποιήσει μία εξαιρετική ευκαιρία για την ανάδειξη των ιστορικών σημείων της περιοχής και της πλούσιας ιστορίας της” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Στο δυτικό άκρο του Πειραιά, η Δραπετσώνα έχει να αναδείξει σημαντικά ιστορικά σημεία, όπως η Ηετιώνεια Πύλη, τα αρχαιολογικά ευρήματα στο παραλιακό μέτωπο των Λιπασμάτων όπου πιθανολογείται ότι αφορούν είτε το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλέους είτε αρχαίο φάρο, τα ιστορικά βιομηχανικά κτήρια που χαρακτηρίζουν το αστικό τοπίο και το Στενό της Σαλαμίνας.

Ο Δήμαρχος Κερατσινίου -Δραπετσώνας εισηγήθηκε να διερευνηθεί, η ένταξη ενδιάμεσου σταθμού στον όρμο Σφαγείων στα Λιπάσματα, στο πλαίσιο του δρομολογίου της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού. Το σημείο, όπως είπε, έχει εύκολη πρόσβαση και προσφέρεται για την αποβίβαση/επιβίβαση των ταξιδιωτών και τον ελλιμενισμό του πλοίου. Η ενδιαφέρουσα πρόταση εξετάζεται και συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί από κοινού αυτοψία και οδοιπορικό σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος στο παράκτιο μέτωπο του Δήμου, το προσεχές διάστημα.

Ιδιαίτερη αναφορά στην συμβολή της Θαλάσσιας Ιεράς Οδού σε θέματα Πολιτισμού έκανε ο κ. Βρεττάκος σημειώνοντας την πρόθεση του Δήμου να υποστηρίξει οικονομικά εκπαιδευτικές εκδρομές των σχολείων της πόλης ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην Θαλάσσια Ιερά Οδό κατά τους χειμερινούς μήνες. Επίσης ανέφερε την υποστήριξη του Δήμου Κερατσινίου -Δραπετσώνας με την συμμετοχή εθελοντών κωπηλατών στα εγκαίνια της νέας θαλάσσιας σύνδεσης που θα πραγματοποιήσει η αθηναϊκή τριήρης “Ολυμπιάς”.

Τέλος, ο κ. Βρεττάκος επεσήμανε την εύστοχη πρόβλεψη της εταιρείας “Θαλάσσια Ιερά Οδός” για την σύσταση ομάδας Εργασίας, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι και των επτά Δήμων, προκειμένου κάθε πόλη να δώσει το δικό της πολιτιστικό στίγμα στα δρώμενα κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

 

Με θέμα το ψηφιακό δίδυμο του Ωκεανού και ειδικότερα το ψηφιακό δίδυμο της θαλάσσιας περιοχής γύρω από την Κρήτη, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24 Μαρτίου, στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΗ κ. Μηνά Παπαδάκη και του Προέδρου κ. Ιωάννη Βαρδαβά με τον Διευθυντή Έρευνας Επικεφαλής Εργαστηρίου Παράκτιων & Θαλάσσιων Ερευνών ΙΤΕ-IACM κ. Νικόλαο Καμπάνη και την Κατερίνα Σπανουδάκη, συνεργαζόμενη ερευνήτρια του ΙΤΕ.

Στην συνάντηση συμμετείχαν από τον Δήμο Ηρακλείου ο Αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού – Ψηφιακού Μετασχηματισμού κ. Γιώργος Σισαμάκης και η Υπεύθυνη επιτροπής Τουρισμού κ. Δέσποινα Διαλυνά, ο Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. κ. Νίκος Τσομπάνης, από τις Μινωϊκές γραμμές ο κ. Νίκος Μαράκης και από την Εταιρεία Sinn Power ο κ. Νίκος Παπάζογλου.

Ο κ. Νίκος Καμπάνης αναφέρθηκε στο έργο ILIAD το οποίο δημιουργεί το πρώτο ψηφιακό δίδυμο της θάλασσας για την ΕΕ και σε αυτό το πλαίσιο του ILIAD, το Εργαστήριο Παράκτιας και Θαλάσσιας Έρευνας θα αναβαθμίσει σε ψηφιακό δίδυμο της θαλάσσιας περιοχής γύρω από την Κρήτη την υπηρεσία Coastal Crete, με την ενσωμάτωση δεδομένων παρακολούθησης ωκεανογραφικών μεταβλητών από νέας τεχνολογίας αισθητήρες που τεχνολογικοί εταίροι του ILIAD θα κατασκευάσουν και θα εγκατασταθούν στην παράκτια περιοχή της Κρήτης σε συνεργασία με το εργαστήριο. Η σημαντικότητα του έργου έγκειται στην παροχή πληροφοριών στην ανάπτυξη μιας πλήρους αναπαράστασης της θάλασσας και των μηχανισμών της, συνδυάζοντας συλλογή δεδομένων πεδίου για ωκεανογραφικές μεταβλητές προγνωστικά ωκεανογραφικά μοντέλα και σύγχρονες υπολογιστικές υποδομές. Ενδιαφέρουσα υπήρξε η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων από τους εμπλεκόμενους φορείς, που αποτελούν τους τελικούς χρήστες, σχετικά με την χρησιμότητα του ψηφιακού διδύμου σε real time το οποίο μπορεί να δίνει προσομοιώσεις των μεταβολών της κατάστασης της θάλασσας, της ταχύτητας των ανέμων, την διεύθυνση των κυματισμών, πρόγνωση του κυματικού δυναμικού, επιχειρησιακές προγνώσεις κατάστασης θάλασσας, ακραίων φαινομένων, έγκαιρη προειδοποίηση (πχ για θαλάσσια ρύπανση).

Ενδιαφέρουσες προτάσεις αποτέλεσαν ο σχεδιασμός βοηθημάτων ναυσιπλοΐας για την ασφαλή και μειωμένου αποτυπώματος CO2 προσέγγισης και χρήσης του λιμένα και της παράπλευρης θαλάσσιας περιοχής, ο σχεδιασμός βέλτιστων δρομολογίων πλοίων ως προς τις ενεργειακές ανάγκες και το αποτύπωμα σε CO2, πρόγνωση κατάστασης θάλασσας για τη τοπική διευκόλυνση και ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Η συνάντηση έκλεισε με την κοινή υπόσχεση των εμπλεκόμενων φορέων να θέσουν τις προτάσεις τους σύμφωνα με τις ανάγκες σε υπηρεσίες που θα αξιοποιούν και θα βασίζονται στα προγνωστικά και ιστορικά δεδομένα τα οποία θα διαχειρίζεται το ILIAD και τη παρουσίαση τους σε μια φιλική προς το χρήστη μορφή.

Πειραιάς, 18.01.2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όπως κάθε χρόνο, η Ένωση Λιμένων Ελλάδος προχωρά στη δημοσιοποίηση των συγκεντρωτικών στοιχείων αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα. Στο πλαίσιο αυτό, και με βάση τα στοιχεία που έρχονται στο φως, το 2021 χαρακτηρίζεται ως έτος επανεκκίνησης και ανάκαμψης για τον κλάδο μετά την επί μήνες διακοπή και ουσιαστική συρρίκνωση δραστηριοτήτων το 2020, λόγω της πανδημίας.

Ειδικότερα το έτος 2021 ο συνολικός αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθε στις 1957 και ο αριθμός επιβατών στους 1.316.662. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2020 ανέρχεται σε ποσοστό 732% και στους επιβάτες σε 1750%. Όμως με έτος αναφοράς το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η κίνηση στα κρουαζιερόπλοια κινήθηκε στο 49,2% ενώ στους επιβάτες στο 23,7%. Η σημαντική διαφορά μεταξύ αριθμού πλοίων και επιβατών οφείλεται, βέβαια, στα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και την επιβολή περιορισμών στο ποσοστό πληρότητας των πλοίων.

Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Κέρκυρα, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο, το Ηράκλειο και η Σαντορίνη.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς τα στοιχεία αναφοράς αφορούν την περίοδο έως 30-9-2021. Εκτιμούμε ότι με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων έτους για τον Πειραιά, ο συνολικός αριθμός επιβατών σε ολόκληρη τη χώρα θα ξεπεράσει τα 1.400.000 και ο αριθμός κρουαζιερόπλοιων τα 2000, δηλαδή ελαφρώς άνω του ορίου του 50% σε σχέση με την κίνηση του 2019.

Οι προοπτικές για το έτος 2022 είναι αισιόδοξες με βάση την αύξηση του αριθμού κρατήσεων που παρατηρείται, την δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου μέσω της επίτευξης και νέων συμφωνιών και της ενίσχυσης του homeporting στα ελληνικά λιμάνια με εταιρείες του κλάδου να κινούνται όλο και περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση, με προϋπόθεση, βέβαια, την γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον και την περαιτέρω ανάσχεση της πανδημίας. Οι εταιρείες του κλάδου και οι λιμένες λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα με βάση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα στη χώρα ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν το μέγιστο δυνατό δείκτη ασφάλειας στην κρουαζιέρα, έναν κλάδο που πάντως επλήγη σημαντικά από την πανδημία.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά στους πίνακες της ΕΛΙΜΕ, συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για τους λιμένες των Σπετσών, της Ύδρας, της Φολέγανδρου, της Καλύμνου, της Πάργας, της Αστυπάλαιας, της Τήνου και της Σίφνου διασφαλίζοντας την ουσιαστική πληρότητα των παρεχομένων στοιχείων.

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ο Πρόεδρος της κ. Άγγελος Καρακώστας, τα Μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου και ο Εκτελεστικός της Διευθυντής κ. Δημήτρης Ιατρίδης ήθελαν να ευχαριστήσουν, πρώτον, όλα τα Μέλη της Ένωσης για την παροχή και επεξεργασία των στοιχείων, τα Λιμενικά Ταμεία, τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και την ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την άριστη συνεργασία.

Χρόνια Πολλά και θερμές ευχές για ένα καλύτερο μέλλον για το Εθνος μας στέλνει η Διοίκηση του ΟΛΗ με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Μηνά Παπαδάκη να αναφέρει ότι «η επέτειος της 25ης Μαρτίου έχει πάντα για τον ελληνισμό και την Ορθοδοξία έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Αποτελεί το διάλογο με την Ιστορία αλλά και την αφορμή να αναστοχαστούμε και να αναλογιστούμε τo παρόν και τη διαδρομή που κάναμε για να φτάσουμε σε αυτό.

Διπλή γιορτή, Εθνική και Θρησκευτική, συμβολίζει την διαχρονική ισχύ και την ιστορική παρακαταθήκη τόσο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 όσο και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

Φέτος συμπληρώνονται 201 χρόνια από την Επανάσταση του ’21, ενός ξεσηκωμού που συνοδεύτηκε από πράξεις οραματισμού και υψηλοφροσύνης, πάνω στις οποίες οι πρωταγωνιστές της Επανάστασης του ΄21, θεμελίωσαν τον νέο Ελληνισμό μέσα από θυσίες και ολοκαυτώματα.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, υψώνει το Εθνικό Σύμβολο σε όλα τα κτίρια του και με την γαλανόλευκη να κυματίζει στέλνει μηνύματα ελπίδας και ενότητας αποδίδοντας παράλληλα Τιμή στο Ναυτικό που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην Ελληνική Επανάσταση. Τιμή στους ατρόμητους μπουρλοτιέρηδες με τα πυρπολικά τους που ανέτρεπαν τη λογική της υπεροπλίας και των αριθμών, προξενώντας βαρύτατες απώλειες στην Τουρκική αρμάδα που προσπαθούσε να επέμβει στα μέτωπα της Επανάστασης.

Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελληνική ανεξαρτησία κερδήθηκε στη θάλασσα με μια ένδοξη ναυμαχία, τη ναυμαχία του Ναβαρίνου. Τιμή σε όλους τους Έλληνες και Ελληνίδες που με τον αγώνα τους, στάθηκαν όρθιοι μπροστά στη μοίρα τους, που έγραψαν το πιο μεγάλο κεφάλαιο της νεότερης ιστορίας μας και επανέφεραν την Ελλάδα στο χάρτη της υφηλίου».

Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ Γιάννης Βαρδαβάς επεσήμανε ότι «η 25η Μαρτίου 1821, κλείνει μέσα της ό,τι βαθύτατα ανθρώπινο και αιώνιο. Είναι γεμάτη υψηλούς συμβολισμούς και μηνύματα πίστης, ελπίδας και εθνικής ανάταξης. μηνύματα ελευθερίας, ανεξαρτησίας, αφύπνισης και κινητοποίησης της συλλογικής μας συνείδησης, αποδεικνύοντας ότι ο αγώνας και η ισχυρή θέληση ενός Έθνους κατέστησαν την Ελλάδα και της έδωσαν υπόσταση και θέση ανάμεσα στα ελεύθερα έθνη. Οι αξίες που μας κληροδότησαν οι γενιές των προγόνων μας, επιβάλλουν να αντιμετωπίζουμε τις σημερινές προκλήσεις με το ίδιο αίσθημα ιστορικής συνέχειας, γενναιότητας και θάρρους, Να αντλήσουμε διδάγματα, εμπειρίες και συμπεράσματα για το σήμερα. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε νέες αξίες, σε ατομικό, συλλογικό και κοινωνικό επίπεδο και να παραδειγματιστούμε από το πνεύμα της θυσίας αυτών των ηρώων, αντλώντας δύναμη και πίστη από την αντρειοσύνη τους».

 

22 Μαρτίου 2022. Σε συνέχεια των αποφάσεων του ΣτΕ, αναφορικά με προηγούμενες εγκρίσεις της ΕΣΑΛ για το Προγραμματικό Σχέδιο Επενδύσεων (Master Plan) του Λιμένος Πειραιώς, οι οποίες επηρεάζουν το έργο επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, με την προσωρινή παύση των κατασκευαστικών εργασιών, η ΟΛΠ Α.Ε. επιθυμεί να ενημερώσει τα εξής:

H Εταιρεία δεσμεύεται να εφαρμόσει το μεγάλο επενδυτικό της σχέδιο στη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη όποιες ενδεχόμενες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες, σύμφωνα με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Ως σταθερός, αξιόπιστος και μακροπρόθεσμος επενδυτής στη χώρα η ΟΛΠ Α.Ε. συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές για το βέλτιστο αποτέλεσμα, σε πλήρη πάντα εφαρμογή όλων των αποφάσεων.

Στόχος του Οργανισμού παραμένει η ανάπτυξη του Λιμένα προς όφελος της ελληνικής Οικονομίας και Κοινωνίας.

Tην ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας κατά τις εργασίες σε πλοία, σκάφη και λιμάνια, τη συνεχή εκπαίδευση σε θέματα ασφαλείας των εργαζόμενων και χρηστών λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και τη διεύρυνση των δεξιοτήτων των εργαζομένων σε λιμενικές εγκαταστάσεις, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση που συντελείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ανέδειξε η Ημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος - HELMEPA και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ενισχύοντας το Πνεύμα Ναυτικής Ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο», που υλοποιεί η HELMEPA με τα εταιρικά της μέλη Lloyd’s Register και DYNAMARINe στην Ελλάδα και την CYMEPA στην Κύπρο με την υποστήριξη του Lloyd’s Register Foundation (LRF*).

Στην Ημερίδα συμμετείχαν ακόμη ο Σύνδεσμος Φορτοεκφορτωτών Λιμένα Ελευσίνας, ο Ναυταθλητικός Όμιλος Ελευσίνας και ο Αγροτικός-Αλιευτικός Σύλλογος Αλιέων Νέας Περάμου & Πάχης Μεγάρων «Ο Άγιος Γεώργιος».

Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής Β' Δυτικής Αττικής κ. Γεώργιος Κώτσηρας, ο Γραμματέας της Βουλής και Βουλευτής Β' Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λιάκος, οι οποίοι σε χαιρετισμό τους συνεχάρησαν τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ για το έργο του. Παραβρέθηκαν επίσης η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελευσίνας 2023 - Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης κα Σουλτάνα Σπυροπούλου, ο εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων Με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) κ. Χρήστος Κουκοβίνης, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και επιχειρήσεων, καθώς και πολίτες της Ελευσίνας και της ευρύτερης περιοχής του Θριασίου.

Τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτησε ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος, ο οποίος αναφέρθηκε στη βαρύτητα που δίνει ο Οργανισμός σε θέματα ασφάλειας στον λιμένα Ελευσίνας και στην εξωστρέφεια που διακρίνει το έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με την διοργάνωση σημαντικών εκδηλώσεων που αφορούν όλους. Επίσης, από την πλευρά των διοργανωτών σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας-Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λίγγος, ο υπεύθυνος Λιμενικών Υπηρεσιών- μέλος ΔΣ του Ο.Λ.Ε. ΑΕ και εκπρόσωπος των εργαζομένων του Οργανισμού κ. Κωνσταντίνος Χρήστου, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Φορτοεκφορτωτών Λιμένα Ελευσίνας κ. Χρήστος Κατσογιάννης και ο Πρόεδρος του ΔΣ του Ναυταθλητικού Ομίλου Ελευσίνας κ. Χρήστος Αδάμ. Διαδικτυακό χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος ΔΣ ΕΛ.Ι.Ν.Τ., Καθηγητής κ. Γρηγόρης Γρηγορόπουλος.

Στον χαιρετισμό του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους τονίζοντας ότι οι πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για ενημερωτικές εκδηλώσεις θα συνεχιστούν και κάλεσε σε συμπόρευση και συνεργασία όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Οι εργασίες της ημερίδας
Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλάμβανε παρουσιάσεις από διακεκριμένους ομιλητές σχετικά με την ασφάλεια στη θάλασσα, την εκτέλεση των λιμενικών εργασιών και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι λιμενικές εγκαταστάσεις.

Ο Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης της HELMEPA, κ. Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου, παρουσίασε τις δράσεις και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του προγράμματος για την ενίσχυση του πνεύματος ναυτικής ασφάλειας σε Ελλάδα και Κύπρο εστιάζοντας στη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αναφοράς ατυχημάτων VIRP της HELMEPA, που πλέον είναι διαθέσιμη και για μικρά σκάφη.
Στη συνέχεια, η κα Ζωή Αναστασοπούλου, Επιθεωρήτρια, Lloyd’s Register, μίλησε για τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων σε μικρά σκάφη (επαγγελματικά, αναψυχής, αλιέων).
Ο κ. Χρήστος Γεωργουσόπουλος, Μέλος ΔΣ ΕΛ.Ι.Ν.Τ., DPA/CSO-Newbuildings Manager, Ariston Navigation Corp., αναφέρθηκε στις κατηγορίες κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις λιμενικές εγκαταστάσεις, τις απαραίτητες προφυλάξεις και τις καλές πρακτικές για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εργασιών.
Τις προκλήσεις και τις προοπτικές για την κατάρτιση και εκπαίδευση στην Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία παρουσίασε ο Δρ. Άγγελος Βλάχος, Σύμβουλος Ανάπτυξης και Διευθυντής Κατάρτισης του Ινστιτούτου «ΕΞΑΝΤΑΣ».

Η ημερίδα εστίασε στην ενημέρωση για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών στις λιμενικές εγκαταστάσεις, όμως πλαισιώθηκε και από παρουσιάσεις με στόχο την ενημέρωση των επαγγελματιών της θάλασσας, αλιέων, ιστιοπλόων, πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, αλλά και όλων όσοι απολαμβάνουν την θάλασσα για την αναψυχή τους, καθώς και τοπικών φορέων.
Ο Δρ. Νίκος Μαζαράκης, Φυσικός- Μετεωρολόγος και Καθηγητής Ναυτικής Μετεωρολογίας, έκανε μια εισαγωγή στη ναυτική μετεωρολογία και στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αποφύγουμε τις παγίδες του καιρού.
Το θέμα της ασφάλειας στα ιστιοπλοϊκά σκάφη, τους κανονισμούς, τους ελέγχους και την ενημέρωση πληρώματος και επιβατών, παρουσίασαν ο κ. Κώστας Καλογερόπουλος, Γραμματέας της Επιτροπής Ανοικτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και ο κ. Μάνος Ρούδας, Μέλος ΔΣ του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ).

Τις εργασίες της ημερίδας συντόνισε ο κ. Γιώργος Κοντούλης Μηχανικός-Μηχανολόγος και υπεύθυνος Συστημάτων Διαχείρισης με το Διεθνές Πρότυπο ISO Ποιότητας-Περιβάλλοντος-Υγείας-Ασφάλειας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Η ημερίδα μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσω live streaming και ολοκληρώθηκε με ελαφρύ γεύμα για τους προσκεκλημένους, προσφορά της HELMEPA.

 

Στον 2ο Πανευρωπαϊκό Διάλογο για την Κρουαζιέρα που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλες, συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Παπαδάκης. Κυρίαρχο θέμα συζήτησης ήταν η αειφορία και η πράσινη μετάβαση. Το λιμάνι του Ηρακλείου παρακολουθεί στενά τις διεθνείς τάσεις και είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις παγκόσμιες εξελίξεις.

Ο 2ος Πανευρωπαϊκός Διάλογο για την Κρουαζιέρα (2nd Pan-European Cruise Dialogue) ήταν η κατάληξη σε μια σειρά διαλόγων για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού κρουαζιέρας στην ΕΕ. Συμμετείχαν ομιλητές υψηλού επιπέδου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Cruise Lines International Association, την Ευρωπαϊκή Ένωση Θαλάσσιων Λιμένων, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του τουρισμού κρουαζιέρας.

Ο 2ος Πανευρωπαϊκός Διάλογος Κρουαζιέρας περιλάμβανε πολλές κεντρικές ομιλίες και τέσσερις συνεδρίες πάνελ. Βασίστηκε στα αποτελέσματα προηγούμενων διαλόγων για κρουαζιέρες, που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2015. Συζητήθηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις του βιώσιμου τουρισμού κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια. Εστίασε στο οικοσύστημα του τουρισμού κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας, καθώς και των δομών διακυβέρνησής του. Στόχος η εξεύρεση ορθών πρακτικών που αξιοποιούν τις συνεργασίες των ενδιαφερομένων στον τουρισμό κρουαζιέρας και ενισχύουν τις κοινές προσπάθειες. Η συμβολή στη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών είναι υψίστης σημασίας για τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Στη συζήτηση συμμετείχε ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων που εκπροσωπούν εταιρείες κρουαζιέρας, τουριστικές αρχές, δήμους, λιμάνια, τουριστικούς πράκτορες και ευρωπαϊκούς φορείς.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης συναντήθηκε και είχε εκτενή συζήτηση με την Πρόεδρο της CLIA Kelly Craighead, την Πρόεδρο της Medcruise Figen Ayan και τα Διευθυντικά Στελέχη του GSTC και της Royal Caribbean, Ιωάννη Παππά και Alessandro Carollo.

 

Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την από 10.03.2022 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του μοναδικού μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) της εταιρίας μας και κατόπιν της υπ’ αριθμ. 5658/513/17.03.2022 απόφασης ΔΣ ΟΛΒ ΑΕ, η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου ΑΕ, έχει ως εξής:

- Τζήμος Κωνσταντίνος του Νικολάου – Πρόεδρος ΔΣ, μη εκτελεστικό μέλος
- Αναγνώστου Σωκράτης του Ευσταθίου - Διευθύνων Σύμβουλος, εκτελεστικό μέλος
- Σιούρας Χαρίλαος του Δημητρίου - μη εκτελεστικό μέλος
- Φράγκος Σπυρίδων του Ευσταθίου - μη εκτελεστικό μέλος
- Βεγίρης Ευάγγελος του Σωτηρίου - μη εκτελεστικό μέλος
- Φυτιλής Σπυρίδων του Νικολάου – μη εκτελεστικό μέλος, ως εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΟΛΒ ΑΕ
- Κρητικός Θωμάς του Νικολάου, Φορτοεκφορτωτής – μη εκτελεστικό μέλος, ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος (Ο.Φ.Ε.)
- Μπασδάνης Αριστοτέλης του Αχιλλέα, – μη εκτελεστικό μέλος, ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας

Την ΟΛΘ Α.Ε. επισκέφθηκε σήμερα αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Απόδημου Ελληνισμού (ΠΑ.Δ.Ε.Ε) με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, Πολιτειακό Γερουσιαστή Ρόουντ Άιλαντ ΗΠΑ, Λεωνίδα Ραπτάκη. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν επίσης, η Nicole Klarides – Ditria, Αναπλ. μέλος Δ.Σ., Πολιτειακή Βουλευτής Κοννέκτικατ, ΗΠΑ, η Katerina Theophanous, Αναπλ. μέλος Δ.Σ., Αυστραλία, o Vangelis Doules μέλος Δ.Σ., Βουλευτής Τιράνων, Αλβανία, και η Esther Passaris, μέλος του Κοινοβουλίου της Κένυα, Περιφέρεια Ναϊρόμπι. Την αντιπροσωπεία συνόδευε ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής, Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Β΄ Θεσσαλονίκης, Σάββας Αναστασιάδης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα, η Εκτελεστική Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ενημέρωσε την αντιπροσωπεία της ΠΑ.Δ.Ε.Ε για το Επενδυτικό Πλάνο, τα αναπτυξιακά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και τις εξελίξεις στον τομέα της Κρουαζιέρας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του λιμένα.

Ο Πρόεδρος της ΠΑ.Δ.Ε.Ε, Πολιτειακός Γερουσιαστής Ρόουντ Άιλαντ ΗΠΑ, Λεωνίδας Ραπτάκης επεσήμανε: «Η σημερινή επίσκεψη στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Το να βρίσκομαι εδώ, να συναντώ απευθείας τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. και να ξεναγούμαι στο λιμάνι δείχνει τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της Ελλάδας. Λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων που έχουν προκύψει με την Ουκρανία, η Θεσσαλονίκη και τα άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας έχουν αναβαθμιστεί σε λιμάνια που θα είναι το μέλλον της Ανατολικής Ευρώπης και ίσως ολόκληρης της Ευρώπης. Ως νομοθέτες, εκλεγμένοι στις πατρίδες μας, είναι πολύ σημαντικό επιστρέφοντας να μεταφέρουμε την εμπειρία μας στους συναδέλφους μας και τους κυβερνητικούς παράγοντες αναλύοντάς τους τη σημασία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και των επενδύσεων που υλοποιούνται σε αυτόν».

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, τόνισε: «Σας εκφράζω το θαυμασμό μου για την προσπάθεια που καταβάλετε ως πρεσβευτές των αξιών της χώρας, ως συμπαραστάτες του Ελληνισμού. Για την προσπάθεια που καταβάλλετε να μεταδώσετε σε όλους τους συμπολίτες της Διασποράς ότι η Ελλάδα προχωρά, δημιουργεί και εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, παραθέτοντας ως τρανταχτό παράδειγμα την αναβάθμιση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και την ενίσχυση του πρωταγωνιστικού ρόλου του λιμανιού στο παγκόσμιο εμπόριο».

14 Μαρτίου 2022. Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2021, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών της, ο οποίος ανήλθε σε €154,2 εκατ. έναντι €132,9 εκατ. της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €21,3 εκατ. ή ποσοστό 16%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €49,2 εκατ. έναντι €36,9 εκατ. της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €12,3 εκατ. ή ποσοστό 33,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €36,8 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 39,4% σε σχέση με τα €26,4 εκατ. της χρήσης του 2020. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €0,63 αυξημένο κατά 57,5% σε σχέση με το 2020 (€0,40).

Τα παραπάνω ποσά αποτελούν την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο Προβλήτας I στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση 13,9% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το Car Terminal σημείωσε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής παρουσίασε αύξηση 16,5%.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και δήλωσε: «Η συνεχής αύξηση του κύκλου των εργασιών του Οργανισμού παρά της δυσκολίες, με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας, αποδεικνύει πως η ΟΛΠ Α.Ε. είναι μια εταιρεία με ανθεκτικότητα και ισχυρές βάσεις που υπεύθυνα συνεχίζει να εφαρμόζει και να υλοποιεί τη στρατηγική της για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη πια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης. Η υλοποίηση του υποχρεωτικού επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε. συνεχίζεται σταθερά και με απόλυτη συνέπεια, η οποία πέραν της ενδυνάμωσης της οικονομικής θέσης της Εταιρείας δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία. Με την ίδια αφοσίωση και αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσουμε τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης, παραμένοντας πιστοί στο όραμα ο Πειραιάς να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη και ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια στον κόσμο, σε όρους περιβάλλοντος, ψηφιοποίησης, κοινωνίας και διακυβέρνησης».

 

Οι προβληματισμοί και οι σύγχρονες τάσεις στην Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή Λιμενική βιομηχανία εξελίσσονται συνέχεια και σε γρήγορους ρυθμούς. Τα θέματα που απασχολούν τώρα και στο μέλλον τα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά λιμάνια είναι σημαντικά και απαιτούν μία συνολική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να έχει αξία και περισσότερη δύναμη ή όποια παρέμβασή τους.
Ο ιστοχώρος της ΕΛΙΜΕ είναι αυτός που θα συγκεντρώνει όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται έτσι ώστε τα Ελληνικά λιμάνια, διαθέτοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο πληροφόρησης να μπορούν να επεξεργάζονται πιο αποτελεσματικά τις θέσεις τους.

Επικοινωνία

  elime (@) elime.gr
  +30.210.422.0261
  +30.210.422.0116
  Ακτή Μιαούλη 10 Πειραιάς